Platforma Influee povezuje podjetja z influencerji
Ekipa Influee: Nejc Smolej, Lucija Šimec, Urban Cvek in Sebastjan Novinšek Jelovšek (Vir: osebni arhiv)
Influencer marketing (po slovensko: vplivnostni marketing) je tudi v Sloveniji čedalje bolj priljubljeno marketinško orodje. Za influencerje (po slovensko: vplivneže) smatramo osebe, ki prek socialnih omrežij, predvsem prek Instagrama in Facebooka, objavljajo svoje vloge, bloge in druge vsebine. Imajo veliko sledilcev, ki so jim naklonjeni. Prav zato imajo lahko precejšen vpliv na oblikovanje javnega mnenja.
Če influencerji prek družabnih omrežij objavijo fotografije in posnetke z določenimi produkti, se bo glas o izdelkih hitro razširil. Tega se podjetja čedalje bolj zavedajo, zato se jih čedalje več odloča za ta način marketinga.
O influencer marketingu in o platformi Influee, ki omogoča optimalno povezovanje podjetij z ustreznimi influencerji, sva govorila z Urbanom, soustanoviteljem podjetja Influee.
Navdih za postavitev platforme Influee
»Prijatelj je imel spletno trgovino. Marketinga se je najprej lotil prek Facebook oglasov, vendar ni bilo posebnega učinka. Kasneje so njegov produkt oglaševale slovenske influencerke, ki sploh niso imele veliko sledilcev. Prodaja mu je v kratkem času precej zrastla. Je pa imel s tem veliko dela, saj se je moral z vsako posebej dogovarjati prek spletnih kanalov.«
Urban in Sebastjan sta tako dobila idejo, da bi izdelala program, ki bi podjetjem olajšal celotni postopek. Pri tem sta uporabila tudi znanje, pridobljeno med študijem na Fakulteti za računalništvo in informatiko. Najprej sta postavila osnovno platformo, kasneje pa sta jo nadgrajevala.
Delovanje platforme Influee
Urban je razložil, kako deluje platforma; Podjetje na spletni strani za želen produkt zažene kampanjo. Izrazi želje, na katere trge si želi prodreti z izdelkom in poda preference v zvezi z influencerji. Program kampanjo prikaže vsem tistim, ki ustrezajo opisu. Zainteresirani influencerji se prijavijo. Večinoma se v nekaj urah prijavi že 20-30 influencerjev. Podjetje med njimi izbere tiste, s katerimi si želi sodelovati, in določi, koliko je komu pripravljeno plačati.
Urban pravi, da v tujini sicer že delujejo podobne platforme, vendar pa niso tako izpopolnjene kot njihova. Večinoma gre za bazo influencerjev, ne preverja pa se njihove verodostojnosti in ujemanja s potrebami stranke.
Zakaj naj bi podjetja koristila Influee, namesto da sama navežejo stik z influencerji?
Urban pravi, da gre predvsem za prihranek časa. Ker je iskanje pravih influencerjev, navezovanje stikov in usklajevanje z njimi lahko dolgotrajen proces, imajo številna podjetja zaposleno osebo, ki se ukvarja zgolj s tem področjem.
Prednost platforme je v tem, da ugotavlja, iz katerih držav so sledilci posameznega influencerja. Tako podjetja izberejo tiste, katerih privrženci se ujemajo z njihovo ciljno publiko. Čedalje pogosteje se pojavlja trend lažnih privržencev. Prek aplikacij si namreč vplivneži lahko dokupijo precejšnje število privržencev, s čimer prikažejo nerealno stanje. Influee dela samo z vplivneži, ki imajo prave sledilce in ne kupljenih.
»Ko smo analizirali podjetja, ki so se vplivnostnega marketinga lotila na lastno pest, smo ugotovili, da je bilo približno 30 % zneska porabljenega za influencerje, za katere je bilo precej nepotrebno, da so bili v kampanji.«
Uporabniki so tudi Sensilab, Equa in Studio Moderna
Na platformi Influee je trenutno prijavljenih okoli 5.000 influencerjev. Uporabniki so zaenkrat predvsem večja slovenska podjetja kot so Sensilab, Studio Moderna, Equa, Vigoshop, Futura in Luna.
»Večino podjetij smo dobili v zadnjih dveh mesecih. Ob objavi našega intervjuja v Časniku Finance, kar je bilo pred dvema mesecema, smo imeli 12 podjetij, trenutno pa jih imamo že 30. Zdaj jih dobivamo po nekaj na teden. Marketinga se lotevamo prek Facebook oglasov in z influencerji. Kontaktiramo tista podjetja, za katera menimo, da bi bil tak način marketinga primeren zanje.«
Zakaj se je trend vplivnostnega marketinga v zadnjem času tako razširil?
»Vedno več ljudi ga uporablja zato, ker zelo dobro deluje. Podjetja ugotavljajo, da so rezultati s takim načinom oglaševanja zelo dobri.«
Trend influencerjev se je začel pojavljati z razvojem družbenih omrežij kot sta Facebook in Instagram. Vedno so obstajali ljudje, ki so bili znani in ki so imeli velik vpliv na množice ljudi. Razlika je le v tem, da so se včasih taki ljudje pojavljali predvsem na televiziji in da so se v prvi vrsti ukvarjali z neko drugo dejavnostjo. Sodobni influencerji pa so lahko prepoznavni le po svojem pojavljanju na vlogih in drugih vsebinah, ki jih objavljajo na družabnih omrežjih. Današnji 20-letniki prostega časa namreč ne preživljajo pred televizijo ampak na socialnih omrežjih.
»Vsi ti športniki, ki nosijo obutev znanih proizvajalcev – to je v bistvu influencer marketing. Samo da si ga lahko privoščita le Nike in Adidas, ker gre za večmilijonske pogodbe. Sodobni vplivnostni marketing lahko pomeni fotografijo influencerja s produktom, kar lahko stane le 300 €. Tak način oglaševanja si tako lahko privošči veliko podjetij.«
Influencerji kot način pozicioniranja blagovne znamke
Urban dodaja, da influencerji niso toliko prodajno orodje. Bolj gre za način “brandinga”. Ni nujno, da se bo prodaja bistveno povečala, če bo podjetje pri promocijah sodelovalo z influencerji, gre pa za metodo pozicioniranja blagovne znamke.
Od sodelovanja z influencerji podjetje lahko dobi dolgoročne koristi. Fotografije lahko npr. uporabi pri izdelavi Facebook oglasov. Lahko gre za organske objave, vendar pa bodo te zaradi prisotnosti vplivneža sprejete precej boljše kot sicer. Če se podjetje poveže z nekaj influencerji, lahko hitro ustvari splošno prepričanje, da gre za izdelek, ki ga imajo že skoraj vsi. Učinki tovrstnega marketinga so tako lahko vidni zelo hitro.