
Neko slovensko podjetje, ki išče poslovnega partnerja iz Avstrije ali Nemčije, si bo tako povečalo možnost za najdbo ustreznega partnerja (Vir slike: YouTube).
V sklopu mreže mednarodne poslovne borze EEN, ki deluje po standardiziranih postopkih, ki jih je postavila Evropska agencija za mala in srednja podjetja (EUASME), sodelujejo podjetja prek partnerjev omenjenega projekta v posameznih državah. »V mreži sodeluje skoraj 600 partnerskih organizacij v 44 državah,« pravi Larisa Vodeb iz Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije.
Kako slovensko podjetje pride v kontakt s tujim podjetjem?
Posamezne zbornice objavijo oglase s strani tujih podjetij, te objavljajo tekoče. »Glavne informacije prevedemo,« dodaja Vodebova. To v praksi izgleda tako: neko franconsko podjetje išče slovenske proizvajalce, s katerimi bi sklenilo neke vrste sodelovanja, podalo bi kratke informacije. Slovenski proizvajalec, ki bi bil zainteresiran za sodelovanje, bi poklical ali prek elektronske pošte kontaktiral Obrtno-podjetniško zbornico in prosil za podatke. Hkrati mora podati svoje osnovne infromacije ter opredelitit, zakaj ga posel zanima. »Zaprosimo francosko inštitucijo za podatke, pri čemer je pomembno, ali želi podjetje podati nadaljne podatke in zakaj ga posel zanima,« nato pa se francosko podjetje odloči, ali javitelj ustreza pogojem potencialnemu poslovnemu partnerju. Slovenska inštitucija nato da slovenskemu podjetju podatke in tako stopita v stik. »Mi smo le posredniki pri kontaktih,« pojasnjuje.
Poleg tujih podjetjih lahko oglas objavijo tudi slovenska. »Tudi slovenska podjetja se lahko vpišejo, promovirana pa bodo v izbranih državah. Neko slovensko podjetje, ki išče poslovnega partnerja iz Avstrije ali Nemčije, si bo tako povečalo možnost, da najde ustreznega partnerja,« dodaja.
Referenti v Bruslju poskrbijo za varnost
»Podjetje, ki želi sodelovati v borzi, izpolni ustrezen obrazec s podatki, ki so potrebni za objavo v borzi. Podjetja namreč ne morejo sama objavljati oglasov v borzi, kajti vsebina je podrejena točno določeni shemi in se v borzo vnaša s posebnim programom,« pred objavo pa se oglas še vsebinsko preveri s strani referentov na sedežu borze v Bruslju in tako poskrbijo, da so oglasi tudi smiselni. Ti referenti odkrivajo tudi neusklajenost in sumljive vsebine, zato je za varnost podjetij poskrbljeno.
Dodaja pa, da objavljeni oglas ne vsebuje kontaktnih podatkov podjetja, kontakt namreč vsebujejo le odzivi na oglase. Prav tako je objava oziroma sodelovanje brezplačno. Oglasi so objavljeni na spletni strani, prevodi pa v glasilih slovenskih partnerjev konzorcija. Objavljajo jih tudi na spletni strani OZS.
Kakšne oglase lahko najdete?
Na omenjenih straneh lahko najdete oglase s strani malih in srednje velikih podjetjih s povpraševanjem ali ponudbo na poslovnem ali tehnološkem področju, vključevanju v mednarodne konzorcije za evropske projekte, financirane iz različnih EU programov. »Prav zaradi nudenja podpore podjetjem na vseh področjih so v slovenski konzorcij vključene poslovne in znanstvene inštitucije, Obrtno-podjetjetniška zbornica Slovenije, Gospodarska zbornica Slovenije, Mariboska razvojna agencija, Inštitut Jožef Štefan, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Spirit in Univerza v Mariboru.«
Mesečno okoli 60 oglasov
»Če se podjetji odzoveta, v bazi spremljamo izmenjavo podatkov, preverjamo, ali je prišlo do dejanskega sodelovanja,« pri čemer pa velja spoštovanje zaupnosti poslovnih informacij, zato teh podatkov ne posredujejo javnosti. Število objav tujih podjetjih nekoliko variva, po besedah Vodebove je povprečno število mesečnih objav okoli 60.
Vrhunec objav v času največje gospodarske krize
Samo letos je bilo prek OZS objavljenih okoli 70 objav in odzivov. Vrhunec v številu objav oglas so dosegli med leti 2011 in 2013, ko je bila gospodarska kriza na vrhuncu. Zdaj se je število objav nekoliko umirilo, še dodaja Vodebova.