Dobre prakse ravnanja s starejšimi zaposlenimi v tujih podjetjih

S sodelovanjem Fakultete za upravo in študenti Univerze v Ljubljani smo analizirali nekatere primere dobrih praks ravnanja s starejšimi zaposlenimi v nekaterih tujih podjetjih. Prebivalstvo se namreč stara, zato je treba vse več pozornosti namenjati kvalitetnemu ravnanju s starejšimi zaposlenimi v delovnem okolju.
projekt asz - ravnanje s starejšimi zaposlenimi v podjetjih

V Zavodu mladi podjetnik s sodelovanjem Fakultete za upravo in študenti Univerze v Ljubljani izvajamo projekt z naslovom »Analiza stanja ravnanja s starejšimi zaposlenimi v delovnem okolju in priprava multimedijskega orodja za pomoč«.

Vse več organizacij se že zaveda problematike staranja prebivalstva in posledic, ki jih le-to prinaša. Prav zato vse več pozornosti v podjetjih namenjajo kvalitetnemu ravnanju s starejšimi zaposlenimi v delovnem okolju.

Zadnjič smo vam že predstavili nekaj različnih domačih dobrih praks ravnanja s starejšimi zaposlenimi, tokrat pa se bomo osredotočili še na nekatere tuje dobre prakse.

Dobre prakse podjetij iz tujine:

Bolnišnica Aalborg (Danska)

Kmalu za tem, ko so vodilni v bolnišnici Aalborg spoznali, da se bo jedro njihovega medicinskega osebja v naslednjih desetih letih upokojilo, je zaživel projekt “Aalborg Hospital Age Management”, namenjen razvoju primernih politik ravnanja s starejšimi zaposlenimi, zadrževanju izkušenega osebja na delovnem mestu ter uvajanju ukrepov za spodbujanje starejših, da ostanejo dlje na trgu dela.

Preverite 6 ukrepov, ki so jih uvedli v bolnišnici Aalborg >>

Barclays PLC (Velika Britanija)

Mednarodna finančna institucija Barclays PLC je izvedla projekt, s katerim so želeli ustvariti ekipo zaposlenih iz različnih starostnih skupin in z različnimi kompetencami. Pripravili so strategijo t.i. “age managementa” – skladno s potrebami starejših zaposlenih. Z namenom vzpostavitve raznolike ekipe je bilo potrebno reorganizirati nekatere oddelke. Spodbujanje starejših za zaposlitev v organizaciji je potekala tudi preko oglaševalske kampanje »Brez starostnih omejitev«.

Preverite 4 ukrepe, ki so jih uvedli v Barclays PLC >>

Ferrero SpA (Italija)

Italijansko podjetje Ferrero SpA se je v okviru reševanja problematike staranja svojih zaposlenih osredotočilo predvsem na izboljšanje zdravja ter dobrega počutja zaposlenih. Starejšim zaposlenim so omogočili 24-urni dostop do zdravstvenih storitev na njihovem delovnem mestu, najstarejšim zaposlenim v tovarni pa so omogočili tudi posebno usposabljanje, ki je namenjeno pripravi na zaključek kariere ter prehod v upokojitev.

Preverite 3 ukrepe, ki so jih uvedli v Ferrero SpA >>

Daimler AG – Mercedez Benz (Nemčija)

Povprečna starost 136.000 zaposlenih v podjetju Daimler AG znaša 44,7 leta. Ker se je povojna generacija že upokojila, se nemška podjetja spopadajo z resnim pomanjkanjem spretnosti. Do leta 2030 se pričakuje, da se bo delovno sposobno prebivalstvo zmanjšalo še za približno 2.000.000. V Daimler AG problematiko rešujejo s skupnimi usposabljanji mladoletnih in starejših zaposlenih, uvedli pa so še nekaj drugih ukrepov.

Preverite 4 ukrepe, ki so jih uvedli v Daimler AG >>

MOL Madžarska (Madžarska)

Omenjena naftna in plinska družba, ki spada v skupino MOL, na Madžarskem predstavlja enega največjih podjetij z več kot 8.000 zaposlenimi. Družba si prizadeva zagotoviti zdravo delovno okolje in izboljšati splošne zdravstvene pogoje vsem zaposlenim – poseben poudarek pa je na izbranih ciljnih skupinah, kot so starejši delavci. Cilj njihovih ukrepov je predvsem zmanjševanje bolniškega dopusta in ta, da čim dlje obdržijo starejše delavce.

Preverite 3 ukrepe, ki so jih uvedli v MOL Madžarska >>

Več dobrih tujih praks lahko najdete na spletni strani projekta Aktivno staranje zaposlenih (ASZ): projektasz.si.

Projekt sofinancirajo:

projekt ASZ - sofinancerji

Javni razpis za izbor operacij delno financira Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, delno pa Evropska unija, in sicer iz evropskega socialnega sklada. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, prednostne osi: 10. Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost; prednostne naložbe: 10.1 Izboljšanje enakega dostopa do vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine pri formalnih, neformalnih in priložnostnih oblikah učenja, posodobitev znanja, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih oblik učenja, tudi s poklicnim svetovanjem in potrjevanjem pridobljenih kompetenc, specifičnega cilja: 10.1.3 Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema. Izvajalec javnega razpisa je Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije.

Člani projektne skupine:

  • dr. Jernej Buzeti, vodja projekta in pedagoški mentor 1 (Fakulteta za upravo)
  • dr. Janez Stare, pedagoški mentor 2 (Fakulteta za upravo)
  • Maja Fortuna, strokovni sodelavec (Zavod Mladi podjetnik)
  • Miha Lebič, mag., strokovno pomoč (Fakulteta za upravo)
  • Lara Kobe Priganica, študentka ALUO (2. stopnja, Oblikovanje vizualnih komunikacij)
  • Patricija Kumer, študentka FU (3. letnik UN Upravljanje javnega sektorja)
  • Mateja Bizjak, študentka FU (3. letnik UN Upravljanje javnega sektorja)
  • Žan Đogič, študent FU (2. letnik UN Upravljanje javnega sektorja)
  • Matjaž Tomažič, študent FU (3. letnik VS Uprava)
  • Nika Stevanovič, študentka FU (3. letnik VS Uprava)
  • Katja Komplet, študetka FRI (2. letnik UN Upravna informatika)
  • Miha Lebarič, študent FRI (2. letnik UN Upravna informatika)
  • Žan Knafelc, študent FDV (3. letnik UN Družboslovna informatika)
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na naši SPOT točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>


Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Ko smo v iskanju zaposlitve, je prva stvar, ki nam pade na pamet življenjepis. Ta dokument, v katerem predstavimo izobrazbo, delovne izkušnje in spretnosti, je že dolgo nepogrešljiv del prijave za delo. Klasičen CV pa bi lahko kmalu postal zastarel, opozarjajo strokovnjaki, vsaj v takšni obliki, kot ga poznamo danes. Preberite več >>

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Po nedavnih raziskavah se vedno več podjetij pri zaposlovanju obrača h kompetencam ter dokazano pridobljenim sposobnostim kandidata in ne več toliko k izobrazbi ali preteklim izkušnjam. Preberite več >>

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Pred kratkim je minilo tri mesece od začetka uporabe novele zakona o evidencah delovnega časa zaposlenih v podjetjih. Po treh mesecih uporabe je ministrstvo že lani napovedalo, da bo uvedlo morebitne izboljšave novele zakona. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Obvezno prijavite dohodke, prejete preko spletnih platform

Obvezno prijavite dohodke, prejete preko spletnih platform

Finančna uprava bo v letu 2024 prejela podatke o dohodkih, ki so bili ustvarjeni s poslovanjem preko spletnih platform v preteklem letu 2023. Zakonska podlaga temelji na direktivi DAC7, ki je bila v okviru Evropske unije sprejeta v letu 2021. Preberite več >>

Ne pozabite na novi obvezni zdravstveni prispevek

Ne pozabite na novi obvezni zdravstveni prispevek

Od januarja 2024 dalje bodo zavezanci za obračun obveznih prispevkov za zdravstveno zavarovanje prvič obračunali tudi novi obvezni zdravstveni prispevek (OZP). Določen je v fiksnem mesečnem znesku 35 evrov. Preberite več >>

Prvo izplačilo pomoči za samozaposlene

Prvo izplačilo pomoči za samozaposlene

Finančna uprava je izplačilo za izjave, prejete do konca septembra, izvedla 10. oktobra 2023. Na podlagi vseh prejetih izjav v septembru, je tako Finančna uprava nakazala zaprošeno pomoč. Nakazila so prejeli upravičenci, samozaposleni zaradi posledic poplav in plazov v avgustu 2023, ki so izpolnjevali zahtevane pogoje. Preberite več >>

Obračun prispevkov za solidarnostno delovno soboto

Obračun prispevkov za solidarnostno delovno soboto

Na eDavkih je na voljo obrazec "Obračun prispevkov za Sklad za obnovo Slovenije". Ta obrazec predloži delodajalec, ki je organiziral solidarnostno delovno soboto v skladu s 101. členom Zakona o interventnih ukrepih za odpravo posledic poplav in zemeljskih plazov iz avgusta 2023. Preberite več >>

Šestmesečni euribor je že presegel 4%

Šestmesečni euribor je že presegel 4%

Evropska centralna banka v zadnjem času stalno zvišuje ključne obrestne mere. Opazno je poskočila tudi referenčna obrestna mera euribor. Vrednost šestmesečnega euriborja je že presegla 4%. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje