KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Izjemen uspeh Walta Disneyja nikakor ni naključje. Človek, ki je veliko prispeval k razvoju animacije in tematskih parkov, je imel jasno vizijo, ko se je loteval posla. Poseben poudarek je dajal na kupčevo izkušnjo in se trudil, da pričakovanj svojih strank ne bi le dosegel, ampak jih tudi presegel.
Disneyjev način poslovanja (Vir: Pixabay)

Disneyjev način poslovanja (Vir: Pixabay)

Walt Disney je soustanovitelj podjetja Walt Disney Production. Kmalu je postal eden najbolj znanih producentov na svetu. Podjetje, ki še vedno dosega izjemne rezultate, se danes imenuje The Walt Disney Company. Zelo priljubljena je tudi storitev Disney Cruise Line (Disneyjeva križarjenja).

Kaj je torej tisto, zaradi česar je podjetje doseglo tak uspeh in tako veliko število zadovoljnih strank? Zakaj se natakarji na Disneyjevih križarjenjih tako trudijo, da bi svoje stranke spravili v dobro voljo? Poleg tega, da se to sklada z nauki, ki smo se jih naučili iz Disneyjevih pravljic, je za vsa uspešna podjetja, ki so se obdržala na dolgi rok, značilno, da se osredotočajo na zadovoljstvo svojih strank. Walt Disney je velik uspeh dosegel predvsem zato, ker je kupčevo izkušnjo vedno postavljal na prvo mesto.

Kako tak način delovanja vključiti v vaše podjetje?

1. Presezite pričakovanja svojih strank

Disneyjevo vodilo je, da se je treba čim bolj približati kupčevim pričakovanjem. Ni si želel le zadovoljiti kupčevih potreb, ampak je težil k temu, da bi presegel njihova pričakovanja. Na Disneyjevem inštitutu (ki skrbi za profesionalni razvoj in treniranje vodij) zaposlene pri delu spodbujajo z naslednjo filozofijo:

»Odlična storitev ni zgolj rezultat prijaznega poslovanja in uporabne tehnologije. Gre za to, da kar v največji meri razumemo pričakovanja svojih strank in se trudimo, da bi jih presegli.«

Stalna skrb za zadovoljstvo strank se odraža v tem, da se kar 70 % strank, ki so se za določeno Disneyjevo storitev odločile prvič, vrača. Poanta je torej jasna. Kako pa vodstvo poskrbi za to, da se tega vodila drži tudi vseh 60.000 zaposlenih? Walt Disney je v te namene razvil t. i. »pametne cilje«.

2. Pametna podjetja imajo pametne cilje

Ključnega pomena je, da so cilji, h katerim stremi podjetje, opredeljeni. Cilji morajo imeti naslednje lastnosti:

  • Specifičnost: Vsak cilj mora biti jasno definiran.
  • Merljivost: Definirajte mejnike, ki jih želite doseči na poti do cilja, in spremljajte napredek, da boste vedeli, ali ste na pravi poti. Izberite metodo, s katero boste uspeh merili na čim bolj objektiven način.
  • Dosegljivost: Vaš cilj mora biti realno dosegljiv. Če si boste postavili preveč visokoleteče cilje, ki jih ne boste mogli doseči, vam bo to vzelo voljo. Začnite z majhnimi koraki.
  • Relevantnost: Cilj, ki ga določite, se mora skladati z vašim poslovnim modelom za podjetje.
  • Časovna opredeljivost: Znati morate definirati specifičen časovni okvir, znotraj katerega nameravate nekaj doseči.

3. Pokrpajte luknje, preden vedro napolnite z vodo

Zdaj, ko veste, kako določiti pametne cilje, morate stvari spraviti tudi v prakso. Mnogo podjetij se preveč osredotoča na to, kako bi stranko pritegnili k nakupu, namesto da bi si prizadevali, da bi stranko obdržali tudi na dolgi rok.

Priznani avtor Frank Sonnenberg pravi, da je treba najprej zakrpati luknje, preden vedro napolnimo z vodo. Vedro je v tem primeru storitev, ki jo ponudimo kupcu. Storitev mora biti namreč brezhibna. Če boste vlagali gore denarja v oglaševalske aktivnosti, pri čemer storitev ne bo taka, kot bi morala biti, ne boste dosegli prav dosti, saj bo stranka nakup pri vas opravila enkrat in edinkrat, glas o slabi ponudbi pa se bo hitro razširil.

Disney je postavil tri načine, kako izboljšati storitev:

  1. Resnično poslušajte: Zaposleni pri Disneyju v pogovoru s stranko vedno vzdržujejo očesni stik. Pozorno poslušajo, kaj želi povedati stranka. Šele ko pove vse, kar ji leži na srcu, odgovorijo na vprašanje oziroma povejo svoje mnenje. Podajo predloge, ki bi lahko zadovoljili njene zahteve oziroma ji razložijo situacijo.
  2. Bodite odzivni: Zaposleni pri Disneyju so vedno odzivni. Redno odgovarjajo na klice in sporočila strank ter so na voljo za vsa vprašanja. Ko zaposleni in stranka najdeta primerno rešitev določenega problema, zaposleni stranko redno obvešča o tem, v kateri fazi je reševanje problema.
  3. Opolnomočite zaposlene: Disneyjevim zaposlenim vodstvo zaupa in jim da določeno mero svobode, da se sami odločijo, na kakšen način bodo razrešili probleme strank. Na tak način pride do inovativnih razrešitev situacij, zaposleni pa so zadovoljni, ker jim vodstvo zaupa. Ko je avtor izvirnega prispevka s svojim 4-letnim sinom šel na kosilo v Disneyjevo restavracijo in sin na meniju ni našel jedi, ki bi mu bila všeč, je natakar sam šel iskat sendvič zanj v bližnjo restavracijo. Čeprav s tem ni pripomogel k povečanju prihodkov svojega podjetja, je na strankah pustil dober vtis, zaradi česar se te rade vračajo.

Številni posamezniki, ki so se odločili za to, da gredo na Disneyjevo križarjenje, rezervirajo naslednji izlet, še preden zapustijo ladjo. To kaže na izjemno uspešnost storitve. Česa se torej podjetniki lahko naučijo od Disneyja? Če želite uspešno poslovati na dolgi rok, iščite vedno nove načine, kako bi lahko zadovoljili svoje stranke, in jim ponudite še več, kot so mislile, da lahko dobijo.

Vir: inc.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Čedalje več dela se opravlja s pomočjo računalnika. To za zaposlene pomeni, da vse več ur na dan preživijo pred zasloni, kar lahko zelo negativno vpliva na zdravje. Kako si lahko posameznik pomaga pri tem, da bi bile posledice takega dela kar najmanjše? Preberite več >>

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

To, kar smo postali, je rezultat našega ponavljajočega ravnanja, vzorcev in navad. Že Aristotel je ugotovil, da uspeh ni stvar dejanj, ampak stvar navade. Nekaj uspešnih podjetnikov je zaupalo, katere so tiste navade, ki so njim najbolj pomagale na poti do uspeha. Preberite več >>

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Ste se kdaj spraševali, zakaj so nekateri ljudje izjemno uspešni tako v zasebnem kot v poklicnem življenju? Morda so visoko čustveno inteligentni. Če vas zanima, kaj je čustvena inteligentnost in kako jo razvijati, berite naprej. Preberite več >>

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

Naj gre za bolj ali manj poznano ime, za podjetnika se registracija znamke lahko izkaže kot ključna investicija na njegovi podjetniški poti in mu prihrani marsikatero nevšečnost. Zato je pomembno, da podjetnik še pred podajo v podjetniške vode razume, zakaj so znamke pomemben element pri rasti in razvijanju njegovega poslovanja. Preberite več >>

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Na nas se je pred kratkim z vprašanjem obrnil podjetnik, ki že nekaj časa pod izbranim imenom trži svoje izdelke. Ker namerava prodajo usmeriti tudi na tuje trge, želi pred tem zavarovati svoje interese in v ta namen registrirati znamko. Zanimalo ga je predvsem, kako do mednarodne znamke. Preberite več >>

Oznake: