Dobre prakse ravnanja s starejšimi zaposlenimi v tujih podjetjih

S sodelovanjem Fakultete za upravo in študenti Univerze v Ljubljani smo analizirali nekatere primere dobrih praks ravnanja s starejšimi zaposlenimi v nekaterih tujih podjetjih. Prebivalstvo se namreč stara, zato je treba vse več pozornosti namenjati kvalitetnemu ravnanju s starejšimi zaposlenimi v delovnem okolju.
projekt asz - ravnanje s starejšimi zaposlenimi v podjetjih

V Zavodu mladi podjetnik s sodelovanjem Fakultete za upravo in študenti Univerze v Ljubljani izvajamo projekt z naslovom »Analiza stanja ravnanja s starejšimi zaposlenimi v delovnem okolju in priprava multimedijskega orodja za pomoč«.

Vse več organizacij se že zaveda problematike staranja prebivalstva in posledic, ki jih le-to prinaša. Prav zato vse več pozornosti v podjetjih namenjajo kvalitetnemu ravnanju s starejšimi zaposlenimi v delovnem okolju.

Zadnjič smo vam že predstavili nekaj različnih domačih dobrih praks ravnanja s starejšimi zaposlenimi, tokrat pa se bomo osredotočili še na nekatere tuje dobre prakse.

Dobre prakse podjetij iz tujine:

Bolnišnica Aalborg (Danska)

Kmalu za tem, ko so vodilni v bolnišnici Aalborg spoznali, da se bo jedro njihovega medicinskega osebja v naslednjih desetih letih upokojilo, je zaživel projekt “Aalborg Hospital Age Management”, namenjen razvoju primernih politik ravnanja s starejšimi zaposlenimi, zadrževanju izkušenega osebja na delovnem mestu ter uvajanju ukrepov za spodbujanje starejših, da ostanejo dlje na trgu dela.

Preverite 6 ukrepov, ki so jih uvedli v bolnišnici Aalborg >>

Barclays PLC (Velika Britanija)

Mednarodna finančna institucija Barclays PLC je izvedla projekt, s katerim so želeli ustvariti ekipo zaposlenih iz različnih starostnih skupin in z različnimi kompetencami. Pripravili so strategijo t.i. “age managementa” – skladno s potrebami starejših zaposlenih. Z namenom vzpostavitve raznolike ekipe je bilo potrebno reorganizirati nekatere oddelke. Spodbujanje starejših za zaposlitev v organizaciji je potekala tudi preko oglaševalske kampanje »Brez starostnih omejitev«.

Preverite 4 ukrepe, ki so jih uvedli v Barclays PLC >>

Ferrero SpA (Italija)

Italijansko podjetje Ferrero SpA se je v okviru reševanja problematike staranja svojih zaposlenih osredotočilo predvsem na izboljšanje zdravja ter dobrega počutja zaposlenih. Starejšim zaposlenim so omogočili 24-urni dostop do zdravstvenih storitev na njihovem delovnem mestu, najstarejšim zaposlenim v tovarni pa so omogočili tudi posebno usposabljanje, ki je namenjeno pripravi na zaključek kariere ter prehod v upokojitev.

Preverite 3 ukrepe, ki so jih uvedli v Ferrero SpA >>

Daimler AG – Mercedez Benz (Nemčija)

Povprečna starost 136.000 zaposlenih v podjetju Daimler AG znaša 44,7 leta. Ker se je povojna generacija že upokojila, se nemška podjetja spopadajo z resnim pomanjkanjem spretnosti. Do leta 2030 se pričakuje, da se bo delovno sposobno prebivalstvo zmanjšalo še za približno 2.000.000. V Daimler AG problematiko rešujejo s skupnimi usposabljanji mladoletnih in starejših zaposlenih, uvedli pa so še nekaj drugih ukrepov.

Preverite 4 ukrepe, ki so jih uvedli v Daimler AG >>

MOL Madžarska (Madžarska)

Omenjena naftna in plinska družba, ki spada v skupino MOL, na Madžarskem predstavlja enega največjih podjetij z več kot 8.000 zaposlenimi. Družba si prizadeva zagotoviti zdravo delovno okolje in izboljšati splošne zdravstvene pogoje vsem zaposlenim – poseben poudarek pa je na izbranih ciljnih skupinah, kot so starejši delavci. Cilj njihovih ukrepov je predvsem zmanjševanje bolniškega dopusta in ta, da čim dlje obdržijo starejše delavce.

Preverite 3 ukrepe, ki so jih uvedli v MOL Madžarska >>

Več dobrih tujih praks lahko najdete na spletni strani projekta Aktivno staranje zaposlenih (ASZ): projektasz.si.

Projekt sofinancirajo:

projekt ASZ - sofinancerji

Javni razpis za izbor operacij delno financira Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, delno pa Evropska unija, in sicer iz evropskega socialnega sklada. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, prednostne osi: 10. Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost; prednostne naložbe: 10.1 Izboljšanje enakega dostopa do vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine pri formalnih, neformalnih in priložnostnih oblikah učenja, posodobitev znanja, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih oblik učenja, tudi s poklicnim svetovanjem in potrjevanjem pridobljenih kompetenc, specifičnega cilja: 10.1.3 Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema. Izvajalec javnega razpisa je Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije.

Člani projektne skupine:

  • dr. Jernej Buzeti, vodja projekta in pedagoški mentor 1 (Fakulteta za upravo)
  • dr. Janez Stare, pedagoški mentor 2 (Fakulteta za upravo)
  • Maja Fortuna, strokovni sodelavec (Zavod Mladi podjetnik)
  • Miha Lebič, mag., strokovno pomoč (Fakulteta za upravo)
  • Lara Kobe Priganica, študentka ALUO (2. stopnja, Oblikovanje vizualnih komunikacij)
  • Patricija Kumer, študentka FU (3. letnik UN Upravljanje javnega sektorja)
  • Mateja Bizjak, študentka FU (3. letnik UN Upravljanje javnega sektorja)
  • Žan Đogič, študent FU (2. letnik UN Upravljanje javnega sektorja)
  • Matjaž Tomažič, študent FU (3. letnik VS Uprava)
  • Nika Stevanovič, študentka FU (3. letnik VS Uprava)
  • Katja Komplet, študetka FRI (2. letnik UN Upravna informatika)
  • Miha Lebarič, študent FRI (2. letnik UN Upravna informatika)
  • Žan Knafelc, študent FDV (3. letnik UN Družboslovna informatika)
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Kakšna je stopnja digitalizacije v slovenskih podjetjih?

Kakšna je stopnja digitalizacije v slovenskih podjetjih?

Raziskava Statističnega urada Republike Slovenije je pokazala, da ima večina slovenskih podjetij nizko stopnjo digitalizacije. Podjetja so s spletno prodajo ustvarila zgolj 2,4 odstotka celotne vrednosti ustvarjenega dohodka. Preberite več >>

Česa so se naučili udeleženci programa EUrelator?

Česa so se naučili udeleženci programa EUrelator?

Če razmišljate o prijavi na razpise za pridobitev evropskih sredstev, morate vedeti, po katerih kriterijih projekte ocenjuje komisija. Pomembno je, da znate predstaviti dodano vrednost vašega projekta in da dobro poznate področje, na katerega se podajate. Preberite več >>

Slovenskemu projektu HeritageLab prestižna evropska nagrada

Slovenskemu projektu HeritageLab prestižna evropska nagrada

Letošnje tekmovanje za Evropsko socialno inovacijo 2018 je minilo v znamenju slovenskega projekta HeritageLab. Ideja društva Idrija 2020 je slavila v močni konkurenci 720 projektov. Preberite več >>

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov (SUVP) je meseca maja prinesla nova pravila in obveznosti za organizacije, ki pri svojem poslovanju obdelujejo osebne podatke med drugim bistveno strožji nadzor in omejitve pri uporabi osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Konferenca o evropskem podpornem sistemu start-upov in inovacij

Konferenca o evropskem podpornem sistemu start-upov in inovacij

V Tehnološkem parku Ljubljana je prejšnji teden potekala dvodnevna Konferenca o start-up podjetjih in prenosu tehnologij v inovacijskih ekosistemih v jugovzhodni Evropi in v alpskem prostoru. Kakšni so izsledki predavanj? Preberite več >>

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

Grosupeljčanki Andreja Uranič in Ana Berišaj imata radi funkcionalne elemente in prečudovite linije, s katerimi navdušujeta svoje stranke in potrošnike. Podjetniško udejstvovanje sta nadgradili z ustanovitvijo GIG coworkinga v Grosupljem. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje