Miha Dolinšek: “Z reševanjem problemov napreduješ kot oseba, s tem se razvija tudi podjetje.”
Novost v ponudbi spletne trgovine moje-lece.si je blagovna znamka Crulle (Vir: osebni arhiv)
»Naša prednost je v tem, da za produkte, ki se jih sicer da kupiti v optikah, naše stranke plačajo veliko manj. Ker imamo možnost, da od proizvajalcev pridobimo večje količine izdelkov, lahko izdelke odkupujemo po nižjih cenah. Ne žene nas zgolj želja po dobičku, zato marže na naših produktih ne dvigamo v nebo, kot to počnejo konkurenčna podjetja.«
Gre tudi za prvo spletno trgovino v Sloveniji z lastnim virtualnim ogledalom. To strankam omogoča, da očala pred nakupom preizkusijo kar prek računalnika. Podjetje se lahko pohvali tudi s pogovornim robotom, kar je službo za pomoč strankam dvignilo še na višji nivo.
Miha Dolinšek, direktor podjetja Vallis MG d.o.o., nam je odgovoril na vprašanja v zvezi s poslovanjem podjetja.
Kdaj je bilo ustanovljeno podjetje Vallis MG d.o.o.? Kako se je porodila poslovna ideja?
Miha: Do ideje sem prišel povsem spontano. Po zaključku šolanja sem bil, tako kot večina mladih, v razcepu. Nisem točno vedel, s čim bi začel. Nato sem na spletu videl oglas za spletno trgovino, ki se je ukvarjala s prodajo kontaktnih leč. To me je spodbudilo, da sem leta 2009 zakupil domeno za spletno trgovino, leta 2012 pa je prišlo do ustanovitve podjetja.
Kakšno je poslanstvo podjetja?
Miha: Naše geslo se glasi: »Od vseh čutov je vid najlepši.«
Naša osnovna naloga je, da vsem ljudem, ne glede na finančno stanje, omogočimo jasen in kvaliteten vid ter jim s tem pomagamo do boljše kvalitete življenja. Poslanstvo uresničujemo z bogato paleto izdelkov in storitev; s kontaktnimi lečami, dioptrijskimi ter sončnimi očali.
Kakšni so bili največji izzivi na začetku poslovanja? S katerimi izzivi se srečujete v zadnjem času? Kako jih rešujete?
Miha: V začetku je bilo največ težav s tem, da nismo imeli dovolj finančnih sredstev za obratna sredstva in marketing. Tako kot večina podjetnikov smo imeli v začetku tudi nekaj težav s pomanjkanjem znanja. Nismo vedeli, kako bi trg opozorili nase. Pri nekaterih stvareh smo izgubili več časa, kot bi bilo to potrebno.
Se pa z izzivi srečuje vsak podjetnik, zato na to nismo gledali kot na nekaj negativnega. Izzivi so nekaj pozitivnega, saj le z reševanjem problemov lahko napreduješ kot oseba, s tem pa se razvija tudi podjetje.
Danes nam največ problemov povzročajo lastniki blagovnih znamk sončnih očal. Očitajo nam namreč, da očala prodajamo po prenizkih cenah. Vemo, da je razlog za njihove kritike v tem, da so pod pritiskom različnih slovenskih optik, zato do njih ne gojimo nobenih zamer. Verjamemo, da so problemi začasni, saj bodo tudi oni spoznali, da je prodaja prek spleta neizpodbitno dejstvo sedanjosti in prihodnosti. Podobno se je dogajalo tudi v začetku prodaje kontaktnih leč. Potreben je čas, da se ljudje navadijo na spremembe.
Novost v ponudbi je blagovna znamka Crulle
Znamka Crulle je nova znamka sončnih in dioptrijskih očal ter hkrati novost na slovenskem trgu. Z njo podjetje uresničuje svoje poslanstvo, saj lahko kupci dioptrijska očala dobijo kar za približno 70 % nižjo ceno kot v drugih spletnih trgovinah po Sloveniji. Vgrajene leče vsebujejo pet zaščitnih nanosov (proti bleščanju, proti zadrževanju vode, proti praskam, UV filter ter nanos za lažje čiščenje). Te nanose je sicer treba v večini optikah posebej doplačati.
Stranke so dostikrat skeptične, kako je možno kvalitetna očala dobiti po tako ugodni ceni. Vendar so odzivi po izvedenih nakupih pozitivni.
Miha: »Želimo, da se ljudje ne sprašujejo, zakaj so naša očala tako poceni, temveč zakaj so drugje tako draga.«
Kako se lotevate marketinga? Katere metode so se izkazale kot najbolj učinkovite?
Miha: V samem začetku smo se zanašali na marketing od ust do ust. Ko smo si finančno lahko privoščili, smo začeli z Google, e-mail in Facebook oglaševanjem. Sedaj se poslužujemo tudi oglaševanja na radijskih postajah, mestnih avtobusih, sodelujemo tudi z različnimi influencerji itd. Prizadevamo si, da bi dosegli čim večje število ljudi.
Ogromno prometa dobimo preko Facebooka. Še vedno pa se je v našem primeru kot najučinkovitejša metoda izkazal e-mail marketing. Prednost je tudi v tem, da z njim nimamo nobenih stroškov.
Katere so po vašem mnenju glavne prednosti in slabosti prodaje prek spletnih trgovin v primerjavi s prodajo v fizičnih trgovinah?
Miha: Ko smo začenjali s to zgodbo, so imeli ljudje še predsodke pred nakupovanjem prek spleta. Danes slabosti pravzaprav ne vidimo. Problem se pojavi le pri nakupu očal, saj jih stranke ne morejo preizkusiti pred nakupom. Ta problem rešujemo z virtualnim ogledalom. Če kupec naknadno ugotovi, da mu kupljena sončna očala ne ustrezajo, jih lahko v roku 14 dni pošlje nazaj in povrnemo mu celotno kupnino. Lahko pa jih zamenja za katerakoli druga sončna očala v tem znesku.
Prednosti je ogromno. V prvi vrsti gre za prihranek na času. Naročilo je lahko oddano v le nekaj sekundah. Obisk optike ni več potreben.
Ker smo spletna trgovina, imamo lahko precej večjo izbiro leč, dioptrijskih in sončnih očal kot katerakoli fizična trgovina v Sloveniji. V ponudbi imamo več kot 2900 različnih modelov sončnih očal, kupci lahko izbirajo med 45 različnimi proizvajalci.
Sodelovanje s svetovno znanimi proizvajalci
Podjetje pri dobavi kontaktnih leč, dioptrijskih ter sončnih očal sodeluje s številnimi svetovno znanimi proizvajalci. Na področju kontaktnih leč so partnerji z Bausch & Lomb, TopVue, Johnson & Johnson, Carl Zeiss, pri očalih pa s Hugo Boss, Gucci, Polaroid, Tommy Hilfiger, Jimmy Choo in drugimi.
Podjetje že od leta 2013 deluje na treh trgih, ki so si različni glede povpraševanja, zato je pomembno, da je na izbiro široka paleta blagovnih znamk. Tako kupci v Sloveniji povprašujejo predvsem po znamkah srednjega in nižjega cenovnega razreda, medtem ko si je bilo za prodor v Italijo treba zagotoviti bolj elitne znamke.
Ponudbo dioptrijskih očal Crulle si lahko ogledate v spletni trgovini Moje-lece.si.