![Googlova nepoštenost razkrita: s prirejenimi rezultati do konkurenčne prednosti Googlova nepoštenost razkrita: s prirejenimi rezultati do konkurenčne prednosti](https://mladipodjetnik.si/wp-content/uploads/2017/05/7957a8fe028a854fc778029164ae63a25a584993c92ee8029e96dbc7_887e34d9-236e-4986-b81e-45cc04ab2974.jpeg)
Googlova nepoštenost razkrita: s prirejenimi rezultati do konkurenčne prednosti (Vir slike: pbs.twimg.com)
Rezultati dolgotrajne preiskave, ki jo je izvedel FTC, varuh konkurence iz Združenih držav Amerike, so pokazali, da je spletni gigant Google v preteklosti že izkoriščal svoj spletni iskalnik v namene širjenja in trženja nekaterih svojih preostalih storitev. To naj bi počel s prirejanjem kriterijev na iskalniku, namernim kopiranjem vsebin na konkurenčnih spletnih straneh ter zniževanjem mest svojim konkurentov na iskalniku.
FTC kot primer navaja rezultate iskalnikov poceni letov: Googlovi leti naj bi bili objavljeni na vrhu v spletnem iskalniku, kljub temu da konkurenčne spletne strani ponujajo veliko več možnosti in zračnih povezav kot Googlova storitev. Prav tako naj bi Google na iskalniku preferiral nekatere svoje prodajne strani v primerjavi s konkurenčnimi, kljub temu da uporabniki niso tako pogosto klikali nanje kot na konkurenčne strani.
19-mesečna preiskava je bila posledica številnih pritožb s strani Googlovih konkurentov, ki so poročali, da jih spletni gigant nepravično diskriminira. In sedaj je jasno, da obtožbe niso bile izvite iz trte. Spletna stran Yelp, na primer, je le ena izmed mnogih, ki so že nekajkrat javno potožile, da Google kopira njihove zapise na spletni strani. Podobno se je dogajalo tudi z Amazonom.
Na obtožbe so se že odzvali v Googlu. Kent Walker, Googlov svetovalec, je v četrtkovi izjavi za javnost pojasnil, da so po pregledu več kot 9 milijonov strani dokumentov in številnih urah pričevanj zaposlenih v FTC prišli do skupnega soglasja, da Googlu vendarle ni potrebno spreminjati načina rangiranja in prikazovanja spletnih rezultatov na njihovem iskalniku. “Redno spreminjamo iskalne algoritme in vsako leto napravimo preko 500 sprememb, da bi uporabniku čimbolje pomagali do željenih rezultatov. Ustvarili smo iskalnik za ljudi, ne za spletne strani,” je poudaril.
Kljub očitnemu nepoštenemu ravnanju spletnega giganta, ki mu je pomagalo obdržati monopol na določenih tržiščih, FTC torej ne namerava vložiti tožbe, predvsem zaradi preprek v zakonu in nekaterih močnih argumentov, ki govorijo v prid Googla.
Vir: WSJ.com