KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom.
VIAR team

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Na lanski konferenci PODIM je nagrado in naziv slovenski start-up leta prejelo podjetje VIAR, ki je najbolj znano po platformi Viar360, ki je namenjena ustvarjanju in distribuciji vsebin za navidezno resničnost, narejenih na podlagi 360-stopinjskih slik in videov. Vtise ekipe smo takrat zbrali v prispevku >>

V lanskem letu se je podjetje VIAR vključilo tudi v program Kolektor Ventures, ki inovatorjem omogoča razvoj inovativne ideje do prodora na trg, in prav v okviru programa razvilo nov produkt: platformo za digitalno vizualizacijo REWO.

S soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom, ki se zadnje čase veliko mudi v Berlinu, kjer išče nove investitorje, smo se pogovarjali o nazivu slovenski start-up leta, sodelovanju s Kolektorjem in nadaljnjem razvoju podjetja.

Kaj vam je prinesel naziv slovenski start-up leta? Kako ste izkoristili nagrade, nova poznanstva, prepoznavnost?

Nagrada je bila priznanje za dosedanje delo ekipe in dobra motivacija za naprej. Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in predvsem kredibilnost znotraj slovenskega prostora. Ko delaš s korporacijskimi partnerji, moraš imeti določeno kredibilnost, da ti zaupajo. In tu ta naziv zagotovo pomaga in odpre marsikatera vrata, ki bi drugače ostala zaprta.

Kako je prišlo do sodelovanja s podjetjem Kolektor in kako poteka? Kakšno podporo vam ponuja podjetje?

Do sodelovanja je prišlo po precej standardni poti. Mi smo bili takrat v procesu zbiranja investicijske runde. Poiskali smo nekoga, ki je imel direktni stik s Kolektor Ventures, da nas je povezal, in potem so stvari kar nekako stekle same od sebe. Zanimivo je bilo tudi, da sva bila nekaj tednov pred tem z Valterjem Lebanom (član uprave Kolektorja, op. a.) na isti okrogli mizi na temo digitalizacije v Sloveniji. Presenečen sem bil, kako moderno in praktično so razmišljali, zato smo se tudi želeli dobiti z njimi. Tudi po odločitvi o sodelovanju smo se s Kolektorjem precej dobro ujeli. Od njih smo se veliko naučili o problemih, s katerimi se sooča industrijsko okolje. Hkrati nam pomagajo pri razumevanju trga in nastopu na njem. Skratka, pri tej investiciji ni šlo samo za denar, ampak je bil to t. i. smart money, saj je Kolektor prinesel še veliko več kot marsikdo drug.

Jernej Mirt

Jernej Mirt, soustanovitelj in direktor podjetja VIAR.

Kako se razvija podjetje? Za kakšne projekte potrebujete nadaljnje investicije?

Moram reči, da imamo trenutno zelo dober tempo, tako da se stvari premikajo precej hitro. Hitro je sicer relativen pojem, saj je B2B svet precej počasnejši od B2C. Poleg Viar360 smo na trg poslali nov produkt REWO, ki je nastal ravno iz sodelovanja s Kolektorjem. REWO je platforma, ki omogoča industrijskim podjetjem enostaven prenos znanja s starejše generacije na novo generacijo zaposlenih. Tukaj smo se sicer najprej osredotočili na slovenski trg, kjer že delamo z nekaterimi vodilnimi proizvajalci, a hkrati že dobivamo ponudbe za sodelovanje v tujini. Prav zato, da bomo lahko sodelovanje s tujino razvili na dovolj visoki ravni, se pripravljamo na novo investicijsko rundo.

Nedavno smo z Jernejem govorili o platformi REWO: Prenos znanja med generacijami s platformo REWO >>

Kako poteka iskanje investicij v Berlinu? Kakšno je tamkajšnje poslovno, podjetniško okolje?

Berlin ima odlično startup okolje. Veliko se vlaga v startupe s strani državnih podpornih institucij, prav tako pa je tu koncentracija intelektualnega in zasebnega finančnega kapitala. Univerze so zelo gospodarsko naravnane, tako da je veliko t. i. spin-off podjetij iz raziskovalnih voda. Berlin ima prav tako zelo liberalno družbo, kar privlači kreativen kader. Zanimivo je tudi, da skoraj vsi govorijo angleško.

Mogoče je slaba lastnost tega okolja to, da tako hitro raste, da je težko najti prosto stanovanje, saj se za najem posameznega stanovanja vsakič poteguje tudi do 40 različnih najemnikov. Je pa skoraj nemogoče premerjati slovensko startup okolje z nemškim, saj so dimenzije čisto drugačne. Vse je večje, vsega je več, a je tudi več konkurence.

S čim se trenutno ukvarjate v podjetju? Ali se osredotočate na obstoječe produkte (ViarBox, Viar360) ali razvijate tudi nove produkte?

V tem trenutku se v podjetju še naprej osredotočamo na Viar360 in na prej omenjeni nov produkt REWO. ViarBox je sedaj že zrela zadeva, tako da bomo počasi pričeli iskati kupca za ta produkt.

REWO ima ogromno potenciala. Proizvodna podjetja se bodo soočala z vedno večjim pomanjkanjem kvalificiranega kadra. Na trgu je enostavno premalo kvalificiranih ljudi, da bi lahko zadostili obstoječo rast. Hkrati se upokojuje t. i. baby boom generacija, ki bo s sabo odnesla ogromno znanja. Podjetja morajo najti način, kako prenesti znanje izkušenih zaposlenih na nove zaposlene na najenostavnejši način. Ravno to področje odlično rešuje REWO.

Kakšni so kratko- in dolgoročni načrti in cilji podjetja?

V svetu startupov je dolgoročno načrtovanje 12 mesecev. V tem času nameravamo precej posodobiti Viar360 in seveda REWO, ki je že tako ali tako v zelo aktivnem razvoju. Hkrati želimo z REWO vstopiti na avstrijski trg in pridobiti referenčne stranke tudi na drugih trgih po Evropi. Bo pa takšna rast pomenila tudi, da moramo povečati ekipo, tako da razmišljamo, da bi odprli nove prostore v Ljubljani ali v Mariboru.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Podjetje Della Spina si prizadeva, da bi bila dioptrijska očala lepega izgleda cenovno dostopna širšemu krogu ljudi. Kupec ima pri tem možnost, da izbrana očala preizkuša en teden, preden se odloči za nakup. Preberite več >>

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Od 24. decembra dalje lahko kupujete v prvi trgovini brez embalaže v Sloveniji. V njej je možno kupiti vse, kar gospodinjstvo potrebuje. Trgovina je locirana v Ljubljani blizu Kina Šiške. Z ustanoviteljema Manco Behrič in Primožem Ciglerjem smo se pogovarjali o tem, kako sta idejo pripeljala do realizacije. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje