VIAR team

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom.
VIAR team

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Na lanski konferenci PODIM je nagrado in naziv slovenski start-up leta prejelo podjetje VIAR, ki je najbolj znano po platformi Viar360, ki je namenjena ustvarjanju in distribuciji vsebin za navidezno resničnost, narejenih na podlagi 360-stopinjskih slik in videov. Vtise ekipe smo takrat zbrali v prispevku >>

V lanskem letu se je podjetje VIAR vključilo tudi v program Kolektor Ventures, ki inovatorjem omogoča razvoj inovativne ideje do prodora na trg, in prav v okviru programa razvilo nov produkt: platformo za digitalno vizualizacijo REWO.

S soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom, ki se zadnje čase veliko mudi v Berlinu, kjer išče nove investitorje, smo se pogovarjali o nazivu slovenski start-up leta, sodelovanju s Kolektorjem in nadaljnjem razvoju podjetja.

Kaj vam je prinesel naziv slovenski start-up leta? Kako ste izkoristili nagrade, nova poznanstva, prepoznavnost?

Nagrada je bila priznanje za dosedanje delo ekipe in dobra motivacija za naprej. Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in predvsem kredibilnost znotraj slovenskega prostora. Ko delaš s korporacijskimi partnerji, moraš imeti določeno kredibilnost, da ti zaupajo. In tu ta naziv zagotovo pomaga in odpre marsikatera vrata, ki bi drugače ostala zaprta.

Kako je prišlo do sodelovanja s podjetjem Kolektor in kako poteka? Kakšno podporo vam ponuja podjetje?

Do sodelovanja je prišlo po precej standardni poti. Mi smo bili takrat v procesu zbiranja investicijske runde. Poiskali smo nekoga, ki je imel direktni stik s Kolektor Ventures, da nas je povezal, in potem so stvari kar nekako stekle same od sebe. Zanimivo je bilo tudi, da sva bila nekaj tednov pred tem z Valterjem Lebanom (član uprave Kolektorja, op. a.) na isti okrogli mizi na temo digitalizacije v Sloveniji. Presenečen sem bil, kako moderno in praktično so razmišljali, zato smo se tudi želeli dobiti z njimi. Tudi po odločitvi o sodelovanju smo se s Kolektorjem precej dobro ujeli. Od njih smo se veliko naučili o problemih, s katerimi se sooča industrijsko okolje. Hkrati nam pomagajo pri razumevanju trga in nastopu na njem. Skratka, pri tej investiciji ni šlo samo za denar, ampak je bil to t. i. smart money, saj je Kolektor prinesel še veliko več kot marsikdo drug.

Jernej Mirt

Jernej Mirt, soustanovitelj in direktor podjetja VIAR.

Kako se razvija podjetje? Za kakšne projekte potrebujete nadaljnje investicije?

Moram reči, da imamo trenutno zelo dober tempo, tako da se stvari premikajo precej hitro. Hitro je sicer relativen pojem, saj je B2B svet precej počasnejši od B2C. Poleg Viar360 smo na trg poslali nov produkt REWO, ki je nastal ravno iz sodelovanja s Kolektorjem. REWO je platforma, ki omogoča industrijskim podjetjem enostaven prenos znanja s starejše generacije na novo generacijo zaposlenih. Tukaj smo se sicer najprej osredotočili na slovenski trg, kjer že delamo z nekaterimi vodilnimi proizvajalci, a hkrati že dobivamo ponudbe za sodelovanje v tujini. Prav zato, da bomo lahko sodelovanje s tujino razvili na dovolj visoki ravni, se pripravljamo na novo investicijsko rundo.

Nedavno smo z Jernejem govorili o platformi REWO: Prenos znanja med generacijami s platformo REWO >>

Kako poteka iskanje investicij v Berlinu? Kakšno je tamkajšnje poslovno, podjetniško okolje?

Berlin ima odlično startup okolje. Veliko se vlaga v startupe s strani državnih podpornih institucij, prav tako pa je tu koncentracija intelektualnega in zasebnega finančnega kapitala. Univerze so zelo gospodarsko naravnane, tako da je veliko t. i. spin-off podjetij iz raziskovalnih voda. Berlin ima prav tako zelo liberalno družbo, kar privlači kreativen kader. Zanimivo je tudi, da skoraj vsi govorijo angleško.

Mogoče je slaba lastnost tega okolja to, da tako hitro raste, da je težko najti prosto stanovanje, saj se za najem posameznega stanovanja vsakič poteguje tudi do 40 različnih najemnikov. Je pa skoraj nemogoče premerjati slovensko startup okolje z nemškim, saj so dimenzije čisto drugačne. Vse je večje, vsega je več, a je tudi več konkurence.

S čim se trenutno ukvarjate v podjetju? Ali se osredotočate na obstoječe produkte (ViarBox, Viar360) ali razvijate tudi nove produkte?

V tem trenutku se v podjetju še naprej osredotočamo na Viar360 in na prej omenjeni nov produkt REWO. ViarBox je sedaj že zrela zadeva, tako da bomo počasi pričeli iskati kupca za ta produkt.

REWO ima ogromno potenciala. Proizvodna podjetja se bodo soočala z vedno večjim pomanjkanjem kvalificiranega kadra. Na trgu je enostavno premalo kvalificiranih ljudi, da bi lahko zadostili obstoječo rast. Hkrati se upokojuje t. i. baby boom generacija, ki bo s sabo odnesla ogromno znanja. Podjetja morajo najti način, kako prenesti znanje izkušenih zaposlenih na nove zaposlene na najenostavnejši način. Ravno to področje odlično rešuje REWO.

Kakšni so kratko- in dolgoročni načrti in cilji podjetja?

V svetu startupov je dolgoročno načrtovanje 12 mesecev. V tem času nameravamo precej posodobiti Viar360 in seveda REWO, ki je že tako ali tako v zelo aktivnem razvoju. Hkrati želimo z REWO vstopiti na avstrijski trg in pridobiti referenčne stranke tudi na drugih trgih po Evropi. Bo pa takšna rast pomenila tudi, da moramo povečati ekipo, tako da razmišljamo, da bi odprli nove prostore v Ljubljani ali v Mariboru.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki