
K pogovoru smo povabili dr. Jreta Kneza in Lojzeta Bertonclja, ki sta tudi letos sedela v komisiji izbora Mladi podjetnik leta (Vir slike: Jernej Kokol).
»Ko sodelujem z ekipami, delim svoja znanja, predvsem pa izkušnje. Delim pa še nekaj. Delim jim moja pričakovanja, kar morajo narediti. To sem sedaj povedal z lepimi besedami. To isto lahko povem tudi z besedami, da od ekip pričakujem disciplino, da v vsakem trenutku delajo, kar se da prave stvari,« pove pravila igre sodelovanja s startupi Lojze Bertoncelj. Bertoncelj je soustanovitelj 30Lean in mentor lean startup inoviranja v večjih podjetjih in samostojnih timih. Pravi, da mu ekipe iskrenost poplačajo tudi s hvaležnostjo in dobrimi rezultati.
Na eni strani infrastruktura in znanje, na drugi strani širjenje obzorja
30Lean kot tudi Dewesoft, iz katerega prihaja dr. Jure Knez, sta podjetji, ki se vse bolj povezujeta z mladimi podjetniki oziroma podjetji. Dr. Knez meni, da je to predvsem družbeno odgovorno dejanje. »Mi lahko nudimo infrastrukturo in znanje, ki smo jo zgradili v teh letih in ki lahko mladim startupom pomeni odskočno desko pri industrializaciji svojega izdelka. Se pa pri tem tudi mi ogromno naučimo in širimo obzorja,« opisuje sogovornik.
»Marsikatero mlado podjetje ne zna postati veliko.«
»Mnoga podjetja so danes kot stara drevesa. Lahko še nekaj časa skrbimo za njih, jih zalivamo, okopavamo, obrezujemo, toda prej ko slej bodo vsaj izven svojega najbolj rodnega obdobja in mogoče celo propadla. Stara oziroma uveljavljena podjetja imajo možnost, da vzgojijo svoje lastne naslednje poslovne modele, lahko pa prevzamejo mlade sadike oziroma podjetja, ki obetajo lepo rast in rodnost, jim dajo potrebni pospešek in razvijajo v nekaj velikega. Marsikatero mlado podjetje namreč ne zna postati veliko,« meni Bertoncelj o povezovanju mladih in starih podjetij.
Dewesoft že nekaj časa intenzivno sodeluje s startupom Chipolo, ki razvija istoimenski pametni obesek. Tega dr. Knez opisuje kot primer uspešnega startupa in se ob tem spominja njihovega vstopa v poslovni svet. Zdaj startup scena po njegovem mnenju mladim nudi veliko boljše podporno okolje kot prej.
Letos so se na odru izbora Mladi podjetnik leta prvič v zgodovini izbora sestali pretekli zmagovalci tega izbora (Vir slike: Jernej Kokol).
»Vsak je kreator svojega uspeha in prihodnosti.«
Startup scena je danes izredno priljubljena, mladi podjetniki pa postajajo vzor uspešnosti in prav je tako, pravi Knez. »Vsak je kreator svojega uspeha in prihodnosti. Kreativnost in inovativnost na področju zakonodaje, predvsem delovne bi prav gotovo pomagala k hitrejši rasti mladih podjetij, ki so prihodnost našega gospodarstva,« je prepričan.
Vsi imamo podjetniško žilico
Bertoncelj meni, da imamo vsi podjetniško žilico položeno v zibelko, se pa pri nekaterih pozneje malce umiri. Morda tudi zaradi šole, razmišlja. »Sam sem podjetnost živel tudi med šolanjem, študijem in v prvih zaposlitvah v praviloma velikih organizacijah. Bil sem neke vrste serijski notranji podjetnik. Uspelo mi je izluščiti priložnosti, si urediti okolje in vzpostaviti ekipo, s katero smo vsakič udejanjali precej nove in zelo negotove ideje,« se spominja preteklih časov podjetnik, ki v šali pove, da je svoj prvi startup doživel pred skorajda 50 leti (rojstvo). »Sam prehod v startup svet je bil zato prehod v meni naraven svet. To lahko povem sedaj, nisem pa tega točno tako videl, ko sem v ta startup svet vstopal,« dodaja.
Tako Bertoncelj kot tudi dr. Knez sta bila letošnja člana komisije izbora Mladi podjetnik leta. »Letošnji izbor je po mojem mnenju ponudil mogoče nekaj boljše finaliste kot lani. Vsi so tudi izvozno usmerjeni. Vsi so pametno ambiciozni. Kakovost izbora Mladi podjetnik leta je demonstrirana tudi s tem, da se lahko na odru srečajo pretekli zmagovalci izbora in da se lahko vsi pohvalijo z razvojem svojega poslovanja,« meni Bertoncelj.
Zmagovalec s svojim poslovnim modelom dreza v ustaljene okvirje
Mladi podjetnik leta 2016 je postal Mario Kurtović iz Kmetijskega gospodarstva PanOrganic. Bertoncelj meni, da je ljutomerska ekipa iznajdljiva, strokovna in prodorna: »Želim mu le veliko t.i. ´politične´ spretnosti, ker s svojim poslovnim modelom dreza v ustaljene tradicionalne ´politične´ spretnosti zelo tradicionalne dejavnosti in je pri tem uspešen, zavist ´sosedov´ pa je lahko neizmerna. Je pa izredno dobro, da ta motnja prihaja iz Slovenije in se iz Slovenije širi v sosednje države. Podprimo jih.«