Česa se lahko naučimo s podjetniške poti Marka Zuckerberga

Mark Zuckerberg, prvi mož Facebooka in eden od ustanoviteljev tega uspešnega podjetja, velja za enega najbolj uspešnih podjetnikov v tehnološkem delu industrije. Zuckerberg je s Facebookom na podjetniško pot stopil pri rosnih 19. letih.
Česa se lahko naučimo s podjetniške poti Marka Zuckerberga

Mark Zuckerberg je v video serijah How to Build the Future delil nekaj zanimivih nasvetov s svoje podjetniške poti (Vir slike: YouTube).

Zuckerberg je Facebook soustvaril, da bi ostal v stikih s svojimi sošolci in sošolkami ter med drugim ugotovil, kdo od sovrstnikov je samski. Slabih 15 let pozneje je Facebook vreden 350 milijard dolarjev, letni prihodki pa so lani dosegli 18 milijard dolarjev. Letošnje leto bo najverjetneje rekordno.

Uspešna podjetniška pot, ki jo ima za sabo, je pritegnila mnoge, da mu prisluhnejo. Med njimi tudi prestižni pospeševalnik Y Combinator, ki ga je povabil kot prvega gosta na svoje video serije, ki se imenujejo How to Build the Future (slo. Kako ustvariti prihodnost).

Ko jim je Yahoo ponudil milijardo dolarjev, se je pogled na podjetje spremenil

Eden od najtežjih trenutkov, ki so se zgodili na njegovi poti, je bil, ko je Yahoo zanj ponudil milijardo dolarjev. Podjetje, na čelu katerega je danes Marissa Mayer, sicer ni bilo edino, ki je poskušalo kupiti Facebook. Takšnih ponudb je bilo še vsaj 10. »To je bilo prvič, da smo z ekipo pogledali v prihodnost in si rekli, waw, bo to, kar bomo razvijali in naredili, dejansko pomenilo še več?«

Zuckerberg je bil prepričan, da je Facebook pred še večjimi cilji in nalogami, medtem ko so bili mnogi Facebookovci bolj naklonjeni ideji o prodaji podjetja. Ponudbo je zavrnil. To pa je bila tudi nekakšna prelomnica zanj: po njej ni nikoli več pomislil na prodajo podjetja.

Dve leti nazaj je Facebook kupil podjetje Oculus. Mlado podjetje, ki se ukvarja z virtualno resničnostjo in razvija lastne produkte, je kupil za 2 milijardi dolarjev. In to še preden je startup sploh predstavil svoj produkt na trgu. Nakup je bil, kot je razkril Zuckerberg, namenjen pridobivanju strokovno usposobljenega kadra. Želeli so si raziskovati virtualno resničnost, a znanja niso imeli. Če bi ga takrat imeli, do nakupa Oculusa najverjetneje ne bi prišlo, je še dodal.

»Nikoli nisem mislil, da bo Facebook pravo podjetje.«

»Prvo različico Facebooka sem postavil, ker je bilo to nekaj, kar smo si s prijatelji na Harvardu želeli,« je povedal Zuckerberg, ki je dodal, da nikoli ni mislil, da bo preraslo v podjetje.

Do tega spoznanja je prišlo šest mesecev pozneje, ko je investitor iz Silicijeve doline in soustanovitelj PayPala Peter Thiel vanj investiral 500 tisoč dolarjev.

»Dokončala bova študij.«

A tudi to njemu in soustanovitelju Dustinu Moskowitzu ni dalo slutiti, da bo Facebook postal njuna služba.

»Najpomembnejša stvar, ki jo mora narediti podjetnik, je, da izbere nekaj, kar mu je srčno in dela na tem, a se temu projektu ne preda popolnoma, dokler podjetje dejansko ne živi in diha,« se glasi eden od Zuckerbergovih nasvetov. Eden od najboljših nasvetov, ki mu jih je dal Thiel, se navezuje na spreminjajoči se svet. V svetu, kjer se stvari hitro spreminjajo, je največje tveganje, da ne sprejmeš tveganja.

Pogovor z Markom si lahko ogledate tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Preberite več >>


5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

Oglaševanje na družabnih medijih je pametna poteza, ki bo vašemu podjetju dala konkurenčno prednost. Vendar pa bodite previdni glede tega, kaj počnete in objavljate na družabnih medijih. Preberite več >>

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Vsako podjetje, ki je aktivno na družbenih omrežjih, s ponosom gleda na svoje oboževalce in stranke, zlasti, ko hvalijo njihove izdelke in objavljajo različna sporočila na njihovih zidovih družbenih omrežij. Pomembno pa je, da znajo to preobraziti tudi v učinkovito prodajo. Preberite več >>

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih. Preberite več >>

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov. Preberite več >>

Oznake: ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje