MVP mutira. Kaj lahko pričakujemo?

MVP (ang. Minimum viable product), najosnovnejši sprejemljiv produkt, se je v zadnjih letih začel precej spreminjati. Začel je mutirati. Vzrok so podjetniki, ki čedalje bolj izpuščajo črko V oziroma termin sprejemljivost. Zakaj se to dogaja?
MVP mutira. Kaj lahko pričakujemo?

MVP je izredno močno orodje, ki vam bo dal vse nujne odgovore (Vir slike: Bigstockphotos).

Koncept MVP-ja sta pred leti predstavila Steve Blank in Eric Reis. Pravita, da moramo izdelek čim prej postaviti pred testne uporabnike in sistematično meriti njihove odzive. Z njimi si znižamo tveganje za razvoj produkta, ki ga nihče ne bi želel kupiti.

Daje nam tudi sporočilo, naj vanj vložimo čim manj truda, čas in sredstev. Zato se MVP »valja« po papirjih, v obliki skic, ki predstavljajo izdelek ali pa aplikacije. Lahko je tudi v obliki spletne strani, video predstavitve ali pa oglasa.

Bistvo MVP-ja je, da trgu prodate koncept (izdelka).

Če trg nad izdelkom ni navdušen oziroma ga ta ne zanima, ni velike škode, saj smo investirali res malo. Če pa so zainterestirani, dobimo zeleno luč za nadaljevanje investicij. Tako v času, energiji kot tudi sredstvih.

Obstaja na stotine možnosti za MVP, mi bomo tokrat predstavili zgolj štiri. Te je strnila Jennifer Aldrich iz ekipe Invision App.

Vaše podjetje naj tip MVP-ja izbere glede na razpoložljive vire. Od osebja, razpoložljivega časa in finančnih sredstev.

1. Wireframes

Če ste na kratkem s časom in denarjem, svoj izdelek pa predstavljate tehnološki javnosti, potem je ta oblika MVP-ja kot nalašč za vas.

2. Mockups (model v naravni velikosti)

Če delate z občinstvom, ki nima izkušenj z vizualizacijo abstraktnih konceptov, so mockupi bolj varna izbira. Programi, kot je Sketch, vam lahko pomagajo pri oblikovanju čudovitih mockupov.

Mockupi naj bodo kot nekakšni vodiči po vašem izdelku. Za določene ljudi je slika največ vredna.

3. Delujoči prototipi

Včasih moramo izdelek videti, kako se uporablja, kako se premika. Z gumbi, na katere lahko pritiskamo. Svojemu občinstvu morate jasno razložiti, da gre za prototip, ki je še daleč od končnega izdelka. Morda jih bo zmotila kakšna od funkcionalnosti in odvrnila od nakupa.

Delujoči prototipi so odlični za občinstvo, ki potrebuje nekaj pomoči pri vizualizaciji.

4. Mehke različice izdelka

Ta oblika MVP-ja je v zadnjem času najbolj mutirala. Če vaše podjetje že samostojno stoji na obeh nogah in imate dobre človeške vire, izberite to obliko.

MVP bo imel le nekaj ključnih funkcionalnosti, ki bodo služile kot podlaga za predstavitev trgu. Toliko, da ga trg spozna in izrazi željo po nakupu. To obliko MVP-ja boste celostno zaokrožili, če boste dodali še nekaj mockupov.

Avtorica prispevka je pred leti sodelovala z ekipo, ki je imela pred seboj cilj: predstaviti mobilno aplikacijo v obliki mehke različice MVP-ja v zgolj nekaj tednih. Dosegli so neverjeten uspeh.

Bistvo MVP-ja ne glede na spreminjanje ostaja enako: prodati koncept trgu. Kaj torej MVP ni? Nekateri se osredotočajo zgolj na črko M, torej najosnovejši pogled in izpuščajo črko V, torej sprejemljivost. Zato prihaja do zmede, nekateri ljudi MVP povezujejo z slabo izdelanimi predstavitvami izdelkov. Izdelek, ki mu manjkajo glavne funkcionalnosti, niso MVP.

Bistvo MVP-ja je prodati koncept trgu, ne pa jih odvrniti od nakupa. Zato je tudi izbor prave oblike MVP-ja tako pomemben. Če izberete obliko, s katero boste resnično prikazali kakovost vašega koncepta, boste z odliko opravili domačo nalogo.

Naj vas oblikovanje MVP-ja ne obremeni preveč. Če nimate časa in sredstev za oblikovanje, izdelajte prototip izdelka.

Zakaj iti po poti MVP-ja?

MVP-ji so izredno mogočno orodje. Namesto da v razvoj produkta vložite na stotine evrov, vam MVP omogoča precej cenejšo pot. Če MVP ni zadovoljiv za trg, ne boste finančno obubožali. Če vam trg pove odziv z navdušenjem, pa je čas, da prestavite v višjo prestavo – želijo si vašega izdelka! In to čim prej!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Koncept minimalno sprejemljivega produkta (ang. Minimum Viable Product), znan tudi po kraticah MSP (ang. MVP), se je v svetu tehnoloških startupov pričel uveljavljati kmalu po tem, ko sta ga v ospredje postavila Steve Blank in Eric Ries. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Intenzivno medijsko poročanje o vsakem strmoglavljenem letalu ljudem vzbuja strah pred letenjem. Po drugi strani se ne bojijo vožnje z avtomobilom, čeprav statistike pravijo, da je slednja glede na prevožene kilometre veliko nevarnejša, kot vožnja z letalom. Toda kaj ima to s krajo ideje? Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Za vas smo izpostavili 10 zelo pogostih napak, ki se pripetijo podjetnikom pri ustanavljanju in vodenju podjetja. Članek predstavlja vodilo podjetnikom pri vstopu v svet podjetništva. Ne pozabite - na napakah se učimo! Preberite več >>

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva katerega metodologije so uporabne za vse vrste podjetij: od profitno naravnanih, do socialnih in invalidskih podjetij. Preberite več >>

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje? Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje