“Ne čakajmo na revolucijo – prevzemimo odgovornost!”

Knjigi V elementu in Začni z zakaj ponujata izredno učinkovit preplet strokovnih znanj in osebnih izkušenj znanih in manj znanih avtorjev in osebnosti. Urednik Matej Horzelenberg je vodil pripravo prevoda svetovnih uspešnic, ki sta vsaka s svojo rdečo nitjo zelo zanimivi tudi za slovenske podjetnike.
Knjigi V elementu in Začni z zakaj ponujata izredno učinkovit pre

“Že dolgo me zanima področje šolstva in osvobajanje človekovih notranjih kreativnih moči. Ravno o tem v enem od svojih predavanj za TED prepričljivo govori Ken Robinson. Hitro sem se navdušil nad njegovim razmišljanjem. Ko sem prebral njegovo knjigo The Element, sem bil prepričan, da potrebujemo slovenski prevod, ki bo tudi Slovence navdušil in opogumil za razvijanje naših potencialov,” je glavni motiv za založniški izziv razkril Matej Horzelenberg.

Svetovna uspešnica tudi v slovenskem jeziku

Po neuspešnih pogovorih z nekaterimi založbami in uredniki je sam prevzel pobudo in se skupaj z ekipo lotil prevoda. Kot pravi, je na takih začetkih potrebnega vsaj nekaj ‘naivnega optimizma’, da se zadeve sploh lotiš. “Tudi izkušnje iz stroke niso dovolj, saj šele sproti gradiš svojo lastno novo pot. Je pa vsekakor lažje s pravimi ljudmi ob sebi!”

matej-horzelenberg-v-elementu

“Ko sem prebral knjigo “V elementu”, sem bil prepričan, da potrebujemo slovenski prevod, ki bo tudi Slovence navdušil in opogumil za razvijanje naših potencialov,” je pojasnil Matej Horzelenberg (foto: Simon Maljevac)

Knjiga V elementu, izdana pri založbi Lectour, ima podnaslov Ko odkriješ svojo strast, se vse spremeni: “Nujno je, da vsak človek odkrije vsaj eno močno področje, ki ga strastno navdušuje. Na tistih področjih smo se namreč zmožni razviti še veliko bolj, kot bi si to sploh lahko predstavljali. Zame so eno takih področij jeziki, drugo na primer glasba. In res presenetljivo je, kako daljnosežne so lahko spremembe že na srednji rok, ko se enkrat ‘najdeš’ in se začneš uresničevati,” meni urednik, lektor, glasbenik, predavatelj in pedagoški entuziast, ki je dokaj ‘varno’ službo v eni izmed večjih slovenskih založb zamenjal s precej bolj dinamično potjo samostojnega podjetnika.

Avtor Ken Robinson v uvodu knjige V elementu:

“Knjiga vsebuje celo paleto zgodb o ustvarjalnih popotovanjih zelo različnih ljudi. Mnoge od njih sem intervjujal izključno za potrebe te knjige. Ti ljudje pripovedujejo o tem, kako so se naučili prepoznati svoje edinstvene talente in kako uspešno je lahko življenje, če se ukvarjaš z nečim, kar ti je resnično všeč. Presenetilo me je, da je bila njihova življenjska pot pogosto nenavadna – polna zapletov, stranpoti in presenečenj. Intervjujanci so velikokrat navedli, da so jim ravno pogovori za to knjigo razkrili doživetja in ideje, o katerih dotlej na ta način še niso razmišljali. O trenutkih spoznanja, o razcvetu talentov, o spodbujanju ali nasprotovanju družine, prijateljev in učiteljev ter o tem, kako jim je vsem preprekam navkljub uspelo nadaljevati začrtano pot.”

Kdo je Ken Robinson?

Sir Ken Robinson (1950) je svetovno priznan strokovnjak na področju vzgoje in izobraževanja, kreativnosti ter medosebnih odnosov. Sodeluje z vladnimi organizacijami v Evropi, Aziji in ZDA, z mednarodnimi agencijami in vodilnimi kulturnimi institucijami. Leta 1998 je vodil državno komisijo za kreativnost, izobraževanje in ekonomijo britanske vlade. Dobri dve desetletji je predaval na Univerzi v Warvicku. Za svoje delo in zavzemanja je prejel več nagrad in viteški naziv.

Robinson na svojih predavanjih in v knjigah prevprašuje obstoječe sisteme vzgoje in izobraževanja. Ti po njegovem zatirajo otrokove naravne talente v imenu doseganja standardiziranih ciljev. Zagovarja pristope, ki negujejo kreativnost ter priznavajo različne vrste inteligence in edinstvenost vsakega človeka.

Skupaj z urednikom in pisateljem Loujem Aronico je v knjigi V elementu zbral številne življenjske izkušnje znanih glasbenikov, slikarjev, kiparjev, igralcev, plesalcev, režiserjev, scenaristov, oblikovalcev, fotografov, arhitektov, politikov, športnikov, podjetnikov, obrtnikov in delavcev z najrazličnejših področij, znanstvenikov, mislecev, učiteljev in vzgojiteljev … ljudi vseh poklicev z najrazličnejšimi zanimanji. Vsem je skupno, da so največjo izpolnjenost življenju dosegli, ko so odkrili svojo strast in razvili to, kar nosijo v sebi.

Coworking kot primer preoblikovanja lastne skupnosti

“V knjigi je govora o stvareh, ki nikakor niso nove. Na primer o mnogih pojavnih oblikah inteligentnosti, o različnih stilih učenja, o pomembnosti zgodnjega odkrivanja svojih talentov in kako pomembno je delati stvari s strastjo. Pod drobnogled vzame zastarele industrijske principe javnih šolskih sistemov in opozarja na škodljivost pretiranih testiranj, ki so vse prevečkrat sama sebi namen.”

GIG coworking lahko služi kot dober primer preoblikovanja lastne skupnosti (foto: Simon Maljevac)

“O vsem tem so govorili že številni avtorji. Med drugim tudi znani strokovnjak za marketing, Seth Godin, pa pedagog Jesper Juul. Tudi Robinson pušča ob strani teorijo zarote in polaga veliko zaupanja v vse ljudi. Hkrati nas spodbuja, da prevzamemo svoj del odgovornosti in ne čakamo na neko vrsto revolucije ‘od zgoraj’, pač pa sami preoblikujemo lastne skupnosti. Dober primer tega je tudi GIG coworking v Grosuplju, kjer imam pisarno skupaj z drugimi samostojnimi podjetniki. Pojavljale so se določene možnosti za pomoč s strani občine, a so se na koncu izjalovile. Tako smo morali sami zavihati rokave ter prevzeti določen riziko, da smo ga lahko ustanovili,” pojasnjuje Matej Horzelenberg.

Večji poudarek na obvladovanju veščin in zdravi logiki

Opozarja, da bi morali v šolah učitelji, starši in otroci stopiti skupaj in ne samo čakati na to, kdaj se bo sistem spremenil do neke idealne mere: “O tem problemu čivkajo že vsi ptički, pa nam ga še vedno ne uspe preseči. Prevelik poudarek je na pomnjenju številnih podatkov in njihovem obdelovanju namesto na obvladovanju veščin in zdrave logike. Na srečo smo v naših osnovnih šolah ohranili vzgojni načrt, ki daje vrednotam tudi ’uradni status’. Na srečo še vedno obstaja veliko dobrih učiteljev in mentorjev, ki še niso obupali in se še naprej trudijo, da otroke in mlade usmerjajo in podpirajo pri razvijanju talentov.”

Matej Horzelenberg-lectour

“Na srečo smo v naših osnovnih šolah ohranili vzgojni načrt, ki daje vrednotam tudi ’uradni status’,” pravi Matej Horzelenberg (foto: Simon Maljevac)

S predavanji in delavnicami, ki temeljijo na knjigi V elementu, skuša Matej Horzelenberg stopiti naproti pedagoškim delavcem, ki se omenjene problematike zavedajo, a se pogosto čutijo nemočni. Za povrh pa nanje pritiskajo tudi starši s svojimi ozkoglednimi zahtevami po boljših ocenah. V knjigi ne gre za preprosta navodila, temveč za primere dobre prakse, ki jih lahko vzamemo za zgled. Če delaš nekaj, kar te navdušuje, ti nikoli ne bo zmanjkalo navdiha in boš lažje premagal vse ovire na življenjski poti.

Citat iz knjige “V elementu”:

Michelangelo je nekoč dejal: “Največja nevarnost za večino od nas ni, da ciljamo previsoko in zgrešimo, temveč da ciljamo prenizko in zadenemo.” Za sleherno prihodnost moramo ciljati visoko in biti trdno prepričani v uspeh. Da pa bi nam to uspelo, moramo vsi – kot posamezniki in kot skupnost – odkriti svoj element.

‘Založništvo 3.0’, Smart Com in Sinekov Začni z zakaj

“Na svetovnem knjižnem trgu je ogromno ponudbe. Slovenija se po količini produkcije zelo težko meri z večjimi narodi. Na nek način smo ‘primorani’ v skrbno izbiranje kakovostnih domačih in tujih knjižnih naslovov in iskanje novih poti. Primer spremenjenega trenda v svetovnem merilu je glasbena industrija. Priča smo singularizaciji iz albumov v ‘single’, ki izstopajo. Pri nas vedno bolj deluje sodelovanje več akterjev za posamezen projekt. Vsebine, s katerimi se poistovetijo, podprejo celo podjetja in gospodarske družbe, ki primarno niso založbe,” pravi Matej Horzelenberg.

Pripravo slovenskega prevoda uspešnice Simona Sineka Začni z zakaj, v kateri je govora o tem, kako nas véliki voditelji navdihujejo k delovanju, je vodil kot urednik za podjetje Smart Com.

zacni-z-zakaj-lectour

Uspešnica Simona Sineka “Začni z zakaj”govori o tem, kako nas véliki voditelji navdihujejo k delovanju (foto: Lectour.si)

Kdo je Simon Sinek?

Simon Sinek (1973) je motivator, optimistični spodbujevalec dobrih praks, teoretik in praktik uspešnega managementa. Obenem gre za enega najbolj gledanih predavateljev na prestižnih TED konferencah in prominentnega gosta konferenc in oddaj. S svojim ‘zlatim krogom’ je osnoval svetovno gibanje ljudi, ki želijo navdihovati vse posameznike in organizacije, da delajo tisto, kar jih navdihuje.

“Začeti z zakaj pomeni poiskati in izpostaviti osebne ter poslovne vrednote, za katere si prizadevamo. Šele jasno določen ZAKAJ nam omogoča široko prepoznavnost; disciplina in doslednost pri tem, KAKO in KAJ delamo, pa nam zagotavljata celosten in dolgoročen obstoj.”

Simon Sinek pomembnost t. i. ‘zlatega kroga’ – uravnoteženega zaporedja vprašalnic ‘zakaj’, ‘kako’ in ‘kaj’ – v knjigi prikaže s primeri iz slabe in dobre prakse večjih in manjših podjetij, organizacij in osebnosti.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

Grosupeljčanki Andreja Uranič in Ana Berišaj imata radi funkcionalne elemente in prečudovite linije, s katerimi navdušujeta svoje stranke in potrošnike. Podjetniško udejstvovanje sta nadgradili z ustanovitvijo GIG coworkinga v Grosupljem. Preberite več >>

Je TAIA prevajalska rešitev za 21. stoletje?

Je TAIA prevajalska rešitev za 21. stoletje?

Konec oktobra je skupina prevajalskih strokovnjakov, uspešnih podjetnikov in blockchain svetovalcev predstavila prevajalsko platformo TAIA. Z uporabo umetne inteligence bo trajanje prevajanja prepolovljeno. Preberite več >>

Flashqua ni zgolj navadna “flaška” za vodo

Flashqua ni zgolj navadna “flaška” za vodo

V bogatem naboru takšnih in drugačnih flašk na tržišču je grafična oblikovalka Kim Urbas prepričana, da je ravno njena Flashqua tista prava. "Njena posebnost je, da je oblikovana popolnoma po želji uporabnika," poudarja mlada podjetnica. Preberite več >>

Slovenski izdelovalci igrač bodo lažje prišli do nasvetov

Slovenski izdelovalci igrač bodo lažje prišli do nasvetov

Izdelovalci igrač se v Sloveniji soočajo s številnimi preglavicami - od komplicirane zakonodaje, do visokih stroškov promocije in težavnega povezovanja s tujimi partnerji. Pri Inštitutu za razvoj igrač se trudijo, da bi z inovativnimi in visokokakovostnimi storitvami pripomogli pri reševanju težav. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Vse za podjetje