»Mnoga podjetja so kot stara drevesa.«

K pogovoru smo povabili dr. Jreta Kneza in Lojzeta Bertonclja, ki sta tudi letos sedela v komisiji izbora Mladi podjetnik leta (Vir slike: Jernej Kokol).

»Mnoga podjetja so kot stara drevesa.«

Je povezovanje starih in mladih podjetij družbeno odgovorno dejanje ali stvar trenutnega trenda? Kaj to povezovanje prinese starim podjetjem in kaj mladim? Po odgovore smo se odpravili k podjetnikoma Lojzetu Bertonclju in dr. Juretu Knezu.
»Mnoga podjetja so kot stara drevesa.«

K pogovoru smo povabili dr. Jreta Kneza in Lojzeta Bertonclja, ki sta tudi letos sedela v komisiji izbora Mladi podjetnik leta (Vir slike: Jernej Kokol).

»Ko sodelujem z ekipami, delim svoja znanja, predvsem pa izkušnje. Delim pa še nekaj. Delim jim moja pričakovanja, kar morajo narediti. To sem sedaj povedal z lepimi besedami. To isto lahko povem tudi z besedami, da od ekip pričakujem disciplino, da v vsakem trenutku delajo, kar se da prave stvari,« pove pravila igre sodelovanja s startupi Lojze Bertoncelj. Bertoncelj je soustanovitelj 30Lean in mentor lean startup inoviranja v večjih podjetjih in samostojnih timih. Pravi, da mu ekipe iskrenost poplačajo tudi s hvaležnostjo in dobrimi rezultati.

Na eni strani infrastruktura in znanje, na drugi strani širjenje obzorja

30Lean kot tudi Dewesoft, iz katerega prihaja dr. Jure Knez, sta podjetji, ki se vse bolj povezujeta z mladimi podjetniki oziroma podjetji. Dr. Knez meni, da je to predvsem družbeno odgovorno dejanje. »Mi lahko nudimo infrastrukturo in znanje, ki smo jo zgradili v teh letih in ki lahko mladim startupom pomeni odskočno desko pri industrializaciji svojega izdelka. Se pa pri tem tudi mi ogromno naučimo in širimo obzorja,« opisuje sogovornik.

»Marsikatero mlado podjetje ne zna postati veliko.«

»Mnoga podjetja so danes kot stara drevesa. Lahko še nekaj časa skrbimo za njih, jih zalivamo, okopavamo, obrezujemo, toda prej ko slej bodo vsaj izven svojega najbolj rodnega obdobja in mogoče celo propadla. Stara oziroma uveljavljena podjetja imajo možnost, da vzgojijo svoje lastne naslednje poslovne modele, lahko pa prevzamejo mlade sadike oziroma podjetja, ki obetajo lepo rast in rodnost, jim dajo potrebni pospešek in razvijajo v nekaj velikega. Marsikatero mlado podjetje namreč ne zna postati veliko,« meni Bertoncelj o povezovanju mladih in starih podjetij.

Dewesoft že nekaj časa intenzivno sodeluje s startupom Chipolo, ki razvija istoimenski pametni obesek. Tega dr. Knez opisuje kot primer uspešnega startupa in se ob tem spominja njihovega vstopa v poslovni svet. Zdaj startup scena po njegovem mnenju mladim nudi veliko boljše podporno okolje kot prej.

Letos so se na odru izbora Mladi podjetnik leta prvič v zgodovini izbora sestali pretekli zmagovalci tega izbora (Vir slike: Jernej Kokol).

»Vsak je kreator svojega uspeha in prihodnosti.«

Startup scena je danes izredno priljubljena, mladi podjetniki pa postajajo vzor uspešnosti in prav je tako, pravi Knez. »Vsak je kreator svojega uspeha in prihodnosti. Kreativnost in inovativnost na področju zakonodaje, predvsem delovne bi prav gotovo pomagala k hitrejši rasti mladih podjetij, ki so prihodnost našega gospodarstva,« je prepričan.

Vsi imamo podjetniško žilico

Bertoncelj meni, da imamo vsi podjetniško žilico položeno v zibelko, se pa pri nekaterih pozneje malce umiri. Morda tudi zaradi šole, razmišlja. »Sam sem podjetnost živel tudi med šolanjem, študijem in v prvih zaposlitvah v praviloma velikih organizacijah. Bil sem neke vrste serijski notranji podjetnik. Uspelo mi je izluščiti priložnosti, si urediti okolje in vzpostaviti ekipo, s katero smo vsakič udejanjali precej nove in zelo negotove ideje,« se spominja preteklih časov podjetnik, ki v šali pove, da je svoj prvi startup doživel pred skorajda 50 leti (rojstvo). »Sam prehod v startup svet je bil zato prehod v meni naraven svet. To lahko povem sedaj, nisem pa tega točno tako videl, ko sem v ta startup svet vstopal,« dodaja.

Tako Bertoncelj kot tudi dr. Knez sta bila letošnja člana komisije izbora Mladi podjetnik leta. »Letošnji izbor je po mojem mnenju ponudil mogoče nekaj boljše finaliste kot lani. Vsi so tudi izvozno usmerjeni. Vsi so pametno ambiciozni. Kakovost izbora Mladi podjetnik leta je demonstrirana tudi s tem, da se lahko na odru srečajo pretekli zmagovalci izbora in da se lahko vsi pohvalijo z razvojem svojega poslovanja,« meni Bertoncelj.

Zmagovalec s svojim poslovnim modelom dreza v ustaljene okvirje

Mladi podjetnik leta 2016 je postal Mario Kurtović iz Kmetijskega gospodarstva PanOrganic. Bertoncelj meni, da je ljutomerska ekipa iznajdljiva, strokovna in prodorna: »Želim mu le veliko t.i. ´politične´ spretnosti, ker s svojim poslovnim modelom dreza v ustaljene tradicionalne ´politične´ spretnosti zelo tradicionalne dejavnosti in je pri tem uspešen, zavist ´sosedov´ pa je lahko neizmerna. Je pa izredno dobro, da ta motnja prihaja iz Slovenije in se iz Slovenije širi v sosednje države. Podprimo jih.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki