Katere tipe spletnih trgovin poznamo?

Spletne trgovine lahko funkcionirajo po različnih principih. Lahko gre za B2B, B2C, C2C ali C2B model. Kakšne so razlike med navedenimi kategorijami?
Katere vrste spletnih trgovin poznamo? (Vir: Pixabay)

Katere vrste spletnih trgovin poznamo? (Vir: Pixabay)

Prodaja prek spletnih trgovin je čedalje bolj v porastu. Spletna trgovina stranki nudi številne prednosti pred klasično fizično trgovino. Nudi ji hiter pregled nad vsemi možnostmi, ki jih ima na voljo, hitro primerjavo produktov in cen. Naročilo se lahko izvede kar z domačega naslonjača, s čimer si stranka prihrani dragocen čas. Kljub temu, da je bilo v začetkih pojavljanja spletnih trgovin zaupanje potrošnikov do tovrstne metode nakupovanja manjše, pa gre zdaj že za uveljavljen način nakupovanja.

Če tudi vi želite postaviti spletno trgovino, ki vam bo omogočala prodajo vaših produktov, se morate najprej odločiti, kakšen model poslovanja boste izbrali. Bo šlo za princip B2B, B2C, C2B ali C2C? Da bi se lažje odločili, vam predstavljamo, kakšne so razlike med posameznimi opcijami / načini transakcije.

B2B model

Model B2B (“business to business”) se osredotoča na prodajo enega podjetja drugemu. V tej kategoriji prevladuje ponudba storitev. Lahko gre pa tudi za prodajo programske opreme, pisarniškega pohištva in druge opreme, ki jo podjetja potrebujejo v sklopu poslovanja.

Primeri podjetij, ki se poslužujejo tovrstnega poslovanja:

  • ExxonMobil – ameriški ponudnik goriva
  • Chevron – ameriška energetsko podjetje, ki se ukvarja s ponudbo zemeljskega plina in geotermalne energije
  • Boeing – ameriško podjetje, ki prodaja letala, rakete in satelite po celem svetu

B2C model

B2C (“business to customer”) je najbolj razširjen model poslovanja. Ta tip transakcije pomeni, da podjetje ponuja določene produkte ali storitve končnim strankam, posameznikom. Gre za tradicionalen način poslovanja.

Primere tovrstnega poslovanja lahko najdemo na vsakem koraku. Nekaj primerov:

  • Newegg.com – ameriški spletni ponudnik računalniške opreme
  • Overstock.com – prodaja pohištva
  • Wish – spletna trgovina, ki se ukvarja z maloprodajo najrazličnejših izdelkov po nizkih cenah
  • ModCloth – prodaja ženskih oblačil

C2C model

Ideja o poslovnem modelu C2C (“customer to customer)” je nekoliko drugačna. Glede na to, da je spletna prodaja precej v porastu, se najde tudi kakšen posameznik, ki se odloči vzpostaviti spletno trgovino na lastno pest. Na njej (se) prodaja določene produkte. Vendar je treba biti pri tovrstnem poslovnem modelu previden. Veliko takšnih spletnih trgovin se je namreč po hitrem postopku zaprlo, saj je šlo za netrajnosten poslovni model.

Primeri C2C trgovin:

  • eBay– znana spletna trgovina, ki jo je leta 1995 ustanovil Pierre Omidyar in deluje v 30 državah
  • Craigslist – oglaševalska spletna stran, na kateri se nahajajo ponudbe služb, storitev, prodaja raznih izdelkov

C2B model

Gre še za en manj znan poslovni model, ki pa je čedalje bolj razširjen. Pri tem posameznik prodaja določene storitve ali izdelke podjetjem.

Primer tovrstnega poslovanja:

  • UpWork – je globalna platforma, na kateri neodvisni strokovnjaki ponujajo podjetjem številne storitve na daljavo

Vir: ecommerceceo.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google v svoj iskalnik umešča daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da bo vaša strategija optimiziranja spletne strani najbolj optimalna? Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

Kako v 5 korakih postaviti spletno stran za vaše podjetje?

Kako v 5 korakih postaviti spletno stran za vaše podjetje?

Spletna stran vašega podjetja je pomemben prvi stik med potencialnimi strankami in podjetjem. V prispevku vam podajamo napotke, kako jo lahko postavite v petih enostavnih korakih. Preberite več >>

Napake, ki odganjajo kupce z vaše spletne strani

Napake, ki odganjajo kupce z vaše spletne strani

Spletna stran vašega podjetja je izjemno pomemben element pridobivanja strank in povečevanja prodaje. Če vaša spletna stran ni prijetno oblikovana, ustrezno organizirana ali uporabna za brskanje, jo bodo potencialne stranke nehale uporabljati. Izogibajte se naslednjim napakam! Preberite več >>

Oznake: , ,