Žiga Berce (Vir: osebni arhiv)

Žiga Berce (Vir: osebni arhiv)

Množično financiranje: lani smo zagnali več kot 100 kampanj

Za nami je pestro leto z vidika množičnega financiranja. Na dveh platformah, Kickstarterju in IndieGoGo, so se predstavile 103 kampanje, skupna uspešnost pa je bila 26-odstotna. Žiga Berce, poznavalec tega področja, za letošnje leto napoveduje še kakovostnejše kampanje.
Žiga Berce (Vir: osebni arhiv)

Žiga Berce (Vir: osebni arhiv)

Da je množično financiranje pravi trend v Sloveniji, kaže podatek, koliko sredstev so slovenske ekipe iskale v lanskem letu in koliko leto prej. Lani so za realizacijo svojih projektov iskale 2.694.697 evrov, leta 2014 pa 1.519.498 evrov. Zabeležili smo tudi izjemen skok v številu kampanj, ki so se predstavljale na eni od platform za množično financiranje.

Uspešnost lanskih kampanj 26-odstotna

Leta 2014 se je na omenjenih dveh platformah predstavilo 59 kampanj, ki so skupaj dosegle 23-odstotno uspešnost (kampanje, ki so se predstavljale na Kickstarterju, so dosegle 45-odstotno uspešnost, na IndieGoGo pa zgolj 9-odstotno), lani pa, kot je pravilno Berce napovedal že v uvodnih mesecih novega leta, več kot 100, natančneje 103.

Skupna uspešnost kampanj je bila malce višja, in sicer 26-odstotna. Na Kickstarterju se je 21 kampanj uspešno zaključilo, 33 pa ne, na IndieGoGo pa je šest kampanj doseglo cilj, 43 pri dosegu cilja ni bilo uspešnih. Napoveduje, da se bo število kampanj povečalo tudi letos, vendar pravi, da je bolj kot to pomembno izboljšanje njihove kakovosti. Ocenjuje, da posamezniki in ekipe »še vedno premalo časa posvečajo pripravam in načrtovanju kampanje predvsem iz PR in marketinškega vidika«.

Vabljeni na MP dogodek: Česa smo se naučili v Kickstarter kampanji? >>

Kako je videti dobra Kickstarter kampanja? >>

Množično financiranje ne prinaša podarjenega denarja

»V lanskem letu smo videli porast uspešnih kampanj na IndieGoGo, ki je še posebej znan po tem, da se ekipe slabše pripravijo. Mislim, da se bo v letošnjem letu še dodatno izboljšala kakovost prihajajočih kampanj,« meni Berce. Ugotavlja, da so se v lanskem letu ekipe in posamezniki začele zavedati, da množično financiranje »ni neka magična zadeva, ki komurkoli omogoči enostaven dostop do začetnega kapitala«, temveč vse bolj spoznavajo, kako velika je konkurenca in da je potrebo izstopati, če želijo kampanjo uspešno izvesti.

Več nagrad, a manj podpornikov

Lani so ekipe v zameno za podporo pripravile 944 nagrad (leta 2014 pa 479), njihove kampanje pa je podprlo 12.645 podpornikov, kar je občutno manj kot leta 2014. Dve leti nazaj je namreč slovenske kampanje podprlo kar 19.320 podpornikov. To bi si lahko lahko razlagali predvsem z dejstvom, da je bilo za nagrade potrebno odšteti več.

Množično financiranje se širi tudi v manjša mesta

Naredili pa smo ogromen korak naprej tudi v raznolikosti kampanj, razkriva infografika. Če so se slovenske ekipe še leta 2014 predstavljale v 16 kategorijah, so se lani predstavile v petih novih. Med najbolj priljubljenimi kategorijami sta bili ponovno dizajn in tehnologija. »Ekipe so lani prihajale iz 27 različnih mest po Sloveniji, osem pa jih je bilo pripravljenih iz tujine. To je občutno več kot pretekla leta, ko so dominirala predvsem večja mesta po Sloveniji,« dodaja Berce.

Oglejte si prvo kampanjo, s katero se je Žiga Berce predstavil na Kickstarterju >>

Lani najbolj uspešen Niko Klanšek

Novega rekorda v zbranih sredstvih žal nismo uspeli dobiti, tako da kot najbolj uspešna kampanja še vedno ostaja FlyKly Smart Wheel, ki jo je leta 2013 uspešno izvedel Niko Klanšek. Slednji danes svetuje številnim ekipam, ki se podajo na podobno pot (pripravili smo pregled top 10 slovenskih Kickstarter kampanj), v lanskem letu pa se je Kickstarterjevi publiki predstavil z novo kampanjo. Kampanja Smart Ped FlyKly je zbrala 385.5467 evrov s pomočjo 428 podpornikov in bila lani najuspešnejša med vsemi. Za največje presenečenje je poskrbela namizna igra Less, igra, ki jo sestavljajo člani platforme Invented 4, je zbrala 1210 odstotkov več od načrtovanega.

Vabljeni na MP dogodek: Česa smo se naučili v Kickstarter kampanji? >>

Letos lahko pričakujemo stare obraze

Lansko leto je slovensko množično financiranje zaznamovalo več dejavnikov. Predstavile so se ekipe, ki so se z množičnim financiranjem spoznale že v preteklosti, med njimi je bila tudi ekipa Ondu, ta pojav pa se bo po oceni Berceta nadaljeval tudi letos. Po njegovih informacijah se bodo ekipe predstavljale z novimi produkti ali pa z iteracijo prvotne kampanje, zanimivo pa je, da je med njimi tudi sam. Z bratom Timom in drugimi člani se namreč prav v tem času predstavlja na Kickstarterju s pripomočkom za lažje in hitrejše učenje igranja kitare, Fret Friend.

»Imeli smo kar nekaj uspešnih kampanj, nekaj malo manj, in celo prvo kampanjo, ki je bila prekinjena s strani Kickstarterja po uspešnem začetku,« je strnil pestro lansko leto. Letošnje pa bi lahko popestril tudi morebitni direktni dostop do Kickstarterja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Več >


Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

V torek, 10. septembra, se je zaključil sejem zabavne elektronike IFA v Berlinu. Na sejmu je sodelovalo tudi slovensko podjetje Chipolo, s katerim smo spregovorili nekaj besed. Več >

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Pametni nadzornik za vodo Aquaro, ki ga je razvilo slovensko podjetje, se je podal na platformo za množično financiranje Kickstarter, kjer je že v prvih dneh dosegel zastavljeni finančni cilj. Več >

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Znamka Kefirko, znana po svojih inovativnih izdelkih za domačo fermentacijo in pripravo kefirja, sira, drož, kombuče in drugega, je na platformi za množično financiranje Kickstarter 16. aprila predstavila svojo 5. kampanjo, tokrat za novi Kombuča Fermentor. Več >

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Z vzponom digitalnih inovacij postaja razvoj platform za množično financiranje vse pomembnejši, množično financiranje pa med podjetniki postaja vse bolj priljubljen način zbiranja kapitala. Platforme podjetnikom služijo kot dinamična vozlišča, kjer njihove ideje lahko najdejo podporo svetovnega občinstva. Več >

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je s sredstvi Evropskega regionalnega sklada podprlo vzpostavitev specializiranega podpornega okolja za socialna podjetja. Več >

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Še dober mesec dni bo na Kickstarterju, platformi za množično financiranje inovativnih projektov, zagonska sredstva zbiral novi slovenski projekt Kiff. Gre za ročno izdelan lesen inhalator za eterična olja, ki sta ga razvila študenta medicine Matej Žnidarič in Žan Michel Žurga. Projekt je že prvi dan kampanje na Kickstarterju zbral več kot 1500 evrov, njun cilj je v dobrem mesecu dni zbrati vsaj 5000 evrov. Več >

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Te dni lahko na Kickstarterju podprete nov slovenski projekt Evolve Garden. Gre za kit, ki omogoča enostavno gojenje “mikrozelenjave” in začimb na okenski polici, kuhinjskem pultu ali celo v pisarni. Izdelek je v celoti izdelan v Evropski uniji iz naravi prijaznih materialov in zasleduje “low waste” trende. Več >

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Kickstarter med Slovenci ostaja priljubljeno orodje zbiranja sredstev za razvoj podjetniške ideje. Koliko slovenskih projektov se je na tej platformi za množično financiranje predstavilo v letu 2019 in kolikšna je bila uspešnost njihovih kampanj? Več >

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Naprava "2-in-1 holder for phone& GoPro" je namenjena stabilizaciji pametnega telefona med vožnjo z avtom, kolesom, motorjem. Uporabna pa je tudi za domačo rabo kot podstavek za telefon. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki