
Že z majem naj bi uvedel prenovljeni iskalni algoritem, ki bo v ospredje postavil mobilnikom prijazne spletne strani (Vir slike: Pixabay.com)
Nedavno nazaj smo pisali o tem, da je Google nekoliko prevetril svojo glavno stran z rezultati iskanja in razširil razpoložljiv prostor na samem vrhu iskalnih zadetkov za plačane oglase. To je presenetilo predvsem podjetnike, ki aktivno delajo na optimizaciji spletnih strani, saj zaradi nove razporeditve tako imenovani organski zadetki niso več toliko opazni.
Sedaj pa je ameriški gigant že naznanil nove spremembe v svojem naprednem iskalnem algoritmu: že v mesecu maju naj bi Google na prva mesta postavljal le tiste spletne strani, ki so v celoti prilagojene mobilnim napravam. Kot so zapisali v sporočilu za javnost, želi podjetje s to potezo pomagati uporabnikom, da na spletu hitreje in enostavneje poiščejo željene informacije, pa naj bo to preko računalnika ali preko mobilnega telefona.
Časa za popravke na strani imate še do konca aprila
V kakšni meri naj bi poteza vplivala na rangiranost spletnih strani v iskalniku, pri Googlu niso razkrili, gotovo pa je dobro sprejeti njihov nasvet in spletno stran pripraviti še pred samo uvedbo novega algoritma, torej pred koncem aprila. Če bo vaša spletna stran ustrezno pripravljena, pri Googlu obljubljajo, da novost na njeno rangiranost v iskalniku ne bo (negativno) vplivala.
Preverite, ali vaša spletna stran ustreza vsem pogojem
Ali vaša spletna stran velja za mobilnim uporabnikom prijazno, lahko preverite z enostavnim testom, ki so ga pripravili pri Googlu: Preizkus prijaznosti mobilnim napravam >>
Vnesti morate le povezavo do svoje spletne strani in nekoliko počakati, da se vam izpiše rezultat:
- “Odlično! Ta stran je prijazna mobilnim napravam” ali
- “Ni prijazna mobilnim napravam“
V kolikor ste ugotovili, da vaša spletna strani ni prilagojena mobilnikom, boste morali napraviti nekaj sprememb. Spletna stran, ki je prijazna mobilnim napravam, mora namreč izpolnjevati štiri pogoje:
- ne sme vsebovati programske opreme, ki je ni mogoče uporabljati na mobilnih napravah (primer: Flash);
- uporabljeno mora biti besedilo, ki je dovolj veliko za branje, brez da mora uporabnik črke na mobilnem telefonu povečevati;
- omogočati mora samodejno prilagajanje širine in višine spletne strani, brez da bi uporabnik na mobilnem telefonu to moral početi ročno;
- povezave morajo biti razporejene dovolj narazen tako, da je nanje tudi na telefonu mogoče enostavno klikniti;
Priporočamo tudi branje vodiča za izdelavo mobilnim napravam prilagojenih spletnih strani >>
Spomnimo: Google je tovrstne spremembe napovedal že leta 2014
Že novembra leta 2014 je Google pričel z označevanjem spletnih strani glede na njihovo prijaznost mobilnim napravam, aprila 2015 pa je uvedel tudi že nekaj sprememb v algoritmu ter spletne strani, ki niso povsem ustrezale njihovim pogojem, izločil iz iskalnika na mobilnih telefonih. Tedaj je sprememba algoritma vplivala predvsem na promet tistih podjetnikov, ki so ciljali na mobilne uporabnike. Po novem pa bo Google zgoraj naštete pogoje upošteval tako pri mobilnem iskanju kot tudi pri iskanju preko računalnikov.