SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani.
seo optimizacija in zunanje povezave

V zadnjih letih se je področje optimizacije spletnih strani dodobra spremenilo. Ne mine mesec, ko ne bi Google uvedel eno ali več novih posodobitev svojih iskalnih algoritmov. V kolikor ste lastnik spletne strani, se morate tovrstnim spremembam ves čas prilagajati, saj v nasprotnem primeru tvegate nižje uvrstitve v spletnih iskalnikih. Te pa imajo lahko za posledico slabši obisk – in slabšo prodajo.

Na uvrstitev v spletnih iskalnikih vplivajo različni faktorji. Danes se bomo posvetili pomembnosti zunanjih povezav – gre za povezave (linke), ki obiskovalce na našo spletno stran pripeljejo iz drugih spletnih strani.

Optimizacija spletnih strani delavnica banner

Kako pomembne so zunanje povezave?

Kvalitetna vsebina je seveda daleč najbolj pomemben faktor, da spletna stran rangira visoko v spletnih iskalnikih, toda velik pomen imajo tudi zunanje povezave iz drugih spletnih strani.

Google pravzaprav oboje povezuje v celoto: v kolikor je na spletni strani objavljena resnično kvalitetna vsebina, bodo z njo avtomatično prišle tudi zunanje povezave. Ljudje bodo namreč delili kvalitetno vsebino (po emailih, preko družabnih omrežij…), nanjo pa se bodo sklicevali tudi lastniki drugih spletnih strani pri objavljanju svojih vsebin (in dodali povezavo do vaše spletne strani).

Da obstaja korelacija med visokim rangiranjem v Googlu in številu zunanjih povezav, so pokazale tudi številne študije. Slika prikazuje oba faktorja: število zunanjih povezav in uvrščenost v spletnem iskalniku Google:

korelacija št. zunanjih povezav in uvrstitev

Korelacija med številom zunanjih povezav in uvrščenostjo v spletnih iskalnikih; podatki za leto 2015 (Vir slike: SearchMetrics)

Potrebno je še opozoriti, da Google svoje algoritme redno posodablja. Ti so zato danes zmožni že precej natančno oceniti, za kakšno zunanjo povezavo gre. V kolikor je ta relevantna in naravna ali nerelevantna in nenaravna, jo kot tako seveda upošteva in spletno stran ustrezno rangira (bodisi višje bodisi nižje).

5 pomembnih SEO faktorjev

1.) Število zunanjih povezav

Še vedno gre za enega najpomembnejših, če ne celo najpomembnejši faktor, ko je govora o rangiranju v Googlu in drugih spletnih iskalnikih. Pomembnost tega faktorja sicer iz leta v leto upada. Še vedno pa je korelacija med obema metrikama tako visoka, da ga ne smemo prezreti.

Opozoriti je treba še na kvaliteto zunanjih povezav. V kolikor gre za relevantne in pomembne zunanje povezave (primer: bbc.com objavi povezavo do vaše spletne strani), jih bo za dosego enakega rezultata potrebno bistveno manj, kot v primeru, da gre za nerelevatne zunanje povezave (primer: nekdo objavi komentar s povezavo na vašo spletno stran v enem izmed spletnih blogov).

2.) Število napotitvenih domen

Podobno kot posamezne zunanje povezave so pomembne tudi zunanje domene, ki bralce napotijo na naše spletno mesto. Več kot jih je, boljše so vaše možnosti za visoko rangiranje v Googlu.

Za primer si poglejmo domeno Wikipedia.org. Ker je ogromno drugih spletnih strani že kdaj objavilo kakršnokoli zunanjo povezavo na Wikipedia.org, je število napotitvenih domen na Wikipedijo visoko. Googlovi algoritmi zato menijo, da gre za izjemno priljubljeno spletno stran. Temu primerno jo tudi rangirajo zelo visoko.

3.) Ključne besede v notranjih povezavah

Govora je o notranjih povezavah, ki se jih vstavlja na ključne besede znotraj posameznih strani. Te povezave kažejo na lastno spletno stran in so namenjene predvsem Googlovim iskalnim algoritmom. Pojasnijo jim, da gre za ključno besedo, ki ji lastnik strani pripisuje velik pomen.

Danes, ko se cilja predvsem na čim bolj naravno vstavljanje povezav, njihovo število hitro upada, vendar notranje povezave še vedno predstavljajo pomemben faktor za visoko rangiranje v Googlu. A v mejah normale in tako, da te delujejo čim bolj naravno.

4.) Ime domene v notranjih povezavah

Vse več SEO strokovnjakov in vsebinskih marketingarjev se poslužuje uporabe imena domene namesto ključnih besed, ko v besedila vstavljajo notranje povezave. Vstavljanje povezave v ime domene namreč izgleda bolj naravno kot vstavljanje povezave v ključno besedo. Tako za lastnike spletnih strani, bralce kot tudi za Googlove algoritme.

Iščete podrobnejše nasvete za SEO? Preverite program naše delavnice TUKAJ >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>


5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google v svoj iskalnik umešča daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da bo vaša strategija optimiziranja spletne strani najbolj optimalna? Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

Voditi lastno podjetje ni enostavna stvar, še posebej, če to počnete sami. Kot lastnik malega podjetja imate veliko obveznosti. Opravljati morate vloge tržnika, prodajalca, računovodje in tako dalje. Preberite več >>

5 namigov, kako optimizirati spletno stran

5 namigov, kako optimizirati spletno stran

Bistvo optimizacije spletne strani je v tem, da se bo vaša spletna stran pojavila čim višje med zadetki iskanja v Googlu. Tako bo nanjo kliknilo več ljudi, s tem pa se bodo možnosti, da boste dobili nove stranke, povečale. Preberite več >>

Oznake: , ,