Katere tipe spletnih trgovin poznamo?

Spletne trgovine lahko funkcionirajo po različnih principih. Lahko gre za B2B, B2C, C2C ali C2B model. Kakšne so razlike med navedenimi kategorijami?
Katere vrste spletnih trgovin poznamo? (Vir: Pixabay)

Katere vrste spletnih trgovin poznamo? (Vir: Pixabay)

Prodaja prek spletnih trgovin je čedalje bolj v porastu. Spletna trgovina stranki nudi številne prednosti pred klasično fizično trgovino. Nudi ji hiter pregled nad vsemi možnostmi, ki jih ima na voljo, hitro primerjavo produktov in cen. Naročilo se lahko izvede kar z domačega naslonjača, s čimer si stranka prihrani dragocen čas. Kljub temu, da je bilo v začetkih pojavljanja spletnih trgovin zaupanje potrošnikov do tovrstne metode nakupovanja manjše, pa gre zdaj že za uveljavljen način nakupovanja.

Če tudi vi želite postaviti spletno trgovino, ki vam bo omogočala prodajo vaših produktov, se morate najprej odločiti, kakšen model poslovanja boste izbrali. Bo šlo za princip B2B, B2C, C2B ali C2C? Da bi se lažje odločili, vam predstavljamo, kakšne so razlike med posameznimi opcijami / načini transakcije.

B2B model

Model B2B (“business to business”) se osredotoča na prodajo enega podjetja drugemu. V tej kategoriji prevladuje ponudba storitev. Lahko gre pa tudi za prodajo programske opreme, pisarniškega pohištva in druge opreme, ki jo podjetja potrebujejo v sklopu poslovanja.

Primeri podjetij, ki se poslužujejo tovrstnega poslovanja:

  • ExxonMobil – ameriški ponudnik goriva
  • Chevron – ameriška energetsko podjetje, ki se ukvarja s ponudbo zemeljskega plina in geotermalne energije
  • Boeing – ameriško podjetje, ki prodaja letala, rakete in satelite po celem svetu

B2C model

B2C (“business to customer”) je najbolj razširjen model poslovanja. Ta tip transakcije pomeni, da podjetje ponuja določene produkte ali storitve končnim strankam, posameznikom. Gre za tradicionalen način poslovanja.

Primere tovrstnega poslovanja lahko najdemo na vsakem koraku. Nekaj primerov:

  • Newegg.com – ameriški spletni ponudnik računalniške opreme
  • Overstock.com – prodaja pohištva
  • Wish – spletna trgovina, ki se ukvarja z maloprodajo najrazličnejših izdelkov po nizkih cenah
  • ModCloth – prodaja ženskih oblačil

C2C model

Ideja o poslovnem modelu C2C (“customer to customer)” je nekoliko drugačna. Glede na to, da je spletna prodaja precej v porastu, se najde tudi kakšen posameznik, ki se odloči vzpostaviti spletno trgovino na lastno pest. Na njej (se) prodaja določene produkte. Vendar je treba biti pri tovrstnem poslovnem modelu previden. Veliko takšnih spletnih trgovin se je namreč po hitrem postopku zaprlo, saj je šlo za netrajnosten poslovni model.

Primeri C2C trgovin:

  • eBay– znana spletna trgovina, ki jo je leta 1995 ustanovil Pierre Omidyar in deluje v 30 državah
  • Craigslist – oglaševalska spletna stran, na kateri se nahajajo ponudbe služb, storitev, prodaja raznih izdelkov

C2B model

Gre še za en manj znan poslovni model, ki pa je čedalje bolj razširjen. Pri tem posameznik prodaja določene storitve ali izdelke podjetjem.

Primer tovrstnega poslovanja:

  • UpWork – je globalna platforma, na kateri neodvisni strokovnjaki ponujajo podjetjem številne storitve na daljavo

Vir: ecommerceceo.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Preberite več >>


POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Preberite več >>

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Preberite več >>

Podjetja, ki ne oglašujejo na spletu, tonejo v pozabo. Razkrivamo, zakaj.

Podjetja, ki ne oglašujejo na spletu, tonejo v pozabo. Razkrivamo, zakaj.

Včasih je veljalo pravilo, da podjetje ne obstaja, če nima svoje spletne strani. Danes podjetje ne obstaja, če ne oglašuje na spletu. Zakaj je tako, smo povprašali več strokovnjakov s področja digitalnega marketinga. Preberite več >>

7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

Oznake: , ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje