»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom.
VIAR team

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Na lanski konferenci PODIM je nagrado in naziv slovenski start-up leta prejelo podjetje VIAR, ki je najbolj znano po platformi Viar360, ki je namenjena ustvarjanju in distribuciji vsebin za navidezno resničnost, narejenih na podlagi 360-stopinjskih slik in videov. Vtise ekipe smo takrat zbrali v prispevku >>

V lanskem letu se je podjetje VIAR vključilo tudi v program Kolektor Ventures, ki inovatorjem omogoča razvoj inovativne ideje do prodora na trg, in prav v okviru programa razvilo nov produkt: platformo za digitalno vizualizacijo REWO.

S soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom, ki se zadnje čase veliko mudi v Berlinu, kjer išče nove investitorje, smo se pogovarjali o nazivu slovenski start-up leta, sodelovanju s Kolektorjem in nadaljnjem razvoju podjetja.

Kaj vam je prinesel naziv slovenski start-up leta? Kako ste izkoristili nagrade, nova poznanstva, prepoznavnost?

Nagrada je bila priznanje za dosedanje delo ekipe in dobra motivacija za naprej. Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in predvsem kredibilnost znotraj slovenskega prostora. Ko delaš s korporacijskimi partnerji, moraš imeti določeno kredibilnost, da ti zaupajo. In tu ta naziv zagotovo pomaga in odpre marsikatera vrata, ki bi drugače ostala zaprta.

Kako je prišlo do sodelovanja s podjetjem Kolektor in kako poteka? Kakšno podporo vam ponuja podjetje?

Do sodelovanja je prišlo po precej standardni poti. Mi smo bili takrat v procesu zbiranja investicijske runde. Poiskali smo nekoga, ki je imel direktni stik s Kolektor Ventures, da nas je povezal, in potem so stvari kar nekako stekle same od sebe. Zanimivo je bilo tudi, da sva bila nekaj tednov pred tem z Valterjem Lebanom (član uprave Kolektorja, op. a.) na isti okrogli mizi na temo digitalizacije v Sloveniji. Presenečen sem bil, kako moderno in praktično so razmišljali, zato smo se tudi želeli dobiti z njimi. Tudi po odločitvi o sodelovanju smo se s Kolektorjem precej dobro ujeli. Od njih smo se veliko naučili o problemih, s katerimi se sooča industrijsko okolje. Hkrati nam pomagajo pri razumevanju trga in nastopu na njem. Skratka, pri tej investiciji ni šlo samo za denar, ampak je bil to t. i. smart money, saj je Kolektor prinesel še veliko več kot marsikdo drug.

Jernej Mirt

Jernej Mirt, soustanovitelj in direktor podjetja VIAR.

Kako se razvija podjetje? Za kakšne projekte potrebujete nadaljnje investicije?

Moram reči, da imamo trenutno zelo dober tempo, tako da se stvari premikajo precej hitro. Hitro je sicer relativen pojem, saj je B2B svet precej počasnejši od B2C. Poleg Viar360 smo na trg poslali nov produkt REWO, ki je nastal ravno iz sodelovanja s Kolektorjem. REWO je platforma, ki omogoča industrijskim podjetjem enostaven prenos znanja s starejše generacije na novo generacijo zaposlenih. Tukaj smo se sicer najprej osredotočili na slovenski trg, kjer že delamo z nekaterimi vodilnimi proizvajalci, a hkrati že dobivamo ponudbe za sodelovanje v tujini. Prav zato, da bomo lahko sodelovanje s tujino razvili na dovolj visoki ravni, se pripravljamo na novo investicijsko rundo.

Nedavno smo z Jernejem govorili o platformi REWO: Prenos znanja med generacijami s platformo REWO >>

Kako poteka iskanje investicij v Berlinu? Kakšno je tamkajšnje poslovno, podjetniško okolje?

Berlin ima odlično startup okolje. Veliko se vlaga v startupe s strani državnih podpornih institucij, prav tako pa je tu koncentracija intelektualnega in zasebnega finančnega kapitala. Univerze so zelo gospodarsko naravnane, tako da je veliko t. i. spin-off podjetij iz raziskovalnih voda. Berlin ima prav tako zelo liberalno družbo, kar privlači kreativen kader. Zanimivo je tudi, da skoraj vsi govorijo angleško.

Mogoče je slaba lastnost tega okolja to, da tako hitro raste, da je težko najti prosto stanovanje, saj se za najem posameznega stanovanja vsakič poteguje tudi do 40 različnih najemnikov. Je pa skoraj nemogoče premerjati slovensko startup okolje z nemškim, saj so dimenzije čisto drugačne. Vse je večje, vsega je več, a je tudi več konkurence.

S čim se trenutno ukvarjate v podjetju? Ali se osredotočate na obstoječe produkte (ViarBox, Viar360) ali razvijate tudi nove produkte?

V tem trenutku se v podjetju še naprej osredotočamo na Viar360 in na prej omenjeni nov produkt REWO. ViarBox je sedaj že zrela zadeva, tako da bomo počasi pričeli iskati kupca za ta produkt.

REWO ima ogromno potenciala. Proizvodna podjetja se bodo soočala z vedno večjim pomanjkanjem kvalificiranega kadra. Na trgu je enostavno premalo kvalificiranih ljudi, da bi lahko zadostili obstoječo rast. Hkrati se upokojuje t. i. baby boom generacija, ki bo s sabo odnesla ogromno znanja. Podjetja morajo najti način, kako prenesti znanje izkušenih zaposlenih na nove zaposlene na najenostavnejši način. Ravno to področje odlično rešuje REWO.

Kakšni so kratko- in dolgoročni načrti in cilji podjetja?

V svetu startupov je dolgoročno načrtovanje 12 mesecev. V tem času nameravamo precej posodobiti Viar360 in seveda REWO, ki je že tako ali tako v zelo aktivnem razvoju. Hkrati želimo z REWO vstopiti na avstrijski trg in pridobiti referenčne stranke tudi na drugih trgih po Evropi. Bo pa takšna rast pomenila tudi, da moramo povečati ekipo, tako da razmišljamo, da bi odprli nove prostore v Ljubljani ali v Mariboru.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje