Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Izjemen uspeh Walta Disneyja nikakor ni naključje. Človek, ki je veliko prispeval k razvoju animacije in tematskih parkov, je imel jasno vizijo, ko se je loteval posla. Poseben poudarek je dajal na kupčevo izkušnjo in se trudil, da pričakovanj svojih strank ne bi le dosegel, ampak jih tudi presegel.
Disneyjev način poslovanja (Vir: Pixabay)

Disneyjev način poslovanja (Vir: Pixabay)

Walt Disney je soustanovitelj podjetja Walt Disney Production. Kmalu je postal eden najbolj znanih producentov na svetu. Podjetje, ki še vedno dosega izjemne rezultate, se danes imenuje The Walt Disney Company. Zelo priljubljena je tudi storitev Disney Cruise Line (Disneyjeva križarjenja).

Kaj je torej tisto, zaradi česar je podjetje doseglo tak uspeh in tako veliko število zadovoljnih strank? Zakaj se natakarji na Disneyjevih križarjenjih tako trudijo, da bi svoje stranke spravili v dobro voljo? Poleg tega, da se to sklada z nauki, ki smo se jih naučili iz Disneyjevih pravljic, je za vsa uspešna podjetja, ki so se obdržala na dolgi rok, značilno, da se osredotočajo na zadovoljstvo svojih strank. Walt Disney je velik uspeh dosegel predvsem zato, ker je kupčevo izkušnjo vedno postavljal na prvo mesto.

Kako tak način delovanja vključiti v vaše podjetje?

1. Presezite pričakovanja svojih strank

Disneyjevo vodilo je, da se je treba čim bolj približati kupčevim pričakovanjem. Ni si želel le zadovoljiti kupčevih potreb, ampak je težil k temu, da bi presegel njihova pričakovanja. Na Disneyjevem inštitutu (ki skrbi za profesionalni razvoj in treniranje vodij) zaposlene pri delu spodbujajo z naslednjo filozofijo:

»Odlična storitev ni zgolj rezultat prijaznega poslovanja in uporabne tehnologije. Gre za to, da kar v največji meri razumemo pričakovanja svojih strank in se trudimo, da bi jih presegli.«

Stalna skrb za zadovoljstvo strank se odraža v tem, da se kar 70 % strank, ki so se za določeno Disneyjevo storitev odločile prvič, vrača. Poanta je torej jasna. Kako pa vodstvo poskrbi za to, da se tega vodila drži tudi vseh 60.000 zaposlenih? Walt Disney je v te namene razvil t. i. »pametne cilje«.

2. Pametna podjetja imajo pametne cilje

Ključnega pomena je, da so cilji, h katerim stremi podjetje, opredeljeni. Cilji morajo imeti naslednje lastnosti:

  • Specifičnost: Vsak cilj mora biti jasno definiran.
  • Merljivost: Definirajte mejnike, ki jih želite doseči na poti do cilja, in spremljajte napredek, da boste vedeli, ali ste na pravi poti. Izberite metodo, s katero boste uspeh merili na čim bolj objektiven način.
  • Dosegljivost: Vaš cilj mora biti realno dosegljiv. Če si boste postavili preveč visokoleteče cilje, ki jih ne boste mogli doseči, vam bo to vzelo voljo. Začnite z majhnimi koraki.
  • Relevantnost: Cilj, ki ga določite, se mora skladati z vašim poslovnim modelom za podjetje.
  • Časovna opredeljivost: Znati morate definirati specifičen časovni okvir, znotraj katerega nameravate nekaj doseči.

3. Pokrpajte luknje, preden vedro napolnite z vodo

Zdaj, ko veste, kako določiti pametne cilje, morate stvari spraviti tudi v prakso. Mnogo podjetij se preveč osredotoča na to, kako bi stranko pritegnili k nakupu, namesto da bi si prizadevali, da bi stranko obdržali tudi na dolgi rok.

Priznani avtor Frank Sonnenberg pravi, da je treba najprej zakrpati luknje, preden vedro napolnimo z vodo. Vedro je v tem primeru storitev, ki jo ponudimo kupcu. Storitev mora biti namreč brezhibna. Če boste vlagali gore denarja v oglaševalske aktivnosti, pri čemer storitev ne bo taka, kot bi morala biti, ne boste dosegli prav dosti, saj bo stranka nakup pri vas opravila enkrat in edinkrat, glas o slabi ponudbi pa se bo hitro razširil.

Disney je postavil tri načine, kako izboljšati storitev:

  1. Resnično poslušajte: Zaposleni pri Disneyju v pogovoru s stranko vedno vzdržujejo očesni stik. Pozorno poslušajo, kaj želi povedati stranka. Šele ko pove vse, kar ji leži na srcu, odgovorijo na vprašanje oziroma povejo svoje mnenje. Podajo predloge, ki bi lahko zadovoljili njene zahteve oziroma ji razložijo situacijo.
  2. Bodite odzivni: Zaposleni pri Disneyju so vedno odzivni. Redno odgovarjajo na klice in sporočila strank ter so na voljo za vsa vprašanja. Ko zaposleni in stranka najdeta primerno rešitev določenega problema, zaposleni stranko redno obvešča o tem, v kateri fazi je reševanje problema.
  3. Opolnomočite zaposlene: Disneyjevim zaposlenim vodstvo zaupa in jim da določeno mero svobode, da se sami odločijo, na kakšen način bodo razrešili probleme strank. Na tak način pride do inovativnih razrešitev situacij, zaposleni pa so zadovoljni, ker jim vodstvo zaupa. Ko je avtor izvirnega prispevka s svojim 4-letnim sinom šel na kosilo v Disneyjevo restavracijo in sin na meniju ni našel jedi, ki bi mu bila všeč, je natakar sam šel iskat sendvič zanj v bližnjo restavracijo. Čeprav s tem ni pripomogel k povečanju prihodkov svojega podjetja, je na strankah pustil dober vtis, zaradi česar se te rade vračajo.

Številni posamezniki, ki so se odločili za to, da gredo na Disneyjevo križarjenje, rezervirajo naslednji izlet, še preden zapustijo ladjo. To kaže na izjemno uspešnost storitve. Česa se torej podjetniki lahko naučijo od Disneyja? Če želite uspešno poslovati na dolgi rok, iščite vedno nove načine, kako bi lahko zadovoljili svoje stranke, in jim ponudite še več, kot so mislile, da lahko dobijo.

Vir: inc.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Preberite več >>

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje