5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja
Družbeni mediji nam omogočajo, da prek spleta komuniciramo z drugimi uporabniki spleta.
Družabni mediji so postali glavni prometni gonilniki skoraj vsakemu spletnemu podjetju in 90 odstotkov spletnih podjetij ima ustvarjene profile na Facebooku, Twitterju, Pinterestu ali LinkedInu. Ne pozabite, da je vsaka stvar, ki jo objavljate na spletu, promocija za vaše podjetje. Vaše objave se lahko deli v celotnem omrežju, zato je priporočljivo, da se obnašate odgovorno in profesionalno. Ljudje radi hitro širijo slabe novice, kar pojasnjuje, zakaj slabe novice potujejo hitreje kot dobre novice.
Veliko ljudi najprej na spletu preveri družbeni status ljudi in podjetij in šele nato pričnejo poslovati z njimi. Družabni mediji razkrijejo veliko več informacij kot pa spletna mesta teh podjetij. Če objavljate zasebne podatke na vaši poslovni družbeni strani, lahko to škoduje ugledu vaše blagovne znamke. Bolje je, da ločite svoje osebno življenje od poslovnega življenja. Zato večina direktorjev velikih podjetij nima odprtih osebnih profilov na družabnih medijih, saj skušajo na ta način zaščititi ugled svojih blagovnih znamk.
V nadaljevanju si preberite 5 vidikov, kako lahko družabni mediji škodujejo ugledu podjetja.
1.) Mešanje osebnega življenja s poslom
Ljudje na družabnih omrežjih pogosto objavljajo posodobitve statusa o tem, kako se počutijo, kaj počne njihov zakonec in drugi člani družine. To so informacije, ki jih lahko delite s prijatelji. Ko postanete profesionalni, je bolje, da to storite pod drugim profilom – pod profilom vašega podjetja.
Če želite objavljati osebne informacije na družabnih omrežjih, vendar ne želite, da se te informacije povežejo z vašo blagovno znamko, je možnost tudi, da ustvarite drug račun. Nato objavite profesionalno vsebino na računu, kjer je vaše pravo ime. Na primer: če bo nekdo hotel najeti SEO strokovnjaka, bo najprej preveril njihova imena na socialnih omrežjih in forumih. Informacije, ki jih bo zbral, mu bodo pomagale pri dokončni odločitvi.
2.) Napačne informacije na družabnih omrežjih
Ko ustvarite profil na družabnem omrežju, boste imeli možnost napisati nekaj malega o sebi. Ta kratek opis pomaga ljudem, da izvedo več o vas. Tukaj nastane zmešnjava, saj veliko ljudi napiše zgolj: “Jaz sem direktor” ali “Jaz sem predsednik podjetja”. Morda je res, morda pa ste pri tem pretiravali. Pomembno je, da ne lažete ljudem, ker se bo to izvedelo in lahko uničilo vašo poslovno podobo. Vzemimo preprost primer ustanovitelja Facebooka Marka Zuckerberga, ki ima zelo preprost profil. Zapisal je samo »CEO & founder at Facebook«. Bodite realni in odprti, da bodo vaše stranke pridobile zaupanje v vas.
3.) Uničevanje ugleda konkurentov
Včasih se pojavijo tržni direktorji, ki ciljnim trgom govorijo, da so konkurenčna podjetja slabša in da je njihovo podjetje najboljše. Vendar pri tem gre za napačen način trženja in promocije njihovega podjetja. Predstavljajte si, da ste z žensko na zmenku in ji na začetku poveste, kako slabi ali grdi so drugi fantje, s katerimi se druži. Če začnete z negativnim sporočilom, boste izpadli neprofesionalno. Ne pozabite, da je prvi vtis najpomembnejši. Torej preprosto promovirajte sebe na običajen način na straneh socialnih medijev, bodite prepričljivi, a tudi logični.
4.) Preveč samopromocije
Preveč samopromocije lahko škoduje vašemu ugledu na družabnih medijih. Dobro je promovirati vaše podjetje, toda če se boste preveč promovirali, boste v očeh potencialnih kupcev izpadli kot nadležni. Vzemimo preprost primer omrežja »Pinterest«. Če boste objavljali samo slike iz vaše spletne strani, vam bodo ljudje prenehali slediti, in boste označeni kot pošiljatelji neželene pošte. Boljši način je, da objavljate tudi slik iz drugih virov, tako bodo vaši bralci ostali zainteresirani.
5.) Pomanjkanje interakcije
Ko vaše podjetje začne uporabljati družabne medije, morate biti pripravljeni odgovoriti na vsako poizvedbo ali komentar, objavljen na vaši družabni strani. Kupci se radi obrnejo na vas preko vaše družabne strani, zato se prepričajte, da se vedno odzivate pravočasno. Če se ne boste odzvali ali odgovorili na pripombe strank, bo to škodilo vašemu poslovnemu ugledu. Za majhna podjetja s približno petimi osebami dodelite eni osebi odgovornost, da odgovarja strankam na socialnih omrežjih.