Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov.
Mic Melanšek Katka Stojilkovski Povsod je lepo

Mic Melanšek in Katka Stojilkovski sta avtorja uspešnega popotniškega bloga Povsod je lepo (Vir: www.povsodjelepo.com)

Pri besedni zvezi influencerski marketing gre za oglaševanje s pomočjo vplivnežev, ki se lahko na socialnih omrežjih (Instagram, Facebook, Twitter, blogi,…) pohvalijo z velikim številom sledilcev. Takšen način izvajanja marketinških aktivnosti je podjetjem omogočil, da potrošnikom s pomočjo influencerjev približajo svoje produkte.

Vsak trg je dovolj velik

Ponudniki so spoznali, da lahko znani športniki, igralci, blogerji, medijske osebnosti,… – oziroma z eno besedo influencerji – s kreiranjem zanimivih vsebin na spletu vplivajo na kupce in tako pripomorejo k prepoznavnosti blagovnih znamk, storitev in izdelkov. Tudi na tako specifičnih tržiščih kot je Slovenija je influencerski marketing lahko pomemben del strategije, čeprav se velika večina slovenskih influencerjev še zdaleč ne more pohvaliti s takšnim številom sledilcev kot vplivneži v tujini.

“Vsak trg je dovolj velik. Trg treh mamic na kavici je dovolj velik (smeh). Dejstvo je, da ta veja marketinga nikoli ne obstaja neodvisna od ostalih pristopov k oglaševanju, zato se kaj hitro na tako majhnem trgu doseže zasičenost s tovrstnimi apeli in sporočili,” razkriva Mic Melanšek, ki skupaj s Katko Stojilkovski ustvarja popotniški blog Povsod je lepo.

Uspeh prinašajo pristne in izvirne vsebine

Popotniška blogerja se lahko na Facebooku in Instagramu pohvalita s petmestnim številom sledilcev, ki z zanimanjem spremljajo njune popotniške dogodivščine. Posledično sta postala zanimiva tudi za oglaševalce, čeprav tega v osnovi niti nista načrtovala.

“Iskreno povedano se je vse skupaj zgodilo zelo lepo in organsko. Nisva se obremenjevala s tem, niti o tem razmišljala ali na to računala. Po letu dni potovanj po svetu so naju kontaktirali prvi zainteresirani oglaševalci. Pogovori so potekali preko elektronske pošte in zadeva je stekla brez kakršnikoli posebnih prilagajanj,” je svoje prve izkušnje z influencerskim marketingom opisal Melanšek.

mic katka povsod je lepo

Z zanimivi popotniškimi potopisi lahko tudi blogerji pridejo do zaslužka (foto: www.povsodjelepo.com)

Po njegovih besedah mora dober influencer znati pravilno oceniti svoje sposobnosti, se držati dogovorov s strankami in “igrati” na dolgi rok. Pri objavi vsebin na socialnih omrežjih mora upoštevati osnove estetike fotografij in besedil. Ker so influencerji v osnovi kreatorji vsebin, morajo biti le-te čim bolj pristne in izvirne. Na ta način se sledilci z njimi precej bolj poistovetijo, kar pripomore k uspešnosti marketinških akcij.

“Sem diplomiran komunikolog, ampak ne bi rekel, da je to kakorkoli vplivalo na to, kako sva zastavila najin blog. Ta je nastajal postopoma in iz srca. Na potovanjih včasih za pisanje bloga dnevno porabiva eno uro, spet drugič pa 15 ur. Ko se vrneva domov, ponavadi vloživa kar mesec dni intenznivnega dela, da vse skupaj spraviva v najinim komunikacijskim kanalom primerne oblike.”

“V ozadju ni bilo marketinškega načrta ali poslovnega modela. Še vedno ga ni. Delava, ker rada ustvarjava. Naročnikov pa je seveda več vrst. Včasih sodelujeva neposredno z blagovnimi znamkami, včasih preko agencij,” je pojasnil Melanšek, ki se zaveda, da pomembno vlogo igra tudi komunikacija s sledilci, za katero je priporočljivo, da je odprta in dvosmerna: “Ko imava za povedati kaj pametnega, takrat to poveva. Da bi komunicirala samo za to, da lahko rečeva, da sva aktivna, raje ne.”

 

Potrošnika ni mogoče prevarati

Pri influencerskem marketingu gre za subtilnejšo raven komunikacije, ki nima veliko povezave s klasičnimi oglaševalskimi prijemi. Oglaševalci se morajo zavedati, da s prenosom sporočil preko influencerjev komunicirajo s tistimi, ki jih takšna sporočila zanimajo. Za influencerje je ključnega pomena, da pri objavah vsebin ob veliki meri kreativne svobode “reklamirajo” blagovne znamke, ki jih dejansko uporabljajo. Tako so z njimi bolj “kompatibilni”, kar potrošnik hitro prepozna.

Tudi KingsBox se poslužuje influencerskega marketinga (foto: Simon Maljevac)

Tega se zaveda tudi Dejan Kobal, soustanovitelj uspešnega podjetja TNG Oprema, ki prodaja opremo za funkcionalno vadbo KingsBox: “Poskušamo najti kakovostne tekmovalce in trenerje z dobrimi poznanstvi, ki jih športni navdušenci redno spremljajo na socialnih omrežjih. Pomembno je, da oseba, ki ji plačujemo za oglaševanje, našo opremo redno uporablja na pravi način. To je za nas najboljša reklama. Ne poslužujemo se sodelovanja z zvezdniki z milijoni takšnih in drugačnih sledilcev, ki naših produktov v resnici ne uporabljajo.”

Za oglaševanje preko Instagrama bolj dovzetne ženske?

Kako se je influencerskega marketinga lotil Nik Vene iz podjetja NV Holders? “Že sedaj smo prisotni na Instragramu. Nekajkrat tedensko se pojavimo na objavah strani z milijonom sledilcev in na ta način tudi mi pridobivamo sledilce. Še več pozornosti bomo tej vrsti marketinga namenili ob predstavitvi W-Holderja za ženske, saj predstavnice lepšega spola bolj zavzeto spremljajo te objave.”

w-holder

W-Holder je prvi produkt podjetja NV Holders namenjen lepšemu spolu (foto: NV Holders)

Držalec za srajce W-Holder je prvi produkt podjetja namenjen pripadnicam lepšega spola, zato se Vene spopada z zahtevnim izzivom: “Na Kickstarterju smo zagnali novo kampanjo za ženski W-Holder. Gre za nov produkt in ponovno se moramo učiti, na kakšen način lahko zagotovimo uspešno prodajo. Zaenkrat še nimamo ženske baze kupcev in ugotoviti moramo, kakšen marketing je najbolj primeren za ženske.”

Kakšna je prihodnost influencerskega marketinga?

Za influencerski marketing je še vedno ključni medij Instagram, ki ga mesečno redno uporablja več kot 900 milijonov uporabnikov. Številni startupi so se lotili kreiranja platform, s katerimi skušajo optimizirati delovanje influencerskega marketinga na Instagramu. Pri vplivu na dolgoročne nakupne procese je za oglaševalce bolj kot število sledilcev pomembna primernost skomuniciranih vsebin.

“Osebno influencerski marketing dojemam kot precej fluiden način marketinga. Zato bi rekel, da se v bistvu ne moreš zanašati na karkoli dolgoročnejšega. Danes si, jutri te “pofura” nekdo drug. V nekem trenutku sva imela s Katko mesečnih prihodkov z bloga tudi več tisoč evrov, kdaj drugič veliko veliko manj. Včasih si jih tudi sama nisva želela, ker sva začutila, da je vsega preveč. Spet drugič si želiš, pa ni nikogar. Tako pač je. Kot življenje!” poudarja Melanšek, ki ima kot eden izmed pobudnikov projekta Mali junaki odličen vpogled tudi v drugo dimenzijo influencerskega marketinga.

Mali junaki iščejo okrepitve

Tudi pri Malih junakih se poslužujejo influencerskega marketinga (Vir slike: Mali junaki)

Po Melanškovih besedah so pri HURRA STUDIOS, ki izdaja Male junake, v zadnjem obdobju bistveno znižali višino sredstev namenjenih za influencerski marketing. In zakaj je prišlo do tega? “Preprosto zaradi nasičenosti. Zdaj je to “in”, vsi to počnejo. Posledično kredibilnost, kot temeljna postavka tovrstnega marketinga, precej peša. Kot vsak trend, bo tudi ta kmalu doživel svoj vrhunec, za tem močno padel, nato pa se ustalil. Ko se bo zgodilo slednje, bo prijetneje tako za naročnike, kot tudi influencerje,” meni Melanšek.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>


8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 2. del

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 2. del

O pomenu dobrega načrtovanja internetnega marketinga smo govorili že v prejšnji novici. Nadaljevanje predlogov, kako uspešno načrtovati spletni marketing, pa delimo v tokratnem prispevku. Preberite več >>

Ne spreglejte nasvetov za viden nastop na Instagramu

Ne spreglejte nasvetov za viden nastop na Instagramu

Glede na to, da ima Instagram čedalje več privržencev, je – v primeru, če naj bi se na tem družabnem omrežju nahajala tudi vaša ciljna publika – smiselno, da se oglaševanja svoje dejavnosti lotite tudi tam. Da bi vam olajšali začetne korake, vam ponujamo nekaj predlogov. Preberite več >>

Brskalnik Chrome opozarja na nezaščitene spletne strani

Brskalnik Chrome opozarja na nezaščitene spletne strani

Z novo različico brskalnika Chrome prihaja do pomembnih sprememb za upravitelje spletnih strani in spletnih trgovin, za katere je zelo priporočljiva uporaba varnega HTTPS protokola. Preberite več >>

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 1. del

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 1. del

Internet v današnjih časih predstavlja najpomembnejši medij za pretok informacij. Za prepoznavnost in uspeh podjetja je tako ključnega pomena, da do uporabnikov dostopa prek različnih spletnih kanalov in da se internetnega marketinga loti premišljeno in celostno. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«

»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«

Podjetje Ceneje, pod okriljem katerega deluje tudi blagovna znamka Shopper's Mind, se je prek kratkim uvrstilo med finaliste za nagrado marketinška odličnost leta 2018, ki so jih podelili na Slovenski marketinški konferenci. Ob tej priložnosti smo se pogovarjali z mag. Darkom Dujičem, direktorjem podjetja Ceneje d.o.o. Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

06.09.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje