KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna.
Dandanes velik del komunikacije podjetij poteka preko družbenih omrežij (Vir slike: Pixabay.com)

Vir slike: Pixabay.com.

Ker velik del oglaševanja poteka ravno preko družbenih medijev, je potrebno razumeti specifična pravila komunikacije in način gradnje odnosov.

Po nekaj obiskih podjetniških delavnic in lastni raziskovalni akciji sem prišla do enačbe, ki jo mora poznati vsak podjetnik. Formula za pozicioniranje blagovne znamke na družbenih omrežjih je sestavljena iz pravil, ki so morda na prvi pogled preprosta, vendar hkrati zelo zahtevna.

V tem članku se bom zato posvetila komunikaciji. Naštela bom nekaj pravil in trikov, katerim sledijo tudi največji guruji družbenih medijev.

Zlata pravila učinkovite komunikacije na družbenih medijih

Na družbenih medijih komuniciramo tako verbalno kot neverbalno. Komuniciramo z lastno vsebino in z lastno odzivnostjo. Naše slike, všečki in komentarji vplivajo na odzivnost drugih uporabnikov. Preberite 5 zlatih pravil učinkovite komunikacije na družbenih medijih.

1. Dober načrt

Pred samim začetkom se moramo dobro zavedati, s kom želimo komunicirati, kaj želimo povedati in na katerih medijih želimo to deliti. Najpomembnejši je cilj! Kaj želimo z objavo doseči?

2. Poznavanje omrežja in urejanje profila

Kdo smo, kaj predstavljamo, kje živimo, kakšen je naš moto, link… Vse to uredimo v razdelku ”bio”. Ne pozabimo na hashtag-e! Instagram ponuja tudi funkcijo ”business profile”, ki omogoča, da na profil dodamo svojo spletno stran in poklic/področje, ki ga pokrivamo. Da je področje biografije urejeno, lahko uporabimo razmike več vrstic.

Tudi na Facebooku moramo poskrbeti za dober opis naše zgodbe (v kolikor imamo Facebook page). Časovnica naj bo zapolnjena, da sledilci vidijo deljeno vsebino. Lahko delimo svojo vsebino (npr. iz lastne spletne strani, bloga, YouTube kanala) ali pa relevantno vsebino drugih avtorjev. V slednjem primeru moramo vedno pojasniti, zakaj smo vsebino delili, ter označiti originalnega avtorja.

Na LinkedInu pa je v razdelek ”summary” zlasti pomembno izpostaviti izzive, ki jih rešujemo. Pomembno je, da je naš URL naslov urejen (preprost za iskalnik), da imamo specifičen naslov (kakšno delovno mesto zasedamo), profesionalne fotografije in čim več kontaktnih podatkov. Kadar dodajamo nove strokovne prijatelje, pa je smiselno dodati tudi personalizirano sporočilo.

Vir slike: Pixabay.com.

3. Ustvarjanje relevantne vsebine

Ključno je, da na različnih omrežjih objavljamo različno vsebino. Instagram, Facebook in LinkedIn se med seboj bistveno razlikujejo in so namenjeni različnim objavam. Medtem ko so motivacijski citati na Instagramu še sprejemljivi (čeprav vedno manj!), so na Facebooku, zlasti pa na LinkedInu nedopustni. Medtem ko gre pri Instagramu v največji meri za lifestyle, gre na Facebooku mnogo bolj za izobraževanje, informiranje in prodajo.

Facebook je družaben in obveščevalen, Instagram je navdihujoč, LinkedIn pa strokoven. Naj bo temu primerna tudi vsebina.

Deljenje provokativnih mnenj na družbenih medijih je lahko tvegano, saj velikokrat izzove gorečo debato. Dobro je, da poleg mnenja navedemo tudi dokaz za naše razmišljanje in tako izpademo bolj kredibilni.

Na Facebooku lahko podajamo novice, do katerih nimajo vsi tako hitrega dostopa. Če to ljudem veliko pomeni, ne bodo hoteli zgrešiti naslednje objave in nam bodo zvesto sledili. Zgradimo lahko tudi odnos z nekonkurenčnimi posamezniki (sodelovanje). Zadnje čase Facebook visoko nagradi tiste, ki se poslužujejo story-jev, čeprav se ti niso približali popularnosti story-jev na Instagramu.

Na LinkedInu je pomembno tudi spremljanje konkurence (koga všečka in katere besede uporablja). Poleg tega je LinkedIn primeren za ”content marketing”. Vsaka objava naj ima dodano vrednost. Če obiščemo neko konferenco, lahko objavimo 5 ključnih točk, ki so nas naučile nekaj novega.

Komunikacija na Instagramu je specifična. Ne gre za direktno prodajo! Gre za izobraževanje in deljenje znanja. Najbolje je, da v nečem izstopamo, da smo osredotočeni na nek segment vsebine in da smo po tem prepoznavni! Sporočati moramo tisto, kar naše sledilce zanima. Zajeti moramo novosti na tem področju in pripovedovati zgodbo.

Recept za uspešno zgodbo se glasi nekako takole: Junak zgodbe se zaveda, da ima problem. Na svoji poti sreča guruja, ki mu ponudi nasvet in usmeritev. Na podlagi tega končno pride do odrešitve. Zgodba naj vključuje osebno noto! Ne bojmo se razkrivanja do določene meje. Zaupajmo naše strahove, uspehe, dileme, cilje… Takšne zgodbe vzbudijo čustva in sledilce še bolj pritegnejo k odzivu.

Zgodbo pa velikokrat povemo kar s svojo fotografijo. Pomembneje od tega, kaj ponujamo, je, da pokažemo sebe. Zasledimo lahko, da se direktorji podjetij, startupov pojavljajo na izletih, z družino in prijatelji. S tem gradijo zaupanje, odnos in se pokažejo v pristni luči. Osebna komunikacija z obrazi je izjemno pomembna. Pokažite se, da ste bili na dogodku. Posel se sklepa z ljudmi, ne z logotipi!

Z ustvarjanjem lastnih fotografij pa je velikokrat ogromno dela, zato se je dobro zavedati, da nam pride prav ”user-generated content”, torej vsebina, ki jo naredijo naše stranke. Ponovno objavimo lahko torej fotografijo, ki že obstaja (seveda ne od konkurence), v opisu pa označimo originalni vir ter dodamo hashtag-e. Na takšen način prihranimo čas, hkrati pa ustvarjamo skupnost, dialog in odnos.

4. Dvosmerna komunikacija

Poleg vizualne vsebine pa je potrebna tudi odzivnost: všečkanje in komentiranje. Družbena omrežja so dvosmerna komunikacija! Če pričakujemo komentarje in všečke s strani sledilcev, sami pa smo pasivni opazovalci objav, gre za neučinkovito, enosmerno komunikacijo. S sledilci je potrebno graditi odnos in ustvarjati ”social proof”. Vpletajmo se v pogovore, teme, skupine, delimo prihajajoče dogodke in lastna mnenja. Če želite odziv sledilcev, bodite odzivni tudi sami.

Še nekaj koristnih informacij:

Komentarji, ki vsebujejo 5 ali več besed, se uvrščajo višje. Obstaja pa tudi limit komentarjev. Po najnovejših informacijah naj bi bilo dovoljeno napisati do 250 komentarjev dnevno. Tudi všečkanje ima svoj limit, in sicer veljala naj bi formula: 1,5 x količina uporabnikov, ki jim slediš na dan. Na primer: če začneš slediti 400 osebam dnevno, lahko všečkaš do 600 objav na dan. Vendar to so zgolj približne ocene.

Kako najlažje vplivamo na odzivnost naših sledilcev?

  • Postavimo vprašanje! Primer: Hofer: …Kakšen smuti pa si običajno pripravite sami? Zaupajte nam v komentarjih.
  • Vključimo jih v lasten projekt. Primer: Manca Korelc je sledilce vprašala, katera platnica za njeno knjigo se jim zdi najboljša.
  • Objavimo nagradne igre.
  • Delimo dobre ideje. Primer: Iglu šport je podal ”vikend idejo”, pri tem pa uporabil fotografijo svojih sledilcev.
  • Zabavamo. Primer: Gif – ”Ko gredo tvoji prijatelji na pot brez tebe”.
  • Smo hitri in odzivni. Primer: Oreo je med prireditvijo Super Bowl odlično izkoristili izpad elektrike. Na svoj profil so namreč objavili sliko z napisom “You can still dunk in the dark”. Z eno samo objavo so pritegnili ravno toliko pozornosti kot oglasi na prireditvi, za katere so podjetja porabila milijone dolarjev.

Vir slike: Pixabay.com.

5. Testiranje in merjenje

Nobeno pravilo učinkovite komunikacije pa ne bo boljše od podrobne analize. Analiza lastnega profila nam pove največ o tem, kaj spremeniti in izboljšati.

Torej, komunikacija na družbenih medijih je specifična ter zahteva veliko truda in časa. Vendar ”ne-komunicirati” pravzaprav ni mogoče. Zato je pomembno, da izbiramo prave načine za prenos sporočila. Dobra komunikacija je ključ do uspeha. »Komunikacijo občutimo kot nepredvidljivo hojo po pajčevini. Če izbiraš neprimerne besede in vedenje, se pajčevina pretrga in padeš v konflikt, s pravo besedo pa zaplešeš po pajčevini sogovorniku naravnost v srce«.

Avtorica članka je Klara Vrbnjak. Za bolj poglobljene informacije o gradnji blagovne znamke na družbenih medijih ste vabljeni k branju celotnega članka na eifles.blogspot.com.

Literatura

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>


Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih. Preberite več >>

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov. Preberite več >>

Ne spreglejte nasvetov za viden nastop na Instagramu

Ne spreglejte nasvetov za viden nastop na Instagramu

Glede na to, da ima Instagram čedalje več privržencev, je – v primeru, če naj bi se na tem družabnem omrežju nahajala tudi vaša ciljna publika – smiselno, da se oglaševanja svoje dejavnosti lotite tudi tam. Da bi vam olajšali začetne korake, vam ponujamo nekaj predlogov. Preberite več >>

So lokacijsko omejeni oglasi na Facebooku primerni za vas?

So lokacijsko omejeni oglasi na Facebooku primerni za vas?

Lokacijsko omejeni oglasi predstavljajo možnost, da ciljno publiko svojega oglaševanja omejite na določeno geografsko območje. Tako lahko svoj oglas usmerite le na določeno področje in povečate njegovo učinkovitost. Vse skupaj zveni odlično, kajne? Vendar ni tako preprosto. Preberite več >>

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Je tudi vaš obisk na spletni strani velik, a beležite le majhen delež opravljenih nakupov? Se pogosto sprašujete, zakaj vaši oglasi ne dosegajo konverzij in kaj oziroma kdo v zastavljenem procesu je kriv, da ne dosegate rezultatov, kot bi si jih želeli? Preberite več >>

Poživite svoje Facebook oglase!

Poživite svoje Facebook oglase!

Ste opazili, da vaši oglasi na Facebooku sledijo točno določenemu vzorcu? Ste naveličani »strokovnjakov«, ki menijo, da so našli odgovor na vprašanje, kakšen oglas vam bo prinesel največ dobička? Na pravem mestu ste! Ponujamo vam nekaj idej za poživitev vaših Facebook kampanj. Preberite več >>

Facebook se bori proti vabam za klike in odzive

Facebook se bori proti vabam za klike in odzive

Uporabniki Facebooka v zadnjem času opažajo vedno več nezaželenih objav, ki jih spodbujajo k všečkanju, deljenju in komentiranju. Facebook bo v kratkem ukrepal proti takšnim objavam. Preberite več >>

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Danes je na voljo ogromno orodij, s pomočjo katerih lahko spremljate rezultate svojih spletnih trženjskih kampanj. Katere metrike je smiselno analizirati? Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje