SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani.
seo optimizacija in zunanje povezave

V zadnjih letih se je področje optimizacije spletnih strani dodobra spremenilo. Ne mine mesec, ko ne bi Google uvedel eno ali več novih posodobitev svojih iskalnih algoritmov. V kolikor ste lastnik spletne strani, se morate tovrstnim spremembam ves čas prilagajati, saj v nasprotnem primeru tvegate nižje uvrstitve v spletnih iskalnikih. Te pa imajo lahko za posledico slabši obisk – in slabšo prodajo.

Na uvrstitev v spletnih iskalnikih vplivajo različni faktorji. Danes se bomo posvetili pomembnosti zunanjih povezav – gre za povezave (linke), ki obiskovalce na našo spletno stran pripeljejo iz drugih spletnih strani.

Optimizacija spletnih strani delavnica banner

Kako pomembne so zunanje povezave?

Kvalitetna vsebina je seveda daleč najbolj pomemben faktor, da spletna stran rangira visoko v spletnih iskalnikih, toda velik pomen imajo tudi zunanje povezave iz drugih spletnih strani.

Google pravzaprav oboje povezuje v celoto: v kolikor je na spletni strani objavljena resnično kvalitetna vsebina, bodo z njo avtomatično prišle tudi zunanje povezave. Ljudje bodo namreč delili kvalitetno vsebino (po emailih, preko družabnih omrežij…), nanjo pa se bodo sklicevali tudi lastniki drugih spletnih strani pri objavljanju svojih vsebin (in dodali povezavo do vaše spletne strani).

Da obstaja korelacija med visokim rangiranjem v Googlu in številu zunanjih povezav, so pokazale tudi številne študije. Slika prikazuje oba faktorja: število zunanjih povezav in uvrščenost v spletnem iskalniku Google:

korelacija št. zunanjih povezav in uvrstitev

Korelacija med številom zunanjih povezav in uvrščenostjo v spletnih iskalnikih; podatki za leto 2015 (Vir slike: SearchMetrics)

Potrebno je še opozoriti, da Google svoje algoritme redno posodablja. Ti so zato danes zmožni že precej natančno oceniti, za kakšno zunanjo povezavo gre. V kolikor je ta relevantna in naravna ali nerelevantna in nenaravna, jo kot tako seveda upošteva in spletno stran ustrezno rangira (bodisi višje bodisi nižje).

5 pomembnih SEO faktorjev

1.) Število zunanjih povezav

Še vedno gre za enega najpomembnejših, če ne celo najpomembnejši faktor, ko je govora o rangiranju v Googlu in drugih spletnih iskalnikih. Pomembnost tega faktorja sicer iz leta v leto upada. Še vedno pa je korelacija med obema metrikama tako visoka, da ga ne smemo prezreti.

Opozoriti je treba še na kvaliteto zunanjih povezav. V kolikor gre za relevantne in pomembne zunanje povezave (primer: bbc.com objavi povezavo do vaše spletne strani), jih bo za dosego enakega rezultata potrebno bistveno manj, kot v primeru, da gre za nerelevatne zunanje povezave (primer: nekdo objavi komentar s povezavo na vašo spletno stran v enem izmed spletnih blogov).

2.) Število napotitvenih domen

Podobno kot posamezne zunanje povezave so pomembne tudi zunanje domene, ki bralce napotijo na naše spletno mesto. Več kot jih je, boljše so vaše možnosti za visoko rangiranje v Googlu.

Za primer si poglejmo domeno Wikipedia.org. Ker je ogromno drugih spletnih strani že kdaj objavilo kakršnokoli zunanjo povezavo na Wikipedia.org, je število napotitvenih domen na Wikipedijo visoko. Googlovi algoritmi zato menijo, da gre za izjemno priljubljeno spletno stran. Temu primerno jo tudi rangirajo zelo visoko.

3.) Ključne besede v notranjih povezavah

Govora je o notranjih povezavah, ki se jih vstavlja na ključne besede znotraj posameznih strani. Te povezave kažejo na lastno spletno stran in so namenjene predvsem Googlovim iskalnim algoritmom. Pojasnijo jim, da gre za ključno besedo, ki ji lastnik strani pripisuje velik pomen.

Danes, ko se cilja predvsem na čim bolj naravno vstavljanje povezav, njihovo število hitro upada, vendar notranje povezave še vedno predstavljajo pomemben faktor za visoko rangiranje v Googlu. A v mejah normale in tako, da te delujejo čim bolj naravno.

4.) Ime domene v notranjih povezavah

Vse več SEO strokovnjakov in vsebinskih marketingarjev se poslužuje uporabe imena domene namesto ključnih besed, ko v besedila vstavljajo notranje povezave. Vstavljanje povezave v ime domene namreč izgleda bolj naravno kot vstavljanje povezave v ključno besedo. Tako za lastnike spletnih strani, bralce kot tudi za Googlove algoritme.

Iščete podrobnejše nasvete za SEO? Preverite program naše delavnice TUKAJ >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Preberite več >>


7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

Ali veste, česa ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin?

Ali veste, česa ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin?

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

5 nasvetov za boljšo optimizacijo spletne strani

5 nasvetov za boljšo optimizacijo spletne strani

Bistvo optimizacije spletne strani je v tem, da se bo vaša spletna stran pojavila čim višje med zadetki iskanja v Googlu. Tako bo nanjo kliknilo več ljudi, s tem pa se bodo možnosti, da boste dobili nove stranke, povečale. Preberite več >>

“On-SERP SEO” čedalje bolj pridobiva na pomenu

“On-SERP SEO” čedalje bolj pridobiva na pomenu

Če želite biti uspešni pri optimiziranju vaše spletne strani, morate slediti aktualnim trendom. Eden izmed njih je "On-SERP SEO". Za kaj gre in kako lahko vašo spletno stran prilagodite temu? Preberite več >>

Zakaj Google kaznuje spletne strani in kako se temu izogniti?

Zakaj Google kaznuje spletne strani in kako se temu izogniti?

Googlov cilj je uporabnikom ponuditi kar najbolj relevantne informacije glede na vpisan iskalni niz. Ker je lastnikom spletnih strani v interesu, da se njihova stran uvršča čim višje, skušajo dostikrat prelisičiti Googlove algoritme. Zaradi tega so lahko kaznovani. Preberite več >>

7 načinov za hitro optimizacijo vaše spletne strani

7 načinov za hitro optimizacijo vaše spletne strani

Predstavljamo vam nekaj enostavnih načinov, kako lahko hitro izboljšate rangiranje vaše spletne strani v iskalniku. Višja uvrstitev bo pripomogla k večji obiskanosti le-te. Preberite več >>

5 napotkov za izboljšanje uvrstitve vaše spletne strani v letu 2020

5 napotkov za izboljšanje uvrstitve vaše spletne strani v letu 2020

SEO trendi se nenehno spreminjajo. Če želite, da bi bila vaša spletna stran uvrščena višje v iskalniku, se jim morate znati v čim večji meri prilagoditi. Katere spremembe bi bilo smiselno uvesti v prihajajočem letu? Preberite več >>

BERT: Googlov najnovejši algoritem, ki bo ponudil še bolj verodostojne rezultate iskanj

BERT: Googlov najnovejši algoritem, ki bo ponudil še bolj verodostojne rezultate iskanj

Google je zasnoval najnovejši algoritem, ki temelji na umetni inteligenci in še v večji meri razume pomen vpisanega besedila v iskalniku. BERT bo spremenil približno 10 % rezultatov iskanj. Preberite več >>

Oznake: , ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje