Med tako imenovano baby boom generacijo (nad 55 let), generacijo X (36 do 55 let), generacijo Y (22 do 35 let) in Z (pod 21 let) obstajajo bistvene razlike v nakupnem vedenju.
Spletno nakupovanje je najbolj značilno za generaciji Y in Z
Milenijci, gre za skupen izraz za generaciji Y in Z, se med vsemi naštetimi najpogosteje poslužujejo spletnega nakupovanja – kar polovica jih enkrat mesečno ali več opravi nakup preko spleta. Pri generaciji baby boom je ta delež precej nižji in znaša manj kot eno petino, obenem pa je tu tudi najbolj izrazit delež tistih, ki na spletu še ne nakupujejo. Takšnih jih je kar 19 odstotkov, kar je za polovico več od slovenskega povprečja.
Računalnik ostaja glavna naprava za zaključek nakupa
Med najmlajšo in najstarejšo generacijo je precejšnja razlika pri uporabi različnih tehnologij, ko je govora o nakupnem vedenju na spletu. Medtem ko 55 odstotkov generacije Y in Z pregleduje ponudbo izdelkov in storitev na mobilnih napravah ali s kombinacijo računalnika in mobilne naprave, je v generaciji baby boom takšnih le okoli 20 odstotkov posameznikov. Kljub temu pa ima računalnik pri večini zaključkov nakupov še vedno glavno vlogo – ne glede na generacijo.
(Vir slike: Shopper’s Mind Slovenija 2016)
Generacija Y preko spleta kupuje predvsem zato, ker je praktično
Obstajajo seveda tudi razlike med razlogi, zaradi katerih se pripadniki različnih generacij odločajo za spletno nakupovanje. Najmlajša generacija, torej generacija Z, preko spleta kupuje predvsem zaradi prihranka denarja ali zato, ker so dobili priporočilo znancev; nekoliko starejša Y generacija pa to počne predvsem zaradi praktičnih razlogov, saj preko spleta dobijo več pomembnih informacij, imajo boljše pogoje dostave ter obenem lahko nakupijo več izdelkov.
Vir: sMind.si