
Vir slik uporabljenih v članku: Kickstarter.
V nadaljevanju se bomo spomnili najodmevnejših slovenskih kampanj na Kickstarterju v letošnjem letu. Pogled na platformo kaže, da se je na njej letos uspešno preizkusilo več kot 20 kampanj (če upoštevamo tudi tiste, ki so s kampanjo začele v lanskem letu, končale pa so se v letošnjem letu).
Pripravili smo pregled desetih najbolj uspešnih kampanj, za uvrstitev na lestvico pa smo upoštevali vsaj 30 tisoč dolarjev zbranih sredstev (pod našo mejo se je sicer uvrstilo kar precej uspešnih kampanj, med njimi družabna igra Decadolo, pas Easy life belt, Rokovo arašidovo maslo, ročno izdelane tkane preproge Kobeiagi Kilims, unikatni karabini Carabinsi, pnevmatska oziroma kinetična video inštalacija Border Mover, gledališka predstava Kje sem ostala, ležalnik Leano, grelnik Cando, ki vas bo pogrel za 10 centov in urbano jogo The Urban Yoga).
Pod drobnogled smo vzeli samo tiste, ki so se v času pisanja že končale (vsaj dve kampanji na Kickstarterju sta vmes že presegli zastavljeni cilj, in sicer Lumu Power in lesene kravate Wu-Le) in tiste, ki so v svojih kampanjah za lokacijo navedli Slovenijo, upoštevali pa smo tudi kampanjo FlyKly Smart Ped (ta je prijavljena pod Italijo).
1. mesto: Goat Mug
Letošnja najuspešnejša kampanja je bila kampanja Goat Mug, ki se je končala ravno na začetku letošnjega leta. Kavne skodelice v obliki kozjega roga so podpornike na Kickstarterju popolnoma obnorele, ekipi dizajnerskega studia Desnahemisfera in marketinškega podjetja Equa pa sta zbrali 458.071 dolarjev, medtem ko sta si za cilj zastavili »zgolj« 25 tisoč dolarjev.
Kampanja Goat Mug je tako postala drugi najbolj financiran slovenski projekt na Kickstarterju vseh časov. 10.617 podpornikov je na svojo skodelico čakalo sicer nekoliko dlje, kot je ekipa sprva načrtovala. Sredi novembra so končali s produkcijo velike kavne skodelice, t.i. Grande Goat Mug. Ravno v tem času pa bodo, so člani zapisali na Kickstarterju, odposlali prav vse kavne skodelice. Te so oziroma bodo romale na več kot 9 tisoč naslovov v 61 državah.
2. mesto: FlyKly Smart Ped
Drugo mesto na lestvici je zasedel drugi Kickstarter projekt Nika Klanška (Klanšek ima s Smart Wheelom najbolje financirano slovensko kampanjo – z ekipo je zbral več kot 701 tisoč dolarjev), Smart Ped. Klanšek si je za cilj postavil 100 tisoč dolarjev, kampanja pa je bila tudi tokrat več kot uspešna. Z ekipo je zbral 385.467 dolarjev.
Če boste izbrskali kampanjo, lahko vidite, da je ekipa zapisala, da do 10. decembra poteka procesiranje kreditnih kartic, saj so nastopile težave. Klanšek, ki je težave izkusil že s prvim produktom (proizvajalci, posledično s produktom), velja za najbolj prepoznavnega slovenskega Kickstarteraša, ki je uspešno svetoval že mnogim ekipam.
3. mesto: SipaBoards
Spomladi je z izjemnim uspehom postregel projekt SipaBoards; ekipa, ki si je za cilj zastavila 150 tisoč dolarjev, je s samonapihljivim supom na električni pogon zbrala skoraj 345 tisoč dolarjev. Prvi SipaBoardsi – idejo je dobil Sebastijan Sitar, potem ko je njegova hči veslala ob enem od jadranskih otokov, zaradi utrujenosti pa ni mogla preveslati morskega toka, da bi se vrnila na obalo – so njihova skladišča zapustili sredi novembra, kar pomeni, da je ekipa prav tako imela nekaj zamude pri dostavi.
»Opravičujemo se za zamudo in pomanjkanje komunikacije,« so zapisali na Kickstarterju in dodali, da so med proizvodnjo prepoznali kar nekaj stvari, primernih za izboljšanje. Zato so zavihali rokave in se povsem posvetili delu, ustavili so se šele, ko so bili popolnoma zadovoljni z izvedbo.
4. mesto: Ondu
Letos se je na Kickstarterju že drugič s svojimi pinhole kamerami predstavil Elvis Halilović. Z njimi se je na platformi predstavil že leta 2013 in popolnoma obnorel podpornike. Nova generacija kamer Ondu prinaša kar nekaj novosti: zaslonka je zaščitena z aluminijem, kamera ima hitrejši in natančnejši sprožilec, dodali so močnejše magnetke, ki služijo pritrjevanju in lasersko vgravirane črte za lažje kadriranje.
Kamere so izdelane iz javorjevega in orehovega lesa, premazane pa so s čebeljim voskom. Halilovićeva ekipa, ki jo je med drugim sestavljala tudi njegova mama, je na koncu zbrala 124.182 dolarjev.
5. mesto: ZenEgg
Na Kickstarterju se je konec lanskega leta predstavilo tudi leseno jajce (kampanja pa se je zaključila v prvih dneh letošnjega leta). Ekipa ZenEgga je skupno zbrala 111.144 dolarjev, s čimer so cilj presegli za skoraj pet tisoč odstotkov.
Cilj 2.200 dolarjev so namreč dosegli že v prvih treh dneh (polovico v 30 urah). Leseno jajce, totem, ki nas spominja na to, da se moramo za trenutek odklopiti od dela in si vzeti čas zase, je sicer podprlo več kot 2.900 ljudi.
6. mesto: Trobla
Dva Primorca in Ljubljančan, ki tvorijo ekipo Tok Tok, so se aprila na Kickstarterju predstavili z nadgradnjo obstoječega izdelka, lesenim zvočnikom, ki sliši na ime Trobla. Nova Trobla ima boljši zvok, kar jim je omogočil razvoj prehoda zvoka iz telefona v lijak. S kampanjo, ki je bila nadvse uspešna, saj so zbrali 58.941 dolarjev, so zbirali finančna sredstva za pokritje stroškov priprave kampanje in proizvodnje zvočnika.
Ekipa, katere kampanjo so poleg Slovencev množično podprli še Američani, nekaj podpornikov pa je bilo tudi iz Hongkonga, Japonske in Finske ter drugih držav, je zastavljeni cilj dosegla v manj kot 72 urah, kampanja pa jim je prinesla tudi precej vabil za distributerstvo. Prejeli pa so tudi vabilo na sejem Design Korea 2015, in sicer s strani organizatorja sejma in korejskega ministrstva za gospodarstvo.
7. mesto: Scoutee
V začetku septembra smo na Kickstarterju lahko spremljali kampanjo Scoutee, ki je predstavljala prvi pametni radar za merjenje hitrosti žogice v športu, ki velja tudi za enega najmanjših na svetu.
Prvotno je bil namenjen zgolj svetu bejzbola, naj pa kot zanimivost povemo, da se ta šport igra v kar 120 državah, prednosti pa ponuja tudi drugim športom. Ekipa, v katero je vložil bolgarski pospeševalnik Eleven, je na Kickstarterju zbrala 53.687 dolarjev s pomočjo 394 podpornikov (za cilj so si zastavili pet tisoč dolarjev).
8. mesto: Less Game
Igra Less, za katero pravijo, da je podobna šahu, a je preprostejša, je med družabnimi igrami, ki so se predstavile s strani Slovencev, postavila nov rekord. Ekipa Invented 4 je zastavljeni cilj 4 tisoč evrov presegla za več kot 10-krat, zbrali so namreč 48.411 dolarjev.
Igra, ki jo lahko igrata vsaj dva igralca, cilj vsakega pa je premakniti štiri figure v nasprotni kot, je po novem na voljo tudi prek njihove spletne strani.
9. mesto: Tratar Bikes
Kickstarter je kot možnost za prodor na tuje trge videla tudi ekipa Tratar Bikes, ki jo sestavljajo Janez Tratar, Nejc Puš in Matej Ramšak. Prestižno leseno mestno kolo je prepričalo tudi Kickstarter, saj je bila kampanja že nekaj ur po začetku izpostavljena v kategoriji Staff Picks.
Čeprav je sprva kazalo, kot da se je zbiranje sredstev popolnoma ustavilo in da bodo doživeli neuspeh, je ob koncu kampanja zastavljeni cilj presegla za približno 50 odstotkov (končni izkupiček je znašal 37.146 dolarjev). Prejeli so nekaj vabil na sejme, je zapisal Nejc Puš na LinkedInu, obiskali so dva, enega v Monte Carlu in enega v Londonu.
10. mesto: Itero
Blaž Abe in Luka Šepec sta se v želji po obujanju žepnih ur podala na Kickstarter in tam zbirala 22 tisoč dolarjev.
Uro Itero (Itero v latinščini pomeni obuditi, narediti na novo) odlikuje nerjaveče kirurško steklo, minimalističen dizajn pa dopolnjujeta steklo iz safirja in švicarska tehnologija. Novinar in študent fizike sta ob koncu kampanje zbrala 35.856 dolarjev.