Česar Kickstarter ne zmore, zmore slovenski Chariyo

Česar Kickstarter ne zmore, zmore slovenski Chariyo

Če se želite na Kickstarterju predstaviti s projektom, ki ima dobrodelno noto, se boste znašli pred zaprtimi vrati. Kickstarter namreč takšnih (in še nekaterih drugih) projektov ne podpira. Kot rešitev za takšne projekte se pojavlja slovenska platforma Chariyo, ki že zbira predloge za projekte.
Česar Kickstarter ne zmore, zmore slovenski Chariyo

Chariyo je platforma za financiranje družbenokoristnih projektov, ki se od drugih razlikuje po tem, da podporniki ne donirajo lastnega denarja. Projekte financirajo z ogledom oglasa in s tem, ko opravijo določeno nalogo, sredstva pa prispevajo sodelujoča podjetja oziroma oglaševalci.

Koncept je plod slovenskega in nizozemskega znanja. »Ideja za Chariyo je stara že dve leti, letos pa je nekako dozorela in v ekipi smo začeli resno delati,« pravita Nizozemec Feng in Slovenec David. Spoznala sta se pred petimi leti, ko sta na internetu razvijala strežnike za MMORPG igre.

Moto: vzemi dobrodelnost v svoje roke

Skoraj vse tuje platforme za množično financiranje od podpornikov zahtevajo plačilo. Mnogi uporabniki, še posebej zunaj ZDA, plačevanju po spletu še vedno ne zaupajo ali pa lastnega denarja preprosto ne želijo prispevati. Štiričlanska ekipa, ki domuje v Ljubljanskem univerzitetnem inkubatorju, je zato ubrala drugačno pot.

Sredstva za projekte prispevajo sodelujoča podjetja, podporniki projektov pa jih »zaslužijo« z opravljanjem različnih aktivnost, na primer gledanja oglasa, sodelovanja v nagradni igri in podobno. Z vidika podjetij pa Chariyo deluje kot oglaševalska platforma, ki ponuja vsa ključna orodja iz klasičnega digitalnega oglaševanja. Podobno kot na Facebookovi oglaševalski platformi so na voljo orodja za ciljanje določenih skupin, proračuni, analitika, v ekipi pa so dodali še osnovna orodja za tržne raziskave. »Podjetjem ponujamo inovativen in učinkovit način komuniciranja s ciljnimi skupinami,« pravijo v ekipi.

Na sliki ekipa Chariyo: David Černuta, Mina Arko, Peter Černuta (Vir slike: Matej Pušnik). 

Kako deluje platforma za nosilce projekta?

Ekipa vsem, ki se bodo podali na Chariyo, svetuje, naj projekt dobro predstavijo in jasno opišejo namen, za katerega se zbira denar. Preden projekt začne z zbiranjem sredstev morajo prijavitelji zbrati določeno število Facebook všečkov. »Ta pogoj smo uvedli zato, ker je povezava s Facebookom zelo pomembna za širjenje posameznih projektov,« njihovi izsledki iz raziskovanja drugih platform za množično financiranje namreč kažejo, da največ podpornikov prihaja ravno iz družabnih omrežij in drugih spletnih strani, le majhen del pa iz platforme same.

Kako poteka donacija?

»Uporabnik se na spletu ali prek naše mobilne aplikacije vpiše s svojim Facebook profilom in izbere projekt, ki bi ga rad podprl,« pri čemer, kot rečeno, ne potrebuje denarja. Ogleda si oglas podjetja, odgovori na nekaj vprašanj, sodeluje v nagradni igri (odvisno od  želje podjetja) in tako zasluži določen znesek: na primer 80 centov ali en evro. »Več aktivnosti ko opravi, večji je ´zasluženi´ znesek,« ki se bo nakazal na račun izbranega projekta. »Na ta način lahko nek projekt ob koncu meseca zbere več sto ali celo tisoč evrov, odvisno od njegove izpostavljenosti.«

Bi pomagali gasilskemu društvu ali pa malčku s prirojeno napako?

Sprva je bila platforma mišljena zgolj za dobrodelne projekte, nato pa so koncept zastavili širše, zdaj bo na voljo družbenokoristim projektom. Projekt bo lahko ustvaril vsak, posamezniki ali nevladne organizacije, lahko bo šlo za gasilsko društvo, ki bo zbiralo denar za novo opremo, športno ekipo, ki potrebuje denar za vozovnice za prvenstvo v tujini, za družino, ki je zaradi poplav ostala brez strehe nad glavo ali pa za malčka s prirojeno napako, ki potrebuje operacijo v tujini. Bodo pa dali tudi določene omejitve, na primer politične stranke na njej ne bodo smele sodelovati.

Ekipa že načrtuje širitev v tujino, in sicer prihodnje leto, ko bo dodobra koncept preverili na domačih tleh (Vir slike: Matej Pušnik). 

Varnost in transparentnost na prvem mestu

Da bi zagotovili varnost tako uporabnikov, podjetij kot tudi nosilcev projektov, bodo vsi projekti zavezani k poročanju o porabi sredstev. Ekipa bo hkrati pozorna na vsebino projektov v nekaterih primerih bodo zato vključili še dobrodelne organizacije.

Podobno kot ostale platforme, se tudi ta financira, a ne račun donacij podpornikov. Podjetjem bodo zaračunali določen odstotek, ki se bo odštel še pred postopkom donacije. »Če podpornik ´zasluži´ en evro, se ta en evro vedno nakaže na račun projekta,« pojasnjujejo.

Sredi prihodnjega leta še v tujino

Platforma Chariyo bo predvidoma zaživela v začetku prihodnjega leta, na začetku le na slovenskih tleh. V tujino se bodo odpravili takoj, ko v Sloveniji potrdijo koncept. Najverjetneje bodo na tuja tla stopili že v sredini prihodnjega leta, v mislih imajo Veliko Britanijo in ZDA. Ravno slednja, skupaj z Burmo prednjači na lestvici World Giving Index ameriške hiše Gallup, medtem ko je Slovenija na 34. mestu. »Slovenci smo po eni strani zelo zadržani, pogosto rečemo, naj država poskrbi za to, predvsem iz sistematskega vdika, po drugi strani pa znamo stopiti skupaj, kadar je situacija res izredna, na primer ob poplavah,« izpostavljajo.

Še pred nastopom v tujini bo ekipa začela iskati tudi finančno podporo, ravno v tem času pa iščejo nove okrepitve ekipe. 

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Več >


Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

V torek, 10. septembra, se je zaključil sejem zabavne elektronike IFA v Berlinu. Na sejmu je sodelovalo tudi slovensko podjetje Chipolo, s katerim smo spregovorili nekaj besed. Več >

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Pametni nadzornik za vodo Aquaro, ki ga je razvilo slovensko podjetje, se je podal na platformo za množično financiranje Kickstarter, kjer je že v prvih dneh dosegel zastavljeni finančni cilj. Več >

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Znamka Kefirko, znana po svojih inovativnih izdelkih za domačo fermentacijo in pripravo kefirja, sira, drož, kombuče in drugega, je na platformi za množično financiranje Kickstarter 16. aprila predstavila svojo 5. kampanjo, tokrat za novi Kombuča Fermentor. Več >

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Z vzponom digitalnih inovacij postaja razvoj platform za množično financiranje vse pomembnejši, množično financiranje pa med podjetniki postaja vse bolj priljubljen način zbiranja kapitala. Platforme podjetnikom služijo kot dinamična vozlišča, kjer njihove ideje lahko najdejo podporo svetovnega občinstva. Več >

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je s sredstvi Evropskega regionalnega sklada podprlo vzpostavitev specializiranega podpornega okolja za socialna podjetja. Več >

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Še dober mesec dni bo na Kickstarterju, platformi za množično financiranje inovativnih projektov, zagonska sredstva zbiral novi slovenski projekt Kiff. Gre za ročno izdelan lesen inhalator za eterična olja, ki sta ga razvila študenta medicine Matej Žnidarič in Žan Michel Žurga. Projekt je že prvi dan kampanje na Kickstarterju zbral več kot 1500 evrov, njun cilj je v dobrem mesecu dni zbrati vsaj 5000 evrov. Več >

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Te dni lahko na Kickstarterju podprete nov slovenski projekt Evolve Garden. Gre za kit, ki omogoča enostavno gojenje “mikrozelenjave” in začimb na okenski polici, kuhinjskem pultu ali celo v pisarni. Izdelek je v celoti izdelan v Evropski uniji iz naravi prijaznih materialov in zasleduje “low waste” trende. Več >

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Kickstarter med Slovenci ostaja priljubljeno orodje zbiranja sredstev za razvoj podjetniške ideje. Koliko slovenskih projektov se je na tej platformi za množično financiranje predstavilo v letu 2019 in kolikšna je bila uspešnost njihovih kampanj? Več >

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Naprava "2-in-1 holder for phone& GoPro" je namenjena stabilizaciji pametnega telefona med vožnjo z avtom, kolesom, motorjem. Uporabna pa je tudi za domačo rabo kot podstavek za telefon. Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki