Kickstarter kampanje: določite si mejnik, ne datum začetka!

Žiga Berce, ki ga je Kickstarter po prvi kampanji leta 2014 tako zasvojil, da danes svetuje ekipam, in Nik Vene, ki se je z množičnim financiranjem prvič spoznal na platformi IndieGoGo, nato še na Kickstarterju, sta za Mladi podjetnik delila zanimive nasvete. Če pripravljate kampanjo, berite dalje.
Kickstarter kampanje: določite si mejnik, ne datum začetka!

Nik Vene, ki se je na Kickstarterju predstavljal s T-Holderjem in Žiga Berce, ki se je s to platformo prvič spoznal pred dvema letoma, sta delila zanimive nasvete za vse tiste, ki se spogledujete z množičnim financiranjem (Vir slike: T-Holder).

»Z enakimi triki, kot smo jih delali pred leti in med kampanjo, danes ekipe ne dobijo več enakih rezultatov,« pripoveduje Žiga Berce, ki svetuje številnim slovenskim ekipam, ki želijo svoje projekte predstaviti na Kickstarterju. Berce se ravno v tem času predstavlja z ekipo, ki jo sestavljajo stari znanci Kickstarterja. S čim se predstavljajo lahko preberete v članku Kava, vrtnica, jasmin in alpska trava ujeti v ovitek telefona.

Je možno pripraviti uspešno kampanjo v dveh mesecih?

»Pogosto slišim od članov ekip, da bodo šli na Kickstarter čez dva meseca. Prehitro se odločijo za začetek kampanje. Predlagam, da se raje kot na datum vežejo na določen mejnik. Naj si za cilj določijo na primer 5 tisoč zbranih elektronskih naslovov, določijo število dogovorov z mediji za objavo, šele nato pa naj zares zaženejo kampanjo. Ne na primer 3. maja, ampak nek sprožilec, ki bo ekipi povedal, da so pripravljeni.« Nekatere kampanje so po drugi strani časovno občutljive, v teh primerih je ključno določiti tudi datum. Vendar, opozarja, pa morate v tem primeru s samimi pripravami tudi začeti prej. »Ja, v dveh mesecih je možna dobra priprava, je pa pri tistih, ki se prvič podajo na Kickstarter, malo verjetno, da bo uspešna,« dodaja Berce. Prvi dnevi so ključni, zato mora biti začetek kampanje pogojen z vsemi razpoložljivimi viri.

Kako je videti dobra Kickstarter kampanja?

Nik Vene, ki se je s produktom T-Holder (pripomoček, ki omogoča, da srajca kljub gibanju ostane napeta) prvič predstavil na platformi IndieGoGo, na kateri ni bil uspešen, je nekaj mesecev pozneje zagnal še kampanjo na Kickstarterju (kaj je bil razlog, da se je prvič predstavil na IndieGoGu, lahko preberete v članku Slovenska kampanja T-Holder iz IndieGoGa še na Kickstarter). »Pri IndieGoGo kampanji je bila moja največja težava marketing, saj sem se ga lotil z napačnim pristopom. Brez kakršnih koli priprav sem objavil kampanjo in mislil, da bodo podporniki prišli kar sami od sebe

»Na prvi pogled je 58 tisoč dolarjev (toliko pomoči je Vene prejel na Kickstarterju) izjemna številka. Ko pa od nje odštejemo stroške, se ta bistveno zmanjša. Največje stroške predstavljajo nakup material, delo in poštnina, upoštevati je treba tudi nekatere druge. Kickstarter vzame fiksen odstotek končnemu znesku in še dodaten odstotek glede na vsako naročilo. Upoštevati je treba tudi to, da ima nekaj odstotkov podpornikov težave z nakazilom denarja, zato njihovega vložka ne dobiš, prav tako je strošek tudi transakcija na TRR. Če boste odprli še podjetje, upoštevajte mesečne stroške prispevkov, zavarovanja, računovodstva,« razkriva Vene.

Zbiram kontakte potencialnih podpornikov. Koliko kontaktov je dovolj?

Priprava je zato pomembna, vse od izgradnje skupnosti na družabnih omrežjih pa do oblikovanja baze z elektronskimi naslovi potencialnih podpornikov. Kako velika naj bo ta baza Berce pravi, da se razlikuje od produkta. Če imate drag produkt, potem boste za cilj potrebovali manj podpornikov. »Usmerite se ozko in se bolj osredotočite na PR. Večjim medijem ponudite ekskluzivo. Po drugi strani pa so cenovno bolj dostopni produkti dosegljivi širši množici. Najti je treba ustrezen cenovni rang in si zgraditi skupnost, ki bo kampanjo podprla v le nekaj dneh,« svetuje sogovornik. Priporoča, da določite, kdo je vaš kupec, kar je eden od pogojev za uspeh. Sicer boste nagovarjali napačno publiko.

Tisti, ki se želite predstaviti na Kickstarterju, si preberite čim več gradiva na spletu, poiščite si tudi pomoč,« svetuje Žiga Berce (Vir slike: osebni arhiv).

Kampanja ima včasih celo negativno konotacijo

Berce je v primerjavi s preteklimi letom na Kickstarterju opazil še eno razliko: pred časom je bilo lažje kontaktirati medije, zdaj je nastopila prenasičenost. »Ne mediji ne blogerji ne želijo objaviti zgodbe kampanje, razen če nimate res dobre zgodbe. To je posledica prevelikega števila kampanj, zato ima Kickstarter kampanja včasih tudi negativno konotacijo.« Pred leti je bilo možno doseči zastavljen cilj tudi brez oglaševanja, danes je to skorajda nemogoče.

Zadostna količina sredstev ključ do uspeha

»En del marketinga sem dal v roke PR agenciji, a ni bila uspešna,« Vene pojasnjuje, kako se je lotil kampanje na IndieGoGu. Povsem drugače se je lotil pri Kickstarter kampanji: začel je z izgradnjo skupnosti na družabnih omrežjih in pridobival podpornike iz celega sveta, »kar je bil eden od ključev uspeha, saj so ti takoj podprli projekt, zato je bil podprt v le nekaj dneh«.

In rezultat? Vene si je za cilj zastavil 3 tisoč dolarjev, zbral pa je 58 tisoč. »Mislim, da bi rezultat lahko še izboljšal, če bi imel na voljo več sredstev. Tu merim predvsem na najbolj obiskane MenFashion bloggerje, ki imajo relativno visoko ceno. Kot študent takšnega kapitala nisem imel, zato sem ga moral čim bolj učinkovito razporediti. Tako sem prišel do cilja, ki ga nisem pričakoval.«

Brezplačna poštnina? Da, a zavedati se morate …

T-Holderje bodo podporniki prejeli konec tega meseca, napoveduje. »Treba je omeniti, da so se nekateri podporniki relativno pozno odzvali in odgovorili na anketo, nekateri se še do danes niso, zato jih bodo prejeli nekoliko pozneje, saj smo morali čakati na mere njihovega obsega stegen, da jim lahko izdelamo produkt po meri.« Ponudil jim je tudi brezplačno poštnino. »Za to potezo sem se odločil, ker menim, da je strankam tako lažje, kot če morajo sprva plačati produkt, nato pa še dostavo. Preveril sem cenike javnih in zasebnih poštnih podjetij v Sloveniji in v bližnjih državah. Pozoren sem bil na ceno in na to, kar dobiš v zameno za predlagano ceno,« stroške poštnine pa je v celoti kril sam. Vsem tistim, ki se še odpravljate na Kickstarter, svetuje, da pogledate tudi onstran slovenskih mejah. Tudi v tujini je mogoče dobiti zanimive ponudbe.

Prek spleta in udeležbe na dogodkih do nujnih informacij
»Tisti, ki se želite predstaviti na Kickstarterju, si preberite čim več gradiva na spletu, poiščite si tudi pomoč,« pravi Berce, ki skupaj z Nikom Klanškom (Klanšek je pri pripravi kampanje pomagal tudi Niku Venetu) in s Tilnom Keglom prireja Crowdfunding Meetupe. Ti so namenjeni tistim, ki se spogledujejo z mislijo na množično financiranje. »Od nas lahko slišijo začetniške namige in pristope. Svoje izkušnje delijo tudi tisti, ki so že zagnali tovrstne kampanje. Tako dobijo ogromno informacij in dojamejo, da so kampanje precej bolj kompleksne, kot se morda zdi na prvi pogled. Ni pa težko doseči cilj, so pa nujne dobre priprave in verjeti v to, kar delajo.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Preberite več >>


Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Z vzponom digitalnih inovacij postaja razvoj platform za množično financiranje vse pomembnejši, množično financiranje pa med podjetniki postaja vse bolj priljubljen način zbiranja kapitala. Platforme podjetnikom služijo kot dinamična vozlišča, kjer njihove ideje lahko najdejo podporo svetovnega občinstva. Preberite več >>

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je s sredstvi Evropskega regionalnega sklada podprlo vzpostavitev specializiranega podpornega okolja za socialna podjetja. Preberite več >>

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Še dober mesec dni bo na Kickstarterju, platformi za množično financiranje inovativnih projektov, zagonska sredstva zbiral novi slovenski projekt Kiff. Gre za ročno izdelan lesen inhalator za eterična olja, ki sta ga razvila študenta medicine Matej Žnidarič in Žan Michel Žurga. Projekt je že prvi dan kampanje na Kickstarterju zbral več kot 1500 evrov, njun cilj je v dobrem mesecu dni zbrati vsaj 5000 evrov. Preberite več >>

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Te dni lahko na Kickstarterju podprete nov slovenski projekt Evolve Garden. Gre za kit, ki omogoča enostavno gojenje “mikrozelenjave” in začimb na okenski polici, kuhinjskem pultu ali celo v pisarni. Izdelek je v celoti izdelan v Evropski uniji iz naravi prijaznih materialov in zasleduje “low waste” trende. Preberite več >>

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Kickstarter med Slovenci ostaja priljubljeno orodje zbiranja sredstev za razvoj podjetniške ideje. Koliko slovenskih projektov se je na tej platformi za množično financiranje predstavilo v letu 2019 in kolikšna je bila uspešnost njihovih kampanj? Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Naprava "2-in-1 holder for phone& GoPro" je namenjena stabilizaciji pametnega telefona med vožnjo z avtom, kolesom, motorjem. Uporabna pa je tudi za domačo rabo kot podstavek za telefon. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: oWinder

Slovenski projekt na Kickstarterju: oWinder

Na Kickstarterju lahko podprete slovenski projekt: oWinder je navijalec avtomatskih mehanskih ur s posebnim načinom navijanja in pogona, kar mu omogoča neslišno delovanje. Zagotavlja točen čas in daljšo življenjsko dobo ročnim uram. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: LayOn travel pad

Slovenski projekt na Kickstarterju: LayOn travel pad

Na Kickstarterju lahko podprete slovenski projekt LayOn travel pad. Gre za idealen pripomoček za popotnike, ki se lahko uporablja kot ležalka ali vzglavnik. Preberite več >>

Slovenski projekt na Adrifundu: ekološka sveča EDINA

Slovenski projekt na Adrifundu: ekološka sveča EDINA

Na slovenski platformi za množično financiranje Adrifund lahko podprete kampanjo za projekt EDINA. Gre za okolju prijazno nagrobno svečo, ki jo je možno v celoti reciklirati. Za njeno izdelavo bodo uporabljeni naravni materiali, ki so proizvedeni izključno v Sloveniji. Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje