Izognite se 3 najpogostejšim napakam pri SEO optimizaciji

V nadaljevanju si preberite, katere so 3 najpogostejše napake, ki se pojavljajo pri SEO optimizaciji, in kako se jim lahko najlažje izognete.
napake pri optimizaciji spletnih strani

napake pri optimizaciji spletnih strani

Napaka št. 1: Spletna stran se nalaga prepočasi

Hitrost nalaganja spletne strani je zelo pomembna: hitrejša kot je spletna stran, bolje bo zapisana pri Googlu. In le tako bo lahko dosegala najvišje uvrstitve v tem najbolj razširjenem spletnem iskalniku.

Kako hitra je vaša spletna stran, lahko hitro in enostavno preverite s pomočjo Googlovega brezplačnega orodja PageSpeed Insights. Z  vpisom url naslova vaše spletne strani bo orodje avtomatično analiziralo vašo stran, njeno hitrost ocenilo z oceno od 1 do 100 (pri čemer je višja ocena boljša), nato pa vam ponudilo predloge za povečanje hitrosti strani. PageSpeed Insights pri oceni upošteva predvsem naslednje:

  • Odzivni čas strežnika
  • Omogočanje stiskanja
  • Uporabo predpomnjenja v brskalniku
  • Izogibanje preusmeritvam ciljnih strani
  • Dajanje prednosti vidni vsebini
  • Optimiranje slik
  • Minimiranje HTML-ja
  • Minimiranje CSS-ja
  • Minimiranje JavaScripta

Prav vsi našteti faktorji lahko prispevajo k počasnitvi vaše spletne strani. Posledice počasnega nalaganja so jasne in si jih lastniki spletnih podjetij ne morete privoščiti: obiskovalci (potencialne stranke), namesto da bi počakali, spletno stran zapustijo, še preden se ta naloži.

Če se želite na Googlu in ostalih iskalnikih povzpeti na višja mesta od konkurence, pridite na delavnico Optimizacija spletnih strani.

Oglejte si prikaz popolno optimizirane spletne strani po smernicah PageSpeed Insights:

optimus pagespeed insights spletna stran

Doseženo razmerje 100/100 je sicer prava redkost in ga dosežejo le redke spletne strani (Vir slike: keycdn.com)

Napaka št. 2: Osredotočanje na napačne ključne besede

Še ena pomembna napaka, ki je ne smete storiti. Predlagamo, da še pred pričetkom postopka SEO optimizacije dobro razmislite in naredite natančen seznam ključnih besed, ki so za vašo dejavnost pomembne. Nikar se ne osredotočajte na preveč splošne in razširjene ključne besede. Ne le, da boste težko dosegli vidnejše uvrstitve v Googlu. Povsem verjetno je tudi, da vam ne bodo prinesle prav nič za vas pomembnega organskega prometa.

Za lažjo predstavo si za primer oglejmo podjetje iz Kopra, ki se ukvarja z oddajanjem avtomobilov v najem.

Priporočamo uporabo t. i. »dolgorepnih besed« (angl. long tail). Ključna beseda “najem avtomobila” je sicer smiselna, a preveč široko zastavljena ključna beseda. Cilja namreč na vse ljudi v Sloveniji, ki jih zanima najem avtomobila. V kolikor imate manjše, lokalno usmerjeno podjetje, torej na ta način ne boste dobili relevantne publike. Bodite bolj natančni, bolj specifični: “najem avtomobila Koper” ali “najem avtomobila v Kopru” bo bistveno bolj primeren izraz, na katerem boste delali. Daljše kot so ključne besede, bolj bodo natančne in specifične. To pa pomeni, da imate več možnosti, da dosežete visoke uvrstitve. Resda se sicer zmanjša doseg iskalcev (potencialnih strank), kar lahko kompenzirate tako, da povečate število ključnih besed, na katere boste ciljali. Z večimi ključnimi besedami namreč lahko zlahka dosežete več (relevantnega) prometa na spletni strani kot pa v primeru, da bi se osredotočali zgolj na eno, a bolj splošno ključno besedo.

Prav to prikazuje spodnji graf:

dolgorepe besede in seo optimizacija

Z uporabo dolgorepnih besed boste lahko dosegli zelo specifično publiko (Vir slike: neilpatel.com)

Napaka št. 3: Pomanjkljiv in odbijajoč meta opis

Ko v spletni iskalnik Google vnesemo iskano frazo (ključno besedo), se pred nami izpiše stran z rezultati iskanja. Posamezen rezultat vključuje:

  • naslov prispevka,
  • url naslov spletne strani,
  • meta opis.

Google naslovu pripisuje precejšnjo težo, zato ga je potrebno zbrati premišljeno; biti mora ravno prave dolžine (SEO strokovnjaki svetujejo, da naj bo naslov dolžine med 38 in 60 znakov) in vsebovati mora glavno ključno besedo oz. besede.

Po drugi strani pa meta opis že nekaj časa ni nekaj, čemur bi Google pripisoval večjo težo. A meta opis je pomemben predvsem iz vidika povišanja stopnje CTR (ang.  Click Through Rate). Gre za razmerje med kliki in prikazi, ki nam pove, kolikokrat se je uporabnik izmed množice iskalnih zadetkov za vpisano ključno besedo odločil prav za našo spletno stran. Poglejmo si primer dveh meta opisov:

meta opis seo optimizacija

Prvi opis smo določili sami. Ker je drugi opis Google določil avtomatično, stavek ni smiselno zaključen.

Poskrbite, da meta opisi ne bodo pomanjkljivi. Če zanje ne boste poskrbeli sami, bo Google v meta opis avtomatično vključil prvih nekaj stavkov in povsem verjetno je, da poved ne bo smiselno zaključena. Kot prikazuje zgornji primer. O meta opisu smo se že razpisali v članku: Kvaliteten meta opis spletne strani >>

Če se želite na Googlu in ostalih iskalnikih povzpeti na višja mesta od konkurence, pridite na delavnico Optimizacija spletnih strani.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>


Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google v svoj iskalnik umešča daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da bo vaša strategija optimiziranja spletne strani najbolj optimalna? Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

Voditi lastno podjetje ni enostavna stvar, še posebej, če to počnete sami. Kot lastnik malega podjetja imate veliko obveznosti. Opravljati morate vloge tržnika, prodajalca, računovodje in tako dalje. Preberite več >>

5 namigov, kako optimizirati spletno stran

5 namigov, kako optimizirati spletno stran

Bistvo optimizacije spletne strani je v tem, da se bo vaša spletna stran pojavila čim višje med zadetki iskanja v Googlu. Tako bo nanjo kliknilo več ljudi, s tem pa se bodo možnosti, da boste dobili nove stranke, povečale. Preberite več >>

S SEO optimizacijo na svojo spletno stran dobite brezplačen promet

S SEO optimizacijo na svojo spletno stran dobite brezplačen promet

Vse več podjetnikov prepoznava prednosti dobro optimizirane spletne strani. Na ta način si podjetje bistveno izboljša vidnost svoje blagovne znamke na spletu, kar posledično privede tudi do povečanega prometa. Preberite več >>

Oznake: ,