Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice?
Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih pravila igre

Vir slike: Pixabay.com.

Kdaj, kako in kdo so torej ključna vprašanja. Časovna komponenta objav je namreč zelo pomembna in odvisna od mnogih dejavnikov. Prav tako je pomembno komu vsebino namenimo, torej kdo so naši sledilci. Če sledimo pravilom igre, bodo naše objave dosegle tiste, katerim so namenjene. Zmaga! Kaj več si še lahko želimo?

Časovna komponenta

1. Pogostost objav

Pogostost objav je odvisna od socialnega medija.

Na Instagramu vse poteka zelo živahno, zato je smiselno objaviti vsaj 4 objave na teden (po nekaterih podatkih tudi vsak dan). Seveda je potrebno paziti, da ne objavljamo prepogosto (5 slik na dan bi bilo zagotovo pretirano; izjema je več fotografij v eni objavi). Na Facebooku je nekoliko drugačna dinamika, zato je objav lahko tedensko manj (1x-2x na teden; po nekaterih podatkih 5x na teden). Najmanj pogosto pa naj bi objavljali na LinkedInu, saj tam vse teče nekoliko počasneje. Dovolj je recimo ena objava na teden.

2. Čas objav

Zelo pomembno je, da poznamo svoje sledilce in razumemo potek njihovega dne. Čas objave je namreč odvisen od socialnega omrežja, vsebine, ki jo ponujamo, populacije, ki spremlja naš profil ter časovnega pasu, v katerem bivajo naši sledilci. Na začetku je najbolje narediti manjšo raziskavo, kdaj bi bilo v našem primeru najbolj primerno objaviti. Primer: mlada mamica verjetno ne bo gledala svojega Instagram profila ob 7ih zjutraj, ko svojega malčka oblači za v vrtec in ima poleg tega še kup opravil.

Veliko raziskav na to tematiko je že objavljenih na spletu, zato nam takšna analiza ne vzame toliko časa. Res pa je, da se raziskave med seboj razlikujejo, zlasti evropske in ameriške, saj je razlika tudi v življenjskem stilu. Nedolgo nazaj sem brala ameriške smernice za optimalen čas objav (York, 2018). Razdeljene so bile glede na področja, vendar bom omenila le štiri:

Splošne tematike:

  • Instagram: Najbolj smiselno je objavljati od srede do petka, med 11. in 16. uro. Najboljši dan v tednu je četrtek ob 5ih, 11ih in okoli 15ih. Objave ob nedeljah so najmanj smiselne.
  • Facebook: Najbolj smiselno je objavljati od ponedeljka do petka, med 10. in 13. uro. Najboljši dan v tednu je četrtek (ali sreda) med 13. in 14. uro. Najslabše je objavljati zgodaj zjutraj ali pozno zvečer.

Zdravstvo:

  • Instagram: Najboljši dan v tednu je torek ob 13ih.
  • Facebook: Najboljši dan v tednu je petek opoldne. Najslabše je objavljati ob sobotah.

Izobraževanje:

  • Instagram: Najbolj smiselno je objavljati od ponedeljka do petka, med 11. in 16. uro. Najboljši dan v tednu je ponedeljek ob 20ih.
  • Facebook: Najboljši dan v tednu je četrtek med 14. in 15. uro. Najslabše je objavljati med vikendom.

Potrošniške dobrine:

  • Instagram: Najboljši dan v tednu je sobota med 11. in 13. uro, najslabši pa ponedeljek.
  • Facebook: Najboljši dnevi za objavo so od srede do petka med 11. in 16. uro. Objave med vikendi so najmanj smiselne.

Kakor sem že omenila, se študije med seboj razlikujejo. Morda je najlažje vodilo to, da je vsebino najbolje objavljati v času kosila ali po koncu službe ter da pomembne vsebine ne objavljamo ob nedeljah. Najboljši način pa je zagotovo analiza lastnega profila. Če imamo svoj Instagram profil nastavljen kot poslovni profil, nam omogoča vpogled v statistiko. Tako lahko hitro ugotovimo, kdo so naši sledilci, kje prebivajo in kdaj so naše objave najbolj gledane.

3. Konsistentnost objav

Ko določimo pogostost in časovni okvir objav, je najpomembnejša konsistentnost. Najbolje, da si planiran čas objave zabeležimo v koledar in se tega striktno držimo, vsak teden znova. Lahko uporabljamo tudi aplikacijo, ki objave planira vnaprej namesto nas. Konsistentnost objav je ena izmed najpomembnejših nasvetov, ki vam jih lahko poda prav vsak poznavalec socialnih omrežij.

Pravilo: Bolje je objavljati manj pogosto in konsistentno, kot pa pogosteje in nekonsistentno.

Pridobivanje sledilcev

Potrebno se je zavedati, da število sledilcev pogosto ni ključnega pomena. Pomembno je, da nam naši sledilci sledijo zaradi lastnega zanimanja. Tu bi lahko naredila povezavo s psihologijo, in sicer s pojmom motivacije.

Kadar nam uporabniki sledijo zaradi notranje motivacije, pomeni, da jih naša vsebina, zgodba in sporočilo resnično zanimajo. Takšni sledilci so zvesti in odzivni. V nasprotnem primeru pa imamo tudi uporabnike, ki nam sledijo zaradi zunanje motivacije, torej zaradi nekega zunanjega interesa (npr. nagradne igre).

Prvo skupino sledilcev lahko pridobimo, če sledimo resničnim ljudem, relevantnim za naš profil. V takšnih primerih gre za organsko rast profila, kjer se sledilci kopičijo samostojno, iz lastnega interesa.

Obstajajo tudi drugačni načini za kopičenje sledilcev

Ti so lahko do neke mere tvegani in neuporabni, velikokrat pa se lahko izkažejo za učinkovite.

Sledilce lahko pridobivamo tako, da tudi sami sledimo mnogim uporabnikom. Najlažji način se imenuje ”kraja sledilcev” (to ime sem si pravkar izmislila). Torej, poiščemo profile, podobne našim (glede na vsebino), pregledamo njihove sledilce in ”jim jih ukrademo” (beri: jim začnemo slediti tudi sami). Ko nam začnejo slediti nazaj, jih lahko postopoma izbrišemo in sledimo le tistim, ki nas resnično zanimajo. Časovno zamudno, nesmiselno, vendar smiselno.

Sledilce lahko pridobimo tudi z nagradnimi igrami (give away-s), kjer je pogoj, da všečkajo to in ono, v zameno pa ponudimo neko malenkost (pred tem je vredno prebrati pravila!).

Ena izmed možnosti je tudi sodelovanje in povezovanje z nekonkurenčnimi posamezniki (mi objavimo njih, oni nas = win win situacija).

Umetno nabiranje sledilcev je torej tisto, ki nas pripelje do druge skupine sledilcev.

V nadaljevanju bom naštela še nekaj nezaželenih načinov

Na Facebook-u se velikokrat pojavljajo smešnice, kot na primer ”Oseba na K te mora povabiti na kavo”. Če bi bila to objava za kavarno, bi bila smiselna, v nasprotnem primeru objava nima nikakršne povezave s produktom ali storitvijo, zato jo strogo odsvetujem. Takšni sledilci nas hitro zapustijo, saj niso naša ciljna populacija in nam kljub številčnosti v resnici ne koristijo.

Obstajajo tudi plačljive možnosti – uporabniki in hashtag-i (#follow4follow) za višanje sledilcev, vendar nič od tega ni najbolj smiselno.

Kot v realnem življenju, kjer je kvalitetna socialna mreža veliko pomembnejša od števila prijateljev, tudi tu velja pravilo: kvaliteta pred kvantiteto!

Limit sledilcev

Pozor! Nihče ne ve točnega števila zaporedno dodanih/izbrisanih uporabnikov, ki jih Instagram dovoljuje.

Ni univerzalnega pravila, saj pri tem igra vlogo več faktorjev: starost profila, število sledilcev, splošna vpletenost (komentarji, všečki), aktivnost profila… Profili, starejši od treh mesecev, lahko sledijo več posameznikom kot popolnoma novi profili. Profili z več sledilci lahko sledijo več posameznikom kot profili z manj sledilci. Aktivni profili, z več komentarji in všečki (večji ”engagement”), prav tako.

Podatki iz leta 2019 kažejo na to, da lahko z novim profilom prvi dan sledimo od 50 – 80 novim uporabnikom. Vsak naslednji dan lahko dodamo 10-20 novih uporabnikov, dokler ne dosežemo maksimuma (500 uporabnikov dnevno). Paziti moramo, da sledimo največ 40 osebam na uro. Možne so tudi višje številke, vendar zgornji način omogoča ”varen” način ogrevanja novega Instagram profila. Kadar presežemo limit, so namreč mogoče kazni, kot na primer prepoved uporabe profila, blokiranje sledilcev, izklop določenih funkcij ipd.

Podobna zgodba pa je prav tako z brisanjem uporabnikov, katerim sledimo. Vprašanje pa je, kdaj jih izbrisati (oz. izbrati možnost “unfollow”)? Najbolje je počakati nekaj dni (vsaj 3), da ima uporabnik čas in nam lahko začne slediti nazaj.

Razmerje med sledilci in sledenimi

Razmerje “follower to following ratio” se nanaša na osebe, ki nam sledijo, in osebe, katerim sledimo sami.

Paziti moramo na vzdrževanje pozitivnega razmerja, kar pomeni, da je sledilcev vedno več od tistih, katerim sledimo. Tako posamezniki dobijo občutek, da je našemu profilu vredno slediti, da objavljamo zanimivo vsebino in da smo aktivni.

Torej, kakor vselej – kdor želi zmagati, mora upoštevati pravila igre. Kadar sporočilo doseže tistega, ki želimo, temu pravimo zmaga.

Avtorica članka je Klara Vrbnjak. Za bolj poglobljene informacije o gradnji blagovne znamke na družbenih medijih ste vabljeni k branju celotnega članka na eifles.blogspot.com.

Literatura

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

Oglaševanje na družabnih medijih je pametna poteza, ki bo vašemu podjetju dala konkurenčno prednost. Vendar pa bodite previdni glede tega, kaj počnete in objavljate na družabnih medijih. Preberite več >>

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Vsako podjetje, ki je aktivno na družbenih omrežjih, s ponosom gleda na svoje oboževalce in stranke, zlasti, ko hvalijo njihove izdelke in objavljajo različna sporočila na njihovih zidovih družbenih omrežij. Pomembno pa je, da znajo to preobraziti tudi v učinkovito prodajo. Preberite več >>

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih. Preberite več >>

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov. Preberite več >>

Oznake: , , ,