Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Slovenska mikropivovarna Pelicon, ki deluje v Ajdovščini, je leta 2017 osvojila naziv Mladi podjetnik leta. Njena soustanovitelja sta Anita Lozar in Matej Pelicon. Zanimalo nas je, kako podjetje posluje v zdajšnjem stanju ter kakšne so novosti in načrti za v prihodnje.
Anita Lozar in Matej Pelicon (Foto: Miha Bratina)

Anita Lozar in Matej Pelicon (Foto: Miha Bratina)

Mikropivovarna Pelicon je svoja vrata odprla leta 2013. Leta 2014 je prejela naziv za najboljšo slovensko pivovarno leta, leta 2015 je bilo njihovo pivo na Ljubljanskem festivalu piva razglašeno za najboljše na festivalu. Njihova piva so znana kot nefiltrirana, nepasterizirana piva polnega okusa. Poudarek je na kakovosti.

Podjetje si lasti vrhunsko opremo za varjenje, dodelan nadzor kakovosti in lastno distirbucijo s popolnim servisom in montažo točilnih sistemov. Pogovarjali smo se s soustanoviteljico pivovarne, Anito Lozar.

Leta 2017 ste pridobili naziv Mladi podjetnik leta, sicer pa je Pelicon prejemnik številnih nagrad tako v Sloveniji kot v tujini. Med drugim ste prejeli tudi srebrno priznanje na svetovnem češkem tekmovanju piv. Koliko vam pomenijo tovrstna priznanja in v kolikšni meri so pripomogla k prepoznavnosti / uspehu pivovarne?

Anita: Tovrstne nagrade vsakemu malemu proizvajalcu veliko pomenijo. Ne samo zato, ker je dober občutek, ko si pohvaljen, ampak tudi zato, ker je to pozitivno za celotno kraft pivovarstvo. To je dobra metoda promocije za vse pivovarje in način, da o nas izve veliko ljudi. Nazadnje smo s strani velikih akterjev na področju kraft pivovarstva za pivo Black Aurora prejeli tudi pokal »Central european Craft Beer Cup, Best of Show«.

Kakšna je vizija podjetja? Na katerih temeljih sloni poslovanje?

Anita: Vizijo lahko strnemo v dveh besedah: “gremo naprej”. V zadnjih letih se je namreč pojavilo ogromno situacij, ki bi nam lahko vzele voljo. V takih razmerah težko inoviraš in napreduješ. Gremo torej naprej izdelovati dobro pivo in po novem tudi dobro sodavico, saj smo se pred kratkim podali tudi na področje brezalkoholnih pijač.

Pivo Summer Ale (Foto: Miha Bratina)

Pivo Summer Ale (Foto: Miha Bratina)

V čem je posebnost vaših piv?

Anita: Piva Pelicon so edinstvena v tem, da jih izdeluje naša ekipa. Ta dejavnik je unikaten in značilen samo za Pivovarno Pelicon (smeh). Sicer pa smo zapriseženi kakovosti. Vse vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši. Vedno se trudimo dodati še kaj in dati še več od sebe. Dobro pivo ostaja kralj v naši hiši.

Katerih znanj ste se morali priučiti v začetku delovanja podjetja? Katere so sicer specifike delovanja v svetu pivovarstva?

Anita: Vsega se je bilo treba priučiti. Z Matejem sva o podjetništvu vedela zelo malo, sva se pa bila pripravljena učiti. Največ znanja sva imela o pivu, kar pa ne pomeni, da sva do podrobnosti poznala tudi tovrstno industrijo. Ker sva začela zelo mlada, sva k stvarem pristopila brez strahu in to je bilo tudi ključno pri tem, da naju nič ni ustavilo. Čeprav so bili začetki zelo trdi, bi lahko rekli, da je bila najina trma še bolj.

Pivo Out of China (Foto: Miha Bratina)

Pivo Out of China (Foto: Miha Bratina)

Kaj smatrate kot največjo napako, ki ste jo naredili v sklopu poslovnih odločitev? Kaj ste se naučili iz nje?

Anita: Največja napaka je bila, da smo se vselili v premajhen prostor. Na začetku je bil prostor še prevelik, a kmalu je prišlo do preobrata. Zaradi tega moramo najemati dodatne prostore, kar nam predstavlja finančno obremenitev. Pri takšnih zadevah nikoli ne veš, kako se bodo odvile, zato je dobro, če si iznajdljiv in agilen, da lahko hitro ukrepaš.

Poslovanje poteka tako na način B2B kot B2C. Kje se pojavljajo večji izzivi in kateri?

Anita: Med B2B in B2C niti ni bistvene razlike, saj gre v obeh primerih za delo z ljudmi, pri čemer moraš biti profesionalen.

Šele lani smo začeli sodelovati z večjimi sistemi kot so trgovinske verige, pred tem smo sodelovali neposredno s HORECA segmentom. To v praksi pomeni, da si dnevno na vezi s številnimi posamezniki, ki imajo želje, vprašanja in naročila, ki jih moraš kar se da hitro in profesionalno obdelati. Enako velja, ko pivo prodajaš neposredno končnim porabnikom.

Želimo si, da bi ljudje, ki pijejo naše pivo, z veseljem poklicali za naročilo ali poslali e-mail. To je del izkušnje sodelovanja z nami. V zgodnjih letih delovanja pivovarne tovrstne izkušnje zaradi pomanjkanja časa nisva mogla nuditi, saj sva bila sama, brez ekipe, ki bi lahko poskrbela za vse to.

Hoppy Tonic in Bratinov gin (Foto: Miha Bratina)

Hoppy Tonic in Bratinov gin (Foto: Miha Bratina)

Kakšne so novosti v zadnjem času; nove vrste piva, novi trgi?

Anita: Letošnji največji hit je pivo Pelicon Relax, ki smo ga predstavili marca. Je zelo dobrega okusa, vsebuje izdatno količino hmelja in le 2,8 % alkohola. Ljudem je res všeč. V zadnjem času smo se preizkusili tudi v izdelavi brezalkoholnih pijač s tonikom. Skupaj z destilarno gina Bratinov smo zasnovali Hoppy Tonic. To je edinstven slovenski izdelek, saj pri nas tonikov z naravnim kininom praktično ni. Tonik se da po novem kupiti v Mercatorju.

Kakšna je po tvojem mnenju definicija uspeha?

Anita: Osebno zadovoljstvo.

Kaj pa načrti za v prihodnje?

Anita: Zadnjo soboto v avgustu, 31. 8. 2019, bomo ponovno organizirali Pivomanijo, naš letni festival piva v Ajdovščini, na katerega ste vsi vljudno vabljeni.

Začeli smo sodelovati tudi z nekaterimi drugimi pivovarji; v Beogradu smo pivo varili s pivovarno Dogma, v Zagrebu s pivovarno Garden in v Berlinu s pivovarno Motel. Kmalu bomo lansirali tudi novo pivo z največjo vsebnostjo alkohola do sedaj; Pelicon Time 2018 z 11.5 % alkohola.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Podjetje Woodway je svojo zgodbo o uspehu začelo pisati leta 2013. Zaradi zelo dobre prodaje lesenih ročnih ur, očal, etuijev in drugih modnih dodatkov priznanih proizvajalcev je kmalu prišlo do odprtja šestih fizičnih trgovin po vsej Sloveniji. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokico je širša javnost spoznala že leta 2017, ko so se v sklopu projekta Štartaj Slovenija njihovi izdelki predstavili na Sparovih policah. V lanskem letu se je ekipa uvrstila tudi med finaliste izbora Mladi podjetnik leta. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Jana Fleišer: »Pri nas ni kaznovanja, le sočutna vzgoja.«

Jana Fleišer: »Pri nas ni kaznovanja, le sočutna vzgoja.«

Jana Fleišer, ustanoviteljica vrtca Dobra teta, je leta 2014 za dobro poslovno idejo in uspešno poslovanje prejela naziv Mladi podjetnik leta. Kaj se je z vrtcem dogajalo v dosedanjem času in kakšni so načrti za v prihodnje? Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Iz prve roke: manager za srečo

Iz prve roke: manager za srečo

V podjetju Optiweb dajejo zadovoljstvu zaposlenih in njihovi motiviranosti za delo velik poudarek. Pomembno funkcijo na tem področju opravlja Urška Stanovnik, ki se poleg kadrovskih nalog ukvarja tudi z zadovoljstvom zaposlenih. Preberite več >>

EQUA Smart steklenička zdaj tudi v redni prodaji

EQUA Smart steklenička zdaj tudi v redni prodaji

Pametna steklenička EQUA, za katero je podjetje pred enim letom uspešno zbralo sredstva na Kickstarterju, je zdaj tudi v redni prodaji. Kupite jo lahko prek njihove spletne strani. Preberite več >>

Oznake: