Nina Slapšak: »Podjetništvo je tek na dolge proge.«

Pod okriljem blagovne znamke Odori se nahaja širok nabor izdelkov naravne kozmetike in okolju prijaznih čistil. Podjetje je postalo bolj prepoznavno z udeležbo na projektu Štartaj Slovenija 2017, ko se je na Sparovih policah pojavil njihov biološko razgradljiv pralni prašek.
Nina Slapšak, ustanoviteljica podjetja Odori (Vir: osebni arhiv)

Nina Slapšak, ustanoviteljica podjetja Odori (Vir: osebni arhiv)

Z ustanoviteljico podjetja Odori, Nino Slapšak, smo se pogovarjali o tem, kako je prišla na podjetniško idejo, kateri izdelki so trenutno v ponudbi, na kakšen način izbira dobavitelje, katera je bila največja preizkušnja na njeni dosedanji poslovni poti. Zaupala pa nam je tudi recept za uspeh v podjetništvu in povedala več o svoji izkušnji s projektom Štartaj Slovenija.

Združevanje ljubezni do narave in kemije

Nina Slapšak, mag. kemijskega inženirstva, je že od malih nog gojila ljubezen do narave in zelišč, o katerih je veliko znanja prejela od svoje babice. Ko sta se lotili priprave nekaterih izdelkov za domačo lekarno, je odkrila še svojo drugo strast – kemijo. Tako je bila njena študijska smer začrtana.

V podjetništvo na področju izdelave naravne kozmetike se je podala pred osmimi leti, še v času študija. V tistem času je postavila spletno trgovino in se udeleževala raznih sejmov na to tematiko. Kljub temu da je šlo z začetka bolj za hobi, pa je do danes to preraslo v uspešno podjetniško zgodbo.

»Zaradi znanja, pridobljenega med študijem kemije, lažje razumem procese, ki se odvijajo med mešanjem. Vem, katere snovi se lahko združuje, katerih ne; kaj se v posameznih postopkih dogaja, na kaj moramo paziti. Zaradi poznavanja vseh teh zakonitosti smo lahko na trg lansirali tudi nekatere nove produkte.«

Širok nabor izdelkov za nego telesa in doma

Podjetje izdeluje številne izdelke za osebno nego, kot so deodoranti, mila, šamponi za lase, balzami za ustnice, kreme, losjoni za telo itd. Izdelki niso testirani na živalih. Kar 90 % vseh izdelkov je veganskih. Eden pomembnejših izdelkov je njihova krema za sončenje, ki je prva preizkušena naravna sončna krema v Sloveniji. Testirana je bila tudi v laboratoriju.

»Sončna krema je z vidika izdelave eden zahtevnejših izdelkov. Treba je izvesti veliko testov, da se preveri njena kakovost in učinkovitost pri varovanju pred škodljivim sončnim sevanjem. Ključnega pomena je filter, ki ima funkcijo zaščite. Krema mora biti vodoodporna. Vedeti moramo, kaj se z izdelkom dogaja, ko je koža nekaj časa izpostavljena soncu.«

Pralni prašek Odori (Vir: osebni arhiv)

Pralni prašek Odori (Vir: osebni arhiv)

V letu 2017 je podjetje poleg kozmetičnih izdelkov in pralnega praška razvilo še druge izdelke za dom; čistila za strojno in ročno pranje, univerzalno čistilo za različne površine, čistila za tla itd. Vsa čistila so 100 % biorazgradljiva in naravna.

»Naša vizija je, da trgu ponudimo širok nabor izdelkov, ki bodo poskrbeli za celotno družino na popolnoma naraven način.«

Po kakšnem ključu poteka izbira sestavin za izdelke?

»Pomembno je, da so sestavine certificirane, da je znano poreklo; da vemo od kod prihajajo, da vemo, kakšen je njihov življenjski cikel. Veliko surovin pridelamo sami – vsa zelišča, ki jih uporabimo v naši kozmetiki. Če je na razpolago, iščemo čim bolj lokalne. Sicer pa nam je pomembno, da so čim bolj domače v tisti državi, kjer jih kupujemo. Na tak način je kakovost največja. Pomembno je, da rastline uspevajo v domačih razmerah oziroma tam, kjer je proizvodnja najbolj nadzorovana.«

Sodelovanje z dobavitelji

»Glede dobave smo zelo razpršeni. Gledamo na to, da so surovine kvalitetne. Sama gledam tudi na to, da se povezujem z ljudmi, s katerimi je dobra energija, saj potem lažje sodelujemo. Pomembno je, da so zanesljivi glede rokov, sestavin, certifikatov in analiz, ki spremljajo vsako surovino. Dobavitelji so večinoma stalni, tako da jim lahko zaupamo. Na tak način zagotavljamo konstantno kakovost surovin.«

Največja preizkušnja na podjetniški poti

Nina pravi, da je bila največja preizkušnja, s katero se je spopadla na podjetniški poti, prav udeležba na projektu Štartaj Slovenija. Pred udeležbo so bili njihovi izdelki pakirani v manjših embalažah. Zaradi pralnega praška in potrebe po literskem polnjenju pa je bilo treba postaviti velik obrat.

»V zelo kratkem času smo morali narediti velik premik. Hitro smo se razvili, zrastli. Hkrati je bilo treba umiriti prodajo, da ni bilo neobvladljivih navalov. To je bila res težka preizkušnja, saj sem bila pred tem še neizkušena na teh področjih. Morali smo se ukvarjati s promocijami in s prodajo, ki je postala precej drugačna zaradi prehoda s spletne trgovine na police nakupovalnih centrov.«

Ninin recept za uspeh v podjetništvu

Nina meni, da ni univerzalnega recepta za uspeh v podjetništvu. Vse je odvisno od tega, v kateri panogi deluješ. Prepričana je, da so za delovanje v njeni panogi ključnega pomena kvaliteta, univerzalnost in to, da so tvoji izdelki nekaj posebnega. Na trgu je v današnjih časih res ogromno ponudbe tovrstnih izdelkov in treba je najti načine, da izstopaš.

Pralni prašek, izdelek, s katerim se je Nina predstavila na projektu Štartaj Slovenija (Vir: osebni arhiv)

Pralni prašek, izdelek, s katerim se je Nina predstavila na projektu Štartaj Slovenija (Vir: osebni arhiv)

»Predvsem je pomembno, da si zelo vztrajen. Podjetništvo je tek na dolge proge in za tistega, ki tega ne more sprejeti, je nesmiselno, da se poda v to. Kdor želi graditi dolgoročno pot na tem področju, mora vedeti, da je v ozadju veliko energije, truda. Veliko je treba vlagati v marketing.«

Odori in marketing

Podjetje Odori še vedno sodeluje s Sparom. V njihovih trgovinah izvajajo promocije, že pol leta imajo tudi svojo stojnico v Cityparku. Poslujejo tudi prek spletne trgovine. Sicer pa se marketinga lotevajo tudi s pisanjem bloga, s čimer ljudi izobražujejo o izdelkih v ponudbi in o samem načinu življenja z naravno kozmetiko in s čistili. Vse bolj pomemben je tudi spletni marketing.

Kakšne so specifike delovanja na področju izdelave naravne kozmetike?

»Veliko je analiz, poročil in testiranj. Pot, preden izdelek pride na trg, je zelo dolga. Srečujemo se s težavo nezaupanja v izdelke, ker je na trgu poplava tovrstnih produktov. Dostikrat se ne ve, kateri izdelek je res naraven, kvaliteten in znanega porekla. Težko je doseči verodostojnost v očeh kupca.«

Izkušnja s Štartaj Slovenija

Nina pravi, da je projekt Štartaj Slovenija odlična priložnost za nekoga, ki je na začetku podjetniške poti. Mladim podjetnikom da spodbudo, nauči te, da biti podjetnik ni lahko. Prednost se pokaže predvsem na področju prepoznavnosti. Urnik je zelo natrpan. Ekipa udeležence v zelo kratkem času pelje po poti, ki naj bi jo ti prehodili. Tako je dosežen velik napredek v relativno kratkem času.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Iz prve roke: Izkušnje s Štartaj Slovenija

Iz prve roke: Izkušnje s Štartaj Slovenija

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo vprašali nekatere udeležence preteklih sezon Štartaj Slovenija, kaj jim je prinesla ta izkušnja. Projekt Štartaj Slovenija sicer poteka že 3 leta. Še neuveljavljenim podjetnikom ponuja možnost, da na Sparovih policah predstavijo svoje izdelke. Preberite več >>

Uroš Kavčič: »Biti sam svoj šef – to je najlepše!«

Uroš Kavčič: »Biti sam svoj šef – to je najlepše!«

Na Sparovih policah so se v sklopu prejšnje sezone projekta Štartaj Slovenija znašli tudi izdelki Marmela. Gre za produkt, ki je kombinacija marmelade in mlečnega namaza. Za izdelki stojita Valentina in Uroš Kavčič. Uroš nam je zaupal, kako so potekali podjetniški začetki in kako izgleda poslovanje v zdajšnji obliki. Preberite več >>

Iz prve roke: Franšizing kot način rasti podjetja

Iz prve roke: Franšizing kot način rasti podjetja

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo o franšizingu govorili s predstavnicama podjetja Optiprint, ki se takega načina širitve poslovanja poslužuje že od leta 2012. Zanimalo nas je, katere so prednosti in slabosti tovrstnega modela in na kakšen način sodelujejo s franšizojemalci. Preberite več >>

Tina in Mark: »Najbolj zgrešeno je, če si edini, ki si zaljubljen v svoj izdelek.«

Tina in Mark: »Najbolj zgrešeno je, če si edini, ki si zaljubljen v svoj izdelek.«

V prejšnji sezoni Štartaj Slovenija sta se širši javnosti med drugim predstavila tudi Tina Berlec in Mark Kališnik z žitnim obrokom Mul'c. Ko sta svojim otrokom želela ponuditi zdrav in okusen zajtrk, sta ugotovila, da na trgu ni takega, kot sta si ga želela. Preberite več >>

Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen je podjetje, ki si prizadeva za reševanje čedalje bolj perečega okoljskega problema – kopičenje plastične embalaže v okolju. Ukvarja se z izdelavo bioplastike, ki predstavlja alternativo klasični plastiki. Njena prednost je v tem, da je narejena iz naravi prijaznih snovi, ki se v okolju hitro razgradijo. Preberite več >>

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Brigita Oblak je samostojna podjetnica, ki se ukvarja z izdelavo naravne kozmetike s pridihom gozda Forrest of life. Na podjetniško pot se je podala pred le nekaj meseci in tako svoj hobi pretvorila v poslovno idejo. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

14.06.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP