V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

Digitalna agencija Numo podjetjem pomaga pri oblikovanju blagovne znamke, njeni predstavitvi v javnosti, gradnji komunikacijskih strategij in nudi znanja na področju zakonitosti spletnega pojavljanja.
digitalna agencija Numo (Vir: numo.si)

digitalna agencija Numo (Vir: numo.si)

Mlada podjetja imajo na poti do uspeha veliko skrbi in nalog. Teh se morajo lotiti potrpežljivo in premišljeno. Preučiti morajo zakonodajo na nekem področju, urediti potrebne formalnosti ter pridobiti potrebna sredstva. Poleg tega se podjetniki na začetku svoje poti posvečajo določitvi cen produktov, pridobivanju prvih strank in še mnogim ključnim korakom, ki jim bodo zagotovili prepoznavno mesto na trgu. V navalu vseh obveznosti zato pogosto zmanjka časa za ukvarjanje s podobo in načinom komunikacije z javnostmi.

Skrbno dodelana blagovna znamka, načrt pojavljanja le–te ter premišljena vizualna podoba v digitalnem svetu pa so v današnjem času pogosto odločilnega pomena. Osvojitev tega področja pa seveda zahteva poglobitev vanj, pridobivanje potrebnih znanj in čas. Slednji je pogosto razlog za to, da digitalna podoba podjetja in načrt komuniciranja z javnostmi ostajata na stranskem tiru.

Oblikovanje blagovne znamke, predstavitev le–te v javnosti, gradnja komunikacijske strategije in preučevanje zakonitosti spletnega pojavljanja so za mlade podjetnike pogosto koraki, ki se jih lotijo (pre)pozno. Z namenom, da bi se mladim podjetjem pri tem pomagalo, so nastale agencije, ki se celovito lotevajo tega področja. Ena takšnih je digitalna agencija Numo, ki podjetjem nudi nasvete in digitalne rešitve.

Kako se je vse skupaj začelo?

Digitalno agencijo Numo so zasnovali lastniki Veronika Dežman, Denis Lončar in Katja Lipičnik. Začetke direktorica Veronika Dežman opisuje kot aktivne, delovne in z veliko odrekanja. »Na začetku je bil Numo le podaljšek drugih oglaševalskih agencij, predvsem za digitalne rešitve, kar je tudi naš “core business” (osnovna dejavnost). Prišli smo do ugotovitve, da je treba poslovno strategijo spremeniti in sebe postaviti v ospredje. Osredotočili smo se na končne naročnike brez vmesnega posrednika. V zelo kratkem času smo prišli do velikih blagovnih znamk na slovenskem tržišču, ki pa funkcionirajo tudi na globalnem trgu.«

Ključ je v uspešnem komuniciranju z javnostjo

Njihovi naročniki so majhna in velika podjetja iz lokalnega in globalnega okolja. Kot pravi Veronika Dežman, so določena pravila pri vseh podjetjih enaka. »Ključnega pomena so vizija, zgodba blagovne znamke in predvsem zavedanje lastne identitete. Ugotovili smo, da se pri velikih in malih podjetjih pojavljajo določene sinergije. Treba je znati komunicirati z javnostjo. Velika podjetja imajo veliko razpoložljivih sredstev, majhna malo. Ne glede na to, je treba znati uspešno komunicirati. Sredstva tu niso tako pomembna. Včasih so celo sekundarna. Če imaš inovativno in kreativno idejo ter poznaš svojo ciljno publiko, lahko zelo usmerjeno in uspešno komuniciraš s svojo ciljno skupino.«

Na podlagi izkušenj je agencija Numo spoznala tako močne kot tudi šibke strani naročnikov. »Blagovna znamka je osebna izkaznica podjetja, ki se v današnjem času iz tiska prestavlja na digitalne medije. To zavedanje se mora zaznati na celotni poti pojavljanja blagovne znamke; na spletni strani, Facebooku, Instagramu, Twitterju in ostalih digitalnih komunikacijskih kanalih. Zavedati se moramo, da se dandanes tehnologija zelo hitro razvija. Iz dneva v dan so na voljo nove možnosti. To zahteva poglobljenost in strokovni pristop.« pojasni Veronika Dežman.

Google Analytics kot uporabno orodje za analizo spletne strani

Postavitev spletne strani ni dovolj. Ključnega pomena je poznavanje obiskovalcev spletne strani in najbolj gledanih vsebin, za kar pa je potrebna analiza. Digitalna agencija Numo naročnikom svetuje uporabo orodja Google Analytics. Gre za brezplačno Googlovo orodje, s pomočjo katerega lahko uporabniki spoznajo delovanje svoje spletne strani. Na tak način pridejo tudi do zanimivih in natančnih statističnih podatkov o njihovih obiskovalcih. Prednost orodja Google Analytics pa naj bi bila tudi njegova enostavna uporaba.

Med orodji, ki omogočajo spoznavanje navad in interesov uporabnikov, je tudi HotJar. Ta omogoča video spremljanje uporabnika na strani. Tovrstna orodja so v veliko pomoč pri optimizaciji uporabniške izkušnje ter postavitvi arhitekture spletne strani. V kolikor jih znamo interpretirati, spremljati in voditi analize, so zelo priročna. Pomagajo nam pri oblikovanju vsebine strani, pri prodajni strategiji in določanju profila uporabnika.

 

ključnega pomena je komunikacija z javnostjo (Vir: numo.si)

Ključnega pomena je dobra komunikacija z javnostjo (Vir: numo.si)

WEB up platforma

Agencija Numo se ukvarja tudi s tem, kako spletno stran zasnovati in kako že obstoječo nadgraditi. »V Sloveniji imamo veliko dobrih pa tudi slabih spletnih strani. Slabe spletne strani se ne ukvarjajo z odzivom, ne skrbijo za uporabniško izkušnjo, design pa je tudi pogosto vprašljiv. Spletna stran je dandanes prvi stik uporabnika s podjetjem in zato ustvarja prvi vtis. Klasičnih vizitk skorajda ni več. Spletna stran prevzema njeno vlogo. Dobro postavljena spletna stran je zelo pomembna. Uporabnika mora čim prej pripeljati do ključnih informacij. Lansko leto smo se ukvarjali z oblikovalskimi trendi, trendi uporabniške izkušnje in vključevanjem novih tehnologij. Zdaj so v ospredju animacije, velika tipografija in ilustracije. Te stranem dajejo pridih modernosti in uporabnosti. “Responsive”, torej prilagojenost strani na različne dimenzije zaslonov, pa je postala že osnova, ki je sama po sebi umevna.«

Na podlagi raziskav spletnih strani in potreb podjetij ter start up-ov so zasnovali novo platformo WebUp, katere prednost sta širina in prilagodljivost. Nova Numova platforma skozi tri različne pakete ponuja postavitev spletnih strani z možnostjo prilagajanja modulov. Te se da prilagoditi glede na želje naročnikov.

Spletna stran zasnovana glede na vizijo podjetja in ciljno skupino

»Ta platforma v osnovi ponuja izbrane module, ki predstavljajo skupek najbolj potrebnih osnov. Nadgrajujejo se glede na paket. Najprej se je treba pozanimati, kakšni sta vizija in ciljna skupina podjetja ter kakšen je njihov namen. Na podlagi teh informacij skupaj oblikujemo arhitekturo spletne strani. Design spletne strani prilagodimo celotni grafični podobi naročnika. Pomagamo jim lahko tudi pri pisanju vsebine in poskrbimo za optimizacijo. Poleg tega ponujamo tudi možnost nadgradenj.« novo platformo predstavi Veronika Dežman.

Spletna stran je postavljena glede na želje naročnikov in potrebe njihovih strank. Tudi možnosti, ki jih nudi urejevalnik spletnih strani, niso prepuščene naključju. Ta je postavljen tako, da ima uporabnik menije vedno na vidnem mestu. Gumbi, ki jih naročnik za osnovno urejanje ne bo potreboval, pa so v izogib nepotrebnim zapletom njegovim očem skriti.

Varnost je na prvem mestu

Tako za naročnika kot za obiskovalce spletnih strani sta pomembni premišljena zasnova in enostavna uporaba. Kaj pa varnost? Kot pojasni direktorica Numa, je ta pri postavitvi spletne strani ključnega pomena.

»Spletne strani postavljamo na Drupal platformi, ki je odprtokodni sistem za upravljanje vsebin (CMS – Content  Managment System). Drupal je eden varnejših sistemov. Na tem sistemu so postavljene spletne strani Bele hiše, Unesca itd.

Dandanes je vdorov v spletne strani vedno več. Ljudem se pogosto to ne zdi tako problematično, saj si mislijo, da jih ne bodo našli. Vendar pred virusi ni varen nihče. Tudi če na sami strani ni toliko pomembnih informacij, se lahko virus preko strani prenese na ostale računalnike v podjetju. Preko njih pa se lahko dostopa do zelo pomembnih podatkov.  Drupal platforma je sicer za programerje bolj zahtevna, je pa zato varna. Poskrbimo za to, da je uporabnikova izkušnja urejanja, dopolnjevanja in odstranjevanja vsebin s spletne strani čim lažja. To je mogoče z individualnim izobraževanjem uporabe urejevalnika vsebine in podkrepljeno s pisnimi navodili.«

Pomen premišljenega pojavljanja blagovne znamke

Skozi izkušnje pri delu s podjetji so pri digitalni agenciji Numo prepoznali še eno pogosto pomanjkljivost. Gre za odsotnost priročnika uporabe blagovne znamke, kjer sta definirani blagovna znamka in pojavljanje le–te. 

»Zavedamo se, da so podjetja pri ukvarjanju s svojo dejavnostjo zelo okupirana. Zato jim je ubadanje s tem, kako optimizirati spletno stran in kakšna vsebina mora biti na spletni strani, odveč. Pogosto za to nimajo časa. Najprej se morajo namreč ukvarjati z razvojem in trgom ter s pridobivanjem ključnih strank. Ostalo jim je sekundarnega pomena.«  pove Veronika Dežman in dodaja: »Naročnikom poskušamo vcepiti dejstvo, da je upoštevanje pravil pomembno. Treba je upoštevati postavljene zakonitosti, saj blagovna znamka tako deluje bolj celostno.«

Atraktivnost in zanimiva uporabniška izkušnja

postavitev spletne strani (Vir: numo.si)

Postavitev spletne strani (Vir: numo.si)

Poleg osnovnih spletnih strani in svetovanj pa digitalna agencija Numo naročnikom priskrbi tudi produktne animacije ter 2D ali 3D igrice. Produktne animacije so v porastu, saj se obiskovalci spletnih strani neradi posvečajo dolgim besedilom.

Animacija jim nudi hitro in atraktivno predstavitev produkta. Za zelo uporabne se produktne animacije izkažejo predvsem v primeru tehnoloških start upov in podjetij, katerih produkti in postopki so pogosto zapleteni. Njihovi opisi so dolgočasni in zato bralcem neprivlačni. Za dodatno popestritev pa poskrbijo 2D in 3D igrice.

»Večinoma gre za igre, katerih glavna nota je družbena odgovornost. Proces izdelave je zelo kompleksen, saj mora biti vse zelo premišljeno postavljeno. Tu se vključuje pedagoški in psihološki vidik. S pomočjo kreativne zgodbe in izbire tehnologij pridemo do odličnega končnega izdelka.« pove Veronika Dežman.

Organizacija dogodkov in vpeljava digitalnih rešitev

Agencija Numo se ukvarja tudi z organizacijo dogodkov. Prireja tako manjše promocije, tiskovne konference in izobraževanja, kot tudi korporativne dogodke in obletnice. Veronika Dežman pojasni: »Naročnik nam da iztočnice, mi podamo idejni koncept in nato celotno realizacijo. Pri dogodkih želimo vpeljati tudi digitalne rešitve, na primer wall mapping, VR (“virtual reality” – virtualna resničnost) predstavitve, AI (Artificial Intelligence) itd.

Tehnologija nam daje različne možnosti komunikacije in vizualnih učinkov. Ena od teh je “green screen”, ki omogoča prestavljanje v drugo realnost. Na tak način dogodek dobi dodano vrednost. Živimo v tehnološko naprednem času. Zakaj ne bi tega izkoristili za dogodke? Zakaj ne bi naredili več?« Agencija dogodke razume kot enega pomembnih načinov predstavitve podjetja in priložnost, da podjetje poda želeno sporočilo tudi s pomočjo digitalne tehnologije.

Rojstvo start up-a GOTOKY

Znotraj agencije Numo je nastal tudi samostojni start up Gotoky. Gre za idejo lastnikov digitalne agencije Numo, Denisa Lončarja in Katje Lipičnik. Gotoky je “hardware”, ki ga preko bluetootha povežemo z našim mobilnim telefonom in nam omogoča brezplačno komuniciranje tam, kjer ni mobilnega omrežja.

»Gre za zelo perspektiven start up, ki je požel zelo dober globalni odziv. Med drugim se je uvrstil tudi med sto najbolj perspektivnih evropskih startupov v okviru projekta New Europe 100.« pojasni Veronika Dežman. Svoj prvi produkt Gotoky pa so imeli priložnost predstaviti tudi na mednarodni konferenci Web Summit v Dublinu.

Nasvet mladim podjetnikom

Vabilo na konferenco v Dublinu Veronika Dežman opisuje kot pomembno izkušnjo. Z njo želi spodbuditi in opogumiti vse mlade podjetnike, naj strah pustijo ob strani in naj si upajo. »Pomembno je, da verjamemo v svoje ideje in jih pošiljamo naprej. Svet start up kulture je namreč odprt in dovzeten ter čaka na prave ideje. Zavedati se moramo, da vprašati ni greh. V najslabšem primeru si lahko zavrnjen.

Pomembna sta delo in pogum ter hkrati pripravljenost, da zadeve ne bodo potekale hitro. Treba je biti odprt in delati premišljeno z začrtanimi kratkoročnimi in dolgoročnimi cilji. Pri dolgoročnih ciljih velja vzeti v zakup tudi to, da se lahko podrejo. Treba se je zavedati izdelka in njegovih prednosti. Prednosti je treba vedno izpostaviti. Narediti je treba komunikacijski, strateški ter poslovni načrt in potem iti v akcijo. Ob tem se moramo zavedati, da je trg, sploh na digitalnem področju, zelo dinamičen. Zato moramo biti pripravljeni strategijo delno tudi spremeniti. Pomembni sta tudi poslovna fleksibilnost in pripravljenost prilagoditi se zahtevam trga.«

Vizija agencije Numo

Ekipa digitalne agencija Numo kljub uspehu ohranja začetno zagnanost in delovne navade. Veronika Dežman poudarja: »Tudi ko je nekaj že ustanovljeno, je še vedno treba delati. V naši ekipi se zavedamo pomena izobraževanja, zvedavosti in usmerjenosti k iskanju novih rešitev.«

Ekipa Numa ima jasno vizijo: »Sedaj imamo velik fokus na WebUp platformi. To želimo predstaviti tako slovenski javnosti kot v tujini. Platformo želimo tudi nadgraditi in uporabniku ponuditi še več možnosti izbire. Svojo prisotnost na globalnem trgu želimo v bodoče še okrepiti in se bolj intenzivno ter širše povezovati z tujimi naročniki. Predvsem pa si želimo delati še naprej kvalitetne, kreativne in inovativne projekte

»Za Numo pa se mi zdi, da je digital naša osnovna dejavnost, v kateri smo res dobri. Imamo tudi dober kreativni oddelek, tako da se želimo usmeriti bolj na globalni trg.« za konec pojasni Veronika Dežman. S premišljenimi koraki, zagnanostjo, nenehnim izobraževanjem in odločno voljo je tako digitalna agencija Numo usmerjena v razvoj in preseganje meja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>


Inovativni načini, kako lahko podjetja spremembe na področju GDPR obrnejo v svoj prid

Inovativni načini, kako lahko podjetja spremembe na področju GDPR obrnejo v svoj prid

Prilagoditev novim pravilom na področju GDPR je številnim podjetjem predstavljala slabo voljo in težave. Vendar pa so se nekatera podjetja dobro pripravila na spremembe in z inovativnimi načini na njihov račun pritegnila še več privržencev. Kako jim je to uspelo? Preberite več >>

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 2. del

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 2. del

O pomenu dobrega načrtovanja internetnega marketinga smo govorili že v prejšnji novici. Nadaljevanje predlogov, kako uspešno načrtovati spletni marketing, pa delimo v tokratnem prispevku. Preberite več >>

Ne spreglejte nasvetov za viden nastop na Instagramu

Ne spreglejte nasvetov za viden nastop na Instagramu

Glede na to, da ima Instagram čedalje več privržencev, je – v primeru, če naj bi se na tem družabnem omrežju nahajala tudi vaša ciljna publika – smiselno, da se oglaševanja svoje dejavnosti lotite tudi tam. Da bi vam olajšali začetne korake, vam ponujamo nekaj predlogov. Preberite več >>

Brskalnik Chrome opozarja na nezaščitene spletne strani

Brskalnik Chrome opozarja na nezaščitene spletne strani

Z novo različico brskalnika Chrome prihaja do pomembnih sprememb za upravitelje spletnih strani in spletnih trgovin, za katere je zelo priporočljiva uporaba varnega HTTPS protokola. Preberite več >>

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 1. del

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 1. del

Internet v današnjih časih predstavlja najpomembnejši medij za pretok informacij. Za prepoznavnost in uspeh podjetja je tako ključnega pomena, da do uporabnikov dostopa prek različnih spletnih kanalov in da se internetnega marketinga loti premišljeno in celostno. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov, je v zadnjih mesecih pogosta debata med vsemi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Obeta se bistveno strožji nadzor nad uporabo osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

Je vaša spletna trgovina usklajena z uredbo GDPR?

Je vaša spletna trgovina usklajena z uredbo GDPR?

Ste v vašem podjetju storili vse potrebno, da zaradi kršenja Splošne uredbe o varstvu podatkov ali GDPR ne bi na vaš naslov priromala kakšna kazen s strani inšpektorjev? Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

06.09.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje