Nina Slapšak: »Podjetništvo je tek na dolge proge.«

Pod okriljem blagovne znamke Odori se nahaja širok nabor izdelkov naravne kozmetike in okolju prijaznih čistil. Podjetje je postalo bolj prepoznavno z udeležbo na projektu Štartaj Slovenija 2017, ko se je na Sparovih policah pojavil njihov biološko razgradljiv pralni prašek.
Nina Slapšak, ustanoviteljica podjetja Odori (Vir: osebni arhiv)

Nina Slapšak, ustanoviteljica podjetja Odori (Vir: osebni arhiv)

Z ustanoviteljico podjetja Odori, Nino Slapšak, smo se pogovarjali o tem, kako je prišla na podjetniško idejo, kateri izdelki so trenutno v ponudbi, na kakšen način izbira dobavitelje, katera je bila največja preizkušnja na njeni dosedanji poslovni poti. Zaupala pa nam je tudi recept za uspeh v podjetništvu in povedala več o svoji izkušnji s projektom Štartaj Slovenija.

Združevanje ljubezni do narave in kemije

Nina Slapšak, mag. kemijskega inženirstva, je že od malih nog gojila ljubezen do narave in zelišč, o katerih je veliko znanja prejela od svoje babice. Ko sta se lotili priprave nekaterih izdelkov za domačo lekarno, je odkrila še svojo drugo strast – kemijo. Tako je bila njena študijska smer začrtana.

V podjetništvo na področju izdelave naravne kozmetike se je podala pred osmimi leti, še v času študija. V tistem času je postavila spletno trgovino in se udeleževala raznih sejmov na to tematiko. Kljub temu da je šlo z začetka bolj za hobi, pa je do danes to preraslo v uspešno podjetniško zgodbo.

»Zaradi znanja, pridobljenega med študijem kemije, lažje razumem procese, ki se odvijajo med mešanjem. Vem, katere snovi se lahko združuje, katerih ne; kaj se v posameznih postopkih dogaja, na kaj moramo paziti. Zaradi poznavanja vseh teh zakonitosti smo lahko na trg lansirali tudi nekatere nove produkte.«

Širok nabor izdelkov za nego telesa in doma

Podjetje izdeluje številne izdelke za osebno nego, kot so deodoranti, mila, šamponi za lase, balzami za ustnice, kreme, losjoni za telo itd. Izdelki niso testirani na živalih. Kar 90 % vseh izdelkov je veganskih. Eden pomembnejših izdelkov je njihova krema za sončenje, ki je prva preizkušena naravna sončna krema v Sloveniji. Testirana je bila tudi v laboratoriju.

»Sončna krema je z vidika izdelave eden zahtevnejših izdelkov. Treba je izvesti veliko testov, da se preveri njena kakovost in učinkovitost pri varovanju pred škodljivim sončnim sevanjem. Ključnega pomena je filter, ki ima funkcijo zaščite. Krema mora biti vodoodporna. Vedeti moramo, kaj se z izdelkom dogaja, ko je koža nekaj časa izpostavljena soncu.«

Pralni prašek Odori (Vir: osebni arhiv)

Pralni prašek Odori (Vir: osebni arhiv)

V letu 2017 je podjetje poleg kozmetičnih izdelkov in pralnega praška razvilo še druge izdelke za dom; čistila za strojno in ročno pranje, univerzalno čistilo za različne površine, čistila za tla itd. Vsa čistila so 100 % biorazgradljiva in naravna.

»Naša vizija je, da trgu ponudimo širok nabor izdelkov, ki bodo poskrbeli za celotno družino na popolnoma naraven način.«

Po kakšnem ključu poteka izbira sestavin za izdelke?

»Pomembno je, da so sestavine certificirane, da je znano poreklo; da vemo od kod prihajajo, da vemo, kakšen je njihov življenjski cikel. Veliko surovin pridelamo sami – vsa zelišča, ki jih uporabimo v naši kozmetiki. Če je na razpolago, iščemo čim bolj lokalne. Sicer pa nam je pomembno, da so čim bolj domače v tisti državi, kjer jih kupujemo. Na tak način je kakovost največja. Pomembno je, da rastline uspevajo v domačih razmerah oziroma tam, kjer je proizvodnja najbolj nadzorovana.«

Sodelovanje z dobavitelji

»Glede dobave smo zelo razpršeni. Gledamo na to, da so surovine kvalitetne. Sama gledam tudi na to, da se povezujem z ljudmi, s katerimi je dobra energija, saj potem lažje sodelujemo. Pomembno je, da so zanesljivi glede rokov, sestavin, certifikatov in analiz, ki spremljajo vsako surovino. Dobavitelji so večinoma stalni, tako da jim lahko zaupamo. Na tak način zagotavljamo konstantno kakovost surovin.«

Največja preizkušnja na podjetniški poti

Nina pravi, da je bila največja preizkušnja, s katero se je spopadla na podjetniški poti, prav udeležba na projektu Štartaj Slovenija. Pred udeležbo so bili njihovi izdelki pakirani v manjših embalažah. Zaradi pralnega praška in potrebe po literskem polnjenju pa je bilo treba postaviti velik obrat.

»V zelo kratkem času smo morali narediti velik premik. Hitro smo se razvili, zrastli. Hkrati je bilo treba umiriti prodajo, da ni bilo neobvladljivih navalov. To je bila res težka preizkušnja, saj sem bila pred tem še neizkušena na teh področjih. Morali smo se ukvarjati s promocijami in s prodajo, ki je postala precej drugačna zaradi prehoda s spletne trgovine na police nakupovalnih centrov.«

Ninin recept za uspeh v podjetništvu

Nina meni, da ni univerzalnega recepta za uspeh v podjetništvu. Vse je odvisno od tega, v kateri panogi deluješ. Prepričana je, da so za delovanje v njeni panogi ključnega pomena kvaliteta, univerzalnost in to, da so tvoji izdelki nekaj posebnega. Na trgu je v današnjih časih res ogromno ponudbe tovrstnih izdelkov in treba je najti načine, da izstopaš.

Pralni prašek, izdelek, s katerim se je Nina predstavila na projektu Štartaj Slovenija (Vir: osebni arhiv)

Pralni prašek, izdelek, s katerim se je Nina predstavila na projektu Štartaj Slovenija (Vir: osebni arhiv)

»Predvsem je pomembno, da si zelo vztrajen. Podjetništvo je tek na dolge proge in za tistega, ki tega ne more sprejeti, je nesmiselno, da se poda v to. Kdor želi graditi dolgoročno pot na tem področju, mora vedeti, da je v ozadju veliko energije, truda. Veliko je treba vlagati v marketing.«

Odori in marketing

Podjetje Odori še vedno sodeluje s Sparom. V njihovih trgovinah izvajajo promocije, že pol leta imajo tudi svojo stojnico v Cityparku. Poslujejo tudi prek spletne trgovine. Sicer pa se marketinga lotevajo tudi s pisanjem bloga, s čimer ljudi izobražujejo o izdelkih v ponudbi in o samem načinu življenja z naravno kozmetiko in s čistili. Vse bolj pomemben je tudi spletni marketing.

Kakšne so specifike delovanja na področju izdelave naravne kozmetike?

»Veliko je analiz, poročil in testiranj. Pot, preden izdelek pride na trg, je zelo dolga. Srečujemo se s težavo nezaupanja v izdelke, ker je na trgu poplava tovrstnih produktov. Dostikrat se ne ve, kateri izdelek je res naraven, kvaliteten in znanega porekla. Težko je doseči verodostojnost v očeh kupca.«

Izkušnja s Štartaj Slovenija

Nina pravi, da je projekt Štartaj Slovenija odlična priložnost za nekoga, ki je na začetku podjetniške poti. Mladim podjetnikom da spodbudo, nauči te, da biti podjetnik ni lahko. Prednost se pokaže predvsem na področju prepoznavnosti. Urnik je zelo natrpan. Ekipa udeležence v zelo kratkem času pelje po poti, ki naj bi jo ti prehodili. Tako je dosežen velik napredek v relativno kratkem času.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Slovenska mikropivovarna Pelicon, ki deluje v Ajdovščini, je leta 2017 osvojila naziv Mladi podjetnik leta. Njena soustanovitelja sta Anita Lozar in Matej Pelicon. Zanimalo nas je, kako podjetje posluje v zdajšnjem stanju ter kakšne so novosti in načrti za v prihodnje. Preberite več >>

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Slovenija se v svetovnem merilu uvršča na 6. mesto glede na število iger pobega na površinsko enoto. Slovenci tako z odprtimi rokami sprejemamo tovrstni koncept igre. Pripravili smo intervju z vodilnim ponudnikom v »escape room« industriji. Preberite več >>

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik je pred leti pustila redno službo in se podala na samostojno pot. Prevzela je ekološko kmetijo, ki je bila prej namenjena le vzreji živali, in na njej vzpostavila turizem. Po 5 letih je odprla še svojo slaščičarno. Tako se je podala novim izzivom naproti in si dokazala, da zmore marsikaj. Preberite več >>

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo povprašali nekatere slovenske podjetnike, kaj bi moral po njihovem mnenju vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo. Katere lastnosti odlikujejo uspešnega podjetnika in kakšna mora biti poslovna ideja, da ima potencial za uspeh? Preberite več >>

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Za to, da je kulinarični projekt Odprta kuhna, ki ga danes pozna že skoraj vsak, prerasel v zgodbo o uspehu, sta zaslužena Alma in Lior Kochavy. Že pred sedmimi leti, ko se je vse skupaj šele dobro začelo, sta imela jasno vizijo: ustvariti največji kulinarični dogodek v državi. Preberite več >>

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Hopalai je startup, ki je marca letos na trg lansiral aplikacijo Kobi. Ta je namenjena otrokom, ki se srečujejo z disleksijo in drugimi bralnimi težavami. Aplikacijo uporablja že skoraj petina vseh slovenskih osnovnih šol. V kratkem nameravajo produkt predstaviti tudi špansko govorečemu trgu. Preberite več >>

Oznake: