Kickstarter ali IndieGoGo? To vas bo prepričalo!

Platforme za množično financiranje Slovence privlačijo že od samega začetka. Trenutni rekord je v rokah mladega podjetnika Nika Klanška, ki je s pametnim kolesom zbral več kot 700 tisoč dolarjev. Če kolebate med Kickstarterjem in IndieGoGo, vam bodo dvome razblinile spodnje vrstice.
Kickstarter ali IndieGoGo? To vas bo prepričalo!

Tilen Kegl, Žiga Berce in Niko Klanšek vam lahko dajo odgovor, katera platforma za množično financiranje je najbolj primerna za vas (Vir slike: Crowdfunding Meetup).

Če ste v fazi, ko razmišljate, ali bi svoj inovativen produkt sploh predstavili širši svetovni javnosti, ste se morda ujeli med razmišljanjem, zakaj pa bi sploh aktivirali kampanjo. Klanšek, ki skupaj z Žigo Bercetom, ki prav tako velja za poznavalca množičnega financiranja (Berce se je podpisal pod kampanje Tracker Board Game, Fret Friend in Organika Cases) in Tilnom Keglom, svetuje, da se za množično financiranje odločite iz 4 preprostih razlogov: preizkusa in odziva trga, financiranja in skupnosti.

Na Kickstarterju uspešnejše kampanje, a pozor!

Katera platforma je prava za vas in vaš izdelek, je težko reči. Glede na podatke, ki sta jih mlada podjetnika strnila, lahko rečemo, da se vendarle več možnosti odpira na Kickstarterju. Na slednjem je več mesečnih obiskov strani, stopnja uspešnosti kampanj pa je 43,4-odstotna. Naj poudarimo, da vam samo aktiviranje kampanje na Kickstarterju ne bo prineslo uspeha; kampanja mora imeti rep in glavo ter vključevati vse bistvene elemente, s katerimi boste podpornike prepričali, da je vaš produkt v poplavi kampanj resnično vreden podpore.

Žal velja (in temu dokazujejo tudi podatki), da so na IndieGoGu večinoma kampanje, ki ali so bile zavrnjene na Kickstarterju iz najrazličnejših razlogov oziroma so slabše pripravljene. To lahko opazi tudi nepoznavalec – kampanje niso opremljene s tekstom, foto in video materialom. Temu primerna je tudi uspešnost kampanj: le slabih 10 odstotkov kampanj je uspešnih.

IndieGoGo vsaj 9, Kickstarter pa 10 odstotkov

Kickstarter je v prednosti tudi v številu podprtih kampanj kot tudi v višini finančnih sredstev, ki so jih podporniki namenili kampanjam. Za primerjavo: kampanje na Kickstarterju so skupaj zbrale 2,68 milijard dolarjev, na IndieGoGo pa 378 milijonov. Če se odločite za kampanjo na slednji platformi, vam bo platforma zaračunala od 9 do 17 odstotkov, pri čemer boste lahko del sredstev pridobili tudi v primeru neuspeha kampanje. Kickstarter pa vam bo vzel 10 odstotkov, finančna sredstva pa boste lahko dobili na svoj račun le, če boste kampanjo uspešno zaključili.

Če želite kampanjo zagnati takoj po novem letu, začnite z delom že zdaj

Svetujeta, da se na Kickstarter kampanjo pripravljate vsaj od 2 do 3 mesece. Namreč tisto, kar vidite na platformi, je plod večmesečnega dela (pri čemer ni vštet čas razvoja produkta). V tem času se posvetite video vsebini, fotografijam, grafikam in tekstu. Ta del mora biti narejen privlačno in čim bolj preprosto, da podpornik takoj ve, kakšen je produkt, ki ga ravnokar pregleduje.

V tem času razmislite tudi o nagradah, ki jih boste ponudili podpornikom v zameno za njihovo finančno podporo. Postavite tudi spletno stran, na katero napišite, da se pripravljate na Kickstarter kampanjo. Obiskovalcem spletne strani ponudite možnost obveščanja na novice. Ko bo vaša kampanja zaživela, jih o začetku tudi obvestite. Poskrbite za prisotnost na družabnih omrežjih. Vaše vodilo mora biti, da v pripravljalnem delu pritegnete pozornost čim večjega števila ljudi. To so vaši podporniki in s tem vaša skupnost.

Ne pozabite, kdo vam je pomagal uresničite vaše sanje

Na platformah za množično financiranje ekipa izbere čas trajanja kampanje. Klanšek in Berce svetujeta od 40 do 50 dni. Teh 40 dni je čas, ko se vse vrti okoli promocije in prometa. Skupnost, mediji, navzkrižna promocija, dogodki in oglaševanje so bistveni deli vsake kampanje.

Kegl, Klanšek in Berce svoje izkušnje in znanja delijo na dogodkih, ki so obarvani z množičnim financiranjem. Kot nam je povedal Berce, bo prihodnji Crowdfunding Meetup, ki bo potekal v NLB Centru inovativnega podjetništva, 22. novembra.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Preberite več >>


Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Pametni nadzornik za vodo Aquaro, ki ga je razvilo slovensko podjetje, se je podal na platformo za množično financiranje Kickstarter, kjer je že v prvih dneh dosegel zastavljeni finančni cilj. Preberite več >>

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Znamka Kefirko, znana po svojih inovativnih izdelkih za domačo fermentacijo in pripravo kefirja, sira, drož, kombuče in drugega, je na platformi za množično financiranje Kickstarter 16. aprila predstavila svojo 5. kampanjo, tokrat za novi Kombuča Fermentor. Preberite več >>

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Z vzponom digitalnih inovacij postaja razvoj platform za množično financiranje vse pomembnejši, množično financiranje pa med podjetniki postaja vse bolj priljubljen način zbiranja kapitala. Platforme podjetnikom služijo kot dinamična vozlišča, kjer njihove ideje lahko najdejo podporo svetovnega občinstva. Preberite več >>

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je s sredstvi Evropskega regionalnega sklada podprlo vzpostavitev specializiranega podpornega okolja za socialna podjetja. Preberite več >>

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Še dober mesec dni bo na Kickstarterju, platformi za množično financiranje inovativnih projektov, zagonska sredstva zbiral novi slovenski projekt Kiff. Gre za ročno izdelan lesen inhalator za eterična olja, ki sta ga razvila študenta medicine Matej Žnidarič in Žan Michel Žurga. Projekt je že prvi dan kampanje na Kickstarterju zbral več kot 1500 evrov, njun cilj je v dobrem mesecu dni zbrati vsaj 5000 evrov. Preberite več >>

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Te dni lahko na Kickstarterju podprete nov slovenski projekt Evolve Garden. Gre za kit, ki omogoča enostavno gojenje “mikrozelenjave” in začimb na okenski polici, kuhinjskem pultu ali celo v pisarni. Izdelek je v celoti izdelan v Evropski uniji iz naravi prijaznih materialov in zasleduje “low waste” trende. Preberite več >>

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Kickstarter med Slovenci ostaja priljubljeno orodje zbiranja sredstev za razvoj podjetniške ideje. Koliko slovenskih projektov se je na tej platformi za množično financiranje predstavilo v letu 2019 in kolikšna je bila uspešnost njihovih kampanj? Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Naprava "2-in-1 holder for phone& GoPro" je namenjena stabilizaciji pametnega telefona med vožnjo z avtom, kolesom, motorjem. Uporabna pa je tudi za domačo rabo kot podstavek za telefon. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: oWinder

Slovenski projekt na Kickstarterju: oWinder

Na Kickstarterju lahko podprete slovenski projekt: oWinder je navijalec avtomatskih mehanskih ur s posebnim načinom navijanja in pogona, kar mu omogoča neslišno delovanje. Zagotavlja točen čas in daljšo življenjsko dobo ročnim uram. Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje