Vir slike: Pixabay
Pred internetom je bilo trženje, zlasti za širšo populacijo, težko dostopno in drago. Internet je to spremenil. Vendar to ne pomeni, da poleg internetnega trženja ni prostora za tradicionalne metode trženja.
Kaj je marketing?
Marketing je vse, kar počnete za promocijo svojega podjetja, da privabite stranke k nakupu vaših izdelkov ali storitev, vključno z oglaševanjem, prodajo, uporabo družbenih medijev in distribucijo. Na srečo imate z rastjo moči interneta dve kategoriji trženja, v kateri lahko vložite svoj marketinški čas in denar: tradicionalno trženje in internetno trženje.
Katera metoda je najboljša?
Obe metodi sta lahko koristni in ni razloga, da bi izbrali eno pred drugo. Vendar pa morate dobro poznati vaš ciljni trg. Le tako boste našli najboljši način za dosego želenega rezultata ter prepoznali prednosti in slabosti vsake oblike trženja.
Kaj je tradicionalni marketing?
Tradicionalni marketing ali t.i. offline trženje vključuje promocijske strategije, ki so se uporabljale pred pojavom interneta.
Vključuje številne marketinške taktike, kot so neposredna prodaja, TV in radio oglaševanje in oglaševanje po pošti. Da bi kupcu prenesle svoje sporočilo, so se tradicionalne metode močno zanašale na tiskano oglaševanje, kot so objave v revijah, knjigah s kuponi, panoji in uporaba drugih tiskanih promocijskih materialov, kot so katalogi ali brošure.
Prednosti tradicionalnega trženja
Tudi v digitalni dobi obstajajo dobri razlogi za uporabo tradicionalnih tržnih strategij. Tradicionalne metode so lahko edino sredstvo za doseganje določene skupine potrošnikov. Na primer, če vas kot ciljne stranke zanimajo upokojeni izvršni direktorji, se morate zavedati, da večina te demografske skupine morda ne uporablja interneta ali družbenih medijev.
Tržite lahko neposredno, kar je lahko izjemno učinkovita strategija tradicionalnega trženja. Na primer, kupcem se lahko približate s promocijo. Veliko strank raje posluje z ljudmi, ki so jih spoznali osebno.
Tradicionalno trženje vključuje tiskano gradivo, na primer vizitke ali izročke na dogodkih, kot so govorni nastopi ali sejmi.
Slabosti tradicionalnega trženja
Čeprav je tradicionalno trženje lahko učinkovito, vsekakor ni brez pomanjkljivosti. Številne tradicionalne metode so zelo drage: oglaševanje na televiziji, radiu ali v tisku, tiskanje brošur, vizitk in pošiljanje poštnih pošiljk s katalogi.
Pri uporabi običajnih starejših oblik trženja je težko slediti doseženim rezultatom. Tradicionalno trženje je podobno metanju stvari ob zid in upanju, da se na zidu obdržijo.
Uporaba strogo tradicionalnih virov pomeni, da bo večina podjetij potrebovala pomoč zunanjih podizvajalcev, kot so npr. grafični oblikovalci ali scenaristi, kar dodatno poveča stroške.
Tradicionalno trženje je navadno vsiljeno potrošniku in ga pogosto moti. Mnogi ljudje ne marajo svojih nabiralnikov, polnih “neželene” pošte.
Kaj je internetni marketing?
Internetno trženje je proces spletne promocije vašega izdelka ali storitve.
Internetno trženje uporablja strategije, kot so spletna stran, optimizacija za iskalnike (SEO), reklamni panoji na spletnih mestih in v družbenih medijih, oglaševanje s plačilom na klik in trženje preko elektronske pošte.
Prednosti internetnega marketinga
Internetno trženje je omogočilo lažje in cenovno dostopnejše doseganje širšega trga. Interakcija s strankami in rezultati so tu veliko lažje merljivi. Vidite lahko, katere metode prinašajo odziv ter vodijo do prodaje, in katere ne. Ti podatki vam omogočajo, da svoja prizadevanja osredotočite na tisto, kar deluje. Internetni marketing je dostopen podjetjem vseh velikosti.
Odločitve je mogoče sprejemati z uporabo resničnih podatkov in kvalitativnih rezultatov. Kvalitativni rezultati so opisni in vam lahko dajo celotno sliko vaših strank. Lahko bolje prepoznate demografski odziv, da najdete in dosežete svoj ciljni trg. To vam omogoča, da ciljate na podskupine vašega trga za učinkovitejša tržna sporočila in povečate odziv. Prav tako so podatki in rezultati na voljo takoj. To vam daje hitre povratne informacije o tem, kaj deluje in kaj ne, tako da lahko hitro prilagodite svoj način trženja.
Lahko sodelujete in se povežete s svojim trgom. Socialni mediji vam omogočajo neposredno komunikacijo s skupinami ali celo s posameznimi potrošniki. To je brezplačen način, ki vam omogoča pogovor s svojim trgom in zagotavlja hitre povratne informacije o tem, kaj deluje in, kaj je vašim strankam všeč. Prek družbenih omrežij imate možnost graditi neposredne odnose s svojimi strankami.
Uporaba internetnega trženja je lahko zelo poceni. Nekatere metode spletnega trženja so brezplačne. Ni vam treba najemati podizvajalcev. Številne strategije spletnega trženja lahko enostavno izvaja ena sama oseba.
Slabosti internetnega marketinga
Čeprav je internet olajšal trženje, prinaša tudi določene izzive. To lahko pomeni, da se zanašate na stranke, ki so na spletu zelo interaktivne. Če vašega trga ni na spletu, to ni najučinkovitejši način trženja. Glede na navedeno se uporaba interneta še naprej povečuje in bo sčasoma dosegla skoraj vse potrošnike.
To je lahko časovno zelo zahtevno. Neprekinjeno je treba ustvarjati, urejati in objavljati vsebino. Na komentarje se je treba odzivati, spletna mesta in strani pa je treba vzdrževati. In potem so tu še družbena omrežja, ki lahko vzamejo neverjetno veliko časa.
Forume, bloge in družbena omrežja lahko napačno upravljate ali pa so v neskladju z identiteto vaše blagovne znamke. Uspešno spletno trženje zahteva doslednost na vseh vaših trženjskih platformah.
Katera vrsta trženja je najboljša?
Preveč podjetij se zanaša le na eno obliko trženja v prepričanju, da je eno boljše od drugega. Čeprav je ena metoda lahko učinkovita pri doseganju rezultatov, to ne pomeni, da vključevanje drugih možnosti ne more biti tako učinkovito. Na primer, televizijski oglas bi lahko pritegnil številne kupce, vendar bi za občutno manj denarja enako lahko dosegel tudi isti oglas na YouTubu.
Vprašanje pravzaprav ni, katera vrsta trženja je najboljša, temveč je vprašanje, katera vrsta ponuja najboljši način, da dosežete vaš trg in ga spodbudite k nakupu. Verjetno je, da obstajajo strategije tako v tradicionalnem kot v spletnem trženju, ki bodo zagotovo delovale. Če želite vedeti, katera možnost je najboljša za vaše podjetje, morate pri ustvarjanju marketinškega načrta opraviti tržno raziskavo, da boste vedeli, kdo so stranke za vaš trg in, kje jih lahko najdete; tako na spletu kot zunaj njega.
Vir: www.thebalancesmb.com