Tilen-Travnik-dlabs

“Vsako evropsko mesto z živahno sceno start-upov in ambicioznimi vlagatelji je za nas zelo zanimivo”, pravi soustanovitelj in partner podjetja D·Labs Tilen Travnik (foto: Simon Maljevac)

“Ko stranka pride v Slovenijo, se vse zgodi samo od sebe”

Slovensko podjetje D·Labs sodi med najuspešnejša svetovalno razvojna podjetja za start-upe. Uspešno so osvojili zahteven britanski trg ter pomagali številnim tako tamkajšnjim kot tudi start-upom iz celotne Evrope, v začetnih pa tudi v kasnejših fazah poslovanja.
Tilen-Travnik-dlabs

“Vsako evropsko mesto z živahno sceno start-upov in ambicioznimi vlagatelji je za nas zelo zanimivo”, pravi soustanovitelj in partner podjetja D·Labs Tilen Travnik (foto: Simon Maljevac)

Eden izmed soustanoviteljev in partnerjev podjetja D·LabsTilen Travnik, je v obširnem intervjuju za portal Mladi podjetnik predstavil ključne izzive organizacije, ki se ponaša z nazivi podjetje, start-up in laboratorij.

Kako naj torej označimo podjetje D·Labs? Kot podjetje, start-up ali laboratorij?

Rekel bi, da smo storitveno podjetje z zelo specifičnimi storitvami, s katerimi pomagamo podjetnikom, ki želijo svojo podjetniško idejo uresničiti preko digitalnih produktov. Beseda Labs izhaja iz start-up sveta, kjer se testira ogromno nekih hipotez. Če posplošim sve skupaj, bi dejal, da zagovarjamo znanstven pristop k podjetništvu.

Se je način delovanja podjetja skozi leta spreminjal?

Začeli smo s tehnično podporo podjetjem – programiranjem in razvojem programske opreme. Te osnovne storitve smo začeli dopolnjevati z ostalimi storitvami. Pred leti smo začeli z uporabniško izkušnjo. Ko je konkurenca poznala zgolj grafične oblikovalce, smo mi že imeli načrtovalce uporabniške izkušnje. Dodali smo še produktno vodenje, upravljanje infrastrukture, zagotavljanje kakovosti in vizualno grafično oblikovanje.

Uspešno pomagali že 40 podjetjem

Torej lahko stranki postavite celotno strategijo podjetja?

Obnašamo se kot svetovalno podjetje. V začetnih fazah pomagamo podjetnikom pri določenih netehničnih zadevah. Razmišljamo o tem, kako bomo spremljali napredek podjetja, kako se bo to podjetje financiralo in stranke pripravljamo na “pitchanje” investitorjem. Ko je podjetje v fazi rasti, se je potrebno soočiti še z nekaterimi drugimi težavami. Že 40 podjetjem smo pomagali na takšni poti in lahko se pohvalimo z dokaj bogatimi izkušnjami, ki jih s pridom uporabljamo. Večkrat pomagamo podjetnikom, ki podjetja še niso niti ustanovili.

dlabs-pisarna

V D·Labs so pomagali že več kot 40 podjetjem širom sveta (foto: Simon Maljevac)

Lahko postrežete s kakšnim primerom?

Še posebej smo izkušeni pri ustanavljanju podjetij v Angliji. Lahko damo nasvet, kako hitro pridobiti davčno številko, katerega računovodjo izbrati in podobno. Ne moremo urediti celotne birokracije, lahko pa pomagamo s koristnimi nasveti. Včasih nam je kakšna podjetniška ideja zelo všeč in s takšnim podjetjem spletemo dober odnos. V takšnih primerih delček svojih storitev zaračunamo skozi delež v podjetju.

Kaj bo prinesel Brexit?

So temelji podjetja D·Labs v Sloveniji?

Nekaj fizičnih oseb, med katerimi nas je sedem zaposlenih v D·Labs, ima v 100-odstotni lasti angleško podjetje, ki je 100-odstotni lastnik D·Labs. To nam olajša pridobivanje strank v Angliji in tudi finančnih virov. Glede na Brexit se sprašujemo ali je takšen način, ki smo ga postavili pred tremi leti, še smiseln, a ga zaenkrat še ohranjamo.

Vam Brexit krajša spanec?

Razen padca funta zaenkrat ni bilo še nobenih oprijemljivih posledic. Trenutno še nihče ne ve, kako se bo vse skupaj razpletlo. Zaenkrat bomo takšen način lastništva ohranili. Verjamemo, da smo dovolj fleksibilni za uspešno spopadanje z Brexitom.

Stranke od Nemčije do Združenih držav Amerike

Ste že v začetni fazi podjetja načrtovali skok v tujino?

Tujina je bila vedno zanimiva in tudi v prejšnih službah sem se spogledoval z njo. Trg velikih spletnih projektov v Sloveniji je bil pred leti premajhen in tujina je bila vedno temeljno vodilo. Po spletu okoliščin je naš prvi tuji trg postala Anglija in pokazala se je za pravo izbiro. Poskusili smo tudi v nekaterih drugih državah, a se jih še nismo povsem strateško lotili. Sicer imamo tudi stranke v Nemčiji, na Danskem, v Švici in Združenih državah Amerike. Vsako evropsko mesto z živahno sceno start-upov in ambicioznimi vlagatelji je za nas zelo zanimivo.

dlabs-stranke-svet

D·Labs ima stranke v številnih tujih državah (foto: Pixabay.com)

Kakšne so osnovne razlike med poslovanjem v Angliji in Sloveniji?

V osnovi je kupna moč v Angliji precej višja, vendar tega ne bi niti posebej izpostavljal. Precej bolj zanimive so nekatere druge zadeve. Angleži so navajeni delati s tujci, česar naprimer o Nemcih ne morem reči. Pri storitvah na daljavo je to zaupanje zelo pomembno. Večji pomen dajejo celotni metastoritvi. Zanima jih kakovost dela v celotnem procesu – kako odziven si na elektronsko pošto, kako rešuješ konflikte, profesionalnost odnosov,… Na začetku je bil naš največji izziv, kako vse skupaj zapakirati v kakovosten poslovni odnos.

Ko stranka stopi na slovenska tla, je posel sklenjen

Je za stranke pomembno, iz katere države je podjetje?

Stranke vsekakor zanima, od kod prihajamo. Kar nekaj naših strank je imelo slabe izkušnje z “outsourcanjem” storitev na Daljni vzhod ali Vzhodno Evropo, zato se pozanimajo tudi o tem. Najbolj pomembno je, da imamo dobre letalske povezave, tako da so lahko stranke v nekaj urah v Sloveniji. Vsi so navdušeni nad našim odličnim znanjem angleškega jezika. Če stranko uspemo privabiti na obisk v Slovenijo, smo prepričani, da bomo sklenili posel. Ne gre samo za to, kaj vidijo pri nas v pisarni, temveč pri tem pomembno vlogo igra tudi okolica. Po pristanku na Brniku so že v 20 minutah v centru Ljubljane, ki jim po opravljenih poslovnih obveznostih ponuja priložnost za sprehode v idiličnem okolju. Če se malce pohecam, je moja naloga to, da jih pripeljem v Slovenijo, nato pa se stvari zgodijo same od sebe.

dlabs-tilen-travnik

“Če se malce pohecam, je moja naloga to, da jih pripeljem v Slovenijo, nato pa se stvari zgodijo same od sebe” je razkril Tilen Travnik (foto: Simon Maljevac)

Se spopadate s hudo konkurenco?

Bili smo med prvimi, ki smo ponujali takšne storitve v svetu tveganega kapitala. Nekaj časa smo uživali v položaju brez regionalne konkurence. Položaj se je nato spremenil in potrebno je iskati nove tržne niše. Trenutno je ta priložnost blockchain, kjer smo v dobrem položaju. Glede blockchaina smo zelo prizemljeni. Na blockchainu delamo produkte, za katere smo prepričani, da je ta tehnologija smiselna in so financirani iz drugih virov, ne pa ICO. To vodilo se je izkazalo kot pravilno.

Izkoristek podjetja D·Labs višji od povprečja

Kot zunanji svetovalci v projektih najbrž bolj hladnokrvno sprejemate odločitve kot lastniki?

S tem se ne morem povsem strinjati. Včasih smo pri kakšnem poslu precej bolj čustveno vpeti kot investitor, ki vse skupaj analizira zgolj preko številk. Seveda se vsake stvari lotimo s trezno glavo. Vsekakor pa ti ne more biti vseeno, če v nek proces vložiš tisoč ur dela, pa gre nato vse delo v nič. Včasih se zgodi, da podjetnik potegne kakšno potezo, ki na prvi pogled izgleda neracionalna. Če sam vloži kapital, so čustva bolj izražena. V primeru, da gre za zunanje investitorje, tega ne občutimo v tolikšni meri. Vlagatelji so v večini primerov z našim delom zadovoljni. S kakovostnim delom skušamo njihovo naložbo popeljati proti uspehu. Vsi vlagatelji v start-upe se zavedajo, da zgolj desetina projektov uspe. Naš “izkoristek” je precej višji od povprečja, zato lažje pridobimo njihovo zaupanje.

Kaj se zgodi, ko zaključite projekt?

Po zaključku projetka obstajajo tri možnosti. Prva je, da podjetje propade in v tem primeru se zgodba zaključi. Druga možnost je, da podjetje raste in skupaj sodelujemo še naprej. Nekatera podjetja se odločijo za prodajo in v tem primeru je naše nadaljnje skupno sodelovanje odvisno od želja kupca.

Tranzicija v avtomatizacijo pozitivna za vse

V prihodnjih letih nameravate vsaj podvojiti število zaposlenih. Torej avtomatizacija ne bo zmanjšala števila delovnih mest v vašem in podobnih podjetjih?

Če te številke ne bomo dosegli, bo to zaradi nesposobnosti pridobivanja kakovostnih kadrov. Dela nikakor ne bo zmanjkalo. Avtomatizacije se ne bojim in jo sprejemam z odprtimi rokami. Za naš posel je avtomatizacija velika priložnost. Prej kot bodo procesi potekali avtomatsko, jih bo vendarle potrebno avtomatizirati. Menim, da bo tranzicija pozitivna za vse. V globalu bo nekaj ljudi izgubilo trenutna delovna mesta, vendar se bodo pojavila druga.

Kakšen je trenuten delež slovenskih delavcev v vašem podjetju?

V tem trenutku imamo med 80 zaposlenimi zgolj tri tujce, tako da je delež Slovencev izredno visok. V prihodnje bomo delež tujih zaposlenih zagotovo povečali, saj bo to narekoval trg. Morali se bomo približati strankam, saj želimo imeti še bolj dvosmeren odnos.

V D·Labs bodo v prihodnje povišali število tujih zaposlenih (foto: Simon Maljevac)

Vedno je dobro imeti zaposlene z drugačnim pogledom

Obstaja razlika med znanjem delavcev iz Slovenije in tujine, ki prvo zaposlitev dobijo v D·Labs?

Nimamo izkušenj s prvimi zaposlitvami tujcev, saj v tujini najemamo visoko specializiran in usposobljen kader. Radi sprejemamo mlade, ki jim je to prva zaposlitev. Vendar pa morajo biti realni in brez prevelikih pričakovanj, obenem pa ambiciozni. V svetu kriptoprojektov se hitro pojavijo nerealna pričakovanja. Bolj kot dejansko znanje, je za nas pri iskanju kadra pomembna ambicija in volja.

Verjetno je za podjetje prednost, če neizkušenega delavca lahko oblikuje po svojih merilih?

To je hkrati prednost in slabost. Prednost je v tem, da zaposleni nato dela na način, kot si ga naučil. Po drugi strani pa je nevarno, ker ustvariš še enega zaposlenega, ki je “enak” tebi. Če preveč ljudi v podjetju dela in razmišlja na enak način, se marsikatera napaka ne odkrije. Vedno je dobro imeti tudi ljudi z drugačnim pogledom.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki