ProtheusThemes, izdelava spletne strani

Se boste izdelave svoje spletne strani lotili sami ali boste najeli agencijo? (Vir slike: ProtheusThemes)

Izdelava spletne strani – se boste naloge lotili sami ali boste najeli agencijo?

Pred vami je naslednja naloga: vaše podjetje potrebuje novo spletno stran ali pa je čas za posodobitev in prenovo obstoječe strani.
ProtheusThemes, izdelava spletne strani

Se boste izdelave svoje spletne strani lotili sami ali boste najeli agencijo? (Vir slike: ProtheusThemes)

Najprej ste seveda stopili v stik z različnimi lokalnimi agencijami, ki vam lahko pomagajo vzpostaviti novo spletno stran, ki bo temeljila na sistemu WordPress.

Med čakanjem na predračune ste področje tudi sami začeli preučevati. Zdi se, da v letu 2018 izdelava spletne strani ni več zapleteno opravilo. Na spletu je ogromno praktičnih prikazov in video vodnikov, ki vam pokažejo, kako oblikovati spletno stran z orodjem WordPress, izbrati paket gostovanja, kupiti temo, vključiti določene vtičnike – in voilá, pred vami je popolnoma nova spletna stran. Ali je proces res tako enostaven?

Od agencij, ki ste jih prosili za predračun, ste prejeli številke, ki so še višje od pričakovanih. Ko si ogledujete visoke zneske, se začnete spraševati, kakšna je resnično dodana vrednost najema agencije za izdelavo spletne strani, če lahko to storite kar sami.

Sam sem se s takšno situacijo srečal že velikokrat. Na stotine podjetnikov, kot ste vi, se je na nas obrnilo z vprašanjem, ali so naše teme enostavne za uporabo, če pred tem sami izdelajo svojo spletno stran. Videli smo na tisoče strani, ki uporabljajo naše teme; strani, ki so jih oblikovali tako amaterji kot tudi profesionalci.

V tem prispevku bom predstavil vse pozitivne in negativne vidike samostojne izdelave spletne strani v primerjavi z zaupanjem te naloge profesionalcu (torej agenciji za izdelavo spletnih strani).

Razlogi za samostojno izdelavo spletne strani

Najprej si oglejmo razloge za samostojno izdelavo spletne strani.

Prvi in verjetno najpomembnejši razlog je seveda cena. Branje in gledanje vodnikov na spletu vas bo prepričalo, da je izdelava spletne strani enostavna – in to je res. S tehnologijo, ki nam je na voljo danes, lahko izdelamo novo spletno stran brez poglobljenega tehničnega znanja ali znanja programiranja. Na voljo nam je veliko število graditeljev in platform. Če so bile spletne strani pred časom še luksuz, so danes vsekakor osnova delovanja. WordPress je najbolj priljubljen sistem za upravljanje vsebin (angl. content management system, CMS), na trgu pa so še nekateri drugi sistemi, ki imajo svoje prednosti in slabosti.

Zakaj bi torej plačali nekoga za izdelavo spletne strani, če je naloga tako enostavna, da jo lahko opravimo sami? Čarobna sestavina, ki je nimamo, je učinkovitost. To pomeni, da je relativno enostavno izdelati spletno stran, izjemno težavno pa je izdelati učinkovito spletno stran, ki bo pritegnila nove stranke. Ceno izdelave spletne strani morate razumeti kot investicijo, ki se bo sčasoma poplačala.

Vzpostavitev spletne strani brez temeljite podlage in načrta je izguba časa in denarja, in sicer ne glede na to, koliko ste prihranili pri njeni izdelavi. Brez prave strategije, načrtovanja in izvedbe se vaši napori ne bodo NIKOLI obrestovali.

Če se boste izdelave spletne strani lotili sami, boste zapravljali svoj čas z opravljanjem nalog, ki ne sodijo v okvir primarnega poslanstva vašega podjetja in ki jih lahko drugi opravijo bolje in bolj učinkovito. V spoznavanje različnih spletnih tehnologij, kot so gostovanje, domena, sistem WordPress, vtičniki, varnost, varnostno kopiranje in tako naprej (seznam je dolg), boste morali vložiti veliko časa in sredstev. Celotnemu procesu se vsekakor ni vredno podrobno posvetiti, če želite izdelati le spletno stran za svoje podjetje.

V začetku tega poglavja sem zapisal edino prednost samostojne izdelave spletne strani – to je cena. Če ste lastnik podjetja in izdelava spletnih strani ni primarni cilj vašega podjetja, se vam samostojna izdelava ne izplača.

Z ozirom na zapisano si zdaj oglejmo še razloge za najem agencije za izdelavo spletnih strani.

Razlogi za najem agencije za izdelavo vaše spletne strani

Razlogov za najem agencije je veliko, zato se jih kar lotimo.

Prvič, dostojna agencija (ali samostojni profesionalec) ne bo kar začela z oblikovanjem in programiranjem vaše spletne strani, ampak bo opravljala tudi vlogo vašega svetovalca in bo skupaj z vami načrtovala vašo spletno prisotnost. Najprej se bodo torej postavili v vlogo svetovalca, šele nato pa v vlogo izvajalca. Če ni tako, zelo verjetno ne sodelujete s pravimi ljudmi – čas je, da ponovno premislite o izbiri agencije.

Po izdelavi načrta bodo predstavniki agencije zagotovili tudi profesionalen videz vaše spletne strani. To pomeni profesionalen dizajn, ukrojen po meri vaše obstoječe blagovne znamke. Kaj v tem kontekstu pomeni »profesionalen dizajn«, je po navadi odvisno od sredstev, ki so vam na voljo, in pomembnosti izvirnega dizajna. Spletne strani malih in srednjih podjetij danes večinoma temeljijo na t. i. premium WordPress temah – in s tem ni prav nič narobe.

Če se boste odločili za temo, bo agencija lahko sredstva, ki ste ji jih namenili, uporabila za druga področja, ne za oblikovanje in razvoj od začetka. Poleg tega so premium teme danes večinoma zelo prilagodljive, zato je verjetnost, da bosta dve spletni strani videti popolnoma enako, izjemno majhna. Vendar pa velika moč pomeni veliko odgovornost. Nekdo brez ustreznega znanja izdelave in oblikovanja spletnih strani lahko z izbiro neprimernih podob, besedila, barvne sheme ali tipografije hitro uniči profesionalni videz in občutek teme.

Agencija bo poskrbela za to, da bo vaša spletna stran videti profesionalno in izvirno, tudi če boste uporabili kupljeno temo. Če se bo pojavila potreba po dodatnih prilagoditvah obstoječega dizajna in funkcionalnosti teme, bodo uporabili t. i. otroško temo (angl. child theme).

Vsebinski načrt spletne stranije zelo pomemben

V fazi načrtovanja boste najprej skupaj oblikovali vsebinski načrt za spletno stran in se šele nato lotili izdelave spletne strani – kakovostna spletna stran temelji na kakovostni vsebini, ne pa na programski kodi ali dizajnu. Prepričan sem, da vsakodnevno obiščete vsaj eno grdo, neprivlačno spletno stran, vendar zaradi kakovostnih vsebin ignorirate dizajn. Sam med takšne spletne strani štejem na primer reddit.com.

Agencija vam bo pomagala tudi pri pripravi kakovostnih besedil za vašo spletno stran. Se še spomnite, da mora imeti vaša spletna stran namen in pritegniti nove stranke? Med najpomembnejšimi elementi spletne strani so kakovostna besedila, ki jih dopolnjujejo fotografije in posnetki. Zato je priporočljivo, da svoje poslovanje in svoje cilje predstavite piscu besedil za splet, ki bo nato napisal privlačna besedila za vašo spletno stran, ki bodo tako navdušila njene obiskovalce, da bodo stopili v stik z vami ali celo kupili vaše izdelke ali storitve prek spleta (če vaša spletna stran vključuje spletno trgovino).

Besedilo vaše spletne strani mora biti v prvi vrsti prilagojeno vaši ciljni publiki. Pisci besedil za spletne strani pa se poleg tega neprestano osredotočajo še na en pomemben vidik – optimizacijo spletnih strani (angl. search engine optimization, SEO). WordPress je odlična izbira za optimizacijo spletnih strani, Googlu pa je ta sistem všeč, saj omogoča enostavno pregledovanje vsebin.

Vendar vse to nima smisla, če vsebine na vaši spletni strani ne sledijo pravilom, ki Googlu pomagajo razumeti sporočilo vaše spletne strani. To je še ena prednost najema agencije za izdelavo spletne strani v sistemu WordPress – vašo spletno stran bodo optimizirali. Če se vrnemo k namenu spletne strani podjetja, je ena najpomembnejših stvari, za katero morate poskrbeti, da vas potencialne stranke najdejo v iskalniku Google, ko iščejo vaše storitve. To je še posebej pomembno za lokalno optimizacijo spletnih strani.

Na vašo uvrstitev iskalniku Google vpliva na stotine dejavnikov. Ustrezno besedilo je eden najpomembnejših, kakovostna agencija pa bo poskrbela tudi za to, da se bo vaša spletna stran hitro nalagala in odzivala ter da bodo vaše fotografije optimizirane, poleg tega pa vam bo priporočila tudi dobrega ponudnika gostovanja, katerega strežniki se nahajajo v državi, v kateri živijo tudi vaše stranke.

Če so vsi zgornji koraki dokončani in če je agencija kakovostno opravila svoje delo, boste nagrajeni z novo, čudovito in učinkovito spletno stranjo. Čas je za odpiranje šampanjca in praznovanje!

No, zadeva ni tako preprosta. Spletne strani nikoli niso »dokončane«, temveč jih je treba posodabljati, tako tehnično kot vsebinsko. WordPress, izbrana tema in vtičniki se redno posodabljajo. Da se ne bi nekega dne prebudili z nedelujočo spletno stranjo, jo morate stalno vzdrževati. Kakovostna agencija vam bo nudila podporo tudi na tem področju – zato vam za te stvari ne bo treba skrbeti, saj bodo njeni predstavniki tudi dolgoročno vzdrževali vašo spletno stran in vas tako pomirili.

Zaključek

Konec koncev bo vaša spletna stran, če je agencija kvalitetno opravila svoje delo, začela privabljati več prometa kmalu po vzpostavitvi in zagonu. Del prihodkov, ki vam jih bo prinašala spletna stran, je priporočljivo vložiti v njeno vzdrževanje in posodabljanje. S postopnim izboljševanjem vaše WordPress spletne strani ter vzporedno rastjo vaše spletne strani in vaše blagovne znamke boste prihranili veliko sredstev (in poskrbeli za večjo učinkovitost), kot če bi vsakih nekaj let investirali v popolno spremembo in preoblikovanje celotne spletne strani.

Za konec na kratko povzemimo prednosti najema agencije oziroma profesionalcev pred samostojno izdelavo spletne strani:

  • Agencija bo poskrbela za načrt in strategijo za vašo novo spletno stran.
  • Agencija bo poskrbela za profesionalen videz in brezhibno delovanje vaše spletne strani. Tudi če se odločite za uporabo obstoječe premium teme (kakršne razvijamo v podjetju ProteusThemes), jo bodo profesionalci prilagodili vaši blagovni znamki.
  • Agencija vam bo pomagala pripraviti vsebino za vašo spletno stran – besedila, fotografije, video posnetke itd.
  • Agencija bo optimizirala delovanje vaše spletne strani in poskrbela za njeno visoko uvrstitev v iskalniku Google.
  • Po končani izdelavi vam bo agencija pomagala dolgoročno vzdrževati spletno stran in skrbela za njeno rast v povezavi z razvojem vašega podjetja.
  • Agencija bo vse to storila, medtem ko se boste sami lahko ukvarjali s svojim osnovnim poslanstvom – bodite najboljši v svojem poslu!

Seveda se vam lahko konec koncev zdi, da vas bo najem agencije stal več od samostojne izdelave spletne strani. Vendar bom ponovil svojo začetno misel – izdelava učinkovite spletne strani, ki bo pritegnila več obiskovalcev in potencialnih strank, je zahtevna naloga. Odločite za investicijo in najemite profesionalca ali agencijo, ki lahko izdela takšno spletno stran!

Avtor zapisa je Primož Cigler, soustanovitelj podjetja ProtheusThemes

Zapis je bil prvotno objavljen na ProtheusThemes.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Več >

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Več >

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Več >

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Več >

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Več >

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Več >

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Več >

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Več >

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Več >

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki