Tradicionalni vs. internetni marketing

Številni lastniki novoustanovljenih malih podjetij toliko energije posvečajo svojim izdelkom in storitvam, da se ne zavedajo, da uspeh ne bo prišel le od tega, kar podjetje ponuja. Uspeh izvira iz sposobnosti, da dosežete stranke in jih spodbudite k nakupu. Trženje je ključni element za uspeh malih podjetij.
Vir slike: Pixabay

Vir slike: Pixabay

Pred internetom je bilo trženje, zlasti za širšo populacijo, težko dostopno in drago. Internet je to spremenil. Vendar to ne pomeni, da poleg internetnega trženja ni prostora za tradicionalne metode trženja.

Kaj je marketing?

Marketing je vse, kar počnete za promocijo svojega podjetja, da privabite stranke k nakupu vaših izdelkov ali storitev, vključno z oglaševanjem, prodajo, uporabo družbenih medijev in distribucijo. Na srečo imate z rastjo moči interneta dve kategoriji trženja, v kateri lahko vložite svoj marketinški čas in denar: tradicionalno trženje in internetno trženje.

Katera metoda je najboljša?

Obe metodi sta lahko koristni in ni razloga, da bi izbrali eno pred drugo. Vendar pa morate dobro poznati vaš ciljni trg. Le tako boste našli najboljši način za dosego želenega rezultata ter prepoznali prednosti in slabosti vsake oblike trženja.

Kaj je tradicionalni marketing?

Tradicionalni marketing ali t.i. offline trženje vključuje promocijske strategije, ki so se uporabljale pred pojavom interneta.

Vključuje številne marketinške taktike, kot so neposredna prodaja, TV in radio oglaševanje in oglaševanje po pošti. Da bi kupcu prenesle svoje sporočilo, so se tradicionalne metode močno zanašale na tiskano oglaševanje, kot so objave v revijah, knjigah s kuponi, panoji in uporaba drugih tiskanih promocijskih materialov, kot so katalogi ali brošure.

Prednosti tradicionalnega trženja

Tudi v digitalni dobi obstajajo dobri razlogi za uporabo tradicionalnih tržnih strategij. Tradicionalne metode so lahko edino sredstvo za doseganje določene skupine potrošnikov. Na primer, če vas kot ciljne stranke zanimajo upokojeni izvršni direktorji, se morate zavedati, da večina te demografske skupine morda ne uporablja interneta ali družbenih medijev.

Tržite lahko neposredno, kar je lahko izjemno učinkovita strategija tradicionalnega trženja. Na primer, kupcem se lahko približate s promocijo. Veliko strank raje posluje z ljudmi, ki so jih spoznali osebno.

Tradicionalno trženje vključuje tiskano gradivo, na primer vizitke ali izročke na dogodkih, kot so govorni nastopi ali sejmi.

Slabosti tradicionalnega trženja

Čeprav je tradicionalno trženje lahko učinkovito, vsekakor ni brez pomanjkljivosti. Številne tradicionalne metode so zelo drage: oglaševanje na televiziji, radiu ali v tisku, tiskanje brošur, vizitk in pošiljanje poštnih pošiljk s katalogi.

Pri uporabi običajnih starejših oblik trženja je težko slediti doseženim rezultatom. Tradicionalno trženje je podobno metanju stvari ob zid in upanju, da se na zidu obdržijo.

Uporaba strogo tradicionalnih virov pomeni, da bo večina podjetij potrebovala pomoč zunanjih podizvajalcev, kot so npr. grafični oblikovalci ali scenaristi, kar dodatno poveča stroške.

Tradicionalno trženje je navadno vsiljeno potrošniku in ga pogosto moti. Mnogi ljudje ne marajo svojih nabiralnikov, polnih “neželene” pošte.

Kaj je internetni marketing?

Internetno trženje je proces spletne promocije vašega izdelka ali storitve.

Internetno trženje uporablja strategije, kot so spletna stran, optimizacija za iskalnike (SEO), reklamni panoji na spletnih mestih in v družbenih medijih, oglaševanje s plačilom na klik in trženje preko elektronske pošte.

Prednosti internetnega marketinga

Internetno trženje je omogočilo lažje in cenovno dostopnejše doseganje širšega trga. Interakcija s strankami in rezultati so tu veliko lažje merljivi. Vidite lahko, katere metode prinašajo odziv ter vodijo do prodaje, in katere ne. Ti podatki vam omogočajo, da svoja prizadevanja osredotočite na tisto, kar deluje. Internetni marketing je dostopen podjetjem vseh velikosti.

Odločitve je mogoče sprejemati z uporabo resničnih podatkov in kvalitativnih rezultatov. Kvalitativni rezultati so opisni in vam lahko dajo celotno sliko vaših strank. Lahko bolje prepoznate demografski odziv, da najdete in dosežete svoj ciljni trg. To vam omogoča, da ciljate na podskupine vašega trga za učinkovitejša tržna sporočila in povečate odziv. Prav tako so podatki in rezultati na voljo takoj. To vam daje hitre povratne informacije o tem, kaj deluje in kaj ne, tako da lahko hitro prilagodite svoj način trženja.

Lahko sodelujete in se povežete s svojim trgom. Socialni mediji vam omogočajo neposredno komunikacijo s skupinami ali celo s posameznimi potrošniki. To je brezplačen način, ki vam omogoča pogovor s svojim trgom in zagotavlja hitre povratne informacije o tem, kaj deluje in, kaj je vašim strankam všeč. Prek družbenih omrežij imate možnost graditi neposredne odnose s svojimi strankami.

Uporaba internetnega trženja je lahko zelo poceni. Nekatere metode spletnega trženja so brezplačne. Ni vam treba najemati podizvajalcev. Številne strategije spletnega trženja lahko enostavno izvaja ena sama oseba.

Slabosti internetnega marketinga

Čeprav je internet olajšal trženje, prinaša tudi določene izzive. To lahko pomeni, da se zanašate na stranke, ki so na spletu zelo interaktivne. Če vašega trga ni na spletu, to ni najučinkovitejši način trženja. Glede na navedeno se uporaba interneta še naprej povečuje in bo sčasoma dosegla skoraj vse potrošnike.

To je lahko časovno zelo zahtevno. Neprekinjeno je treba ustvarjati, urejati in objavljati vsebino. Na komentarje se je treba odzivati, spletna mesta in strani pa je treba vzdrževati. In potem so tu še družbena omrežja, ki lahko vzamejo neverjetno veliko časa.

Forume, bloge in družbena omrežja lahko napačno upravljate ali pa so v neskladju z identiteto vaše blagovne znamke. Uspešno spletno trženje zahteva doslednost na vseh vaših trženjskih platformah.

Katera vrsta trženja je najboljša?

Preveč podjetij se zanaša le na eno obliko trženja v prepričanju, da je eno boljše od drugega. Čeprav je ena metoda lahko učinkovita pri doseganju rezultatov, to ne pomeni, da vključevanje drugih možnosti ne more biti tako učinkovito. Na primer, televizijski oglas bi lahko pritegnil številne kupce, vendar bi za občutno manj denarja enako lahko dosegel tudi isti oglas na YouTubu.

Vprašanje pravzaprav ni, katera vrsta trženja je najboljša, temveč je vprašanje, katera vrsta ponuja najboljši način, da dosežete vaš trg in ga spodbudite k nakupu. Verjetno je, da obstajajo strategije tako v tradicionalnem kot v spletnem trženju, ki bodo zagotovo delovale. Če želite vedeti, katera možnost je najboljša za vaše podjetje, morate pri ustvarjanju marketinškega načrta opraviti tržno raziskavo, da boste vedeli, kdo so stranke za vaš trg in, kje jih lahko najdete; tako na spletu kot zunaj njega.

 

Vir: www.thebalancesmb.com

 

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Zahteve mladih podjetij se močno razlikujejo od tistih, ki so že uveljavljena na trgu. Posledično se razlikujejo tudi marketinški pristopi, ki naj bi jih izbirala mlada in uveljavljena podjetja. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Osnove prodaje

Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo - fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več - ta je negativno vrednotena. Preberite več >>

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Trženje preko vplivnežev ali influencerjev je v zadnjem času učinkovit način za pridobivanje kupcev, ki kasneje lahko postanejo vaše zveste stranke. V času, ko je pridobivanje potrošnikov vedno večji izziv, lahko vplivneži pomagajo podjetjem, da se hitreje prebijejo na trg in dosežejo višjo prodajo. Preberite več >>

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

Zvestoba strank je ključna sestavina vsakega uspešnega podjetja. To je lepilo, ki stranke drži pri vaši blagovni znamki in jih spodbuja, da vam ostanejo zveste. Preberite več >>

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

Družbena omrežja so neverjetno učinkovit in cenovno ugoden način za dosego vaših ciljnih strank. Kljub temu ni priporočljivo, da na njih objavljate kratka in direktna sporočila, kot je npr. »kupi me«. Kot vse marketinške strategije tudi vaše trženje na družbenih omrežjih potrebuje predhodni načrt. Preberite več >>

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Trženje med enim in drugim podjetjem (v nadaljevanju B2B ali "business-to business") se razlikuje od trženja med podjetjem in potrošnikom (v nadaljevanju B2C ali "business to customer"). Glede na glavne značilnosti enega in drugega prodajnega modela presodite, katera oblika je za vas primernejša. Preberite več >>

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Dobra 30-sekundna predstavitev je bistvenega pomena za učinkovito mreženje, saj lahko spodbudi zanimanje potencialnih strank in razširi možnost za uspeh vašega podjetja. Je učinkovito orodje za predstavitev vaših izdelkov ali storitev bodočim kupcem, strankam in vlagateljem. Preberite več >>

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kupci večinoma ne kupujejo zaradi prednosti tega, kar jim lahko določen izdelek ali storitev ponudi. Kupujejo takrat, ko resnično čutijo, da bo nekaj rešilo težavo, ki jim povzroča resnično stisko. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje