Na kaj morate biti pozorni pri vodenju spletne trgovine na Hrvaškem

Kaj vse je dobro vedeti o hrvaških spletnih kupcih, ko širite spletno prodajo v našo južno sosedo? (Vir slike: YouTube)

Na kaj morate biti pozorni pri vodenju spletne trgovine na Hrvaškem

Mnoge ekipe, ki vstopijo na trg s spletno prodajo, si zadajo cilj: slovenski trg vzamejo za testni trg, v mislih pa imajo tudi širitev v tujino. Najprej na hrvaški trg, ki ga smatramo za podobnega, tudi zaradi zgodovine. Pri spletni prodaji pa pri teh dveh trgih najdemo tudi precej razlik.
Na kaj morate biti pozorni pri vodenju spletne trgovine na Hrvaškem

Kaj vse je dobro vedeti o hrvaških spletnih kupcih, ko širite spletno prodajo v našo južno sosedo? (Vir slike: YouTube)

Če vodite spletno trgovino, v mislih pa imate tudi širitev na hrvaški trg, berite dalje. Vse tisto, kar ste se naučili na slovenskem trgu, ki ste ga imeli za testni trg, lahko na hrvaškem (v večji meri) pozabite. Slovenski spletni trg je sicer bolj razvit od hrvaškega (rezultati raziskave Evropske komisije Digital Scoreboard kažejo, da je v zadnjem letu na spletu vsaj en izdelek kupilo 47 odstotkov slovenskih uporabnikov interneta, na Hrvaškem pa 37 odstotkov), a je slednji v določenih pogledih precej bolj napreden od slovenskega.

Slovenci kupujejo v domačih spletnih trgovinah, kje pa Hrvati?

Slovenci smo namreč precej naklonjeni nakupovanju v domačih spletnih trgovinah, kar štirje od desetih spletnih kupcev nakupujejo izključno znotraj države, odstotek tistih, ki opravijo nakupe v tujini, sicer narašča. Lani je število takšnih spletnih kupcev naraslo za šest odstotnih točk, na 43 odstotkov. Po podatkih Shopper´s Mind, največjega raziskovalnega projekta spletnih nakupnih navad v regiji, ki nastaja v partnerski izvedbi podjetja Ceneje d.o.o. in raziskovalne agencije Valicon, so bili lani med Slovenci najbolj priljubljeni tuji trgovci AliExpress, Amazon, eBay in Sportsdirect.

Povsem drugače pa je pri naših južnih sosedih. »Hrvati bolj zaupajo tujim trgovcem, saj izključno doma nakupuje le petina tamkajšnjih spletnih kupcev. Precej večji delež kot v Sloveniji je tistih, ki v tujini opravijo devet od desetih nakupov. Teh je 20 odstotkov, kar je dvakrat več kot v Sloveniji,« pojasnjuje Gea Verderber iz podjetja Ceneje d.o.o.

Pri Shopper´s Mind ocenjujejo, da bo za domače trgovine ključno, da »prepoznajo in izkoristijo lokalne konkurenčne prednosti, zagotovijo privlačno ponudbo za segment mladih, ki so bolj naklonjeni nakupovanju izven nacionalnih meja ter se osredotočijo na širino ponudbo, komunikacijo s strankami ter odlično uporabniško izkušnjo«.

Pomembna razlika se ustvarja tudi pri načinih plačevanja, ki igra pomembno vlogo pri nakupnem procesu. Mnogi kupci namreč zapustijo košarico zaradi pomanjkanja želenega načina plačila. Pri nas se večina spletnih nakupov še vedno konča z gotovinskim plačilom po povzetju (več o tem smo pisali v članku Zakaj vsak drugi slovenski spletni kupec plača po povzetju?), Hrvati pa so bolj naklonjeni elektronskim oblikam plačil, ki so uveljavljene v bolj razvitih evropskih spletnih ekonomijah.

»Glede na to, da je PayPal najbolj razširjena metoda plačevanja med hrvaškimi spletnimi potrošniki, je vsekakor ključni nasvet za trgovce, ki skušajo prodreti na hrvaški spletni trg, da omogočijo ustrezne načine plačila, s posebnim fokusom na kreditne kartice in PayPal,« je za Mladi podjetnik povedal Igor Martinović, vodja prodaje na hčerinskem portalu Jeftinije.hr (na sliki. Vir slike: osebni arhiv).

Tistim, ki prodajajo artikle višje vrednosti in gospodinjske aparate, pa svetuje tudi, da strankam omogočijo brezplačno telefonsko prodajo. »Dejstvo je, da je kot tuj trgovec težko doseči zaupanje med hrvaškimi potrošniki. Tu je v prvi vrsti pomembno, da imate skrbno izdelano hrvaško različico spletne trgovine s kakovostnimi opisi in dobro podporo strankam v njihovem jeziku

Spletni kupec opravlja vse dražje nakupe

Hrvaški in slovenski spletni kupec sta si podobna pri okvirnem znesku spletnega nakupa. Na Hrvaškem v 35 odstotkih primerov znaša več kot 350 hrvaških kun oziroma 50 evrov, v Sloveniji pa je košarica vredna 50 evrov ali več v štirih od desetih spletnih kupcev. Dobršen del populacije na spletu tako opravlja vse dražje nakupe, potrošniki iz obeh držav pa so »zelo razumno naravnani«.

Pred nakupom se na spletu informira skoraj devet od desetih hrvaških spletnih kupcev, podobno je tudi v Sloveniji. »Pri tem se poslužujejo različnih kanalov, med katerimi so podobno kot pri nas še vedno prevladujoči spletni iskalniki, kot je Google, v zadnjem času pa na pomembnosti hitro pridobivajo platforme za primerjalno nakupovanje,« uporaba teh je v Sloveniji in na Hrvaškem podobna – uporablja jo tretjina spletnih kupcev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Več >

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Več >

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Več >

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Več >

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Več >

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Več >

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Več >

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Več >

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Več >

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki