Dobre prakse ravnanja s starejšimi zaposlenimi v tujih podjetjih
V Zavodu mladi podjetnik s sodelovanjem Fakultete za upravo in študenti Univerze v Ljubljani izvajamo projekt z naslovom »Analiza stanja ravnanja s starejšimi zaposlenimi v delovnem okolju in priprava multimedijskega orodja za pomoč«.
Vse več organizacij se že zaveda problematike staranja prebivalstva in posledic, ki jih le-to prinaša. Prav zato vse več pozornosti v podjetjih namenjajo kvalitetnemu ravnanju s starejšimi zaposlenimi v delovnem okolju.
Zadnjič smo vam že predstavili nekaj različnih domačih dobrih praks ravnanja s starejšimi zaposlenimi, tokrat pa se bomo osredotočili še na nekatere tuje dobre prakse.
Dobre prakse podjetij iz tujine:
Bolnišnica Aalborg (Danska)
Kmalu za tem, ko so vodilni v bolnišnici Aalborg spoznali, da se bo jedro njihovega medicinskega osebja v naslednjih desetih letih upokojilo, je zaživel projekt “Aalborg Hospital Age Management”, namenjen razvoju primernih politik ravnanja s starejšimi zaposlenimi, zadrževanju izkušenega osebja na delovnem mestu ter uvajanju ukrepov za spodbujanje starejših, da ostanejo dlje na trgu dela.
Preverite 6 ukrepov, ki so jih uvedli v bolnišnici Aalborg >>
Barclays PLC (Velika Britanija)
Mednarodna finančna institucija Barclays PLC je izvedla projekt, s katerim so želeli ustvariti ekipo zaposlenih iz različnih starostnih skupin in z različnimi kompetencami. Pripravili so strategijo t.i. “age managementa” – skladno s potrebami starejših zaposlenih. Z namenom vzpostavitve raznolike ekipe je bilo potrebno reorganizirati nekatere oddelke. Spodbujanje starejših za zaposlitev v organizaciji je potekala tudi preko oglaševalske kampanje »Brez starostnih omejitev«.
Preverite 4 ukrepe, ki so jih uvedli v Barclays PLC >>
Ferrero SpA (Italija)
Italijansko podjetje Ferrero SpA se je v okviru reševanja problematike staranja svojih zaposlenih osredotočilo predvsem na izboljšanje zdravja ter dobrega počutja zaposlenih. Starejšim zaposlenim so omogočili 24-urni dostop do zdravstvenih storitev na njihovem delovnem mestu, najstarejšim zaposlenim v tovarni pa so omogočili tudi posebno usposabljanje, ki je namenjeno pripravi na zaključek kariere ter prehod v upokojitev.
Preverite 3 ukrepe, ki so jih uvedli v Ferrero SpA >>
Daimler AG – Mercedez Benz (Nemčija)
Povprečna starost 136.000 zaposlenih v podjetju Daimler AG znaša 44,7 leta. Ker se je povojna generacija že upokojila, se nemška podjetja spopadajo z resnim pomanjkanjem spretnosti. Do leta 2030 se pričakuje, da se bo delovno sposobno prebivalstvo zmanjšalo še za približno 2.000.000. V Daimler AG problematiko rešujejo s skupnimi usposabljanji mladoletnih in starejših zaposlenih, uvedli pa so še nekaj drugih ukrepov.
Preverite 4 ukrepe, ki so jih uvedli v Daimler AG >>
MOL Madžarska (Madžarska)
Omenjena naftna in plinska družba, ki spada v skupino MOL, na Madžarskem predstavlja enega največjih podjetij z več kot 8.000 zaposlenimi. Družba si prizadeva zagotoviti zdravo delovno okolje in izboljšati splošne zdravstvene pogoje vsem zaposlenim – poseben poudarek pa je na izbranih ciljnih skupinah, kot so starejši delavci. Cilj njihovih ukrepov je predvsem zmanjševanje bolniškega dopusta in ta, da čim dlje obdržijo starejše delavce.
Preverite 3 ukrepe, ki so jih uvedli v MOL Madžarska >>
Več dobrih tujih praks lahko najdete na spletni strani projekta Aktivno staranje zaposlenih (ASZ): projektasz.si.
Projekt sofinancirajo:
Javni razpis za izbor operacij delno financira Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, delno pa Evropska unija, in sicer iz evropskega socialnega sklada. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, prednostne osi: 10. Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost; prednostne naložbe: 10.1 Izboljšanje enakega dostopa do vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine pri formalnih, neformalnih in priložnostnih oblikah učenja, posodobitev znanja, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih oblik učenja, tudi s poklicnim svetovanjem in potrjevanjem pridobljenih kompetenc, specifičnega cilja: 10.1.3 Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema. Izvajalec javnega razpisa je Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije.
Člani projektne skupine:
- dr. Jernej Buzeti, vodja projekta in pedagoški mentor 1 (Fakulteta za upravo)
- dr. Janez Stare, pedagoški mentor 2 (Fakulteta za upravo)
- Maja Fortuna, strokovni sodelavec (Zavod Mladi podjetnik)
- Miha Lebič, mag., strokovno pomoč (Fakulteta za upravo)
- Lara Kobe Priganica, študentka ALUO (2. stopnja, Oblikovanje vizualnih komunikacij)
- Patricija Kumer, študentka FU (3. letnik UN Upravljanje javnega sektorja)
- Mateja Bizjak, študentka FU (3. letnik UN Upravljanje javnega sektorja)
- Žan Đogič, študent FU (2. letnik UN Upravljanje javnega sektorja)
- Matjaž Tomažič, študent FU (3. letnik VS Uprava)
- Nika Stevanovič, študentka FU (3. letnik VS Uprava)
- Katja Komplet, študetka FRI (2. letnik UN Upravna informatika)
- Miha Lebarič, študent FRI (2. letnik UN Upravna informatika)
- Žan Knafelc, študent FDV (3. letnik UN Družboslovna informatika)