Odgovor strokovnjaka: Del credere odgovornost

Del credere odgovornost je dogovor o tem, da stranki nosita več odgovornosti, kot jo predpisuje zakon. Gre za atipično vrsto obveznosti, za katero se lahko strani dogovorita le v nekaterih pogodbah.
Odgovor strokovnjaka: Del credere odgovornost

Del credere odgovornost (Vir slike: Gratisography.com)

Vprašanje: Ali poznate del credere odgovornost in poznate njene posledice?

Odgovor: Del credere odgovornost je dogovor o tem, da stranki nosita več odgovornosti, kot jo predpisuje zakon. Gre za atipično vrsto obveznosti, za katero se lahko strani dogovorita le v nekaterih pogodbah.

Obligacijski zakonik (OZ) na nekaterih delih vsebuje določbe, ki se glasijo, da bo stranka izpolnila neko obveznost, le če je posebej jamčila za to, da jih bo. Takšno vrsto odgovornosti imenjujemo del credere odgovornost. Poznavanje tega pravnega instituta je izrednega pomena v gospodarskih pogodbah, saj lahko stranki zaradi nevednosti ali nezadostnega poznavanja pogodbenega prava prevzameta preveč ali premalo odgovornosti.

Pri del credere zavarovanju obveznosti gre za poseben pogodbeni prevzem obveznosti. To pomeni, da ena izmed strank prevzame nase obveznost, ki je sicer ne določa zakon. Bistveno je, da je takšna odgovornost dogovorjena v pisni obliki. Del credere dogovor je mogoč pri naslednjih pogodbah:

  • agencijska,

  • zastopniška,

  • špedicijska,

  • kontrolna,

  • factoring, ter še nekatere druge. Del credere dogovor je načeloma mogoč pri vseh vrstah pogodb, a jih zakon pri številnih ne omenja in jih ne dovoljuje izrecno.

Kot primer del credere odgovornosti lahko opišemo naslednjo situacijo. Tuja korporacija ima v Sloveniji trgovskega zastopnika, ki je zadolžen, da išče potencialne stranke oziroma poslovne partnerje. Zastopnik ima obveznost prizadevanja, da čim bolj uspešno najde potencialne stranke. Vendar pa se lahko korporacija in zastopnik dogovorita, da mora zastopnik nujno zagotoviti, da bodo stranke in poslovni partnerji sklenili posel s korporacijo. V prvem primeru stranke le išče, v drugem primeru pa mora zastopnik zagotoviti, da bodo sklenile posel. Takšnemu dogovoru obveznosti rečemo del credere.

Ker del credere obveznost ponavadi zahteva večjo odgovornost, se lahko stranki dogovorita tudi za t.i. del credere provizijo. To pomeni, da bo tista stranka, ki nase prevzame več obveznosti, za to prejela tudi večje plačilo. Primer v obligacijskem zakoniku:

(1) Zastopnik je naročitelju le tedaj odgovoren za izpolnitev obveznosti iz pogodbe, pri kateri je posredoval ali jo po pooblastilu sam sklenil v njegovem imenu, če je za to posebej pisno jamčil.

(2) Jamstvo za izpolnitev po prvem odstavku tega člena je mogoče le za določene posle ali za posle z določeno osebo (del credere).

(3) Zastopnik, ki je naročitelju jamčil za izpolnitev obveznosti iz pogodbe, pri kateri je posredoval, ima pravico tudi do posebnega plačila (del credere provizija).

Viri: Obligacijski zakonik

Iščete pravno pomoč? Preverite naše pravno svetovanje >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Gentlemanski sporazum, za katerega pogosteje uporabljamo angleški izraz gentlemen's agreement, je oblika nepravnega dogovora, ki med strankama ustvarja neko moralno zavezo. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka vam predstavljamo odgovore na vprašanja: Se zaposliti v lastni družbi na podlagi pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe o poslovodenju? Katera pogodba je za mladega podjetnika najprimernejša? Katera pogodba je finančno najugodnejša? Preberite več >>

Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Tokratna rubrika Odgovor strokovnjaka bo namenjena podjetnikom, ki svojo davčno osnovo ugotavljajo z upoštevanjem normiranih odhodkov, t. i. normirancem. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Kaj je denarno nadomestilo za brezposelnost, kdaj pripada posamezniku, kako jo uveljavi in kakšni so roki, ki jih mora pri tem upoštevati? Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje