Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov.
Mic Melanšek Katka Stojilkovski Povsod je lepo

Mic Melanšek in Katka Stojilkovski sta avtorja uspešnega popotniškega bloga Povsod je lepo (Vir: www.povsodjelepo.com)

Pri besedni zvezi influencerski marketing gre za oglaševanje s pomočjo vplivnežev, ki se lahko na socialnih omrežjih (Instagram, Facebook, Twitter, blogi,…) pohvalijo z velikim številom sledilcev. Takšen način izvajanja marketinških aktivnosti je podjetjem omogočil, da potrošnikom s pomočjo influencerjev približajo svoje produkte.

Vsak trg je dovolj velik

Ponudniki so spoznali, da lahko znani športniki, igralci, blogerji, medijske osebnosti,… – oziroma z eno besedo influencerji – s kreiranjem zanimivih vsebin na spletu vplivajo na kupce in tako pripomorejo k prepoznavnosti blagovnih znamk, storitev in izdelkov. Tudi na tako specifičnih tržiščih kot je Slovenija je influencerski marketing lahko pomemben del strategije, čeprav se velika večina slovenskih influencerjev še zdaleč ne more pohvaliti s takšnim številom sledilcev kot vplivneži v tujini.

“Vsak trg je dovolj velik. Trg treh mamic na kavici je dovolj velik (smeh). Dejstvo je, da ta veja marketinga nikoli ne obstaja neodvisna od ostalih pristopov k oglaševanju, zato se kaj hitro na tako majhnem trgu doseže zasičenost s tovrstnimi apeli in sporočili,” razkriva Mic Melanšek, ki skupaj s Katko Stojilkovski ustvarja popotniški blog Povsod je lepo.

Uspeh prinašajo pristne in izvirne vsebine

Popotniška blogerja se lahko na Facebooku in Instagramu pohvalita s petmestnim številom sledilcev, ki z zanimanjem spremljajo njune popotniške dogodivščine. Posledično sta postala zanimiva tudi za oglaševalce, čeprav tega v osnovi niti nista načrtovala.

“Iskreno povedano se je vse skupaj zgodilo zelo lepo in organsko. Nisva se obremenjevala s tem, niti o tem razmišljala ali na to računala. Po letu dni potovanj po svetu so naju kontaktirali prvi zainteresirani oglaševalci. Pogovori so potekali preko elektronske pošte in zadeva je stekla brez kakršnikoli posebnih prilagajanj,” je svoje prve izkušnje z influencerskim marketingom opisal Melanšek.

mic katka povsod je lepo

Z zanimivi popotniškimi potopisi lahko tudi blogerji pridejo do zaslužka (foto: www.povsodjelepo.com)

Po njegovih besedah mora dober influencer znati pravilno oceniti svoje sposobnosti, se držati dogovorov s strankami in “igrati” na dolgi rok. Pri objavi vsebin na socialnih omrežjih mora upoštevati osnove estetike fotografij in besedil. Ker so influencerji v osnovi kreatorji vsebin, morajo biti le-te čim bolj pristne in izvirne. Na ta način se sledilci z njimi precej bolj poistovetijo, kar pripomore k uspešnosti marketinških akcij.

“Sem diplomiran komunikolog, ampak ne bi rekel, da je to kakorkoli vplivalo na to, kako sva zastavila najin blog. Ta je nastajal postopoma in iz srca. Na potovanjih včasih za pisanje bloga dnevno porabiva eno uro, spet drugič pa 15 ur. Ko se vrneva domov, ponavadi vloživa kar mesec dni intenznivnega dela, da vse skupaj spraviva v najinim komunikacijskim kanalom primerne oblike.”

“V ozadju ni bilo marketinškega načrta ali poslovnega modela. Še vedno ga ni. Delava, ker rada ustvarjava. Naročnikov pa je seveda več vrst. Včasih sodelujeva neposredno z blagovnimi znamkami, včasih preko agencij,” je pojasnil Melanšek, ki se zaveda, da pomembno vlogo igra tudi komunikacija s sledilci, za katero je priporočljivo, da je odprta in dvosmerna: “Ko imava za povedati kaj pametnega, takrat to poveva. Da bi komunicirala samo za to, da lahko rečeva, da sva aktivna, raje ne.”

 

Potrošnika ni mogoče prevarati

Pri influencerskem marketingu gre za subtilnejšo raven komunikacije, ki nima veliko povezave s klasičnimi oglaševalskimi prijemi. Oglaševalci se morajo zavedati, da s prenosom sporočil preko influencerjev komunicirajo s tistimi, ki jih takšna sporočila zanimajo. Za influencerje je ključnega pomena, da pri objavah vsebin ob veliki meri kreativne svobode “reklamirajo” blagovne znamke, ki jih dejansko uporabljajo. Tako so z njimi bolj “kompatibilni”, kar potrošnik hitro prepozna.

Tudi KingsBox se poslužuje influencerskega marketinga (foto: Simon Maljevac)

Tega se zaveda tudi Dejan Kobal, soustanovitelj uspešnega podjetja TNG Oprema, ki prodaja opremo za funkcionalno vadbo KingsBox: “Poskušamo najti kakovostne tekmovalce in trenerje z dobrimi poznanstvi, ki jih športni navdušenci redno spremljajo na socialnih omrežjih. Pomembno je, da oseba, ki ji plačujemo za oglaševanje, našo opremo redno uporablja na pravi način. To je za nas najboljša reklama. Ne poslužujemo se sodelovanja z zvezdniki z milijoni takšnih in drugačnih sledilcev, ki naših produktov v resnici ne uporabljajo.”

Za oglaševanje preko Instagrama bolj dovzetne ženske?

Kako se je influencerskega marketinga lotil Nik Vene iz podjetja NV Holders? “Že sedaj smo prisotni na Instragramu. Nekajkrat tedensko se pojavimo na objavah strani z milijonom sledilcev in na ta način tudi mi pridobivamo sledilce. Še več pozornosti bomo tej vrsti marketinga namenili ob predstavitvi W-Holderja za ženske, saj predstavnice lepšega spola bolj zavzeto spremljajo te objave.”

w-holder

W-Holder je prvi produkt podjetja NV Holders namenjen lepšemu spolu (foto: NV Holders)

Držalec za srajce W-Holder je prvi produkt podjetja namenjen pripadnicam lepšega spola, zato se Vene spopada z zahtevnim izzivom: “Na Kickstarterju smo zagnali novo kampanjo za ženski W-Holder. Gre za nov produkt in ponovno se moramo učiti, na kakšen način lahko zagotovimo uspešno prodajo. Zaenkrat še nimamo ženske baze kupcev in ugotoviti moramo, kakšen marketing je najbolj primeren za ženske.”

Kakšna je prihodnost influencerskega marketinga?

Za influencerski marketing je še vedno ključni medij Instagram, ki ga mesečno redno uporablja več kot 900 milijonov uporabnikov. Številni startupi so se lotili kreiranja platform, s katerimi skušajo optimizirati delovanje influencerskega marketinga na Instagramu. Pri vplivu na dolgoročne nakupne procese je za oglaševalce bolj kot število sledilcev pomembna primernost skomuniciranih vsebin.

“Osebno influencerski marketing dojemam kot precej fluiden način marketinga. Zato bi rekel, da se v bistvu ne moreš zanašati na karkoli dolgoročnejšega. Danes si, jutri te “pofura” nekdo drug. V nekem trenutku sva imela s Katko mesečnih prihodkov z bloga tudi več tisoč evrov, kdaj drugič veliko veliko manj. Včasih si jih tudi sama nisva želela, ker sva začutila, da je vsega preveč. Spet drugič si želiš, pa ni nikogar. Tako pač je. Kot življenje!” poudarja Melanšek, ki ima kot eden izmed pobudnikov projekta Mali junaki odličen vpogled tudi v drugo dimenzijo influencerskega marketinga.

Mali junaki iščejo okrepitve

Tudi pri Malih junakih se poslužujejo influencerskega marketinga (Vir slike: Mali junaki)

Po Melanškovih besedah so pri HURRA STUDIOS, ki izdaja Male junake, v zadnjem obdobju bistveno znižali višino sredstev namenjenih za influencerski marketing. In zakaj je prišlo do tega? “Preprosto zaradi nasičenosti. Zdaj je to “in”, vsi to počnejo. Posledično kredibilnost, kot temeljna postavka tovrstnega marketinga, precej peša. Kot vsak trend, bo tudi ta kmalu doživel svoj vrhunec, za tem močno padel, nato pa se ustalil. Ko se bo zgodilo slednje, bo prijetneje tako za naročnike, kot tudi influencerje,” meni Melanšek.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>


Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Tudi v Sloveniji lahko spletne oglase na Googlu ciljamo na določeno lokacijo. Predvsem boste imeli koristi tisti slovenski podjetniki, ki svoje storitve nudite znotraj nekega območja. Preberite več >>

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Dandanes le redkokatero podjetje nima ustvarjene predstavitvene spletne strani, še posebej za spletna podjetja pa je pomembno, da svojo spletno stran opremijo tudi z orodji za merjenje uspešnosti, kot je na primer Google Analytics. Preberite več >>

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Se ukvarjate z vsebinskim trženjem? Vlagate veliko energije v ustvarjanje kvalitetnih in optimiziranih objav, pa ne opazite rezultatov? Se nikakor ne morete prebiti na prvo stran iskalnih zadetkov? Preverite naslednje nasvete, ki vam lahko pomagajo pri vsebinskem trženju. Preberite več >>

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Zastavili ste si cilj povečati svojo spletno prodajo za 50 odstotkov. Kako se lotiti tega podviga? Vlagati več v oglaševanje? Prispevati za 50 odstotkov več vsebine? Povečati finančne izdatke? Okrepiti ekipo? Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Vsi se zavedamo, kako pomembno je spremljati analitiko spletne strani, a vendar si premalokrat vzamemo dovolj časa zanjo. Enkrat na mesec se prijavimo v Google Analytics in preberemo, kakšen je obisk strani v zadnjih 30 dneh. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje