Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Trženje med enim in drugim podjetjem (v nadaljevanju B2B ali "business-to business") se razlikuje od trženja med podjetjem in potrošnikom (v nadaljevanju B2C ali "business to customer"). Glede na glavne značilnosti enega in drugega prodajnega modela presodite, katera oblika je za vas primernejša.
Vir slike: elegantthemes

Vir slike: elegantthemes

Pri modelu trženja B2B si podjetja trdo prizadevajo racionalizirati nakupni proces in prikazati prihranek časa in denarja. B2B nakup temelji bolj na logiki in racionalnem razmišljanju, medtem ko nakup B2C pogosto temelji na čustvenem odzivu potrošnika.

Stroški prodaje za B2B trg so lahko višji od stroškov za prodajo B2C. Najlažji način za razlago tega je, da trženje B2B pogosto zahteva več pozornosti prodajalca, vključuje več ljudi in za končni nakup zahteva odobritev več odločevalcev. Stranke B2B morajo pogosto dokazati donosnost naložbe za utemeljitev svojega nakupa.

B2B trženje

V B2B trženju se morate osredotočiti na logiko izdelka in njegove najpomembnejše lastnosti. Pri odločitvi o nakupu ni prisotnih veliko osebnih čustev. Osredotočiti se morate na razumevanje svojih kupcev in na to, kako kot zaposleni delujejo v okviru svojih podjetij. Kakšna je njihova vloga v podjetju? Kaj je za njihovo podjetje najpomembnejše?

Vaša sporočila naj bodo osredotočena na to, kako vaš izdelek ali storitev prihrani čas, denar in energijo. Predstavite donosnost naložbe, ki jo lahko pričakujejo podjetja z nakupom.

Za primer si predstavljajte, da vaše podjetje prodaja programsko opremo. Če jo tržite za prodajo podjetjem, jim morate pokazati, da jim bo uporaba programske opreme prihranila čas in denar. Uporabniki programske opreme bodo lahko racionalizirali svoje delo z uporabo vaše programske opreme, zaposleni bodo lahko opravili več dela v enakem časovnem okviru. Za večino podjetij prodajni postopek vključuje podrobne predstavitvene sestanke in možnost za testiranje produkta.

B2C trženje

V primeru prodaje končnemu potrošniku, se morate osredotočiti na prednosti izdelka za končnega uporabnika. Odločitev končnih kupcev je bolj čustvena. Manj verjetno jih zanima dolgo tržno sporočilo. Želijo si, da takoj preidete na bistvo in jim ponudite konkretno rešitev za njihovo težavo.

Končnih potrošnikov ne zanima vaš prodajni interes. Želijo si, da jih jasno opozorite na prednosti, ki jih nudite s svojim izdelkom. Pri potrošnikih mora biti vaše sporočilo preprosto in lahko razumljivo. Imajo tudi veliko krajši nakupni čas kot podjetja. Za nakup se odločijo v nekaj minutah do nekaj dneh.

Stranke bo zanimalo, kako jim izdelek ali storitev lahko pomaga in, kakšne koristi prinaša njim osebno. Osredotočite se na težavo stranke, ki jo s svojim izdelkom lahko rešite.

Vrnimo se na primer programske opreme. Kar bodo potrošniki želeli vedeti, je, kako jim bo programska oprema olajšala življenje. Ali vključuje funkcijo koledarja, na kakšen način je vnos informacij lažji, kako se koledar sinhronizira s telefoni in prenosniki družinskih članov itd.? Vaše stranke v tem primeru iščejo programsko opremo, ki jim bo olajšala življenje, hkrati pa ne bo preveč zapletena za uporabo.

 

Vir: www.thebalancesmb.com

 

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Zahteve mladih podjetij se močno razlikujejo od tistih, ki so že uveljavljena na trgu. Posledično se razlikujejo tudi marketinški pristopi, ki naj bi jih izbirala mlada in uveljavljena podjetja. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Osnove prodaje

Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo - fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več - ta je negativno vrednotena. Preberite več >>

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Trženje preko vplivnežev ali influencerjev je v zadnjem času učinkovit način za pridobivanje kupcev, ki kasneje lahko postanejo vaše zveste stranke. V času, ko je pridobivanje potrošnikov vedno večji izziv, lahko vplivneži pomagajo podjetjem, da se hitreje prebijejo na trg in dosežejo višjo prodajo. Preberite več >>

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

Zvestoba strank je ključna sestavina vsakega uspešnega podjetja. To je lepilo, ki stranke drži pri vaši blagovni znamki in jih spodbuja, da vam ostanejo zveste. Preberite več >>

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

Družbena omrežja so neverjetno učinkovit in cenovno ugoden način za dosego vaših ciljnih strank. Kljub temu ni priporočljivo, da na njih objavljate kratka in direktna sporočila, kot je npr. »kupi me«. Kot vse marketinške strategije tudi vaše trženje na družbenih omrežjih potrebuje predhodni načrt. Preberite več >>

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Dobra 30-sekundna predstavitev je bistvenega pomena za učinkovito mreženje, saj lahko spodbudi zanimanje potencialnih strank in razširi možnost za uspeh vašega podjetja. Je učinkovito orodje za predstavitev vaših izdelkov ali storitev bodočim kupcem, strankam in vlagateljem. Preberite več >>

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kupci večinoma ne kupujejo zaradi prednosti tega, kar jim lahko določen izdelek ali storitev ponudi. Kupujejo takrat, ko resnično čutijo, da bo nekaj rešilo težavo, ki jim povzroča resnično stisko. Preberite več >>

Tradicionalni vs. internetni marketing

Tradicionalni vs. internetni marketing

Številni lastniki novoustanovljenih malih podjetij toliko energije posvečajo svojim izdelkom in storitvam, da se ne zavedajo, da uspeh ne bo prišel le od tega, kar podjetje ponuja. Uspeh izvira iz sposobnosti, da dosežete stranke in jih spodbudite k nakupu. Trženje je ključni element za uspeh malih podjetij. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje