Kako vzpostaviti spletno trgovino?

Nakupovanje prek spletnih trgovin je čedalje bolj aktualno. V prispevku vam podajamo nekaj izhodiščnih točk, o katerih je dobro premisliti, če želite postaviti svojo spletno trgovino.
Kako vzpostaviti spletno trgovino? (Vir: Pixabay)

Kako vzpostaviti spletno trgovino? (Vir: Pixabay)

Glavna prednost spletnih trgovin so nižji stroški poslovanja, kot v primeru, da bi šlo za fizično trgovino. To je tudi razlog, zakaj se vse več podjetnikov namesto za klasično odloči za spletno trgovino.

Pravne zahteve za spletne trgovce bomo obdelali na naši delavnici, v nadaljevanju pa si preberite več o tem, kaj še morate imeti v mislih, preden postavite svojo spletno trgovino.

Pozanimajte se glede splošnih zakonitosti spletnega trgovanja

Pridobite čim več informacij v zvezi s pogoji, ki jih morajo izpolnjevati spletne trgovine. Preverite, če gre za poslovni model, ki vam ustreza.

Skladiščenje produktov

Razmislite o tem, kje boste skladiščili izdelke za prodajo in v kolikšni količini jih boste imeli na zalogi.

Kategorija izdelkov

Za začetek se vprašajte, kakšne vrste izdelkov boste ponujali. Izberite kategorijo, znotraj katere boste delovali. Pomembno je, da obstaja neka skupna nit produktov, ki jih boste imeli v ponudbi. Tako boste hitreje postali prepoznavni, ljudje pa bodo točno vedeli, kaj lahko pričakujejo od vas.

Priporočljivo je, da v ponudbo vključite izdelke, po katerih je največ povpraševanja. Ozrite se po podjetjih, ki delujejo v enaki panogi in odkrijte, kaj je tisto, kar trg najbolj potrebuje. Smiselno se je odločiti za kategorijo izdelkov, kjer obstaja konkurenca. Če konkurence ni, dostikrat to pomeni, da po določenih produktih enostavno ni dovolj povpraševanja. Po drugi strani pa ne izberite kategorije izdelkov, kjer je stopnja konkurence že visoka in kjer dominirajo večja podjetja, saj boste na tako zasičen trg težko prodrli.

Izbira izdelkov

Zdaj, ko ste določili kategorijo izdelkov, ki jo boste ljudem ponudili, se morate odločiti za konkretne izdelke, ki jih boste dali v ponudbo. Pri tem izhajajte iz tega, kdo je vaša ciljna publika in kaj je ključnega pomena zanjo. Kakšne so njene vrednote in po katerih produktih bo najbolj povpraševala?

Priporočamo vam, da se na začetku ne prenaglite. V ponudbo dajte zgolj enega oziroma manjše število izdelkov. Tako si v začetku ne boste naredili prevelikih stroškov. Hkrati vam bo to dovolj kot izhodiščna točka za testiranje trga. Ko bo prodaja zaživela, je smiselno dodajati nove produkte.

Izdelki, ki jih boste umestili v vašo spletno trgovino (Vir: Pixabay)

Izdelki, ki jih boste umestili v vašo spletno trgovino (Vir: Pixabay)

Izbira ustreznega dobavitelja

V sklopu izbire izdelkov se morate odločiti tudi za dobavitelja surovin oziroma končni produktov, ki jih boste prodajali. Da boste s svojo ponudbo čim bolj konkurenčni, izberite tistega ponudnika, ki vam bo po najnižji ceni zagotavljal čim večjo mero kakovosti izdelkov.

Ime spletne trgovine

Priporočljivo je, da določite tako ime podjetja, da bo iz njega razvidno, kakšne izdelke ponujate oziroma da bo pritegnilo vašo ciljno publiko. Ime naj bo po drugi strani preprosto, da si ga bodo ljudje lažje zapomnili. Ni treba, da je ime vašega podjetja in vaše spletne trgovine enako, vseeno pa vam to prinaša določene prednosti.

Tehnična postavitev spletne trgovine

Da bi lahko postavili spletno trgovino, morate najprej pridobiti domeno. Določiti morate URL naslov spletne strani. Zasnovati morate postavitev rubrik in razmestiti izdelke v posamezne kategorije. Pri tem naj vam bo cilj, da bo uporaba spletne trgovine za obiskovalca kar najbolj preprosta in da bo lahko z minimalnim številom klikov dostopal do vsebin, ki ga zanimajo.

Stran naj bo čim hitreje delujoča. Naj bo kompatibilna z vašim poslovnim modelom in SEO prijazna. Izbrati morate možne načine plačila in dostave, med katerimi bodo lahko izbirale stranke.

Design spletne trgovine

Poleg funkcionalnosti je seveda pomemben tudi design spletne strani. Pri tem imejte spet v mislih vaše ciljne stranke. Če so vaša ciljna publika najstniki, boste verjetno zasnovali bolj igrivo in barvito spletno trgovino. Če gre za prodajo podjetnikom, boste izbrali bolj uglajen slog. Izberite barve, pisavo in slike, ki bodo odražale vašo dejavnost in poslanstvo spletne trgovine.

Vir: ecommerceceo.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Mala podjetja so se včasih zanašala na širjenje svojega dosega s pomočjo reklame od ust do ust. Danes so ta način promocije zamenjala družabna omrežja in spletne strani za ocenjevanje storitev. Spletno ocenjevanje vpliva tudi uvrstitev vaše spletne strani v iskalniku Google. Preberite več >>

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Oznake: