
MP intervju: Žiga Berce – Tracker board game (Vir slike: trackerboardgame.com)
Vendar pa se je žal mnogim zataknilo v fazi izdelave produkta. Zaznati je velik razkorak med, na eni strani marketinškimi znanji, ki pomagajo produkt vnaprej prodati, in dejanskim dokončanjem produkta na drugi strani. O kampanji množičnega financiranja smo se pogovarjali z Žigo Bercetom, ki se je s svojim bratom marca lotil financiranja produkta Tracker board game prek Kickstarterja. Množično financiranje je bilo uspešno, brata sta dosegla in presegla zastavljeni cilj 12 tisoč dolarjev. Zanimalo nas je, kaj se s projektom dogaja danes, skoraj 3 mesece po zaključku kampanje.
Žiga, z veseljem smo spremljali naraščanje končnega zbranega zneska v Kickstarter kampanji. Ali je bil sam postopek zbiranja sredstev prek Kickstarterja zahteven? Koliko časa sta porabila za kampanjo?
Za priprave na kampanjo sva porabila približno eno leto. Malce se nama je zavleklo zaradi priprave videa. Vendar, če pogledam nazaj, sva se ravno v tem času največ naučila. Ravno priprava je eden izmed zahtevnejših in pomembnejših delov.
(Vir slike: trackerboardgame.com)
Zbiranje sredstev prek orodij množičnega financiranja lahko razdelimo v šest faz: izdelava prototipa, ocena primernosti produkta za tovrstno zbiranje sredstev, marketinško “piljenje” izdelka (priprava zgodbe, grafike…), obdobje lansiranja kampanje / zbiranje sredstev, izdelava / pošiljanje prvih naročil in kasneje vzpostavitev redne proizvodnje. V kateri fazi se trenutno nahaja Tracker board game? Vama gre vse po planu?
Trenutno sva v končni fazi izdelave, tik pred dostavo izdelka najinim podpornikom. Tu pa tam kakšen zaplet, ampak nič, kar bi naju ustavilo (smeh).
Glede na to, da imaš sedaj z množičnim financiranjem že precej izkušenj, nam povej, katera izmed naštetih faz se ti zdi najbolj zahtevna?
Vsaka faza je posebna na svoj način. Meni osebno je bila najzabavnejša prva – izdelava produkta / prototipa. Vse ostale s seboj pa prinesejo svoje izzive.
Vsekakor je odvisno, kakšen tip človeka si in kaj rad počneš. Če te veseli veliko pisati, potem ti bo verjetno všeč pripravljati vsebino. Če imaš žilico za PR in marketing, zna biti zanimiva faza tik pred in tekom kampanje.
Mislim, da je težavnost bolj odvisna od posameznika in od tega, kar rad počne. Vsekakor pa najmanj spiš ravno med kampanjo, ko loviš, kje na svetu lahko trenutno pripelješ nekoga na svojo kampanjo.
(Vir slike: trackerboardgame.com)
Odločila sta se za proizvodnjo v Sloveniji, kar nas veseli, saj v MP-ju podpiramo lokalno proizvodnjo. S kakšnimi težavami sta se soočila po tem, ko sta prejela sredstva na poti do proizvodnje?
Večjih problemov nisva imela, tu pa tam se je kaj zataknilo. Zataknilo se je najinemu tiskarju za majice, saj so mu dostavili napačno sito in ga je bilo potrebno še enkrat izdelati. Ker je ravno poletje, nama je en proizvajalec pobegnil na kolektivni dopust. Dobro je pri načrtovanju časovnice razmišljati tudi o takšnih in drugačnih morebitnih težavah in temu primerno podaljšati čas do napovedane dostave.
Izdelek je skorajda že v delu – kdaj lahko podporniki pričakujejo prve dostave izdelkov?
Točnega datuma še nimava, saj je odvisen predvsem od zadnjega proizvajalca. V začetku naslednjega tedna bova verjetno izvedela točen datum in o tem tudi obvestila najine podpornike.
Na Kickstarterju sta pridobila 265 podpornikov. Predvidevam, da je prvotni načrt ustreči prav njihovim željam. Kakšne načrte imata z nadaljnjim razvojem produkta oziroma podjetja? Se bosta odločila za masovno prodajo produkta?
Definitivno je prvi plan dostaviti igro vsem, ki so naju podprli na Kickstarterju. Za vse ostalo bomo pa še videli, kako se bodo stvari odvijale. Eden izmed načrtov je igro predstaviti tudi na največjem evropskem sejmu za namizne igre v Esnu.
(Vir slike: trackerboardgame.com)
Pred časom si mi dejal, da se nate obrača kar nekaj posameznikov z zanimivimi produkti. Kakšen je tvoj nasvet vsem tistim, ki menijo, da je njihov produkt primeren za tovrstno obliko financiranja: kam naj se obrnejo na pomoč? Si morda tudi sam pripravljen s svojimi izkušnjami pomagati pri vodenju katere izmed kampanj?
Ne se bati poizkusiti, izkušnja je neprecenljiva in marsikaj novega se lahko naučite. Vendar pa se zavedajte, da je potrebno vložiti veliko truda in časa. Za pomoč se lahko obrnejo na ekipo iz crowdfunding iniciative. Z veseljem pa jim tudi sam dam kakšen nasvet ali pa celo pomagam izvesti kampanjo. Če bi kdo potreboval pomoč, me lahko kontaktira.
Več o igri Tracker board game >>