Dobre prakse ravnanja s starejšimi zaposlenimi v tujih podjetjih

S sodelovanjem Fakultete za upravo in študenti Univerze v Ljubljani smo analizirali nekatere primere dobrih praks ravnanja s starejšimi zaposlenimi v nekaterih tujih podjetjih. Prebivalstvo se namreč stara, zato je treba vse več pozornosti namenjati kvalitetnemu ravnanju s starejšimi zaposlenimi v delovnem okolju.
projekt asz - ravnanje s starejšimi zaposlenimi v podjetjih

V Zavodu mladi podjetnik s sodelovanjem Fakultete za upravo in študenti Univerze v Ljubljani izvajamo projekt z naslovom »Analiza stanja ravnanja s starejšimi zaposlenimi v delovnem okolju in priprava multimedijskega orodja za pomoč«.

Vse več organizacij se že zaveda problematike staranja prebivalstva in posledic, ki jih le-to prinaša. Prav zato vse več pozornosti v podjetjih namenjajo kvalitetnemu ravnanju s starejšimi zaposlenimi v delovnem okolju.

Zadnjič smo vam že predstavili nekaj različnih domačih dobrih praks ravnanja s starejšimi zaposlenimi, tokrat pa se bomo osredotočili še na nekatere tuje dobre prakse.

Dobre prakse podjetij iz tujine:

Bolnišnica Aalborg (Danska)

Kmalu za tem, ko so vodilni v bolnišnici Aalborg spoznali, da se bo jedro njihovega medicinskega osebja v naslednjih desetih letih upokojilo, je zaživel projekt “Aalborg Hospital Age Management”, namenjen razvoju primernih politik ravnanja s starejšimi zaposlenimi, zadrževanju izkušenega osebja na delovnem mestu ter uvajanju ukrepov za spodbujanje starejših, da ostanejo dlje na trgu dela.

Preverite 6 ukrepov, ki so jih uvedli v bolnišnici Aalborg >>

Barclays PLC (Velika Britanija)

Mednarodna finančna institucija Barclays PLC je izvedla projekt, s katerim so želeli ustvariti ekipo zaposlenih iz različnih starostnih skupin in z različnimi kompetencami. Pripravili so strategijo t.i. “age managementa” – skladno s potrebami starejših zaposlenih. Z namenom vzpostavitve raznolike ekipe je bilo potrebno reorganizirati nekatere oddelke. Spodbujanje starejših za zaposlitev v organizaciji je potekala tudi preko oglaševalske kampanje »Brez starostnih omejitev«.

Preverite 4 ukrepe, ki so jih uvedli v Barclays PLC >>

Ferrero SpA (Italija)

Italijansko podjetje Ferrero SpA se je v okviru reševanja problematike staranja svojih zaposlenih osredotočilo predvsem na izboljšanje zdravja ter dobrega počutja zaposlenih. Starejšim zaposlenim so omogočili 24-urni dostop do zdravstvenih storitev na njihovem delovnem mestu, najstarejšim zaposlenim v tovarni pa so omogočili tudi posebno usposabljanje, ki je namenjeno pripravi na zaključek kariere ter prehod v upokojitev.

Preverite 3 ukrepe, ki so jih uvedli v Ferrero SpA >>

Daimler AG – Mercedez Benz (Nemčija)

Povprečna starost 136.000 zaposlenih v podjetju Daimler AG znaša 44,7 leta. Ker se je povojna generacija že upokojila, se nemška podjetja spopadajo z resnim pomanjkanjem spretnosti. Do leta 2030 se pričakuje, da se bo delovno sposobno prebivalstvo zmanjšalo še za približno 2.000.000. V Daimler AG problematiko rešujejo s skupnimi usposabljanji mladoletnih in starejših zaposlenih, uvedli pa so še nekaj drugih ukrepov.

Preverite 4 ukrepe, ki so jih uvedli v Daimler AG >>

MOL Madžarska (Madžarska)

Omenjena naftna in plinska družba, ki spada v skupino MOL, na Madžarskem predstavlja enega največjih podjetij z več kot 8.000 zaposlenimi. Družba si prizadeva zagotoviti zdravo delovno okolje in izboljšati splošne zdravstvene pogoje vsem zaposlenim – poseben poudarek pa je na izbranih ciljnih skupinah, kot so starejši delavci. Cilj njihovih ukrepov je predvsem zmanjševanje bolniškega dopusta in ta, da čim dlje obdržijo starejše delavce.

Preverite 3 ukrepe, ki so jih uvedli v MOL Madžarska >>

Več dobrih tujih praks lahko najdete na spletni strani projekta Aktivno staranje zaposlenih (ASZ): projektasz.si.

Projekt sofinancirajo:

projekt ASZ - sofinancerji

Javni razpis za izbor operacij delno financira Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, delno pa Evropska unija, in sicer iz evropskega socialnega sklada. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, prednostne osi: 10. Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost; prednostne naložbe: 10.1 Izboljšanje enakega dostopa do vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine pri formalnih, neformalnih in priložnostnih oblikah učenja, posodobitev znanja, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih oblik učenja, tudi s poklicnim svetovanjem in potrjevanjem pridobljenih kompetenc, specifičnega cilja: 10.1.3 Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema. Izvajalec javnega razpisa je Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije.

Člani projektne skupine:

  • dr. Jernej Buzeti, vodja projekta in pedagoški mentor 1 (Fakulteta za upravo)
  • dr. Janez Stare, pedagoški mentor 2 (Fakulteta za upravo)
  • Maja Fortuna, strokovni sodelavec (Zavod Mladi podjetnik)
  • Miha Lebič, mag., strokovno pomoč (Fakulteta za upravo)
  • Lara Kobe Priganica, študentka ALUO (2. stopnja, Oblikovanje vizualnih komunikacij)
  • Patricija Kumer, študentka FU (3. letnik UN Upravljanje javnega sektorja)
  • Mateja Bizjak, študentka FU (3. letnik UN Upravljanje javnega sektorja)
  • Žan Đogič, študent FU (2. letnik UN Upravljanje javnega sektorja)
  • Matjaž Tomažič, študent FU (3. letnik VS Uprava)
  • Nika Stevanovič, študentka FU (3. letnik VS Uprava)
  • Katja Komplet, študetka FRI (2. letnik UN Upravna informatika)
  • Miha Lebarič, študent FRI (2. letnik UN Upravna informatika)
  • Žan Knafelc, študent FDV (3. letnik UN Družboslovna informatika)
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Evegreen – povpraševanja se vrstijo z vseh koncev sveta

Evegreen – povpraševanja se vrstijo z vseh koncev sveta

Podjetje Evegreen, ki se ukvarja z izdelavo biorazgradljivih lončkov in proizvodnjo bioplastike, se je pred kratkim udeležilo sejma Chinaplas 2019 na Kitajskem. Nedolgo nazaj pa so za 100 % biorazgradljiv lonček prejeli zlato priznanje s strani Savinjsko-Šaleške gospodarske zbornice. Preberite več >>

Naziv Slovenski podjetnik 2019 pripada Marjanu Batagelju

Naziv Slovenski podjetnik 2019 pripada Marjanu Batagelju

Na dvodnevnem kongresu podjetnikov v Portorožu, ki je potekal ob koncu prejšnjega tedna, je bil tradicionalno razglašen tudi Slovenski podjetnik leta 2019. Naziv je pripadel Marjanu Batagelju, večinskemu lastniku družbe Postojnska jama d.d. Preberite več >>

Letošnji regres bo višji!

Letošnji regres bo višji!

Poslanci so končno potrdili razbremenitev regresa za letni dopust. Noveli Zakona o dohodnini in Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju omogočata, da bo delavcem po prvomajskih praznikih tako lahko izplačan višji regres. Preberite več >>

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

V članku tokrat predstavljamo statistične podatke glede prijavljenih in registriranih znamk, modelov in patentov na področju Slovenije in širše. Številke predvsem na mednarodnem področju z leti naraščajo, kar nam lahko pove, da se podjetniki vedno bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine. Preberite več >>

Težko pričakovana prenova avtorskega prava v EU deležna mešanih odzivov

Težko pričakovana prenova avtorskega prava v EU deležna mešanih odzivov

V preteklem tednu so evropski poslanci odločali o zloglasnem predlogu direktive o avtorskih pravicah na digitalnem notranjem trgu in direktivo tudi potrdili. Ustvarjalci in avtorji spremembe pozdravljajo, nasprotniki pa so dan sprejetja označili za katastrofo. Preberite več >>

Kakšen je postopek ustanovitve društva?

Kakšen je postopek ustanovitve društva?

Društvo je prostovoljno, samostojno in nepridobitno združenje, ki ga ustanovitelji ali ustanoviteljice, v skladu z Zakonom o društvih, ustanovijo zaradi uresničevanja skupnih interesov. V članku tokrat predstavljamo okviren postopek ustanovitve in osnovne dokumente, ki so potrebni za uspešno izvedbo postopka. Preberite več >>

Oznake: ,