
Facebook se bori proti vabam za klike in odzive. (Vir slike: Pixabay)
Ste v zadnjem času na Facebooku opazili objave posameznikov ali strani, ki vas spodbujajo k odzivanju oziroma interakciji z všečkanjem, deljenjem ali komentiranjem? Na primer: »Všečkajte, če ste po horoskopu tehtnica!« ali »Delite to objavo s prijatelji in vključeni boste v nagradno žrebanje!«

Dodatni primeri vab za odzive. (Vir slike: Facebook Newsroom)
To taktiko poznamo pod imenom vaba za odzive (angl. engagement bait). Takšne objave izkoriščajo Facebookove algoritme s povečevanjem odziva uporabnikov in posledičnim večjim dosegom. Že v kratkem pa bo Facebook začel kaznovati takšne objave posameznikov in strani.
Blaž Kos, Marko Penko, Jure Knehtl na mini konferenci Trendi digitalnega marketinga 2018 >>
Uveljavljanje strožjih meril
Facebookove ekipe so z namenom spodbujanja bolj avtentičnih odzivov v zadnjem času pregledale in kategorizirale tisoče objav. Tako so model strojnega učenja naučili prepoznavati različne tipe vab za odzive. Objave, ki uporabljajo takšno taktiko, bodo uporabniki Facebooka tako videvali manj pogosto.

Dodatni primeri vab za odzive. (Vir slike: Facebook Newsroom)
Poleg tega bodo pri Facebooku v prihajajočih tednih začeli uvajati strožja merila za strani, ki sistematično in pogosto uporabljajo takšne vabe za umetno pridobivanje večjega dosega. Merila bodo uvajali postopoma, saj želijo dati upravljavcem strani dovolj časa, da se prilagodijo spremembam.
Seveda predstavniki podjetja zatrjujejo tudi, da bodo v prihodnje iskali nove načine za izboljševanje uporabniške izkušnje in zmanjševanje količine vab za klike in odzive v okviru družabnega omrežja.
Sledenje ključnim vrednotam
Facebookovi algoritmi bodo znali prepoznati razliko med vabami za odzive in avtentičnimi objavami. Predstavljene spremembe tako ne bodo negativno vplivale na objave, v okviru katerih bodo posamezniki ali strani prosili za pomoč, nasvete ali priporočila, na primer obvestila o pogrešanih osebah ali prošnje za dobrodelne donacije.
Kaznovane pa bodo objave, ki kršijo eno ključnih Facebookovih vrednot: avtentičnost. Napovedana bitka proti vabam za odzive tako sledi nedavnim prizadevanjem podjetja za zmanjšanje števila vab za klike, zavajajočih naslovov in povezav do nizkokvalitetnih spletnih strani.
Facebook si na ta način prizadeva omejiti širjenje nezaželenih, senzacionalnih in zavajajočih vsebin, saj želi v okviru svojega družabnega omrežja spodbujati relevantne in avtentične izkušnje.
Kako bo sprememba vplivala na Facebook strani?
Upravljavci Facebook strani, ki v svojih objavah uporabljajo opisane tehnike, lahko pričakujejo zmanjšanje dosega vab za odzive. Še bolj občuten upad dosega bo prizadel strani, ki stalno objavljajo vabe za odzive.
Če upravljate s Facebook stranjo svojega podjetja, se še naprej osredotočajte na objavljanje relevantnih in zanimivih vsebin. Pri tem ne izkoriščajte Facebookovih algoritmov in se izogibajte objavljanju vab za klike ali odzive.
Vir: Facebook Newsroom