Kakšni izzivi čakajo podjetnike, ki se odločijo za množično financiranje?

“V nasprotju s klasičnim investitorstvom so podporniki projektov množičnega financiranja v veliki večini zgolj navdušenci nad produktom in se na finance podjetij ne spoznajo tako dobro,” ugotavlja Martin Zwilling (Vir slike: cannafundr.com).

Kakšni izzivi čakajo podjetnike, ki se odločijo za množično financiranje?

Množično financiranje si utira pot med najbolj priljubljene vire financiranja mladih podjetij. Za to skrbi že več kot 1250 spletnih platform za množično financiranje na svetu in nič neobičajnega več ni, da se mlado podjetje odloči svojo poslovno idejo preveriti na ta način.
Kakšni izzivi čakajo podjetnike, ki se odločijo za množično financiranje?

“V nasprotju s klasičnim investitorstvom so podporniki projektov množičnega financiranja v veliki večini zgolj navdušenci nad produktom in se na finance podjetij ne spoznajo tako dobro,” ugotavlja Martin Zwilling (Vir slike: cannafundr.com).

Večina Slovencev se odloči za platformi Kickstarter ali Indiegogo (lani je bilo tu zagnanih več kot 100 kampanj!), pri tem pa ne pridobijo zgolj možnosti za pridobivanje denarnih sredstev, temveč še precej več: dobijo priložnost spoznavanja tržišča in to še preden v razvoj projekta vložijo večje vsote denarja, obenem pa se naučijo ogromno novega tudi o samem poslu, predvsem z vidika marketinga in prodaje.

Navkljub mnogim prednostim pa množično financiranje prinaša tudi nekaj izzivov. Martin Zwilling, priznan angelski investitor, je v Entrepreneurju predstavil nekaj takšnih, ki lahko precej zamajejo poslovanje mladega podjetja, zraven pa dodal tudi nasvete, kako se naj podjetje ob takšnih izzivih tudi odzove.

Izziv št. 1: Stroški kampanje lahko precej presežejo prihodke

V nasprotju s klasičnim investitorstvom so podporniki projektov množičnega financiranja v veliki večini zgolj navdušenci nad produktom in se na finance podjetij ne spoznajo tako dobro,” ugotavlja Zwilling in dodaja, da se je “nemalokrat že zgodilo, da je projekt na Kickstarterju ali Indiegogu sicer uspel, nato pa klavrno propadel, ko bi moral pričeti s poslovanjem.” 

V večini primerov so k temu botrovale prav napačne ocene pri nastalih stroških. Vi kot avtor projekta (oziroma vaša ekipa) ste tisti, ki ste zadolženi za primerno vodenje financ in finančne projekcije, in povsem verjetno je, da vas na morebitno prenizko zastavljeno ceno produkta ne bo opozoril nihče. Ne podajajte se v kampanjo množičnega financiranja nepripravljeni: naredite natančno analizo stroškov že na samem začetku. 

Izziv št. 2: Previsoko zastavljen cilj lahko uniči kredibilnost mladega podjetja

Vsak dober investitor bo znal dobro oceniti sredstva, namenjena za marketing, nakup potrebne opreme ter zaposlitev nove delovne sile v mladem podjetju,” je prepričan Zwilling. To pa je prednost, ki je večina mladih podjetnikov nima, zato težko ocenijo, koliko denarnih sredstev morajo sploh zbrati, da bo projekt lahko uspešen. Če si zastavijo prenizek cilj, jih lahko pokopljejo stroški, če pa je zastavljeni cilj previsok, se lahko težave pojavijo pozneje, ko se podjetje poteguje za sredstva klasičnih investitorjev.

Zwilling zato svetuje, da se o primernem znesku še pred začetkom zbiranja sredstev na Kickstarterju ali Indiegogu posvetujejo s svetovalci ali potencialnimi investitorji v prihodnosti. 

Izziv št. 3: Množica investitorjev lahko preseneti ekipo

Podjetniki, ki so že prejeli denarna sredstva večih različnih investitorjev, dobro vedo, kako težko je usklajevati želje vseh. “Z množičnim financiranjem lahko te številke presegajo sto, celo tisoč investitorjev,” opozarja Zwilling.

Da bi lahko v primernem času zadostili vsem njihovim željam ter jih informirali o vseh podrobnostih projekta, boste morali za sabo imeti profesionalno ekipo, ki ji zaupate. 

Izziv št. 4: Izdelave poslovnega načrta se ne sme preskočiti

Med podjetniki je zasidran mit, da ima poslovni načrt predvsem en namen: zadostiti željam klasičnih investitorjev. Ker pa podporniki na platformah za množično financiranje to niso, se podjetniki dostikrat odločijo, da ta korak preskočijo. 

Toda poslovni načrt je še precej več kot dokument za investitorje. “Vrednost natančnega načrta o poslovanju je izjemna,” je prepričan Zwilling, in dodaja, da se naj neizkušeni podjetniki “pri izdelavi poslovnega načrta posvetujejo s strokovnjaki“.

Izziv št. 5: Upoštevanje želja napačnih podpornikov lahko škoduje podjetju

Tekom kampanje svoje mnenje o samem projektu delijo številni podporniki. “Ti ljudje pa lahko precej zavedejo podjetnike s svojimi mnenji,” svari Zwilling.

Namesto da skušate zadovoljiti željo enega podpornika, raje razmišljajte širše: osredotočite se na masovni trg in skušajte realno določiti, kako bi ugodili čim večji množici. Tako bo poslovna priložnost precej bolj izkoriščena. 

Izziv št. 6: Posebno pozornost je treba nameniti skrbi za intelektualno lastnino 

Platforme množičnega financiranja sicer poskrbijo za pomemben vidik poslovanja (financiranje), a skrbi za intelektualno lastnino ne dajejo večjega poudarka. Prav zato veliko podjetnikov spregleda pomembnost tega področja.

Kampanja množičnega financiranja lahko s strani neznanih podpornikov povzroči precej povpraševanja o podrobnostih izvedbe vašega projekta, a nujno je, da bistvene informacije zadržite zase,” opominja Zwilling. Nikoli ne veste, ali se med njimi namreč skriva tudi kakšen predstavnik konkurenčnega podjetja, ki bo informacije izkoristil v svoj prid. 

Izziv št. 7: Sama kampanja množičnega financiranja nikakor ni brezplačna

“Le najbolj naivni podjetniki verjamejo, da je množično financiranje brezplačno,” opomni Zwilling. V povprečju si platforme za svoje storitve vzamejo okoli 5 odstotkov zbranega zneska. Tu so še provizije bank ter davki, ki jih je treba odšteti na koncu, pa tudi stroški priprave kampanje. Vse to je treba upoštevati v času priprav, v nasprotnem primeru se lahko podjetje znajde v precejšnjih težavah. 

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Več >


Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

V torek, 10. septembra, se je zaključil sejem zabavne elektronike IFA v Berlinu. Na sejmu je sodelovalo tudi slovensko podjetje Chipolo, s katerim smo spregovorili nekaj besed. Več >

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Pametni nadzornik za vodo Aquaro, ki ga je razvilo slovensko podjetje, se je podal na platformo za množično financiranje Kickstarter, kjer je že v prvih dneh dosegel zastavljeni finančni cilj. Več >

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Znamka Kefirko, znana po svojih inovativnih izdelkih za domačo fermentacijo in pripravo kefirja, sira, drož, kombuče in drugega, je na platformi za množično financiranje Kickstarter 16. aprila predstavila svojo 5. kampanjo, tokrat za novi Kombuča Fermentor. Več >

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Z vzponom digitalnih inovacij postaja razvoj platform za množično financiranje vse pomembnejši, množično financiranje pa med podjetniki postaja vse bolj priljubljen način zbiranja kapitala. Platforme podjetnikom služijo kot dinamična vozlišča, kjer njihove ideje lahko najdejo podporo svetovnega občinstva. Več >

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je s sredstvi Evropskega regionalnega sklada podprlo vzpostavitev specializiranega podpornega okolja za socialna podjetja. Več >

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Še dober mesec dni bo na Kickstarterju, platformi za množično financiranje inovativnih projektov, zagonska sredstva zbiral novi slovenski projekt Kiff. Gre za ročno izdelan lesen inhalator za eterična olja, ki sta ga razvila študenta medicine Matej Žnidarič in Žan Michel Žurga. Projekt je že prvi dan kampanje na Kickstarterju zbral več kot 1500 evrov, njun cilj je v dobrem mesecu dni zbrati vsaj 5000 evrov. Več >

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Te dni lahko na Kickstarterju podprete nov slovenski projekt Evolve Garden. Gre za kit, ki omogoča enostavno gojenje “mikrozelenjave” in začimb na okenski polici, kuhinjskem pultu ali celo v pisarni. Izdelek je v celoti izdelan v Evropski uniji iz naravi prijaznih materialov in zasleduje “low waste” trende. Več >

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Kickstarter med Slovenci ostaja priljubljeno orodje zbiranja sredstev za razvoj podjetniške ideje. Koliko slovenskih projektov se je na tej platformi za množično financiranje predstavilo v letu 2019 in kolikšna je bila uspešnost njihovih kampanj? Več >

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Naprava "2-in-1 holder for phone& GoPro" je namenjena stabilizaciji pametnega telefona med vožnjo z avtom, kolesom, motorjem. Uporabna pa je tudi za domačo rabo kot podstavek za telefon. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki