
Mic Melanšek in Katka Stojilkovski sta avtorja uspešnega popotniškega bloga Povsod je lepo (Vir: www.povsodjelepo.com)
Pri besedni zvezi influencerski marketing gre za oglaševanje s pomočjo vplivnežev, ki se lahko na socialnih omrežjih (Instagram, Facebook, Twitter, blogi,…) pohvalijo z velikim številom sledilcev. Takšen način izvajanja marketinških aktivnosti je podjetjem omogočil, da potrošnikom s pomočjo influencerjev približajo svoje produkte.
Vsak trg je dovolj velik
Ponudniki so spoznali, da lahko znani športniki, igralci, blogerji, medijske osebnosti,… – oziroma z eno besedo influencerji – s kreiranjem zanimivih vsebin na spletu vplivajo na kupce in tako pripomorejo k prepoznavnosti blagovnih znamk, storitev in izdelkov. Tudi na tako specifičnih tržiščih kot je Slovenija je influencerski marketing lahko pomemben del strategije, čeprav se velika večina slovenskih influencerjev še zdaleč ne more pohvaliti s takšnim številom sledilcev kot vplivneži v tujini.
“Vsak trg je dovolj velik. Trg treh mamic na kavici je dovolj velik (smeh). Dejstvo je, da ta veja marketinga nikoli ne obstaja neodvisna od ostalih pristopov k oglaševanju, zato se kaj hitro na tako majhnem trgu doseže zasičenost s tovrstnimi apeli in sporočili,” razkriva Mic Melanšek, ki skupaj s Katko Stojilkovski ustvarja popotniški blog Povsod je lepo.
Uspeh prinašajo pristne in izvirne vsebine
Popotniška blogerja se lahko na Facebooku in Instagramu pohvalita s petmestnim številom sledilcev, ki z zanimanjem spremljajo njune popotniške dogodivščine. Posledično sta postala zanimiva tudi za oglaševalce, čeprav tega v osnovi niti nista načrtovala.
“Iskreno povedano se je vse skupaj zgodilo zelo lepo in organsko. Nisva se obremenjevala s tem, niti o tem razmišljala ali na to računala. Po letu dni potovanj po svetu so naju kontaktirali prvi zainteresirani oglaševalci. Pogovori so potekali preko elektronske pošte in zadeva je stekla brez kakršnikoli posebnih prilagajanj,” je svoje prve izkušnje z influencerskim marketingom opisal Melanšek.

Z zanimivi popotniškimi potopisi lahko tudi blogerji pridejo do zaslužka (foto: www.povsodjelepo.com)
Po njegovih besedah mora dober influencer znati pravilno oceniti svoje sposobnosti, se držati dogovorov s strankami in “igrati” na dolgi rok. Pri objavi vsebin na socialnih omrežjih mora upoštevati osnove estetike fotografij in besedil. Ker so influencerji v osnovi kreatorji vsebin, morajo biti le-te čim bolj pristne in izvirne. Na ta način se sledilci z njimi precej bolj poistovetijo, kar pripomore k uspešnosti marketinških akcij.
“Sem diplomiran komunikolog, ampak ne bi rekel, da je to kakorkoli vplivalo na to, kako sva zastavila najin blog. Ta je nastajal postopoma in iz srca. Na potovanjih včasih za pisanje bloga dnevno porabiva eno uro, spet drugič pa 15 ur. Ko se vrneva domov, ponavadi vloživa kar mesec dni intenznivnega dela, da vse skupaj spraviva v najinim komunikacijskim kanalom primerne oblike.”
“V ozadju ni bilo marketinškega načrta ali poslovnega modela. Še vedno ga ni. Delava, ker rada ustvarjava. Naročnikov pa je seveda več vrst. Včasih sodelujeva neposredno z blagovnimi znamkami, včasih preko agencij,” je pojasnil Melanšek, ki se zaveda, da pomembno vlogo igra tudi komunikacija s sledilci, za katero je priporočljivo, da je odprta in dvosmerna: “Ko imava za povedati kaj pametnega, takrat to poveva. Da bi komunicirala samo za to, da lahko rečeva, da sva aktivna, raje ne.”
Potrošnika ni mogoče prevarati
Pri influencerskem marketingu gre za subtilnejšo raven komunikacije, ki nima veliko povezave s klasičnimi oglaševalskimi prijemi. Oglaševalci se morajo zavedati, da s prenosom sporočil preko influencerjev komunicirajo s tistimi, ki jih takšna sporočila zanimajo. Za influencerje je ključnega pomena, da pri objavah vsebin ob veliki meri kreativne svobode “reklamirajo” blagovne znamke, ki jih dejansko uporabljajo. Tako so z njimi bolj “kompatibilni”, kar potrošnik hitro prepozna.

Tudi KingsBox se poslužuje influencerskega marketinga (foto: Simon Maljevac)
Tega se zaveda tudi Dejan Kobal, soustanovitelj uspešnega podjetja TNG Oprema, ki prodaja opremo za funkcionalno vadbo KingsBox: “Poskušamo najti kakovostne tekmovalce in trenerje z dobrimi poznanstvi, ki jih športni navdušenci redno spremljajo na socialnih omrežjih. Pomembno je, da oseba, ki ji plačujemo za oglaševanje, našo opremo redno uporablja na pravi način. To je za nas najboljša reklama. Ne poslužujemo se sodelovanja z zvezdniki z milijoni takšnih in drugačnih sledilcev, ki naših produktov v resnici ne uporabljajo.”
Za oglaševanje preko Instagrama bolj dovzetne ženske?
Kako se je influencerskega marketinga lotil Nik Vene iz podjetja NV Holders? “Že sedaj smo prisotni na Instragramu. Nekajkrat tedensko se pojavimo na objavah strani z milijonom sledilcev in na ta način tudi mi pridobivamo sledilce. Še več pozornosti bomo tej vrsti marketinga namenili ob predstavitvi W-Holderja za ženske, saj predstavnice lepšega spola bolj zavzeto spremljajo te objave.”

W-Holder je prvi produkt podjetja NV Holders namenjen lepšemu spolu (foto: NV Holders)
Držalec za srajce W-Holder je prvi produkt podjetja namenjen pripadnicam lepšega spola, zato se Vene spopada z zahtevnim izzivom: “Na Kickstarterju smo zagnali novo kampanjo za ženski W-Holder. Gre za nov produkt in ponovno se moramo učiti, na kakšen način lahko zagotovimo uspešno prodajo. Zaenkrat še nimamo ženske baze kupcev in ugotoviti moramo, kakšen marketing je najbolj primeren za ženske.”
Kakšna je prihodnost influencerskega marketinga?
Za influencerski marketing je še vedno ključni medij Instagram, ki ga mesečno redno uporablja več kot 900 milijonov uporabnikov. Številni startupi so se lotili kreiranja platform, s katerimi skušajo optimizirati delovanje influencerskega marketinga na Instagramu. Pri vplivu na dolgoročne nakupne procese je za oglaševalce bolj kot število sledilcev pomembna primernost skomuniciranih vsebin.
“Osebno influencerski marketing dojemam kot precej fluiden način marketinga. Zato bi rekel, da se v bistvu ne moreš zanašati na karkoli dolgoročnejšega. Danes si, jutri te “pofura” nekdo drug. V nekem trenutku sva imela s Katko mesečnih prihodkov z bloga tudi več tisoč evrov, kdaj drugič veliko veliko manj. Včasih si jih tudi sama nisva želela, ker sva začutila, da je vsega preveč. Spet drugič si želiš, pa ni nikogar. Tako pač je. Kot življenje!” poudarja Melanšek, ki ima kot eden izmed pobudnikov projekta Mali junaki odličen vpogled tudi v drugo dimenzijo influencerskega marketinga.

Tudi pri Malih junakih se poslužujejo influencerskega marketinga (Vir slike: Mali junaki)
Po Melanškovih besedah so pri HURRA STUDIOS, ki izdaja Male junake, v zadnjem obdobju bistveno znižali višino sredstev namenjenih za influencerski marketing. In zakaj je prišlo do tega? “Preprosto zaradi nasičenosti. Zdaj je to “in”, vsi to počnejo. Posledično kredibilnost, kot temeljna postavka tovrstnega marketinga, precej peša. Kot vsak trend, bo tudi ta kmalu doživel svoj vrhunec, za tem močno padel, nato pa se ustalil. Ko se bo zgodilo slednje, bo prijetneje tako za naročnike, kot tudi influencerje,” meni Melanšek.