Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru.
Lushna hiška v Medulinu na Hrvaškem (Vir: Lushna)

Lushna hiška v Medulinu na Hrvaškem (Vir: Lushna)

Kampiranje je za številne turiste priljubljena oblika dopustovanja, saj predstavlja možnost za tesen stik z naravo. Kljub temu pa so take namestitve dostikrat neudobne in hrupne. Pojavlja se čedalje več turistov, ki si želijo družiti oboje; preživeti počitnice ali krajši oddih v objemu narave, hkrati pa si želijo biti deležni tudi luksuza in miru.

Tako se je razvil glamping, ki je okrajšava za glamurozno kampiranje. Gre za turistične destinacije ob morju, rekah, jezerih ali v hribih, ki ponujajo posebno izkušnjo bivanja in uživanja, pri čemer je poskrbljeno za mir in zasebnost gostov, zato gre v tem primeru bolj za butični turizem. Ponudba se dostikrat dopolnjuje z raznimi zasebnimi bazeni, kopelmi, savnami in masažami.

Čedalje več priložnosti v tem segmentu je zaznal tudi slovenski startup Lushna, ki se ukvarja z oblikovanjem glamping turističnih destinacij in hišk za ponudnike turističnih nastanitev. O tem, kako je prišlo do same ideje, do tega, kakšna je njihova ponudba in s katerimi izzivi se srečujejo pri poslovanju, je za naš portal povedal Jaka Ažman, ki je v podjetju zadolžen za marketing.

Ideja je nastala ob snovanju Gozdnih vil v kempu Zaka na Bledu

Vse skupaj se je začelo, ko je soustanovitelj podjetja Lushna, arhitekt Peter Licen, sodeloval pri postavitvi prvega tovrstnega projekta v Sloveniji; Gozdne vile v kampu Zaka na Bledu.

»Londonski Times je to lokacijo leta 2011 uvrstil med 20 najboljših glamping destinacij. Takrat smo Slovenci prvič slišali za izraz »glamping«. Peter je zaznal priložnost v razvoju male turistične arhitekture. Vendar uspešna turistična destinacija potrebuje več kot le privlačne nastanitvene objekte. Potrebuje vzporedno oblikovanje edinstvene zgodbe lokacije, izkušenj, turističnih produktov, prostora in učinkovito upravljanje destinacije.«

Peter Licen se je začel povezovati s strokovnjaki s področja turizma, marketinga in oblikovanja lesa, ki bi se mu pridružili pri realizaciji podjetniške ideje. Cilj je bil s skupnimi močmi zagotovili celostni razvoj, oblikovanje in gradnjo uspešnih glamping turističnih destinacij.

»S Petrom sva se kmalu našla, saj sva se poznala že od prej. Ekipi se je priključil še sveže priseljeni španski eko arhitekt Ignacio in skupaj smo se odločili, da gremo v to zgodbo. Ekipo smo formirali v začetku leta 2012, v letu 2014 pa smo podjetje registrirali pod imenom Lushna.«

Lushna hiška v naravi (Vir: Lushna)

Lushna hiška v naravi (Vir: Lushna)

Lushna hiške – koncept hotelskih sob v naravi

»Našo linijo Lushna hišic želimo bolj približati konceptu resorta oz. hotelskih sob v naravi. Hišice so oblikovane z mislijo na udobje in pristno izkušnjo narave. Osredotočenost na posteljo, univerzalna oblika dvokapnice, celotne stene, namenjene razgledu, in odprtost do okolice dajejo Lushna hišicam edinstveno vizualno identiteto in izkušnjo bivanja.«

Jaka Ažman je povedal, katere so ključne prednosti objektov, ki jih izdelujejo za svoje naročnike. Objekti se odlikujejo po oblikovni dovršenosti in visoki kakovosti ter zmožnosti ekipe, da jih lahko serijsko izdeluje po vnaprej znani ceni. Pri tem obstaja možnost personalizacije po željah naročnika tako v opremi kot pri rabi določenih materialov.

»Prednost je gotovo naša trajnostna gradnja na podlagi lesene strukture, kakovosti vgrajenih materialov in eko izolacije iz lesnih vlaken, kar lahko predstavlja dodano vrednost za vedno bolj trajnostno ozaveščene goste. Takšna kakovostna gradnja omogoča bivanje v vseh letnih časih, kar je bistveno za možnost podaljšanja sezone in potencialno večjo poslovno uspešnost lokacije.«

Trenutno so na voljo štiri različni modeli glamping hišk, ki jih je do določene mere možno prilagoditi željam naročnikov.

Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko

»Trenutno je naš glavni trg ZDA, saj lahko tam dosegamo višjo dodano vrednost. Enote izdelamo pri nas, jih razstavljene pošljemo v ladijskih kontejnerjih in jih postavimo na lokacijo. Bolj se osredotočamo še na Španijo, ki kot država z največjim številom letnih turistov v EU potrebuje in išče diverzifikacijo v ponudbi, ter na Portugalsko.«

Kljub temu, da startup objekte izdeluje pretežno za tuje trge, pa se povpraševanje vrsti tudi znotraj naših meja. Tako je ekipa pred kratkim dokončala trenutno največji in najbolj eleganten projekt; Chocolate Village (t.i. Čokoladna vas), ki se nahaja v Mariboru. Poleg tega pa delajo še na enem slovenskem projektu, ki se bo zaključil spomladi.

Glavna ovira je dolg prodajni cikel

Vsaka panoga ima svoje specifike in izzive. Tako je po besedah Ažmana največji izziv, s katerim se srečujejo pri poslovanju, dolg prodajni cikel. Postopki pri pridobivanju vseh potrebnih dovoljenj za postavitev objektov in pridobivanje financiranja, so običajno dolgotrajni.

»Vsi naročniki si želijo, da je destinacija zgrajena, zaključena in polno delujoča ob začetku sezone. To s sabo prinese veliko načrtovanja.«

Glamping savna (Vir: Lushna)

Glamping savna (Vir: Lushna)

V izdelavi glamping šotorov najmočnejši Nizozemci in Italijani

Ažman je povedal, da se z izrazom glamping običajno označuje lokacije, ki ponujajo specifičen tip razkošnih šotorskih namestitev z leseno strukturo in platneno streho.

»Pri teh strukturah je konkurenca v Evropi zelo velika. V tem so močni predvsem Nizozemci, Italijani in tudi naša Adria. Poleg tega si izraz glamping zaradi dodane vrednosti nadane veliko lastnikov vsakršnih brunaric in lesenih vikendov. Pri izdelavi v Sloveniji je velika lokalna konkurenca, saj imamo bogato tradicijo lesne gradnje.«

Trend glamuroznega kampiranja čedalje bolj v porastu

»Trend preživljanja oddiha v glamping lokacijah pri nas narašča. Vedno več ljudi tudi v času oddiha išče nova ali drugačna doživetja; To je lahko izkušnja bivanja v hišici na drevesu, medsebojnega povezovanja, sprostitve, razvajanja, kulinaričnih užitkov ali samo malo miru – in vse to naj bi glamping ponujal. Nas kot oblikovalce in izdelovalce glamping hišic bolj zanima B2B trg in tudi tukaj beležimo vedno več zanimanja in povpraševanja, saj je povpraševanja na B2C trgu po tovrstnem oddihu več kot ponudbe.«

Jaka Ažman je bil z nami tudi na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Jaka Ažman iz podjetja Lushna je bil tudi eden izmed predavateljev na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, ki se je 9. decembra odvijala v NLB Centru inovativnega podjetništva v Ljubljani. Preberite reportažo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Feelif – naprava, ki slepim omogoča, da digitalno spregledajo

Feelif – naprava, ki slepim omogoča, da digitalno spregledajo

Feelif ponuja slepim in slabovidnim uporabnikom nov način doživljanja digitalnega sveta. Gre za veččutno napravo, ki informacije podaja v obliki vibracij, zvoka in slike. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

29.01.2020 od 16:45 do 20:00
2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

Anže Miklavec je eden izmed najuspešnejših slovenskih mladih podjetnikov. V prvi fazi smo ga spoznali predvsem prek uspešnih kampanj na Kickstarterju, kjer je skupno zbral že preko 1,2 milijona dolarjev sredstev. Ne samo zbral, ampak tudi porabil za dokončanje prototipov in vzpostavitev serijske proizvodnje produktov kot so Goat Mug, Gina ter vsem dobro poznana (pametna) steklenička za vodo EQUA!
Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

30.01.2020 od 15:00 do 19:00
SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje