Marin Medak, ustanovitelj podjetja Della Spina (Vir: osebni arhiv)
Poslanstvo optike Della Spina je ponuditi ljudem kakovostna očala po ugodnih cenah. Prednost je v tem, da ima stranka možnost, da tri izbrane pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu in se tako prepriča, če ji res ustrezajo. To, da so očala na voljo po tako ugodnih cenah, kupcem omogoča, da si kupijo več dioptrijskih očal, ki jih lahko kombinirajo ob različnih priložnostih. S tem očala niso več zgolj osnovni življenjski pripomoček, ampak tudi modni dodatek.
Intervju z Marinom smo ob ustanovitvi podjetja objavili na našem portalu >>
Če je šlo v začetku poslovanja zgolj za spletno prodajo, pa je ekipa poleti odprla še fizično optiko v centru Ljubljane. Prišlo je tudi do nakupa novega stroja za brušenje leč, ki zagotavlja še hitrejši proizvodni proces. Kakšni pa so finančni rezultati, s katerimi bo podjetje zaključilo letošnje leto?
Optika zaživela tudi v fizični obliki, nakup novega stroja za brušenje leč
Če je poslovanje podjetja ob njegovem odprtju potekalo zgolj prek spleta, pa je prišlo julija do odprtja optike v centru Ljubljane na Kersnikovi ulici.
»To nam je precej pomagalo pri tem, da smo lahko razširili nabor produktov. Zdaj lahko prodajamo tudi progresivna očala, ki jih uporabljajo predvsem starejši. Da bi bila lahko taka očala čim bolj kakovostna, jih mora oseba nujno najprej pomeriti. Prav tako v preizkus ne moremo pošiljati sončnih očal z dioptrijo, ker so leče predrage. Odkar smo odprli fizično optiko, smo podvojili promet v primerjavi s prejšnjim stanjem.«
Podjetje se lahko pohvali tudi z nakupom novega stroja za brušenje leč. Marin pravi, da gre za izjemen stroj, s katerim lahko opravijo postopke, za izvedbo katerih so prej potrebovali 5 različnih naprav. Povezali so ga z Odoo (ERP), zaradi česar je celoten postopek digitalen in avtomatiziran. Na tak način so odpravili devet potencialnih napak, do katerih bi lahko prišlo v proizvodnem procesu. Stroj prav tako omogoča 5-krat hitrejše delovanje v primerjavi s prejšnjim stanjem.
Spletna in fizična optika se dopolnjujeta
Marin ugotavlja, da se za obisk optike odločijo predvsem stranke, ki so si ponudbo pred tem ogledale prek spleta. Obisk v optiki je še posebej priporočljiv za osebe z visoko dioptrijo in za tiste, ki zaradi precej ozkega ali širokega obraza težko najdejo prava očala zase.
Če iščete vire financiranja za vaše produkte, se obrnite na Slovenski podjetniški Sklad in preverite njihove odprte razpise in pozive, namenjene prav temu področju!
»Ključno se mi zdi to, da vsem ponujamo enake pogoje; tistim, ki pridejo v trgovino, in tistim, ki nakup opravijo prek spleta. Tisti, ki pridejo v trgovino, lahko očala kupijo po enakih cenah, kot če bi nakup izvedli prek spleta. Prav tako lahko še vedno naročijo tri očala za testiranje na domu. Obiskovalci običajno še pred obiskom optike preverijo ponudbo na internetu in pridejo k nam s seznamom okvirjev, ki jih želijo preizkusiti. Kombinacija spletne in fizične optike se je izkazala kot dobra poslovna poteza.«
Pri Della Spini so začeli sprejemati tudi naročilnice od Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije. Gre za zelene recepte v vrednosti od 42 do 200 €. V tem primeru je namreč zaradi njihovega sistema osebni obisk optike nujen.
»Zdaj, ko imamo fizično lokacijo, lahko nekdo, ki ima tako naročilnico, kupi očala še po nižji ceni kot do sedaj. Kdor ima visoko dioptrijo, dobi od ZZZS povrnjenih 200 €. Pri nas taka očala stanejo 149 €, torej lahko dobi očala zastonj. Nekdo, ki ima nižjo dioptrijo, še vedno dobi povrnjenih 50 €. Očala tako stanejo 49 €. Potem običajno vzame dvojna očala, za katera skupaj plača 128 €.«
Marketing prek influencerjev kot odlična metoda oglaševanja
Della Spina sodeluje z različnimi influencerji. O tem, kako dobro se je pri njih obnesla ta metoda marketinga, priča podatek, da je po tem, ko je o izkušnji s takim načinom nakupovanja očal spregovorila Teja Jugovič (t.i. Cool Mamacita) v svojem vlogu, na njihovo spletno stran prišlo 1.500 obiskovalcev v zgolj enem večeru.
»Naša storitev s preizkusno dobo zelo sovpada s principom influencerjev. Ta kombinacija se je izkazala kot zmagovita. Influencerji so velikokrat povezani z modo – tako kot mi, ki ljudem zaradi ugodnih cen omogočamo, da poleg klasičnih kupijo tudi odštekana očala, za katera se v navadnih optikah zaradi visokih cen ne bi odločili.«
Cilji za letošnje leto konkretno preseženi
Podjetniki si ob začetku poslovanja običajno postavijo cilj, kaj nameravajo doseči v določenem obdobju. Kako je z načrti in realizacijo le-teh za leto 2019 pri Della Spini?
»Cilje, postavljene za letošnje leto, smo kar konkretno presegli. Prav tako smo presegli proizvodne zmogljivosti. Kupili smo nov stroj, za katerega si nismo mislili, da si ga bomo lahko privoščili v tako kratkem času.«
Vsebino omogočajo: