
»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«
Na lanski konferenci PODIM je nagrado in naziv slovenski start-up leta prejelo podjetje VIAR, ki je najbolj znano po platformi Viar360, ki je namenjena ustvarjanju in distribuciji vsebin za navidezno resničnost, narejenih na podlagi 360-stopinjskih slik in videov. Vtise ekipe smo takrat zbrali v prispevku >>
V lanskem letu se je podjetje VIAR vključilo tudi v program Kolektor Ventures, ki inovatorjem omogoča razvoj inovativne ideje do prodora na trg, in prav v okviru programa razvilo nov produkt: platformo za digitalno vizualizacijo REWO.
S soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom, ki se zadnje čase veliko mudi v Berlinu, kjer išče nove investitorje, smo se pogovarjali o nazivu slovenski start-up leta, sodelovanju s Kolektorjem in nadaljnjem razvoju podjetja.
Kaj vam je prinesel naziv slovenski start-up leta? Kako ste izkoristili nagrade, nova poznanstva, prepoznavnost?
Nagrada je bila priznanje za dosedanje delo ekipe in dobra motivacija za naprej. Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in predvsem kredibilnost znotraj slovenskega prostora. Ko delaš s korporacijskimi partnerji, moraš imeti določeno kredibilnost, da ti zaupajo. In tu ta naziv zagotovo pomaga in odpre marsikatera vrata, ki bi drugače ostala zaprta.
Kako je prišlo do sodelovanja s podjetjem Kolektor in kako poteka? Kakšno podporo vam ponuja podjetje?
Do sodelovanja je prišlo po precej standardni poti. Mi smo bili takrat v procesu zbiranja investicijske runde. Poiskali smo nekoga, ki je imel direktni stik s Kolektor Ventures, da nas je povezal, in potem so stvari kar nekako stekle same od sebe. Zanimivo je bilo tudi, da sva bila nekaj tednov pred tem z Valterjem Lebanom (član uprave Kolektorja, op. a.) na isti okrogli mizi na temo digitalizacije v Sloveniji. Presenečen sem bil, kako moderno in praktično so razmišljali, zato smo se tudi želeli dobiti z njimi. Tudi po odločitvi o sodelovanju smo se s Kolektorjem precej dobro ujeli. Od njih smo se veliko naučili o problemih, s katerimi se sooča industrijsko okolje. Hkrati nam pomagajo pri razumevanju trga in nastopu na njem. Skratka, pri tej investiciji ni šlo samo za denar, ampak je bil to t. i. smart money, saj je Kolektor prinesel še veliko več kot marsikdo drug.

Jernej Mirt, soustanovitelj in direktor podjetja VIAR.
Kako se razvija podjetje? Za kakšne projekte potrebujete nadaljnje investicije?
Moram reči, da imamo trenutno zelo dober tempo, tako da se stvari premikajo precej hitro. Hitro je sicer relativen pojem, saj je B2B svet precej počasnejši od B2C. Poleg Viar360 smo na trg poslali nov produkt REWO, ki je nastal ravno iz sodelovanja s Kolektorjem. REWO je platforma, ki omogoča industrijskim podjetjem enostaven prenos znanja s starejše generacije na novo generacijo zaposlenih. Tukaj smo se sicer najprej osredotočili na slovenski trg, kjer že delamo z nekaterimi vodilnimi proizvajalci, a hkrati že dobivamo ponudbe za sodelovanje v tujini. Prav zato, da bomo lahko sodelovanje s tujino razvili na dovolj visoki ravni, se pripravljamo na novo investicijsko rundo.
Nedavno smo z Jernejem govorili o platformi REWO: Prenos znanja med generacijami s platformo REWO >>
Kako poteka iskanje investicij v Berlinu? Kakšno je tamkajšnje poslovno, podjetniško okolje?
Berlin ima odlično startup okolje. Veliko se vlaga v startupe s strani državnih podpornih institucij, prav tako pa je tu koncentracija intelektualnega in zasebnega finančnega kapitala. Univerze so zelo gospodarsko naravnane, tako da je veliko t. i. spin-off podjetij iz raziskovalnih voda. Berlin ima prav tako zelo liberalno družbo, kar privlači kreativen kader. Zanimivo je tudi, da skoraj vsi govorijo angleško.
Mogoče je slaba lastnost tega okolja to, da tako hitro raste, da je težko najti prosto stanovanje, saj se za najem posameznega stanovanja vsakič poteguje tudi do 40 različnih najemnikov. Je pa skoraj nemogoče premerjati slovensko startup okolje z nemškim, saj so dimenzije čisto drugačne. Vse je večje, vsega je več, a je tudi več konkurence.
S čim se trenutno ukvarjate v podjetju? Ali se osredotočate na obstoječe produkte (ViarBox, Viar360) ali razvijate tudi nove produkte?
V tem trenutku se v podjetju še naprej osredotočamo na Viar360 in na prej omenjeni nov produkt REWO. ViarBox je sedaj že zrela zadeva, tako da bomo počasi pričeli iskati kupca za ta produkt.
REWO ima ogromno potenciala. Proizvodna podjetja se bodo soočala z vedno večjim pomanjkanjem kvalificiranega kadra. Na trgu je enostavno premalo kvalificiranih ljudi, da bi lahko zadostili obstoječo rast. Hkrati se upokojuje t. i. baby boom generacija, ki bo s sabo odnesla ogromno znanja. Podjetja morajo najti način, kako prenesti znanje izkušenih zaposlenih na nove zaposlene na najenostavnejši način. Ravno to področje odlično rešuje REWO.
Kakšni so kratko- in dolgoročni načrti in cilji podjetja?
V svetu startupov je dolgoročno načrtovanje 12 mesecev. V tem času nameravamo precej posodobiti Viar360 in seveda REWO, ki je že tako ali tako v zelo aktivnem razvoju. Hkrati želimo z REWO vstopiti na avstrijski trg in pridobiti referenčne stranke tudi na drugih trgih po Evropi. Bo pa takšna rast pomenila tudi, da moramo povečati ekipo, tako da razmišljamo, da bi odprli nove prostore v Ljubljani ali v Mariboru.