ONDU v prvem tednu zbral 50.000 dolarjev!
Bravo ONDU! (Vir slike: ondu.si)
Čestitke – ONDU je postal pravi Kickstater hit. V času sestavljanja teh vprašanj imate že preko 50.000 dolarjev zbranih sredstev, kar je 5-kratnik želenih 10.000 dolarjev. In to le v enem tednu, do konca je še 23 dni! Če špekuliramo, ob trenutnem tempu zbiranja sredstev bi lahko na koncu dosegli preko 210.000 dolarjev. Ali že veste, kako boste tolikšno količino proizvedli? Se nam v Velenju obeta prva startup tovarna v Sloveniji? 🙂
Tako je, trenutno smo že presegli petkratnik zneska, potrebnega za zagon serije naših kamer. Končnega števila naročil zaradi narave Kickstarterja še ne poznamo, prav zato pa smo nastavili dobavni rok artiklov na mesec oktober, da si zagotovimo dovolj časa za zagotavljanje najvišje stopnje kvalitete proizvodnje. Glede tega ne bi smeli imeti večjih težav, saj smo proizvodni proces natančno načrtovali z namenom relativno hitre proizvodnje, kjer pa mora končni izdelek še vedno ustrezati standardom kvalitete, za katerimi stojimo in katere predstavljamo.
O kakršnem koli večjem proizvodnem obratu ne razmišljamo, vse kamere bom izdelal lastnoročno s pomočjo mlajšega brata in družine, ker si želim vsakemu individualnemu produktu nameniti največjo mero pozornosti in si ne morem (ali želim) privoščiti, da bi to delo kar tako prepustil komu drugemu. V preteklem letu smo recimo z isto ekipo na Velenjskem jezeru v okviru EPK Maribor 2012 v pičlih dveh mesecih postavili naš projekt “Plavajoče mesto” (Floating City), zato smo glede svojih sposobnosti upravičeno samozavestni.
Obdelovanje lesa je tvoj hobi, torej si uspel s tistim, kar z veseljem počneš, spremeniti v vir za preživljanje. Kakšni so občutki ob tem? Imaš kakšen nasvet za mlade, ki imajo podobne ideje? Kako jih razviti v vir prihodkov?
Mizarstvo je že nekaj let moj poklic v takšni ali drugačni obliki. Prve produkte sem izdeloval v navezi z lokalnim mizarjem. Vse, kar sem pri projektih zaslužil, je bilo investirano v lastne stroje. Tako se je zgodba počasi nadaljevala. Občutki so super, dejansko se je stvar šele dobro začela in se še ne zavedam implikacij, ki jih bo ta kampanja prinesla s seboj. Izučen sem bil za industrijskega oblikovalca, moja glavna naloga naj bi bila oblikovanje produktov preko računalnika. Po mojem mnenju takšen pristop do oblikovanja ne omogoča popolnega razumevanja materialov in aplikacij, ki jih dodobra spoznamo šele v delavnici, zato mladim, ki se na teh področjih šele izobražujejo priporočam, da se spoznajo z vsemi fazami kreativnih (ali drugih) procesov, katere naj bi nadzorovali, saj bodo le tako lahko zares dobri v tem, kar počnejo.
Ko dobim obiske, so ljudje pogosto navdušeni nad mojo delavnico. Veliko vlogo je tukaj igrala tudi sreča, vendar je konec koncev za vse zasluženo trdo delo, pa tudi odrekanje stvarem, kot so počitnice in nakupovanja – skratka, vsak finančni priliv je že imel določeno namembnost v trgovini s stroji in z orodjem. Vse, kar imam, sem si torej pridobil s trdim delom, kar je tudi način, na katerega nameravam delati tudi v prihodnje.
Danes smo videli objavo o ONDU v Mashable ter tudi nekaterih drugih večjih svetovnih medijih. So vas našli sami ali imate za zbiranje zneska sestavljeno marketinško strategijo?
Veliko vlogo pri medijski prepoznavnosti igra kar Kickstarter sam, saj je ta platforma že toliko poznana, da mediji kar sami pograbijo priložnost za poročanje o zanimivem produktu. Vendar smo veliko večino spletnih strani vseeno obvestili z vnaprej pripravljenim “press release” paketom, ki je vseboval vse potrebno za objavo na spletu. Za marketinško strategijo smo sicer dobili nekaj dobrih nasvetov tudi s strani Coworking Slovenija, kjer že imajo precej izkušenj pri vodenju “crowdfunding” kampanj in to okolje tudi dobro poznajo in razumejo.
Pri pripravi promocijskih materialov mi ogromno pomaga moj prijatelj Andraž Jerič, ki skrbi za pisanje tekstov, komunikacijo z mediji, med drugim pa je posnel tudi promocijski video, ki ga lahko vidite na prvi strani kampanje. Velika zahvala pa gre konec koncev seveda tudi Niku Klanšku, ki je dejansko omogočil, da smo se sploh lahko prijavili na Kickstarter in nam ves čas zvesto stoji ob strani, tako z izčrpnim svetovanjem kot tudi z moralno podporo.
Za konec še vprašanje, namenjeno tistim, ki imajo inovativen produkt in iščejo vir financiranja zanj. Kako se opogumiti ter oceniti, da je produkt primeren? Kam se obrniti po pomoč – kdo je vam pomagal pri marketinškem delu?
Kamere, ki jih ponujam na Kickstarterju, so plod dolgoletnega dela, eksperimentiranja in razvoja. Od začetka izdelovanja fotoaparatov za hobi do končnega produkta danes je preteklo okoli sedem let. Veliko časa sem torej namenil najprej temu, da sem bil s svojim izdelkom zadovoljen in da sem vanj popolnoma verjel. Nato sem za mnenje seveda vprašal tudi prijatelje ter kolege iz sorodnih strok (tako dizajna kot fotografije), ki so praktično brez izjeme izkazali ogromno zaupanje v uspeh mojega izdelka.
Ko sem se odločil, da bi lahko sledečo produkcijo in razvoj financiral s pomočjo crowdfunding kampanje, so mi ogromno pomagali pri Coworking Slovenija – njihova ekipa se vsak četrtek dobiva v Kinu Šiška v Ljubljani in vsakogar sprejme z odprtimi rokami. Tam sem spoznal tudi Nika Klanška, ki je bil nad mojimi kamerami navdušen in mi je z veseljem stopil na pomoč, kakor je že (in še bo) pomagal tudi nekaterim drugim oblikovalcem. Vsem mladim raziskovalcem in kreativcem bi torej predlagal, da so najprej popolnoma prepričani v svoje delo in da ga do potankosti poznajo, nato pa se obrnejo na ljudi, v katerih znanje in sposobnosti zaupajo in verjamejo, da jim bodo znali pomagati. Za kakršen koli nasvet se vedno lahko obrnejo tudi na ONDU.
O projektu
ONDU je podjetje slovenskega umetnika Elvisa Halilovića, ki se med drugim že več let ukvarja tudi z izdelavo preprostih fotoaparatov iz lesa. Poimenoval jih je Pinhole Cameras. Do danes je Halilović izdelal okoli 40 primerkov tovrstnih fotoaparatov, največji izmed njih naredi fotografij, velike 3 x 4 metre, najmanjši pa fotografije, ki so velike le nekaj centimetrov.
Halilović se z izdelki iz lesa sicer ukvarja že dlje časa. Eden izmed bolj prepoznavnih projektov mladega umetnika je t. i. vodno mesto (ang. Floating City), postavljeno na Velenjskem jezeru. Prav med izdelovanjem plavajoče platforme, namenjene bivanju brez izpustov in škodljivih vplivov na okolje, pa se je odločil, da se bo posvetil nekoliko manjšim produktom.
Želite tudi vi predstaviti svoj projekt na Kickstarterju? Preverite pogoje za sodelovanje!
Ugotovil je, da nihče ne izdeluje preprostih za uporabo, lepih na pogled in cenovno povsem dostopnih fotoaparatov. Izkoristil je svoje znanje o razporeditvi svetlobe in ustvaril prve primerke fotoaparatov z lesenim ogrodjem. Da bi zadostil različnim potrebam fotografiranja, jih je izdelal v šestih dimenzijah.
Pinhole Cameras fotoaparati so daleč od klasičnih fotoaparatov. Od njih se razlikujejo v tem, da za proizvajanje fotografij ne potrebujejo leč, posnete fotografije pa se tudi nekoliko razlikujejo od navadnih, saj jih krasijo posebni učinki.
Halilović sedaj želi s pomočjo Kickstarterja zbrati sredstva, s katerimi bo lahko povečal proizvodnjo inovativnih fotoaparatov. Začetni cilj je bil 10 tisoč dolarjev, ki ga je sedaj že presegel. Sredstva bo namenil za nakup opreme in pripomočkov za pospešitev proizvodnje ter za nakup manjših delov, ki sestavljajo notranjost nenavadnih fotoaparatov.