7 zlatih pravil marketinga

Marketing je kompleksna dejavnost, ki jo mora izvajati vsako podjetje. Tudi mala in srednje velika podjetja niso izjema. Razlika pri večjih je le v tem, da morajo biti zaradi omejenih sredstev še veliko bolj iznajdljiva.
pravila marketinga

7 zlatih pravil marketinga

Res pa je, da je to tudi prednost, saj so tako vsa sredstva bistveno bolje izkoriščena, učinki pa so lahko navdušujoči. Da pa bodo učinki res dobri, je pomembno, da pri izvajanju marketinških aktivnosti upoštevate nekaj pravil.

1. Odločite se, komu boste prodajali in ga nagovarjali

Ko pričnete s svojim poslovanjem, se morate odločiti, komu boste prodajali. Ni veliko podjetij, ki lahko prodajajo čisto vse vsem. Izberite svojo ciljno skupino in se pri zasnovi izdelka in izvedbi marketinških aktivnosti osredotočite nanjo.

Glede na to, komu želite prodati, boste prilagodili vse svoje ostale aktivnosti.

Za lokalno picerijo so to lahko prebivalci kraja, kjer picerija obratuje, lahko je mladina, ki se zvečer zabava, lahko turisti, ki hodijo na ogled lokalne znamenitosti, ali pa delavci bližnje tovarne, ki pridejo na malico.

Glede na to, komu želite prodati, boste prilagodili vse svoje ostale aktivnosti.

2. Kje so vaše stranke?

Ko boste vedeli, komu prodajate, se boste laže odločili tudi o tem, kje boste oglaševali in kako se boste promovirali. Picerija iz prejšnje točke bo turiste nagovorila tako, da jim bo na parkirane avtomobile zataknila svoj letak, lokalne prebivalce obvestila o ponudbi po lokalnem radiju ali z letakom v poštnem nabiralniku.

Skratka, ko se odločite, komu želite prodati, lahko pričnete razmišljati, kako boste te stranke obvestili o sebi in svoji ponudbi.

3. Bodite vidni

Vsekakor se potrudite, da boste svoje potencialne kupce opozorili nase. Lahko imate najboljšo storitev na svetu, a če svetu tega ne boste povedali, tega ne bo vedel nihče.

Ste odprli novo ribarnico? Obvestite stranke z radijskim oglasom ali letakom v nabiralnikih. Pred poslovalnico postavite stojalo z aktualno ponudbo. Ste avto hiša in želite, da kupci vaših vozil pridejo na servis? Pošljite jim vabilo en mesec pred obveznim novim servisom.

Stranke obvestite o tem, kaj jim ponujate. Le tako jim boste tudi kaj prodali.

4. Izkoristite možnosti brezplačne promocije

Polepite svoj avtomobil, svojo lokacijo dobro opremite z napisi, s transparenti, plakati in z drugimi materiali.

Dobro izkoristite vse načine brezplačne oziroma poceni promocije, ki jih lahko. Polepite svoj avtomobil, svojo lokacijo dobro opremite z napisi, s transparenti, plakati in z drugimi materiali. Objavite svojo ponudbo na stojalih s plakati, te pa postavite ob cesto, ki vodi mimo vas.

Za skupno promocijo se lahko dogovorite tudi s podjetji, ki vam niso konkurenčna. Kozmetični salon se tako lahko dogovori za sodelovanje s frizerskim salonom, ponudnik hrane za domače živali pa z veterinarsko kliniko.

Možnosti je veliko, zato bodite kreativni in iznajdljivi, vsekakor pa pozorni na lokalne predpise, saj vas v primeru kršitev lahko doleti tudi kazen.

5. Dobra priložnost ni nujno najbolj ugodna

Ne glede na velikost podjetja se bodo na vas obračali različni ponudniki oglaševanja – radijske postaje, spletni imeniki, revije … Vsakdo bo želel imeti vaš oglas v svojem mediju, ponudba pa bo pri vsakomur najboljša in neponovljiva. Popusti bodo vedno veljali samo še nekaj dni, potem pa jih ne bo več.

Vse to seveda ne drži – odlične ponudbe bodo na voljo tudi prihodnji mesec, prav tako popusti in prostor za oglaševanje.

Sicer ni nujno, da so te ponudbe slabe, vsekakor pa pri vsaki, o kateri se resno odločate, razmislite, ali boste z njo nagovorili svojo ciljno skupino, se pravi stranke, ki jih želite nagovoriti, in ali lahko to naredite ceneje.

Če je optimalen medij za vas Radio Ilirska Bistrica, potem vsekakor izkoristite popuste, ki vam jih ponujajo. Če pa bi radi oglaševali tam samo zato, ker boste do 15. decembra dobili dva oglasa za ceno enega in kupon za pico, potem oglaševanje vsekakor odsvetujem.

6. Testirajte, testirajte, testirajte

Preberite tudi druge članke s področja marketinga!

Težko je vnaprej napovedati, kateri način promocije bo najbolje deloval za posamezno podjetje. Zato vedno vsako možnost preizkusite. V lokalnem časopisu najprej objavite tri zaporedne oglase, preden se odločite za celoletno pogodbo. Če ste oglas objavili na pogrinjkih lokalne restavracije, prekinite s tem takoj, ko ugotovite, da nove stranke ne prihajajo. Prodajnega pisma ne pošljite takoj na celotno bazo. Pošljite ga le na del in ga spremenite, če ni bilo učinka.

Nobena komunikacija naj ne bo samoumevna. Preverite različne možnosti in spremljajte rezultate. Če teh ni, spremenite način promocije. Tako boste prihranili največ in imeli najboljše rezultate.

7. Če ste v dvomih, se obrnite na strokovnjake

Miha Ahačič

Vi ste strokovnjak na področju, ki ga pokrivate. Lahko je to peka pic, servis vozil, razvoj internet storitev ali skrb za bazene – to delate najbolje.

V kolikor želite svojo storitev dobro predstaviti in prodati, pa se zanesite še na koga drugega. Udeležujte se izobraževanj s tega področja, berite knjige, za zahtevnejše projekte pa se obrnite na strokovnjake.

Avtor članka je Miha Ahačič, podjetnik, ki dela kot svetovalec na področju marketinga. V Srbiji dela z mrežo oblikovalcev, poleg dizajna pa skrbi tudi za bolj kompleksne projekte, npr. za oglaševalske akcije, redizajne embalaže ipd. Za več informacij in nasvet ga lahko kontaktirate po elektronski pošti: miha@plus331.si.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Mala podjetja so se včasih zanašala na širjenje svojega dosega s pomočjo reklame od ust do ust. Danes so ta način promocije zamenjala družabna omrežja in spletne strani za ocenjevanje storitev. Spletno ocenjevanje vpliva tudi uvrstitev vaše spletne strani v iskalniku Google. Preberite več >>

Kako se soočiti z novo konkurenco?

Kako se soočiti z novo konkurenco?

Prihod nove konkurence prestraši marsikaterega podjetnika. Mnogi pomislijo na znižanje prodaje, manj prihodkov ali celo na propad podjetja. A panika zagotovo ne bo rešila vašega problema. Kako se odzvati na novo nastalo konkurenco si preberite v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,