Tilen Kegl, Žiga Berce in Niko Klanšek vam lahko dajo odgovor, katera platforma za množično financiranje je najbolj primerna za vas (Vir slike: Crowdfunding Meetup).
Če ste v fazi, ko razmišljate, ali bi svoj inovativen produkt sploh predstavili širši svetovni javnosti, ste se morda ujeli med razmišljanjem, zakaj pa bi sploh aktivirali kampanjo. Klanšek, ki skupaj z Žigo Bercetom, ki prav tako velja za poznavalca množičnega financiranja (Berce se je podpisal pod kampanje Tracker Board Game, Fret Friend in Organika Cases) in Tilnom Keglom, svetuje, da se za množično financiranje odločite iz 4 preprostih razlogov: preizkusa in odziva trga, financiranja in skupnosti.
Na Kickstarterju uspešnejše kampanje, a pozor!
Katera platforma je prava za vas in vaš izdelek, je težko reči. Glede na podatke, ki sta jih mlada podjetnika strnila, lahko rečemo, da se vendarle več možnosti odpira na Kickstarterju. Na slednjem je več mesečnih obiskov strani, stopnja uspešnosti kampanj pa je 43,4-odstotna. Naj poudarimo, da vam samo aktiviranje kampanje na Kickstarterju ne bo prineslo uspeha; kampanja mora imeti rep in glavo ter vključevati vse bistvene elemente, s katerimi boste podpornike prepričali, da je vaš produkt v poplavi kampanj resnično vreden podpore.
Žal velja (in temu dokazujejo tudi podatki), da so na IndieGoGu večinoma kampanje, ki ali so bile zavrnjene na Kickstarterju iz najrazličnejših razlogov oziroma so slabše pripravljene. To lahko opazi tudi nepoznavalec – kampanje niso opremljene s tekstom, foto in video materialom. Temu primerna je tudi uspešnost kampanj: le slabih 10 odstotkov kampanj je uspešnih.
IndieGoGo vsaj 9, Kickstarter pa 10 odstotkov
Kickstarter je v prednosti tudi v številu podprtih kampanj kot tudi v višini finančnih sredstev, ki so jih podporniki namenili kampanjam. Za primerjavo: kampanje na Kickstarterju so skupaj zbrale 2,68 milijard dolarjev, na IndieGoGo pa 378 milijonov. Če se odločite za kampanjo na slednji platformi, vam bo platforma zaračunala od 9 do 17 odstotkov, pri čemer boste lahko del sredstev pridobili tudi v primeru neuspeha kampanje. Kickstarter pa vam bo vzel 10 odstotkov, finančna sredstva pa boste lahko dobili na svoj račun le, če boste kampanjo uspešno zaključili.
Če želite kampanjo zagnati takoj po novem letu, začnite z delom že zdaj
Svetujeta, da se na Kickstarter kampanjo pripravljate vsaj od 2 do 3 mesece. Namreč tisto, kar vidite na platformi, je plod večmesečnega dela (pri čemer ni vštet čas razvoja produkta). V tem času se posvetite video vsebini, fotografijam, grafikam in tekstu. Ta del mora biti narejen privlačno in čim bolj preprosto, da podpornik takoj ve, kakšen je produkt, ki ga ravnokar pregleduje.
V tem času razmislite tudi o nagradah, ki jih boste ponudili podpornikom v zameno za njihovo finančno podporo. Postavite tudi spletno stran, na katero napišite, da se pripravljate na Kickstarter kampanjo. Obiskovalcem spletne strani ponudite možnost obveščanja na novice. Ko bo vaša kampanja zaživela, jih o začetku tudi obvestite. Poskrbite za prisotnost na družabnih omrežjih. Vaše vodilo mora biti, da v pripravljalnem delu pritegnete pozornost čim večjega števila ljudi. To so vaši podporniki in s tem vaša skupnost.
Ne pozabite, kdo vam je pomagal uresničite vaše sanje
Na platformah za množično financiranje ekipa izbere čas trajanja kampanje. Klanšek in Berce svetujeta od 40 do 50 dni. Teh 40 dni je čas, ko se vse vrti okoli promocije in prometa. Skupnost, mediji, navzkrižna promocija, dogodki in oglaševanje so bistveni deli vsake kampanje.
Kegl, Klanšek in Berce svoje izkušnje in znanja delijo na dogodkih, ki so obarvani z množičnim financiranjem. Kot nam je povedal Berce, bo prihodnji Crowdfunding Meetup, ki bo potekal v NLB Centru inovativnega podjetništva, 22. novembra.