
Na sliki spletni trgovci leta s predstavniki podjetja sMind (Vir slike: Ceneje d.o.o.).
Na spletu zelo pogosto kupuje že skoraj polovica (47 odstotkov) hrvaške spletne populacije, kaže raziskovalni projekt Shopper´s Mind, ki ga je izvedla raziskovalna agencija Valicon. »Glede na rast spletne trgovine na Hrvaškem je konkurenca vsako leto večja: Najboljše prakse spletnih trgovcev smo podobno kot novembra, ko smo v Sloveniji podeljevali nazive Spletni trgovec leta, določili na podlagi tehnične dovršenosti in izjemne uporabniške izkušnje. Vsi sodelujoči trgovci so ne glede na izid naredili velik korak naprej v svojem razvoju in kakovosti uporabniške izkušnje,« pravi Darko Dujič, izvršni direktor Ceneje d.o.o. V tekmovanju Web trgovac godine, v katerem so kot partnerji nastopali še Valicon, Seekandhit in Bisnode, 2016 je sodelovalo 50 spletnih trgovcev, k izboru zmagovalcev pa je prispevalo kar 34.601 hrvaških spletnih kupcev.
Kako pogosto hrvaški spletni uporabnik kupuje prek spleta?
Zelo pogosto nakupuje 47 odstotkov hrvaške spletne populacije, redno pa dobra petina. Več kot tretjina hrvaških spletnih uporabnikov je zadnji nakup na spletu opravila v zadnjem mesecu.
Koliko zapravi?
Pri kar 65 odstotkih spletnih nakupov okvirni znesek nakupa znaša 350 hrvaških kun ali manj, torej nekaj več kot 46 evrov. »Zelo zanimiv trend je način plačevanja hrvaških spletnih kupcev – kar 33 odstotkov jih plačuje prek PayPala, 28 odstotkov po povzetju, 16 odstotkov pa s kreditno kartico,« opažajo pri Ceneje d.o.o. Za primerjavo, v Sloveniji še vedno obstaja določena mera nezaupanja v elektronske oblike plačil, saj je s 46 odstotki pri nas plačilo po povzetju daleč najbolj pogosta oblika plačevanja. Za PayPal se odloča le 15 odstotkov spletnih kupcev. O razmerah na slovenskem trgu si lahko več preberete v članku Zakaj vsak drugi slovenski spletni kupec plača po povzetju?.
Večina kupcev, skoraj 90 odstotkov hrvaških uporabnikov spleta, se pred nakupom informira o izdelku ali storitvi. V ta namen uporabljajo različne kanale, najpogosteje spletne iskalnike, kot je Google, vse pogosteje tudi prek spletnih primerjalnikov. »55 odstotkov vprašanih pred nakupom primerja izdelke na spletu, 26 odstotkov jih opravi primerjavo cen,« dodajajo.
Poglejmo še, kdo so spletni trgovci leta na Hrvaškem.
Skupno zmago si je prislužila trgovina eKupi.hr, in sicer že drugo leto zapored. Kupci so temelj za nas, je ob razglasitvi povedal Martin Kralj. eKupi po njegovih besedah vsak dan komunicira s strankami prek različnih kanalov, elektronske pošte, oddelka za uporabnike, ponujajo jim tudi možnost online klepeta. Prepričan je, da že druga zaporedna zmaga v kategoriji Spletni nakupni center kaže, »da kakovost naših storitev prepoznavajo tako stroka kot potrošniki«, kar je posebna motivacija za celotno ekipo.
Naj dodamo, da so pečat na hrvaškem spletnem nakupovalnem prostoru naredile tudi slovenske ekipe. V kategoriji Glas ljudstva je drugo mesta zasedla ekipa Printink.hr, tretje pa ekipa Ličila.si, katere ustanovitelja Maja Švener in Gregor Koprivnik sta tudi Mlada podjetnika leta 2012. Podjetnika na Hrvaškem nastopata pod blagovno znamko Pinkpanda.hr.
Med zmagovalci posameznih kategorij najdemo tudi trgovino Silux.hr, za katero stojita Irenej in Ana Suban (brat in sestra sta se lani uvrstila v finale izbora Mladi podjetnik leta). Gre za spletno trgovino z avtodeli, ki je že dvakrat zapored osvojila prvo mesto v kategoriji Avtomobilizem. Tudi v kategorijah Telefonija ter Oblačila in obutev sta slavili spletni trgovini, za katerima stojita slovenski ekipi: v prvi Gizzmo.hr, v drugi pa Dobra mačka, ki na slovenskem trgu nastopa pod imenom Obuta mačka.
Zmagovalci po kategorijah:
Partypops.hr (Zabava)
Gizzmo.hr (Telefonija)
Ferivisport.hr (Športna oblačila, obutev in oprema)
Allianz.hr (Zavarovalništvo)
Dobra-macka.com (Oblačila in obutev)
Alternativa-webshop.com (Lepota in zdravje)
Zooplus.hr (Male živali)
Conrad.hr (IT, elektronika in tehnika)
eKupi.hr (Spletni nakupovalni center)
Emmezeta.hr (Dom in vrt)
Emporium.hr (Otroška oprema in igrače)
Silux.hr (Avtomobilizem)
Sonusart.hr (Avdio&video)
Glas ljudstva:
3. mesto: Pinkpanda.hr
2. mesto: Printink.hr
1. mesto: Salonatech.com