
Vir slike: Pixabay.com.
Kdaj, kako in kdo so torej ključna vprašanja. Časovna komponenta objav je namreč zelo pomembna in odvisna od mnogih dejavnikov. Prav tako je pomembno komu vsebino namenimo, torej kdo so naši sledilci. Če sledimo pravilom igre, bodo naše objave dosegle tiste, katerim so namenjene. Zmaga! Kaj več si še lahko želimo?
Časovna komponenta
1. Pogostost objav
Pogostost objav je odvisna od socialnega medija.
Na Instagramu vse poteka zelo živahno, zato je smiselno objaviti vsaj 4 objave na teden (po nekaterih podatkih tudi vsak dan). Seveda je potrebno paziti, da ne objavljamo prepogosto (5 slik na dan bi bilo zagotovo pretirano; izjema je več fotografij v eni objavi). Na Facebooku je nekoliko drugačna dinamika, zato je objav lahko tedensko manj (1x-2x na teden; po nekaterih podatkih 5x na teden). Najmanj pogosto pa naj bi objavljali na LinkedInu, saj tam vse teče nekoliko počasneje. Dovolj je recimo ena objava na teden.
2. Čas objav
Zelo pomembno je, da poznamo svoje sledilce in razumemo potek njihovega dne. Čas objave je namreč odvisen od socialnega omrežja, vsebine, ki jo ponujamo, populacije, ki spremlja naš profil ter časovnega pasu, v katerem bivajo naši sledilci. Na začetku je najbolje narediti manjšo raziskavo, kdaj bi bilo v našem primeru najbolj primerno objaviti. Primer: mlada mamica verjetno ne bo gledala svojega Instagram profila ob 7ih zjutraj, ko svojega malčka oblači za v vrtec in ima poleg tega še kup opravil.
Veliko raziskav na to tematiko je že objavljenih na spletu, zato nam takšna analiza ne vzame toliko časa. Res pa je, da se raziskave med seboj razlikujejo, zlasti evropske in ameriške, saj je razlika tudi v življenjskem stilu. Nedolgo nazaj sem brala ameriške smernice za optimalen čas objav (York, 2018). Razdeljene so bile glede na področja, vendar bom omenila le štiri:
Splošne tematike:
- Instagram: Najbolj smiselno je objavljati od srede do petka, med 11. in 16. uro. Najboljši dan v tednu je četrtek ob 5ih, 11ih in okoli 15ih. Objave ob nedeljah so najmanj smiselne.
- Facebook: Najbolj smiselno je objavljati od ponedeljka do petka, med 10. in 13. uro. Najboljši dan v tednu je četrtek (ali sreda) med 13. in 14. uro. Najslabše je objavljati zgodaj zjutraj ali pozno zvečer.
Zdravstvo:
- Instagram: Najboljši dan v tednu je torek ob 13ih.
- Facebook: Najboljši dan v tednu je petek opoldne. Najslabše je objavljati ob sobotah.
Izobraževanje:
- Instagram: Najbolj smiselno je objavljati od ponedeljka do petka, med 11. in 16. uro. Najboljši dan v tednu je ponedeljek ob 20ih.
- Facebook: Najboljši dan v tednu je četrtek med 14. in 15. uro. Najslabše je objavljati med vikendom.
Potrošniške dobrine:
- Instagram: Najboljši dan v tednu je sobota med 11. in 13. uro, najslabši pa ponedeljek.
- Facebook: Najboljši dnevi za objavo so od srede do petka med 11. in 16. uro. Objave med vikendi so najmanj smiselne.
Kakor sem že omenila, se študije med seboj razlikujejo. Morda je najlažje vodilo to, da je vsebino najbolje objavljati v času kosila ali po koncu službe ter da pomembne vsebine ne objavljamo ob nedeljah. Najboljši način pa je zagotovo analiza lastnega profila. Če imamo svoj Instagram profil nastavljen kot poslovni profil, nam omogoča vpogled v statistiko. Tako lahko hitro ugotovimo, kdo so naši sledilci, kje prebivajo in kdaj so naše objave najbolj gledane.
3. Konsistentnost objav
Ko določimo pogostost in časovni okvir objav, je najpomembnejša konsistentnost. Najbolje, da si planiran čas objave zabeležimo v koledar in se tega striktno držimo, vsak teden znova. Lahko uporabljamo tudi aplikacijo, ki objave planira vnaprej namesto nas. Konsistentnost objav je ena izmed najpomembnejših nasvetov, ki vam jih lahko poda prav vsak poznavalec socialnih omrežij.
Pravilo: Bolje je objavljati manj pogosto in konsistentno, kot pa pogosteje in nekonsistentno.
Pridobivanje sledilcev
Potrebno se je zavedati, da število sledilcev pogosto ni ključnega pomena. Pomembno je, da nam naši sledilci sledijo zaradi lastnega zanimanja. Tu bi lahko naredila povezavo s psihologijo, in sicer s pojmom motivacije.
Kadar nam uporabniki sledijo zaradi notranje motivacije, pomeni, da jih naša vsebina, zgodba in sporočilo resnično zanimajo. Takšni sledilci so zvesti in odzivni. V nasprotnem primeru pa imamo tudi uporabnike, ki nam sledijo zaradi zunanje motivacije, torej zaradi nekega zunanjega interesa (npr. nagradne igre).
Prvo skupino sledilcev lahko pridobimo, če sledimo resničnim ljudem, relevantnim za naš profil. V takšnih primerih gre za organsko rast profila, kjer se sledilci kopičijo samostojno, iz lastnega interesa.
Obstajajo tudi drugačni načini za kopičenje sledilcev
Ti so lahko do neke mere tvegani in neuporabni, velikokrat pa se lahko izkažejo za učinkovite.
Sledilce lahko pridobivamo tako, da tudi sami sledimo mnogim uporabnikom. Najlažji način se imenuje ”kraja sledilcev” (to ime sem si pravkar izmislila). Torej, poiščemo profile, podobne našim (glede na vsebino), pregledamo njihove sledilce in ”jim jih ukrademo” (beri: jim začnemo slediti tudi sami). Ko nam začnejo slediti nazaj, jih lahko postopoma izbrišemo in sledimo le tistim, ki nas resnično zanimajo. Časovno zamudno, nesmiselno, vendar smiselno.
Sledilce lahko pridobimo tudi z nagradnimi igrami (give away-s), kjer je pogoj, da všečkajo to in ono, v zameno pa ponudimo neko malenkost (pred tem je vredno prebrati pravila!).
Ena izmed možnosti je tudi sodelovanje in povezovanje z nekonkurenčnimi posamezniki (mi objavimo njih, oni nas = win win situacija).
Umetno nabiranje sledilcev je torej tisto, ki nas pripelje do druge skupine sledilcev.
V nadaljevanju bom naštela še nekaj nezaželenih načinov
Na Facebook-u se velikokrat pojavljajo smešnice, kot na primer ”Oseba na K te mora povabiti na kavo”. Če bi bila to objava za kavarno, bi bila smiselna, v nasprotnem primeru objava nima nikakršne povezave s produktom ali storitvijo, zato jo strogo odsvetujem. Takšni sledilci nas hitro zapustijo, saj niso naša ciljna populacija in nam kljub številčnosti v resnici ne koristijo.
Obstajajo tudi plačljive možnosti – uporabniki in hashtag-i (#follow4follow) za višanje sledilcev, vendar nič od tega ni najbolj smiselno.
Kot v realnem življenju, kjer je kvalitetna socialna mreža veliko pomembnejša od števila prijateljev, tudi tu velja pravilo: kvaliteta pred kvantiteto!
Limit sledilcev
Pozor! Nihče ne ve točnega števila zaporedno dodanih/izbrisanih uporabnikov, ki jih Instagram dovoljuje.
Ni univerzalnega pravila, saj pri tem igra vlogo več faktorjev: starost profila, število sledilcev, splošna vpletenost (komentarji, všečki), aktivnost profila… Profili, starejši od treh mesecev, lahko sledijo več posameznikom kot popolnoma novi profili. Profili z več sledilci lahko sledijo več posameznikom kot profili z manj sledilci. Aktivni profili, z več komentarji in všečki (večji ”engagement”), prav tako.
Podatki iz leta 2019 kažejo na to, da lahko z novim profilom prvi dan sledimo od 50 – 80 novim uporabnikom. Vsak naslednji dan lahko dodamo 10-20 novih uporabnikov, dokler ne dosežemo maksimuma (500 uporabnikov dnevno). Paziti moramo, da sledimo največ 40 osebam na uro. Možne so tudi višje številke, vendar zgornji način omogoča ”varen” način ogrevanja novega Instagram profila. Kadar presežemo limit, so namreč mogoče kazni, kot na primer prepoved uporabe profila, blokiranje sledilcev, izklop določenih funkcij ipd.
Podobna zgodba pa je prav tako z brisanjem uporabnikov, katerim sledimo. Vprašanje pa je, kdaj jih izbrisati (oz. izbrati možnost “unfollow”)? Najbolje je počakati nekaj dni (vsaj 3), da ima uporabnik čas in nam lahko začne slediti nazaj.
Razmerje med sledilci in sledenimi
Razmerje “follower to following ratio” se nanaša na osebe, ki nam sledijo, in osebe, katerim sledimo sami.
Paziti moramo na vzdrževanje pozitivnega razmerja, kar pomeni, da je sledilcev vedno več od tistih, katerim sledimo. Tako posamezniki dobijo občutek, da je našemu profilu vredno slediti, da objavljamo zanimivo vsebino in da smo aktivni.
Torej, kakor vselej – kdor želi zmagati, mora upoštevati pravila igre. Kadar sporočilo doseže tistega, ki želimo, temu pravimo zmaga.
Avtorica članka je Klara Vrbnjak. Za bolj poglobljene informacije o gradnji blagovne znamke na družbenih medijih ste vabljeni k branju celotnega članka na eifles.blogspot.com.
Literatura
- Noah (2019). Instagram limits and strategies update 2019.
- York, A. (2018). Best times to post on social media: 2018 industry research.