Iz prve roke: Izkušnje s Kickstarterjem

Večina Slovencev, ki se odloči za zbiranje sredstev po principu množičnega financiranja, v te namene izbere platformo Kickstarter. Ker izkušnje in nasveti iz prve roke največ štejejo, smo po njih povprašali bivše udeležence.
Rubrika Iz prve roke

Rubrika Iz prve roke

Množično financiranje za marsikoga predstavlja odlično priložnost za testiranje poslovne ideje. Inovator/ekipa sam/a določi, koliko denarja mora od podpornikov zbrati, da bi lahko projekt ugledal luč sveta. V kolikor ta znesek doseže, lahko s pridobljenim izkupičkom zažene poslovanje. Prav zato je treba dobro preučiti, kolikšni bodo dejanski stroški, vezani na realizacijo ideje. Pri tem je treba upoštevati tudi višino provizije (za Kickstarter znaša okoli 5 %) in vse stroške, ki nastanejo pri postavitvi kampanje.

Kickstarter kot platforma za množično financiranjem tako podjetjem ponudi možnost:

  • pridobivanja finančnih sredstev,
  • za spoznavanje trga,
  • da se pouči o samem poslu.

Kljub temu, da Kickstarter Slovencem zaenkrat še ne omogoča direktne prijave, pa se številni izmed njih v te namene povežejo s sorodniki in prijatelji, ki živijo v podprtih državah in projekt prijavijo prek njih.

Kaj so nam o izkušnji z množičnim financiranjem na Kickstarterju povedali bivši udeleženci?

Žiga Berce

Žiga Berce je poznavalec startup scene in množičnega financiranja, ki vsako leto pripravi pregled crowdfunding kampanj. Tudi sam je že zbiral sredstva na tak način in sicer za namizno igro Tracker.

Povezava do prispevka o kampanji >>

Žiga pravi, da je posebnost Kickstraterja v tem, da je za kampanjo na razpolago precej omejen čas, ki ga je treba čim bolje izkoristiti. Glavna prednost se kaže v tem, da lahko podjetniška ideja zaživi zelo hitro (v zgolj nekaj mesecih). Če ekipa zbere dovolj denarja, lahko z njim postavi podjetje. Po drugi strani pa je tudi v primeru neuspešne kampanje finančna škoda manjša, saj je izgubljen zgolj denar, investiran v postavitev kampanje.

Množično zbiranje sredstev je primerno tako za posameznike z inovativnimi idejami kot tudi za že uveljavljena podjetja.

Njegova izkušnja

»Najina izkušnja je bila zelo pozitivna. Preden sva z bratom Timom zagnala kampanjo, se nisva zavedala, kaj vse bo treba pripraviti in kaj vse se bova naučila. Do konca projekta sva nabrala veliko znanja, ki ga še danes s pridom uporabljava.«

Nasvet tistim, ki se prvič podajajo na Kickstarter

»Glavna stvar, ki bi jo svetoval vsakemu, ki se odloča za tak način zbiranja sredstev, je temeljita predpriprava na kampanjo. Ali bo kampanja uspešna ali ne, je običajno jasno še pred njenim začetkom.«

Žiga pravi, da je kampanja kot mini zagon podjetja. Pri tem je treba razmisliti o številnih vprašanjih kot so ekipa, priprava finančnega načrta, časovnice, podjetniške zgodbe in samega produkta. Pripraviti je treba raziskavo konkurence, marketinški načrt, strategijo komunikacije in razumeti proizvodnjo itd.

»Pri vsakem od teh področij gre lahko kaj narobe. Če nismo pripravljeni, se lahko zgodi tudi najslabše; da kljub uspešni kampanji projekta nismo sposobni pripeljati do realizacije. Velikokrat se je zgodilo tudi obratno; da kljub neuspešni kampanji podjetje, ki dobro razume, kaj počne, po zaključku kampanje uspešno nadaljuje s projektom.«

Žiga Berce (Vir: osebni arhiv)

Žiga Berce (Vir: osebni arhiv)

Špela Vodovc

Špela Vodovc je v aprilu 2019 na Kickstarterju predstavila projekt Cook Eat Slovenia, kuharsko knjigo s tradicionalnimi slovenskimi recepti, in zbrala skoraj trikratno vrednost postavljenega ciljnega zneska.

Povezava do prispevka o kampanji >>

Špela vidi prednost Kickstarterja v tem, da lahko posameznik ali ekipa predstavi svoj produkt trgu in spremlja odzive. Poudarja, da je pri pripravi kampanje potrebna dobra priprava. Vanjo je treba vložiti precej dela.

Kaj pa slabosti tovrstne metode financiranja?

»Mogoče bi kot slabost izpostavila, da se danes v poplavi vseh informacij tvoj produkt lahko hitro izgubi in je potreben dober marketing, za kar potrebuješ finančna sredstva.«

Njena izkušnja

Špela ima s Kickstarterjem zelo pozitivno izkušnjo. Pravi, da se je marsikaj naučila. Pridobljena znanja ji bodo koristila tudi pri nadaljnjem delu.

Nasvet tistim, ki se še podajajo na Kickstarter

Špelin nasvet je, naj se vsi, ki razmišljajo o tej obliki financiranja, dobro pripravijo na kampanjo. Okoli sebe je treba zbrati ekipo, da se delo porazdeli. Pomembno je tudi to, da je pred začetkom kampanje že zgrajena baza potencialnih podpornikov.

Špela Vodovc, avtorica knjige Cook Eat Slovenia (Vir: osebni arhiv)

Špela Vodovc, avtorica knjige Cook Eat Slovenia (Vir: osebni arhiv)

Martin Manias

Martin Manias je svoj projekt Storyteller Fountain pen na Kickstarterju predstavil februarja 2019. Zanj je bil postavljen finančni cilj 5.000 dolarjev, ki je bil tudi dosežen.

Povezava do prispevka o kampanji >>

Martin o tovrstnem načinu zbiranja sredstev meni, da gre za dejanski pokazatelj tega, v kolikšni meri je tvoj izdelek zanimiv za trg.

Njegova izkušnja

Martin je v sklopu priprave na kampanjo doživel grenko izkušnjo.

Martin Manias (Vir: osebni arhiv)

Martin Manias (Vir: osebni arhiv)

»V sklopu priprav na kampanjo sem prek Facebooka zbral okoli 3.000 mailov oseb, ki so bile zainteresirane za nakup izdelka in so želele, da jih obvestim prek maila, ko bom začel s kampanjo. Facebook po 90 dneh izbriše vse pridobljene kontakte iz sistema. Moja napaka je, da tega nisem vedel in da kontaktov nisem pravočasno prenesel kam drugam. Na ta račun sem izgubil veliko število potencialnih kupcev.«

Nasvet tistim, ki se prvič podajajo na Kickstarter

»Ko imaš dober izdelek, pojdi v akcijo. Ne čakaj in ne odlašaj preveč. Vsaj v mojem primeru se to ni obneslo. Težnja narediti nekaj popolno in nepotrebne izboljšave ti lahko vzamejo veliko časa. V tem obdobju nastajajo novi produkti, čas pa gre naprej. Pri snovanju kampanje poslušaj celotno ekipo. Bodi hvaležen tistim, ki imajo pogum, da ti predstavijo njihov vidik in realno stanje. Dobronamerne kritike sprejmi odprtih rok in s hvaležnostjo.«

Gašper Kumprej

Gašper Kumprej je skupaj z ekipo februarja letos na Kickstarterju predstavil projekt Mouzen, ergonomsko podporo za roko pri delu z računalnikom. Finančni cilj je ekipa dosegla že v roku treh dni.

Povezava do prispevka o kampanji >>

Gašper vidi prednost Kickstarterja v tem, da lahko podjetje izvede raziskavo trga in ugotovi, če je produkt sploh pripravljen za prodajo in v kolikšni meri. Mnenja uporabnikov Kickstarterja lahko pripomorejo k izboljšanju produkta.

»Slabosti Kickstarterja niti ne vidim. Mogoče to, da pri Kickstarterju ne gre več za zbiranje prvih sredstev, saj mora posameznik oziroma ekipa ljudi za samo kampanjo odšteti kar nekaj sredstev, časa in energije.«

Njegova izkušnja

»Izkušnja s Kickstarterjem je bila odlična, saj smo zbrali ciljna sredstva in s tem dobili priložnost, da pot nadaljujemo kot podjetje Mouzen. Projekt je bil dolgotrajen; še posebej priprave na kampanjo. Sproti smo se učili, kako postopati, se prikazati in dobiti najbolj uporabna mnenja za naš produkt.«

Nasvet tistim, ki se prvič podajajo na Kickstarter

Gašper svetuje vsem, ki nameravajo sredstva za projekt zbirati na tak način, da se pred kampanjo dobro pripravijo. Vprašati je treba, če je izdelek dokončan. Določiti je treba specifično ciljno publiko, ki jo bo izdelek zanimal. Sestaviti je treba ekipo, ki ima znanje z vseh zahtevanih področij.

»Najbolj uporaben vir informacij so osebe, ki imajo že za sabo tovrstno kampanjo. Kickstarter je namreč specifična platforma, ki ima svoje zahteve. Naša ekipa je pripravljena pomagati vsakemu, ki si želi svojo idejo predstaviti na Kickstarterju.«

Gašper Kumprej, serijski podjetnik in inovator (Vir: osebni arhiv)

Gašper Kumprej, serijski podjetnik in inovator (Vir: osebni arhiv)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>


Slovenski projekt na Kickstarterju: Puffers

Slovenski projekt na Kickstarterju: Puffers

Na Kickstarterju lahko podprete še en slovenski projekt; Puffers. Gre za prvo napihljivo majico na svetu, ki vas bo med ukvarjanjem z vodnimi športi učinkovito ščitila pred hladno vodo in škodljivimi sončnimi žarki. Preberite več >>

Projekt na Adrifundu: GT collection moških ur in nakita

Projekt na Adrifundu: GT collection moških ur in nakita

Na slovenski platformi za množično financiranje Adrifund se predstavlja "GT collection moških ur in designerskega nakita". Ustanovitelj blagovne znamke, Gašper Tratnik, namerava z zbranim zneskom širiti prepoznavnost blagovne znamke. Preberite več >>

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – spoznajte Bixie!

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – spoznajte Bixie!

Te dni lahko na Kickstarterju podprete slovenski projekt Bixie. To je lesen poganjalec minimalističnega designa namenjen otrokom do 4. leta starosti. Izdelek je izdelan iz naravnih materialov, zato je prijazen do okolja. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: Kawelli

Slovenski projekt na Kickstarterju: Kawelli

Na Kickstarterju lahko te dni podprete slovenski projekt Kawelli. Gre za poseben nakit elegantnega videza, ki je odporen na udarce, vročino in rjavenje. Izdelan je iz ogljikovih vlaken. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: Safy

Slovenski projekt na Kickstarterju: Safy

Na Kickstarterju te dni poteka kampanja za projekt Safy. Gre za posebno torbico, ki je namenjena shranjevanju najbolj dragocenih stvari, kot so ključi, dokumenti, denar, telefon in drugo. Torbica ima številna varnostne mehanizme, s katerimi lahko zaščitite svoje stvari pred krajo. Preberite več >>

Kako pridobiti sredstva za financiranje startupa?

Kako pridobiti sredstva za financiranje startupa?

Da bi lahko vaša podjetniška ideja zaživela, morate vanjo praviloma vložiti določeno vsoto začetnih sredstev. Kateri so možni viri za pridobitev teh sredstev? Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: Sailing ‘oli’oli

Slovenski projekt na Kickstarterju: Sailing ‘oli’oli

Na Kickstarterju te dni poteka kampanja za projekt, katerega cilj je javnost prek fotografij in videev obveščati o stanju morja in posredno vplivati na zmanjšanje njegove onesnaženosti. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje