7 zlatih pravil marketinga
Res pa je, da je to tudi prednost, saj so tako vsa sredstva bistveno bolje izkoriščena, učinki pa so lahko navdušujoči. Da pa bodo učinki res dobri, je pomembno, da pri izvajanju marketinških aktivnosti upoštevate nekaj pravil.
1. Odločite se, komu boste prodajali in ga nagovarjali
Ko pričnete s svojim poslovanjem, se morate odločiti, komu boste prodajali. Ni veliko podjetij, ki lahko prodajajo čisto vse vsem. Izberite svojo ciljno skupino in se pri zasnovi izdelka in izvedbi marketinških aktivnosti osredotočite nanjo.
Glede na to, komu želite prodati, boste prilagodili vse svoje ostale aktivnosti.
Za lokalno picerijo so to lahko prebivalci kraja, kjer picerija obratuje, lahko je mladina, ki se zvečer zabava, lahko turisti, ki hodijo na ogled lokalne znamenitosti, ali pa delavci bližnje tovarne, ki pridejo na malico.
Glede na to, komu želite prodati, boste prilagodili vse svoje ostale aktivnosti.
2. Kje so vaše stranke?
Ko boste vedeli, komu prodajate, se boste laže odločili tudi o tem, kje boste oglaševali in kako se boste promovirali. Picerija iz prejšnje točke bo turiste nagovorila tako, da jim bo na parkirane avtomobile zataknila svoj letak, lokalne prebivalce obvestila o ponudbi po lokalnem radiju ali z letakom v poštnem nabiralniku.
Skratka, ko se odločite, komu želite prodati, lahko pričnete razmišljati, kako boste te stranke obvestili o sebi in svoji ponudbi.
3. Bodite vidni
Vsekakor se potrudite, da boste svoje potencialne kupce opozorili nase. Lahko imate najboljšo storitev na svetu, a če svetu tega ne boste povedali, tega ne bo vedel nihče.
Ste odprli novo ribarnico? Obvestite stranke z radijskim oglasom ali letakom v nabiralnikih. Pred poslovalnico postavite stojalo z aktualno ponudbo. Ste avto hiša in želite, da kupci vaših vozil pridejo na servis? Pošljite jim vabilo en mesec pred obveznim novim servisom.
Stranke obvestite o tem, kaj jim ponujate. Le tako jim boste tudi kaj prodali.
4. Izkoristite možnosti brezplačne promocije
Polepite svoj avtomobil, svojo lokacijo dobro opremite z napisi, s transparenti, plakati in z drugimi materiali.
Dobro izkoristite vse načine brezplačne oziroma poceni promocije, ki jih lahko. Polepite svoj avtomobil, svojo lokacijo dobro opremite z napisi, s transparenti, plakati in z drugimi materiali. Objavite svojo ponudbo na stojalih s plakati, te pa postavite ob cesto, ki vodi mimo vas.
Za skupno promocijo se lahko dogovorite tudi s podjetji, ki vam niso konkurenčna. Kozmetični salon se tako lahko dogovori za sodelovanje s frizerskim salonom, ponudnik hrane za domače živali pa z veterinarsko kliniko.
Možnosti je veliko, zato bodite kreativni in iznajdljivi, vsekakor pa pozorni na lokalne predpise, saj vas v primeru kršitev lahko doleti tudi kazen.
5. Dobra priložnost ni nujno najbolj ugodna
Ne glede na velikost podjetja se bodo na vas obračali različni ponudniki oglaševanja – radijske postaje, spletni imeniki, revije … Vsakdo bo želel imeti vaš oglas v svojem mediju, ponudba pa bo pri vsakomur najboljša in neponovljiva. Popusti bodo vedno veljali samo še nekaj dni, potem pa jih ne bo več.
Vse to seveda ne drži – odlične ponudbe bodo na voljo tudi prihodnji mesec, prav tako popusti in prostor za oglaševanje.
Sicer ni nujno, da so te ponudbe slabe, vsekakor pa pri vsaki, o kateri se resno odločate, razmislite, ali boste z njo nagovorili svojo ciljno skupino, se pravi stranke, ki jih želite nagovoriti, in ali lahko to naredite ceneje.
Če je optimalen medij za vas Radio Ilirska Bistrica, potem vsekakor izkoristite popuste, ki vam jih ponujajo. Če pa bi radi oglaševali tam samo zato, ker boste do 15. decembra dobili dva oglasa za ceno enega in kupon za pico, potem oglaševanje vsekakor odsvetujem.
6. Testirajte, testirajte, testirajte
Preberite tudi druge članke s področja marketinga!
Težko je vnaprej napovedati, kateri način promocije bo najbolje deloval za posamezno podjetje. Zato vedno vsako možnost preizkusite. V lokalnem časopisu najprej objavite tri zaporedne oglase, preden se odločite za celoletno pogodbo. Če ste oglas objavili na pogrinjkih lokalne restavracije, prekinite s tem takoj, ko ugotovite, da nove stranke ne prihajajo. Prodajnega pisma ne pošljite takoj na celotno bazo. Pošljite ga le na del in ga spremenite, če ni bilo učinka.
Nobena komunikacija naj ne bo samoumevna. Preverite različne možnosti in spremljajte rezultate. Če teh ni, spremenite način promocije. Tako boste prihranili največ in imeli najboljše rezultate.
7. Če ste v dvomih, se obrnite na strokovnjake
Vi ste strokovnjak na področju, ki ga pokrivate. Lahko je to peka pic, servis vozil, razvoj internet storitev ali skrb za bazene – to delate najbolje.
V kolikor želite svojo storitev dobro predstaviti in prodati, pa se zanesite še na koga drugega. Udeležujte se izobraževanj s tega področja, berite knjige, za zahtevnejše projekte pa se obrnite na strokovnjake.
Avtor članka je Miha Ahačič, podjetnik, ki dela kot svetovalec na področju marketinga. V Srbiji dela z mrežo oblikovalcev, poleg dizajna pa skrbi tudi za bolj kompleksne projekte, npr. za oglaševalske akcije, redizajne embalaže ipd. Za več informacij in nasvet ga lahko kontaktirate po elektronski pošti: miha@plus331.si.