
Lushna hiška v Medulinu na Hrvaškem (Vir: Lushna)
Kampiranje je za številne turiste priljubljena oblika dopustovanja, saj predstavlja možnost za tesen stik z naravo. Kljub temu pa so take namestitve dostikrat neudobne in hrupne. Pojavlja se čedalje več turistov, ki si želijo družiti oboje; preživeti počitnice ali krajši oddih v objemu narave, hkrati pa si želijo biti deležni tudi luksuza in miru.
Tako se je razvil glamping, ki je okrajšava za glamurozno kampiranje. Gre za turistične destinacije ob morju, rekah, jezerih ali v hribih, ki ponujajo posebno izkušnjo bivanja in uživanja, pri čemer je poskrbljeno za mir in zasebnost gostov, zato gre v tem primeru bolj za butični turizem. Ponudba se dostikrat dopolnjuje z raznimi zasebnimi bazeni, kopelmi, savnami in masažami.
Čedalje več priložnosti v tem segmentu je zaznal tudi slovenski startup Lushna, ki se ukvarja z oblikovanjem glamping turističnih destinacij in hišk za ponudnike turističnih nastanitev. O tem, kako je prišlo do same ideje, do tega, kakšna je njihova ponudba in s katerimi izzivi se srečujejo pri poslovanju, je za naš portal povedal Jaka Ažman, ki je v podjetju zadolžen za marketing.
Ideja je nastala ob snovanju Gozdnih vil v kempu Zaka na Bledu
Vse skupaj se je začelo, ko je soustanovitelj podjetja Lushna, arhitekt Peter Licen, sodeloval pri postavitvi prvega tovrstnega projekta v Sloveniji; Gozdne vile v kampu Zaka na Bledu.
»Londonski Times je to lokacijo leta 2011 uvrstil med 20 najboljših glamping destinacij. Takrat smo Slovenci prvič slišali za izraz »glamping«. Peter je zaznal priložnost v razvoju male turistične arhitekture. Vendar uspešna turistična destinacija potrebuje več kot le privlačne nastanitvene objekte. Potrebuje vzporedno oblikovanje edinstvene zgodbe lokacije, izkušenj, turističnih produktov, prostora in učinkovito upravljanje destinacije.«
Peter Licen se je začel povezovati s strokovnjaki s področja turizma, marketinga in oblikovanja lesa, ki bi se mu pridružili pri realizaciji podjetniške ideje. Cilj je bil s skupnimi močmi zagotovili celostni razvoj, oblikovanje in gradnjo uspešnih glamping turističnih destinacij.
»S Petrom sva se kmalu našla, saj sva se poznala že od prej. Ekipi se je priključil še sveže priseljeni španski eko arhitekt Ignacio in skupaj smo se odločili, da gremo v to zgodbo. Ekipo smo formirali v začetku leta 2012, v letu 2014 pa smo podjetje registrirali pod imenom Lushna.«

Lushna hiška v naravi (Vir: Lushna)
Lushna hiške – koncept hotelskih sob v naravi
»Našo linijo Lushna hišic želimo bolj približati konceptu resorta oz. hotelskih sob v naravi. Hišice so oblikovane z mislijo na udobje in pristno izkušnjo narave. Osredotočenost na posteljo, univerzalna oblika dvokapnice, celotne stene, namenjene razgledu, in odprtost do okolice dajejo Lushna hišicam edinstveno vizualno identiteto in izkušnjo bivanja.«
Jaka Ažman je povedal, katere so ključne prednosti objektov, ki jih izdelujejo za svoje naročnike. Objekti se odlikujejo po oblikovni dovršenosti in visoki kakovosti ter zmožnosti ekipe, da jih lahko serijsko izdeluje po vnaprej znani ceni. Pri tem obstaja možnost personalizacije po željah naročnika tako v opremi kot pri rabi določenih materialov.
»Prednost je gotovo naša trajnostna gradnja na podlagi lesene strukture, kakovosti vgrajenih materialov in eko izolacije iz lesnih vlaken, kar lahko predstavlja dodano vrednost za vedno bolj trajnostno ozaveščene goste. Takšna kakovostna gradnja omogoča bivanje v vseh letnih časih, kar je bistveno za možnost podaljšanja sezone in potencialno večjo poslovno uspešnost lokacije.«
Trenutno so na voljo štiri različni modeli glamping hišk, ki jih je do določene mere možno prilagoditi željam naročnikov.
Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko
»Trenutno je naš glavni trg ZDA, saj lahko tam dosegamo višjo dodano vrednost. Enote izdelamo pri nas, jih razstavljene pošljemo v ladijskih kontejnerjih in jih postavimo na lokacijo. Bolj se osredotočamo še na Španijo, ki kot država z največjim številom letnih turistov v EU potrebuje in išče diverzifikacijo v ponudbi, ter na Portugalsko.«
Kljub temu, da startup objekte izdeluje pretežno za tuje trge, pa se povpraševanje vrsti tudi znotraj naših meja. Tako je ekipa pred kratkim dokončala trenutno največji in najbolj eleganten projekt; Chocolate Village (t.i. Čokoladna vas), ki se nahaja v Mariboru. Poleg tega pa delajo še na enem slovenskem projektu, ki se bo zaključil spomladi.
Glavna ovira je dolg prodajni cikel
Vsaka panoga ima svoje specifike in izzive. Tako je po besedah Ažmana največji izziv, s katerim se srečujejo pri poslovanju, dolg prodajni cikel. Postopki pri pridobivanju vseh potrebnih dovoljenj za postavitev objektov in pridobivanje financiranja, so običajno dolgotrajni.
»Vsi naročniki si želijo, da je destinacija zgrajena, zaključena in polno delujoča ob začetku sezone. To s sabo prinese veliko načrtovanja.«

Glamping savna (Vir: Lushna)
V izdelavi glamping šotorov najmočnejši Nizozemci in Italijani
Ažman je povedal, da se z izrazom glamping običajno označuje lokacije, ki ponujajo specifičen tip razkošnih šotorskih namestitev z leseno strukturo in platneno streho.
»Pri teh strukturah je konkurenca v Evropi zelo velika. V tem so močni predvsem Nizozemci, Italijani in tudi naša Adria. Poleg tega si izraz glamping zaradi dodane vrednosti nadane veliko lastnikov vsakršnih brunaric in lesenih vikendov. Pri izdelavi v Sloveniji je velika lokalna konkurenca, saj imamo bogato tradicijo lesne gradnje.«
Trend glamuroznega kampiranja čedalje bolj v porastu
»Trend preživljanja oddiha v glamping lokacijah pri nas narašča. Vedno več ljudi tudi v času oddiha išče nova ali drugačna doživetja; To je lahko izkušnja bivanja v hišici na drevesu, medsebojnega povezovanja, sprostitve, razvajanja, kulinaričnih užitkov ali samo malo miru – in vse to naj bi glamping ponujal. Nas kot oblikovalce in izdelovalce glamping hišic bolj zanima B2B trg in tudi tukaj beležimo vedno več zanimanja in povpraševanja, saj je povpraševanja na B2C trgu po tovrstnem oddihu več kot ponudbe.«
Jaka Ažman je bil z nami tudi na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!
Jaka Ažman iz podjetja Lushna je bil tudi eden izmed predavateljev na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, ki se je 9. decembra odvijala v NLB Centru inovativnega podjetništva v Ljubljani. Preberite reportažo.