Katere tipe spletnih trgovin poznamo?

Spletne trgovine lahko funkcionirajo po različnih principih. Lahko gre za B2B, B2C, C2C ali C2B model. Kakšne so razlike med navedenimi kategorijami?
Katere vrste spletnih trgovin poznamo? (Vir: Pixabay)

Katere vrste spletnih trgovin poznamo? (Vir: Pixabay)

Prodaja prek spletnih trgovin je čedalje bolj v porastu. Spletna trgovina stranki nudi številne prednosti pred klasično fizično trgovino. Nudi ji hiter pregled nad vsemi možnostmi, ki jih ima na voljo, hitro primerjavo produktov in cen. Naročilo se lahko izvede kar z domačega naslonjača, s čimer si stranka prihrani dragocen čas. Kljub temu, da je bilo v začetkih pojavljanja spletnih trgovin zaupanje potrošnikov do tovrstne metode nakupovanja manjše, pa gre zdaj že za uveljavljen način nakupovanja.

Če tudi vi želite postaviti spletno trgovino, ki vam bo omogočala prodajo vaših produktov, se morate najprej odločiti, kakšen model poslovanja boste izbrali. Bo šlo za princip B2B, B2C, C2B ali C2C? Da bi se lažje odločili, vam predstavljamo, kakšne so razlike med posameznimi opcijami / načini transakcije.

B2B model

Model B2B (“business to business”) se osredotoča na prodajo enega podjetja drugemu. V tej kategoriji prevladuje ponudba storitev. Lahko gre pa tudi za prodajo programske opreme, pisarniškega pohištva in druge opreme, ki jo podjetja potrebujejo v sklopu poslovanja.

Primeri podjetij, ki se poslužujejo tovrstnega poslovanja:

  • ExxonMobil – ameriški ponudnik goriva
  • Chevron – ameriška energetsko podjetje, ki se ukvarja s ponudbo zemeljskega plina in geotermalne energije
  • Boeing – ameriško podjetje, ki prodaja letala, rakete in satelite po celem svetu

B2C model

B2C (“business to customer”) je najbolj razširjen model poslovanja. Ta tip transakcije pomeni, da podjetje ponuja določene produkte ali storitve končnim strankam, posameznikom. Gre za tradicionalen način poslovanja.

Primere tovrstnega poslovanja lahko najdemo na vsakem koraku. Nekaj primerov:

  • Newegg.com – ameriški spletni ponudnik računalniške opreme
  • Overstock.com – prodaja pohištva
  • Wish – spletna trgovina, ki se ukvarja z maloprodajo najrazličnejših izdelkov po nizkih cenah
  • ModCloth – prodaja ženskih oblačil

C2C model

Ideja o poslovnem modelu C2C (“customer to customer)” je nekoliko drugačna. Glede na to, da je spletna prodaja precej v porastu, se najde tudi kakšen posameznik, ki se odloči vzpostaviti spletno trgovino na lastno pest. Na njej (se) prodaja določene produkte. Vendar je treba biti pri tovrstnem poslovnem modelu previden. Veliko takšnih spletnih trgovin se je namreč po hitrem postopku zaprlo, saj je šlo za netrajnosten poslovni model.

Primeri C2C trgovin:

  • eBay– znana spletna trgovina, ki jo je leta 1995 ustanovil Pierre Omidyar in deluje v 30 državah
  • Craigslist – oglaševalska spletna stran, na kateri se nahajajo ponudbe služb, storitev, prodaja raznih izdelkov

C2B model

Gre še za en manj znan poslovni model, ki pa je čedalje bolj razširjen. Pri tem posameznik prodaja določene storitve ali izdelke podjetjem.

Primer tovrstnega poslovanja:

  • UpWork – je globalna platforma, na kateri neodvisni strokovnjaki ponujajo podjetjem številne storitve na daljavo

Vir: ecommerceceo.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Mala podjetja so se včasih zanašala na širjenje svojega dosega s pomočjo reklame od ust do ust. Danes so ta način promocije zamenjala družabna omrežja in spletne strani za ocenjevanje storitev. Spletno ocenjevanje vpliva tudi uvrstitev vaše spletne strani v iskalniku Google. Preberite več >>

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Oznake: , ,