
Po novem bomo na Facebooku videli več objav svojih prijateljev in družinskih članov. (Vir slike: Pixabay)
Velikan na področju družabnih omrežij tako sledi svojemu cilju, da njegove storitve ne bi bile samo informativne, temveč tudi zabavne. Pri tem predstavniki podjetja pravijo tudi, da bodo več pozornosti posvetili avtentičnim objavam, ki so med uporabniki najbolj priljubljene.
Facebook je od zagona družabnega omrežja svoje algoritme spremenil že večkrat, njegovi uporabniki pa so spremembe sprejemali z mešanimi občutki. Zato se v podjetju stalno ukvarjajo s prilagajanjem Vira novic (angl. News Feed), ki je del omrežja, na katerem uporabniki preživimo največ časa in prek katerega sledimo objavam svojih prijateljev in družinskih članov, skupinam, v katere smo včlanjeni, dogodkom in stranem, ki smo jih všečkali.
Seveda se Facebookovi uporabniki razlikujemo med seboj glede na to, katere objave želimo videti, zato mora Facebook pri spreminjanju svojih algoritmov upoštevati ogromno število kriterijev. Facebook si je že v preteklosti prizadeval uporabnikom prikazati več objav (fotografij, videov, posodobitev stanja, povezav) prijateljev in družinskih članov, vendar nekatere po besedah Larsa Backstroma, vodje inženirskega oddelka, še vedno skrbi, da zamujajo pomembne objave svojih prijateljev.
Po besedah Adama Mosserija, podpredsednika Facebooka, je prioriteta podjetja, da uporabnike družabnega omrežja povezuje z ljudmi, kraji in stvarmi, s katerimi želijo biti povezani – predvsem s prijatelji. Mosseri je razložil tudi, da se bo algoritem spreminjal glede na vedenje posameznega uporabnika. Če boste tako všečkali fotografijo, ki jo je objavil vaš družinski član, ali komentirali objavo svojega prijatelja, bo Facebook objave teh oseb prikazal na vrhu vašega Vira novic.
Drugi del zadnje prilagoditve algoritmov pa se osredotoča na avtentičnost objav. Facebook bo tako po novem lahko ločeval med resničnimi objavami ter nezaželenimi objavami in zavajajočimi vsebinami. Predstavniki podjetja priznavajo, da splošne definicije v tem primeru ne morejo podati, saj se razumevanje informativnosti in zanimivosti razlikuje od uporabnika do uporabnika, zato se bo tudi na tem področju algoritem sproti prilagajal vsakemu posamezniku posebej. Facebook tako zavrača očitke, da cenzorira določene vire.
Mosseri je zapisal, da cilj podjetja ni določati, o katerih vsebinah se bodo ljudje pogovarjali, temveč povezovati ljudi in ideje. Po njegovih besedah Facebook vključuje različne perspektive in stališča; na podlagi različnih kriterijev pa posameznike poveže z zgodbami in viri, ki se jim zdijo najbolj pomembni in zanimivi.
Po Backstromovih besedah bodo administratorji nekaterih strani morda opazili zmanjšan doseg svojih objav, vendar bo vpliv sprememb algoritmov na doseg in razširjenost strani odvisen od njihovih sledilcev.
Predstavniki Facebooka priznavajo, da njihovo delo še zdaleč ni končano, zato lahko pričakujemo nadaljnje spremembe in prilagoditve algoritmov.
Vir: VentureBeat