MVP mutira. Kaj lahko pričakujemo?
MVP je izredno močno orodje, ki vam bo dal vse nujne odgovore (Vir slike: Bigstockphotos).
Koncept MVP-ja sta pred leti predstavila Steve Blank in Eric Reis. Pravita, da moramo izdelek čim prej postaviti pred testne uporabnike in sistematično meriti njihove odzive. Z njimi si znižamo tveganje za razvoj produkta, ki ga nihče ne bi želel kupiti.
Daje nam tudi sporočilo, naj vanj vložimo čim manj truda, čas in sredstev. Zato se MVP »valja« po papirjih, v obliki skic, ki predstavljajo izdelek ali pa aplikacije. Lahko je tudi v obliki spletne strani, video predstavitve ali pa oglasa.
Bistvo MVP-ja je, da trgu prodate koncept (izdelka).
Če trg nad izdelkom ni navdušen oziroma ga ta ne zanima, ni velike škode, saj smo investirali res malo. Če pa so zainterestirani, dobimo zeleno luč za nadaljevanje investicij. Tako v času, energiji kot tudi sredstvih.
Obstaja na stotine možnosti za MVP, mi bomo tokrat predstavili zgolj štiri. Te je strnila Jennifer Aldrich iz ekipe Invision App.
Vaše podjetje naj tip MVP-ja izbere glede na razpoložljive vire. Od osebja, razpoložljivega časa in finančnih sredstev.
1. Wireframes
Če ste na kratkem s časom in denarjem, svoj izdelek pa predstavljate tehnološki javnosti, potem je ta oblika MVP-ja kot nalašč za vas.
2. Mockups (model v naravni velikosti)
Če delate z občinstvom, ki nima izkušenj z vizualizacijo abstraktnih konceptov, so mockupi bolj varna izbira. Programi, kot je Sketch, vam lahko pomagajo pri oblikovanju čudovitih mockupov.
Mockupi naj bodo kot nekakšni vodiči po vašem izdelku. Za določene ljudi je slika največ vredna.
3. Delujoči prototipi
Včasih moramo izdelek videti, kako se uporablja, kako se premika. Z gumbi, na katere lahko pritiskamo. Svojemu občinstvu morate jasno razložiti, da gre za prototip, ki je še daleč od končnega izdelka. Morda jih bo zmotila kakšna od funkcionalnosti in odvrnila od nakupa.
Delujoči prototipi so odlični za občinstvo, ki potrebuje nekaj pomoči pri vizualizaciji.
4. Mehke različice izdelka
Ta oblika MVP-ja je v zadnjem času najbolj mutirala. Če vaše podjetje že samostojno stoji na obeh nogah in imate dobre človeške vire, izberite to obliko.
MVP bo imel le nekaj ključnih funkcionalnosti, ki bodo služile kot podlaga za predstavitev trgu. Toliko, da ga trg spozna in izrazi željo po nakupu. To obliko MVP-ja boste celostno zaokrožili, če boste dodali še nekaj mockupov.
Avtorica prispevka je pred leti sodelovala z ekipo, ki je imela pred seboj cilj: predstaviti mobilno aplikacijo v obliki mehke različice MVP-ja v zgolj nekaj tednih. Dosegli so neverjeten uspeh.
Bistvo MVP-ja ne glede na spreminjanje ostaja enako: prodati koncept trgu. Kaj torej MVP ni? Nekateri se osredotočajo zgolj na črko M, torej najosnovejši pogled in izpuščajo črko V, torej sprejemljivost. Zato prihaja do zmede, nekateri ljudi MVP povezujejo z slabo izdelanimi predstavitvami izdelkov. Izdelek, ki mu manjkajo glavne funkcionalnosti, niso MVP.
Bistvo MVP-ja je prodati koncept trgu, ne pa jih odvrniti od nakupa. Zato je tudi izbor prave oblike MVP-ja tako pomemben. Če izberete obliko, s katero boste resnično prikazali kakovost vašega koncepta, boste z odliko opravili domačo nalogo.
Naj vas oblikovanje MVP-ja ne obremeni preveč. Če nimate časa in sredstev za oblikovanje, izdelajte prototip izdelka.
Zakaj iti po poti MVP-ja?
MVP-ji so izredno mogočno orodje. Namesto da v razvoj produkta vložite na stotine evrov, vam MVP omogoča precej cenejšo pot. Če MVP ni zadovoljiv za trg, ne boste finančno obubožali. Če vam trg pove odziv z navdušenjem, pa je čas, da prestavite v višjo prestavo – želijo si vašega izdelka! In to čim prej!