David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”
Startup Sadje v pisarni (Vir: Sadje v pisarni)
Startup Sadje v pisarni podjetjem, ki se odločijo za to storitev, ob dogovorjenih rokih dostavlja sadje za zaposlene. Možno pa je tudi naročilo oreščkov, suhega sadja in smutijev. S tem podjetja poskrbijo za dobrobit svojih zaposlenih. Ti imajo namreč vedno na voljo zdrav obrok, kar pripomore k izboljšanju njihovih prehranjevalnih navad. Posledično se izboljša njihovo zdravje in dobro počutje, manj pa je tudi bolniških odsotnosti.
Podjetje je bilo ustanovljeno oktobra 2018. Ustanovil ga je David Žalec, ki dostavo po vsej Sloveniji izvaja skupaj z ekipo 6 ljudi. Podjetje bo letošnje leto zaključilo z 200.000 € skupnih prihodkov, za drugo leto pa so načrti še precej višji. Sodelujejo s številnimi uspešnimi podjetji kot so Sensilab, Hervis, T2, Diners Club, DM in drugi.
Od fitnes trenerja do podjetnika
David se je začel s športom ukvarjati pri svojih 15 letih. Najprej se je posvetil fitnesu in boksu, pri 18 pa je začel tudi z body buildingom in se udeleževal tudi tekem iz te panoge. Kasneje je postal licenciran fitnes trener.
»Ko sem postal fitnes trener, se je začelo name obračati čedalje več ljudi, da bi jim podal informacije, kako se zdravo prehranjevati in kako to vpeljati v svoj življenjski slog. Videl sem, da postajam vse boljši v tem, kar počnem, in da mi zaupa čedalje več ljudi. Začel sem razmišljati o tem, kako bi lahko pomagal širši množici. Tako je nastala ideja o tem, kako bi lahko vpeljal bolj zdrav življenjski slog v podjetja.«
Podajanje v podjetniške vode
Ko se je David odločil, da se bo podal na podjetniško pot, je najprej zbral vse informacije, ki bi mu lahko prišle prav na samostojni poti. Prebral je številne knjige na podjetniško tematiko; kako optimizirati delo, načrtovati marketing, se učiti iz napak, voditi zaposlene itd. Obrnil se je tudi na podjetniško svetovanje v okviru Zavoda mladi podjetnik, kjer so mu pomagali sestaviti finančni načrt in določiti ciljne stranke. V sklopu programa Mladi podjetnik se je 2 meseca udeleževal predavanj za podjetnike, ki so potekala na Ekonomski fakulteti.
»Sam sem se naučil izdelati spletno stran. Pred ustanovitvijo podjetja sem naredil raziskavo in se pozanimal glede tega, kako drugod po svetu uporabljajo podobno storitev – dostavo sadja v podjetje. Preveril sem, kaj ponujajo; kaj od tega mi je všeč in kaj ne. Izdelal sem poslovni načrt, v katerem je bilo vse definirano. Na začetku sem testiral različne možnosti, naredil tudi kakšno napako in se pri tem veliko naučil. «
Izbira dobaviteljev sadja
David je povedal, da izbirajo take dobavitelje, ki jim lahko zagotovijo kakovostno in čim bolj sveže sadje. Glede na to, da je sezona, ko je možno dobiti slovensko sadje, precej časovno omejena, je treba dobavljati tudi iz Italije, Grčije in od drugod.
»V ponudbo smo po novem dodali tudi bio pridelano sadje. Podjetja se lahko odločijo tudi za to možnost. Je pa tako sadje seveda dražje.«
Marketinški pristop
»Pojem marketinga je zelo širok. Marketing je vse od načina komuniciranja z ljudmi, odpisovanja na maile, designa embalaže, komunikacije prek družabnih omrežij, pojavljanja v medijih. Trudimo se delati na vseh področjih. Ukvarjamo se tudi z dobrodelnostjo.«
V podjetju se sicer načrtovanja marketinga lotevajo predvsem pred družabnih omrežij; prek Facebooka, Instagrama, Linkedina, pa tudi prek Googla.
Pričakovanja in realnost delovanja v podjetništvu
Kako David dojema delovanje v podjetništvu po dobrem letu, odkar je stopil vanj?
»Uživam v tem procesu, ki me gradi, ker vidim, da sem z vsako izkušnjo boljša oseba; da bolj zaupam vase, da osebnostno rastem. Rast na kateremkoli področju v življenju mi prinaša zadovoljstvo. Počnem to, kar rad počnem. Moja osnovna vizija je, da pomagam širši skupnosti do boljšega zdravja. Mislim, da obstaja nek rek, ki pravi, da izgubljaš čas, če ne delaš nekaj dobrega za druge. S tem se strinjam.«
David je poudaril, da če si samostojni podjetnik, odpadejo pričakovanja o tem, da boš delal 8 ur na dan, potem pa se boš posvetil drugim stvarem. Stalno si vpet v delo, saj moraš biti odziven na klice in sporočila. Poleg tega pa si ne moreš kaj, da ne bi tudi v prostem času razmišljal o tem, kako lahko izboljšaš poslovni proces. Tako David kot njegova partnerka sta samostojna podjetnika. Ker imata poleg tega tudi 2-letnega otroka, je usklajevanje delavnika in varstva organizacijsko zahteven proces.
»Vesel bi bil, če bi mi kdo prej povedal, kaj vse bom moral početi kot samostojni podjetnik. Podjetje je zame kot moj drugi otrok. Je pa res, da uživam v svojem delu.«
Nasveti mladim podjetnikom
»Vsakemu mlademu podjetniku bi priporočal, da se nauči izdelave spletne strani, sicer bo izgubil preveč denarja in časa, da pove, kaj si želi. Mogoče potem izvajalec sploh ne bo naredil tega, kar si je prvotno zamislil. Naučiti se je treba uporabljati družabna omrežja in pošiljanja newsletterjev. Priporočljivo je, da zna uporabljati čim več digitalnih orodij, ki mu lahko pri delu zelo pomagajo. Tudi če bo kasneje zaposlil na tej funkciji nekoga drugega – da bo vsaj vedel, kaj on počne.«
David svetuje še, da se vsak mladi podjetnik trudi spoznati z vsem področji, ki jih potrebuje pri opravljanju svoje dejavnosti. Ni pa treba, da se vanje preveč poglablja. Bistvena stvar je tudi to, da se zavedaš, kdo so tvoje ciljne stranke, saj boš na tak način bolj učinkovito pristopal do njih in bil uspešnejši pri načrtovanju marketinga.
David je bil z nami tudi 9. decembra na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!
David je bil tudi eden izmed predavateljev na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, ki je potekala 9. decembra v NLB Centru inovativnega podjetništva. Preberite reportažo.