
Evropska Komisija je predlagala novo ureditev spletnih piškotkov (Vir slike: DeathtoStock Creative Community)
Evropska komisija je v razgovor podala nov predlog pravil, ki naj bi krepila varnost zasebnosti v elektronski kominikacijah. Ob tem je predlagala nov sklop pravil za spletne piškotke, ozrioma cookieje, ki jih spletni ponudniki uporabljajo zato, da sledijo dejavnostim spletnega uporabnika. Nova pravila spadajo v sklop reforme enotnega digitalnega trga, za katerega si Evropska komisija močno prizadeva. Nova pravila bodo uskladila določena področja, ki trenutno niso bila skladna z Uredbo o splošni varnosti podatkov.
Pravila, ki se nanašajo na piškotke bodo močno poenostavljena. T.i. Cookie pravilo, ki je zahtevalo, da mora vsak obiskovalec spletne strani podati soglasje k zbiranju informacij, bo poenostavljeno. Od sedaj naprej bo imel uporabnik več nadzora nad tem, katere podatke bo posredoval ponudniku spletne strani, saj bo lahko zavrnil piškotke glede določenih informacij. Uporabnik bo tako imel možnost, da spletna stran pozabi njegove specifične interese in s tem prepeči nadaljne oglase in predloge.
Pri obiskovanju spletne trgovine si lahko spletna stran zapomni vašo izbiro in vam jo predlaga ob naslednjem obisku strani. Na podlagi vaše izbire ste na drugih spletnih straneh zasledili oglase s podobno ali isto vsebino, kot je bila vaša košarica. Z novo uredbo se boste temu lahko izognili. Če boste na strani Skyscanner gledali možnosti za vaše naslednje poletne potovanje, se boste lahko izgonili temu, da boste ob obisku strani Youtube zasledili oglase kot so Valencia za samo 65 evrov, Tajska le za 350 evrov!.
Na drugi strani pa Uredba uvaja spremembo, da bodo tisti piškotki, ki so nujni za izvajanje bistva spletne strani avtomatično potrjeni. Iz tega sledi, da bo uporabnik od sedaj naprej podal soglasje le k ne-nujnemu zbiranju podatkov, nujni pa se bodo shranili avtomatično.
Andrus Ansip, podpredsednik odbora za enotni digitalni trg je ob tem povedal, da bodo z novo ureditvijo povrnili zaupanje ljudi, ki ne zaupajo spletnim ponudnikom. Poudarek nove uredbe bo na varnosti elektronskih komunikacij in zasebnosti. Nova ureditev eZasebnosti bo uporabnikom spleta omogočila, da nadzorujejo, katere vsebine in podatke želijo posredovati spletnemu ponudniku, podjetjem pa s tem ne bo zmanjšana možnost razvoja na podlagi informacij o potrošnikih.
Vir: Europa.eu