Lushna hiška v Medulinu na Hrvaškem (Vir: Lushna)

Lushna hiška v Medulinu na Hrvaškem (Vir: Lushna)

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru.
Lushna hiška v Medulinu na Hrvaškem (Vir: Lushna)

Lushna hiška v Medulinu na Hrvaškem (Vir: Lushna)

Kampiranje je za številne turiste priljubljena oblika dopustovanja, saj predstavlja možnost za tesen stik z naravo. Kljub temu pa so take namestitve dostikrat neudobne in hrupne. Pojavlja se čedalje več turistov, ki si želijo družiti oboje; preživeti počitnice ali krajši oddih v objemu narave, hkrati pa si želijo biti deležni tudi luksuza in miru.

Tako se je razvil glamping, ki je okrajšava za glamurozno kampiranje. Gre za turistične destinacije ob morju, rekah, jezerih ali v hribih, ki ponujajo posebno izkušnjo bivanja in uživanja, pri čemer je poskrbljeno za mir in zasebnost gostov, zato gre v tem primeru bolj za butični turizem. Ponudba se dostikrat dopolnjuje z raznimi zasebnimi bazeni, kopelmi, savnami in masažami.

Čedalje več priložnosti v tem segmentu je zaznal tudi slovenski startup Lushna, ki se ukvarja z oblikovanjem glamping turističnih destinacij in hišk za ponudnike turističnih nastanitev. O tem, kako je prišlo do same ideje, do tega, kakšna je njihova ponudba in s katerimi izzivi se srečujejo pri poslovanju, je za naš portal povedal Jaka Ažman, ki je v podjetju zadolžen za marketing.

Ideja je nastala ob snovanju Gozdnih vil v kempu Zaka na Bledu

Vse skupaj se je začelo, ko je soustanovitelj podjetja Lushna, arhitekt Peter Licen, sodeloval pri postavitvi prvega tovrstnega projekta v Sloveniji; Gozdne vile v kampu Zaka na Bledu.

»Londonski Times je to lokacijo leta 2011 uvrstil med 20 najboljših glamping destinacij. Takrat smo Slovenci prvič slišali za izraz »glamping«. Peter je zaznal priložnost v razvoju male turistične arhitekture. Vendar uspešna turistična destinacija potrebuje več kot le privlačne nastanitvene objekte. Potrebuje vzporedno oblikovanje edinstvene zgodbe lokacije, izkušenj, turističnih produktov, prostora in učinkovito upravljanje destinacije.«

Peter Licen se je začel povezovati s strokovnjaki s področja turizma, marketinga in oblikovanja lesa, ki bi se mu pridružili pri realizaciji podjetniške ideje. Cilj je bil s skupnimi močmi zagotovili celostni razvoj, oblikovanje in gradnjo uspešnih glamping turističnih destinacij.

»S Petrom sva se kmalu našla, saj sva se poznala že od prej. Ekipi se je priključil še sveže priseljeni španski eko arhitekt Ignacio in skupaj smo se odločili, da gremo v to zgodbo. Ekipo smo formirali v začetku leta 2012, v letu 2014 pa smo podjetje registrirali pod imenom Lushna.«

Lushna hiška v naravi (Vir: Lushna)

Lushna hiška v naravi (Vir: Lushna)

Lushna hiške – koncept hotelskih sob v naravi

»Našo linijo Lushna hišic želimo bolj približati konceptu resorta oz. hotelskih sob v naravi. Hišice so oblikovane z mislijo na udobje in pristno izkušnjo narave. Osredotočenost na posteljo, univerzalna oblika dvokapnice, celotne stene, namenjene razgledu, in odprtost do okolice dajejo Lushna hišicam edinstveno vizualno identiteto in izkušnjo bivanja.«

Jaka Ažman je povedal, katere so ključne prednosti objektov, ki jih izdelujejo za svoje naročnike. Objekti se odlikujejo po oblikovni dovršenosti in visoki kakovosti ter zmožnosti ekipe, da jih lahko serijsko izdeluje po vnaprej znani ceni. Pri tem obstaja možnost personalizacije po željah naročnika tako v opremi kot pri rabi določenih materialov.

»Prednost je gotovo naša trajnostna gradnja na podlagi lesene strukture, kakovosti vgrajenih materialov in eko izolacije iz lesnih vlaken, kar lahko predstavlja dodano vrednost za vedno bolj trajnostno ozaveščene goste. Takšna kakovostna gradnja omogoča bivanje v vseh letnih časih, kar je bistveno za možnost podaljšanja sezone in potencialno večjo poslovno uspešnost lokacije.«

Trenutno so na voljo štiri različni modeli glamping hišk, ki jih je do določene mere možno prilagoditi željam naročnikov.

Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko

»Trenutno je naš glavni trg ZDA, saj lahko tam dosegamo višjo dodano vrednost. Enote izdelamo pri nas, jih razstavljene pošljemo v ladijskih kontejnerjih in jih postavimo na lokacijo. Bolj se osredotočamo še na Španijo, ki kot država z največjim številom letnih turistov v EU potrebuje in išče diverzifikacijo v ponudbi, ter na Portugalsko.«

Kljub temu, da startup objekte izdeluje pretežno za tuje trge, pa se povpraševanje vrsti tudi znotraj naših meja. Tako je ekipa pred kratkim dokončala trenutno največji in najbolj eleganten projekt; Chocolate Village (t.i. Čokoladna vas), ki se nahaja v Mariboru. Poleg tega pa delajo še na enem slovenskem projektu, ki se bo zaključil spomladi.

Glavna ovira je dolg prodajni cikel

Vsaka panoga ima svoje specifike in izzive. Tako je po besedah Ažmana največji izziv, s katerim se srečujejo pri poslovanju, dolg prodajni cikel. Postopki pri pridobivanju vseh potrebnih dovoljenj za postavitev objektov in pridobivanje financiranja, so običajno dolgotrajni.

»Vsi naročniki si želijo, da je destinacija zgrajena, zaključena in polno delujoča ob začetku sezone. To s sabo prinese veliko načrtovanja.«

Glamping savna (Vir: Lushna)

Glamping savna (Vir: Lushna)

V izdelavi glamping šotorov najmočnejši Nizozemci in Italijani

Ažman je povedal, da se z izrazom glamping običajno označuje lokacije, ki ponujajo specifičen tip razkošnih šotorskih namestitev z leseno strukturo in platneno streho.

»Pri teh strukturah je konkurenca v Evropi zelo velika. V tem so močni predvsem Nizozemci, Italijani in tudi naša Adria. Poleg tega si izraz glamping zaradi dodane vrednosti nadane veliko lastnikov vsakršnih brunaric in lesenih vikendov. Pri izdelavi v Sloveniji je velika lokalna konkurenca, saj imamo bogato tradicijo lesne gradnje.«

Trend glamuroznega kampiranja čedalje bolj v porastu

»Trend preživljanja oddiha v glamping lokacijah pri nas narašča. Vedno več ljudi tudi v času oddiha išče nova ali drugačna doživetja; To je lahko izkušnja bivanja v hišici na drevesu, medsebojnega povezovanja, sprostitve, razvajanja, kulinaričnih užitkov ali samo malo miru – in vse to naj bi glamping ponujal. Nas kot oblikovalce in izdelovalce glamping hišic bolj zanima B2B trg in tudi tukaj beležimo vedno več zanimanja in povpraševanja, saj je povpraševanja na B2C trgu po tovrstnem oddihu več kot ponudbe.«

Jaka Ažman je bil z nami tudi na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Jaka Ažman iz podjetja Lushna je bil tudi eden izmed predavateljev na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, ki se je 9. decembra odvijala v NLB Centru inovativnega podjetništva v Ljubljani. Preberite reportažo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki