
Zmagovalci izbora Spletni trgovec leta 2018 (Vir: Ceneje)
Spletni trgovec leta je največje tekmovanje spletnih trgovcev v Sloveniji, ki ga organizirata Shopper’s Mind Slovenija in podjetje Ceneje. Včeraj ob 17h je potekal zaključni dogodek, podelitev nagrad, s čimer so bili razglašeni najboljši spletni trgovci.
Med januarjem in oktobrom letos se je na izbor prijavilo 150 spletnih trgovin, ki jih je ocenjevalo 25.262 kupcev. Nagrade so bile podeljene tudi znotraj posameznih kategorij, s katerimi se spletne trgovine ukvarjajo. Največ trgovin se je prijavilo v kategoriji dom in vrt, ki je skupaj s kategorijo moda najhitreje rastoča kategorija trgovin v Sloveniji.
Zmagovalca izbora
Izbrana je bila najboljša spletna trgovina med velikimi in manjšimi trgovci. Tako je prvo mesto med velikimi trgovci (Web Champion Award) osvojila spletna trgovina gizzmo.si, spletna trgovina hajdi.si pa je zmagala v kategoriji manjših trgovcev (Web Challenger Award).
Mirnes Jusufović, gizzmo.si (Category Award, Telco & Mobile in Web Champion Award) je o zmagi povedal:
»Zmago pripisujemo našemu nenehnemu in pravočasnemu vlaganju v kakovostne izdelke in lastne blagovne znamke. Podrobno poznavanje niše nam pomaga strankam pravilno svetovati ob nakupu, poleg tega pa je ključna brezkompromisna poprodajna storitev. Od konkurentov nas loči predvsem naša garancija zadovoljstva, ki je ne uporabljamo le kot instrument za pospeševanje prodaje na strani, ampak jo zelo resno udejanjamo tudi v praksi. Vsaki morebitni slabi nakupni izkušnji se posvetimo individualno in naredimo vse, da jo preobrazimo v dobro.«
Hajdi Korošec Jazbinšek iz hajdi.si (Category Award, Kids & Family in Web Challenger Award) o uspehu trgovcev pravi:
»Če želiš v današnji sodobni ekonomiji uspešno poslovati, je prodaja preko spleta ključnega pomena. Vsekakor je iluzorno pričakovati, da je sama spletna stran vse. Za zagotovljen uspeh je pomembno poznati vse dejavnike, ki vplivajo na uspešno spletno prodajo. Želja in nuja po nenehnem izobraževanju sta med glavnimi dejavniki, ki zagotavljata uspeh. Pomembno je, da si radoveden in na preži za novostmi. Osnovno vodilo za uspeh pa je po mojem mnenju, da vedno obujemo čevlje stranke, ko hodimo po tem čudovitem E-commerce Jurassic Parku.«

Nagrade so bile podeljene tudi po posameznih kategorijah dejavnosti spletnih trgovin (Vir: Ceneje)
Druge podeljene nagrade
Podeljene so bile tudi posebne nagrade za najboljše spletne trgovine po mnenju kupcev in sicer 1. mesto za natis-shop.com, 2. mesto za polna-kahlica.si in 3. mesto za pikolin.si.
V vsaki od ocenjevanih kategorij, s katerimi se spletne trgovine ukvarjajo, je bil določen zmagovalec:
Avtomobilizem: silux.si
Knjige in pisarniški material: printink.si
Glasba in elektronika: conrad.si
Erotični pripomočki: sveterotike.si
Moda: alpinashop.si
Hrana in pijača: malinca.si
Pohištvo: salonpohistva.si
Skupinski nakupi in storitve: 1nadan.si
Zdravje in lepota: spleticna.si
Dom in vrt: emundia.si
Informacijska tehnologija: anni.si
Otroci in družina: hajdi.si
Hišni ljubljenčki: mrpet.si
Specializirane trgovine: kmetijskaoprema.si
Šport: grosbasket.com
Telefonija: gizzmo.si
Spletni trgovski center: bigbang.si
Prvo mesto po izboru komisije je dosegla spletna trgovina printink.si.
Podeljenih je bilo še 23 drugih nagrad za odličnost trgovine.
»Spletne trgovine in spletna prodaja so svetovno gledano hitro rastoča panoga iz enega samega razloga: Sodobnemu kupcu, vajenemu uporabe sodobnih tehnologij, ponuja boljši, bolj prijazen način nakupovanja. Daje mu dostop do vseh informacij in s tem večjo kontrolo nad samim nakupnim procesom, ki si jo sodobni kupec želi. Na drugi strani pa daje splet trgovcem več orodij in možnosti za eksperimentiranje, kar nam omogoča, da hitreje kot kadarkoli prej prepoznamo, kaj si kupci zares želijo in kaj potrebujejo. To pa vodi v nadaljnji razvoj trgovine in vedno večje zadovoljstvo kupcev,« Jernej Kete iz Emundie, nagrajenci v kategoriji Dom in vrt (Category Award, Home & Garden).
Matej Kopmajer iz printink.si (Committee Award) o razvoju spletne prodaje pravi:
»E-commerce v Sloveniji je v nenehnem razvoju in dobro je, da je na trgu zdrava konkurenca, ki nas žene, da smo še boljši, se nenehno razvijamo. Tudi zaradi dogodkov, kot je Shopper’s Mind Ecommerce Day, ki nas motivira, da še z večjo vnemo stremimo k svojim ciljem, nenehno prilagajamo in izboljšujemo svoje storitve in spletni nastop.«

Spletni trgovec leta – izbor za najboljše spletne trgovine (Vir: Ceneje)
Kako je potekalo ocenjevanje spletnih trgovcev?
Spletne trgovine, ki zberejo vsaj 50 ocen kupcev in se uvrstijo v finale, so bile ocenjene na sledeč način:
- 300 točk je bilo možno zbrati z oceno tehnične skladnosti spletne trgovine, ki se preverja glede na evropske smernice varnega spletnega nakupovanja;
- 400 točk je bilo možno zbrati z oceno zadovoljstva uporabnikov, ki je sestavljena iz zadovoljstva kupcev in uporabniške izkušnje;
- 300 točk je bilo možno zbrati z oceno 20-članske mednarodne strokovne komisije, ki je točke podelila z vidika najboljših ecommerce smernic in praks.
Zbrati je bilo možno največ 1000 točk (300 + 400 + 300), spletni trgovci z najvišjim številom točk pa so osvojili nagrade za najboljše na spletu.
Kakovost spletnih trgovin letos še boljša
»Letošnji tekmovalci so presegli pričakovanja. V sedmih letih organizacije tekmovanja Spletni trgovec leta se je kakovost prijavljenih spletnih trgovin neizmerno izboljšala. Veseli nas, da tekmovalci upoštevajo napotke strokovne komisije in podatke iz poročila, ki ga prejmejo po zaključeni oceni ter nenehno stremijo k izboljšavam,« je povedala predsednica mednarodne strokovne komisije izbora Spletni trgovec leta, dr. Jelena Rašula, vodja B2B marketinga v podjetju Ceneje.
Trendi na področju spletnih trgovin
Po podatkih Statističnega urada RS je v zadnjih 12 mesecih prek spleta nakupovalo že več kot 50 % oseb v starosti med 16 in 74 let. Število kupcev, ki opravijo več kot 10 spletnih nakupov na leto, se je od leta 2015 do leta 2017 povišalo kar za 60 %.
Petina podjetij z vsaj 10 zaposlenimi je v lanskem letu del svojega prihodka ustvarila s prodajo izdelkov ali storitev prek spleta. Število podjetij z vsaj 10 zaposlenimi, ki vršijo spletno prodajo, se je v zadnjih 10 letih povečalo za 164 %.
Kot pojasnjuje Luka Gabrovšek iz podjetja Mastercard, predavatelj na letošnji konferenci Ecommerce Day 2018, je: »danes že samoumevno, da se lahko s kartico odpraviš kamorkoli po svetu in tam varno, udobno in brezskrbno nakupuješ. Ne potrebuješ gotovine, saj je kartica praktično povsod splošno sprejeto plačilno sredstvo. A ne smemo pozabiti, da smo potrebovali 50 let, da smo prišli do te točke.« Gabrovšek dodaja tudi, da »več kot polovica Slovencev plačilne kartice uporablja vsaj trikrat tedensko, 61 odstotkov jih pa s kartico opravi vsaj polovico nakupov. Petina jih redno nakupuje prek spleta, kjer večinoma plačujejo s kartico, kažejo zadnji podatki podjetja Mastercard.«