Osnove optimizacije stopnje konverzije na spletni strani

O konverzijah na spletni strani se vse glasneje govori. Optimizacija spletne strani pa ni le tista, da pridemo višje med zadetki na iskalniku, ampak še mnogo več. Pojasnimo najprej, kaj je konverzija: je vsaka aktivnost obiskovalca spletne strani, s katero doseže naš cilj.
Osnove optimizacije stopnje konverzije na spletni strani

O konverzijah na spletni strani se vse glasneje govori (Vir slike: Bigstockphoto.com)

Prijava na mailing, registracija v spletno trgovino, prenos aplikacije, nakup ali kaj podobnega so aktivnosti, prek katerih pasivni obiskovalec postane aktiven (potencialni) kupec. Vsako od teh aktivnosti želimo meriti in seveda skozi čas izboljšati.

Osnovni pojmi optimizacije stopnje konverzije

Najprej se spoznajmo z nekaj osnovnimi pojmi (v angleščini).

CTA – call to action (poziv k akciji): osnovni gumb, povezava ali podoben element, ki poziva uporabnika k aktivnosti, ki napeljuje h konverziji; “dodaj v košarico”, “prijavi se”, “prenesi zdaj” je le nekaj primerov pozivov na gumbu;

Conversion Funnel: primarna pot uporabnikove izkušnje do konverzije, na primer: vstopna stran, kategorija izdelkov, produktna stran, košarica, zahvalna stran; bolj kot imamo razdelan ta lijak za posamezno konverzijo, večjo uspešnost bomo dosegli;

A/B testing: testiranje posameznega elementa na podstrani, kot je barva gumba, napis na gumbu, različna besedila in podobno; pri A/B testu vedno testiramo samo en element, da lahko ugotovimo, kaj dejansko vpliva. A/B testiranje je ena izmed učinkovitejših metod pri podjetjih za uspeh pri optimizaciji stopnje konverzije.

Kaj je optimizacija stopnje konverzije?

Optimizacija konverzije je pridobivanje obiska na stran in povečevanje števila konverzij skozi čas. Je strukturiran in sistematičen pristop k izboljšanju uspešnosti spletne strani s pomočjo analitičnih podatkov in uporabnikovih povratnih informacij. Določimo ga z jasnimi cilji in ključnimi dejavniki uspešnosti (KPI). 

Kaj pa optimizacija stopnje konverzije ni?

Ni proces, upravljan na osnovi ugibanj, predvidevanj ali slutenj. Njen cilj ni pridobivanje večjega števila obiskovalcev, ne glede na kakovost in odzivnost, ampak izboljšanje odstotka obstoječih, ki konvertirajo.

Pojasnimo s primerom v številkah

Naša spletna trgovina ima na mesec 1000 obiskovalcev, od katerih jih v povprečju 11 kupi naš izdelek. Stopnja konverzije je 1,1% – izračunano po formuli

(11/1000) x 100

Ker vemo, da je stopnja konverzije lahko višja, se odločimo za A/B test gumba, s katerim pozivamo k nakupu. Izvedemo 3-tedenski test med oranžnim in zelenim gumbom z istim napisom. Z merjenjem ugotovimo, da zelen gumb prinese 1,34 % stopnjo konverzije, medtem ko oranžen le 1,02 %.

Kaj smo naredili? Stopnjo konverzije smo brez dodatnih finančnih sredstev v povečanje obiska na stran povečali le z menjavo barve gumba. Za optimizacijo stopnje konverzije torej ne potrebujemo dodatnih 1000 obiskovalcev, marveč s sodobnimi orodji poskrbimo, da jih izmed teh 1000 namesto 11 kupi 13 (iz našega primera).

To je sicer zelo poenostavljen primer, ki slikovito prikaže, da lahko oblikovna sprememba močno vpliva na uporabniško izkušnjo. V praksi stvari niso tako preproste, zato je treba nenehno testirati različne oblikovne in tekstovne elemente. Vedeti moramo, da za večjo prodajo ni treba nujno vabiti več obiskovalcev in s tem vlagati dodatna sredstva na spletni stran, marveč vzeti si čas in izmeriti/testirati vsak element na strani.

Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.

Vabimo vas na MP coworking dogodek: Kako izboljšati konverzijo spletne strani?
Datum01. 04. 2016 od 15:00 do 17:30
Kraj: MP coworking, Kunaverjeva 9, 1000 Ljubljana
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Vam datum ne ustreza? Prijavite se na obveščanje in vsebinske e-novice tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Oznake: ,