Kako in zakaj pisati posebej za splet

Kako in zakaj pisati posebej za splet

Kako in zakaj pisati posebej za splet

Ključna »funkcionalnost« tiskane publikacije je povsem drugačna od funkcionalnosti spletne strani. Ko je članek enkrat natisnjen in distribuiran, postane izdelek, ki ga preberejo kupci fizične kopije tega članka in nemara še kdo, ki si ta izvod sposodi.
Kako in zakaj pisati posebej za splet

Kako in zakaj pisati posebej za splet

Založniki tudi po več stoletnih izkušnjah (denimo The Times) rednega izhajanja še vedno ne poznajo načina, kako določiti točno število bralcev. Publikacija je aktualna v določenem (ponavadi zelo kratko) obdobju, potem pa ne več.

Na spletu je vse drugače. Ne le, da založnik natanko ve, koliko ljudi je članek prebralo, temveč tudi, od kod ti ljudje prihajajo, kaj jih je najbolj zanimalo itd. Članki so na spletu dostopni še leta po izidu. Večina jih sicer utone v pozabo, nekateri pa so bodisi »zimzeleni« bodisi aktualni v različnih obdobjih. Poleg vsega naštetega ima spletni članek še eno pomembno prednost, in sicer možnost, da ga avtor večkrat spremeni ali popravi morebitne napake.

Delavnica Kako pisati za splet

Ravnotežje med vsebino, berljivostjo in SEO

Ko pišete za splet, si želite čim širšega občinstva. Zato je ključnega pomena optimizacija za iskalnike (SEO). Dobra zasnova SEO za določen članek bo k obisku povabila tudi tiste bralce, ki niso vedeli, da vaša publikacija (spletna stran) obstaja, niti da obstajate vi kot njen avtor.

Slaba stran pisanja za splet pa je definitivno dejstvo, da morate zahtevam SEO prilagajati tako vsebino kot svoj slog, saj morate kar naprej loviti ravnotežje med berljivostjo teksta, vsebino ter zahtevami iskalniških algoritmov.

Kaj to pomeni v praksi

Na največje težave boste naleteli, če želite objaviti članek, ki je bil že napisan kot tiskana vsebina. Za čim boljše uvrstitve v spletnih iskalnikih je namreč treba pisati po nareku Googlovih algoritmov in če tega niste imeli v mislih že ob oblikovanju zasnove članka, potem je zelo malo verjetno, da bo ta v iskalnikih sam po sebi (in ne zato, ker je del zelo dobro pozicionirane spletne strani) kotiral visoko.

Nekaj smernic boste morali upoštevati tako ob »prenovi« obstoječih člankov kot tudi ob pisanju novega teksta za splet. Pa jih poglejmo.

Za začetek potrebujete temo. Ko se je domislite, zlijte vse svoje z njo povezane misli na papir brez kakega večjega razmišljanja.

Naslovi

  • Naj vsebujejo res dobre pridevnike in največ 7 besed
  • Naj vsebujejo ključne besedne zveze, ne le ključne besede
  • Preverite, ali kaj zelo podobnega že obstaja
  • Naj se jih da stisniti v eno vrstico

Besedilo

  • Prvi odstavek napišite potem, ko ste že napisali celoten tekst. V začetku bi vam vzelo bistveno več časa, kasneje pa bi se verjetno tako ali tako oddaljili od tistega, kar ste želeli povedati
  • Skušajte preživeti s čim manjšim številom vejic
  • Uporabljajte kratke stavke, sezname in številke
  • Če le gre, naj odstavek ne vsebuje več kot 3-4 vrstice
  • Upoštevajte načelo en odstavek – ena ideja

Ostalo

  • Prilagodite svoj ton ciljni publiki
  • Pokažite svoj osebni stil le, če je to primerno
  • Zavedajte se, da humor včasih ni na mestu
  • Vaša storitev ali izdelek nista najboljša na trgu. Pika.
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Več >

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Več >

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Več >

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Več >

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Več >

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Več >

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Več >

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Več >

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Več >

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki